Skocz do zawartości


Zdjęcie

Iz 43:10


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2005-10-18, godz. 12:18

Iz 43:10 Bg „Wyście świadkowie moi, mówi Pan, i sługa mój, któregom obrał, abyście wiedzieli i wierzyli mi, i zrozumieli, żem Ja jest, a że przedemną nie był stworzony Bóg, ani po mnie będzie.”

Iz 43:10 BT „Wy jesteście moimi świadkami - wyrocznia Pana - i moimi sługami, których wybrałem, abyście mogli poznać i uwierzyć Mi, oraz zrozumieć, że tylko Ja istnieję. Boga utworzonego przede Mną nie było ani po Mnie nie będzie.”

Iz 43:10 Bw „Wy jesteście moimi świadkami - mówi Pan - i moimi sługami, których wybrałem, abyście poznali i wierzyli mi, i zrozumieli, że to Ja jestem, że przede mną Boga nie stworzono i po mnie się go nie stworzy.”

Iz 43:10 Bp „Moimi świadkami jesteście wy - mówi Jahwe - sługami moimi, których wybrałem, aby poznali i we mnie wierzyli, by zrozumieli, że to Ja jestem! Przede mną żaden Bóg nie powstał ani też po mnie żadnego nie będzie!”


Iz 43:10 NS „"Wy jesteście moimi świadkami - brzmi wypowiedź Jehowy - moim sługą, którego wybrałem, abyście mnie poznali i wierzyli we mnie, i rozumieli, że ja jestem ten sam. Przede mną nie został utworzony żaden Bóg ani po mnie nie ma żadnego.”

Iz 43:10 LXX „γενεσθε μοι μαρτυρες καγω μαρτυς λεγει κυριος ο θεος και ο παις ον εξελεξαμην ινα γνωτε και πιστευσητε και συνητε οτι εγω ειμι εμπροσθεν μου ουκ εγενετο αλλος θεος και μετ εμε ουκ εσται


Według nauki Strażnicy Jezus został przez Boga Ojca jako pierwszy stworzony. Pomijając już fakt, iż Biblia stanowczo temu zaprzecza, czego wyrazem jest chociażby ten werset, twórcy Przekładu Nowego Świata dopuścili się na nim manipulacji, aby usunąć takie przypuszczenie. Zmienili bowiem myśl wynikającą z tego wersetu, iż "po Bogu Ojcu nie utworzono żadnego Boga" na "po Bogu Ojcu nie ma żadnego Boga". Strażnica uważa bowiem, iż Jezus jest wprawdzie bogiem, ale mniejszym od Boga Ojca, stąd też takie sformułowanie. Z wersetu tego jednak wynika, iż Bóg Ojciec żadnego innego boga nie stwarzał. Taka to drobna różnica w oddaniu wersetu może dobitnie osłabić i zmienić wymowę tego fragmentu biblii.
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#2 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2007-06-02, godz. 12:13

Werset ten przytaczany jest przez Strażnicę często również na potwierdzenie faktu nazywania siebie Świadkami Jehowy:

Iz 43:10 NS „"Wy jesteście moimi świadkami - brzmi wypowiedź Jehowy - moim sługą, którego wybrałem, abyście mnie poznali i wierzyli we mnie, i rozumieli, że ja jestem ten sam. Przede mną nie został utworzony żaden Bóg ani po mnie nie ma żadnego.”

W rzeczywistości jednak jest to sprytna sztuczka lingwistyczna w której sidła wpadają szczerzy ludzie. Jeśli bowiem o to chodziło Bogu Ojcu, aby nazywać się od jego imienia, to dlaczego naród wybrany określony jest mianem "Izraela", czyli walczący z Bogiem a nie z Jahwe?

Często, na potwierdzenie swojej nazwy, Świadkowie Jehowy wmawiają nam również, że Jezus też był Świadkiem Jehowy, ponieważ został nazwany świadkiem wiernym i prawdziwym. W rzeczywistości jednak jest to blef, ponieważ zarówno Jezus jak i Bóg Ojciec nazywani są świadkami wiernymi i prawdziwymi:

Jr 42:5 BT „Oni zaś rzekli do Jeremiasza: Bóg nam świadkiem wiernym i prawdomównym, że postąpimy we wszystkim według tego, co Pan, twój Bóg, objawi dla nas.”

Ap 1:5 Bw „i od Jezusa Chrystusa, który jest świadkiem wiernym, pierworodnym z umarłych i władcą nad królami ziemskimi. Jemu, który miłuje nas i który wyzwolił nas z grzechów naszych przez krew swoją,”

Ap 3:14 BT „Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz: To mówi Amen, Świadek wierny i prawdomówny, Początek stworzenia Bożego:”


Pełne określenie odniesione zarówno do Boga Ojca jak i Jezusa brzmi: "Świadek wierny i prawdomówny", a nie "Świadek Jehowy". Skoro Bóg Ojciec podobnie jak Syn, również jest "świadkiem wiernym i prawdomównym" to czy on też jest "Świadkiem Jehowy"?

Ale o to dla upartych mam coś na dokładkę, bowiem czyimi świadkami mieli być uczniowie Jezusa?

Dz 1:8 Bw "ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi."

Dz 22:20 Bw „a gdy lała się krew Szczepana, świadka twojego, ja sam przy tym byłem i pochwalałem, i strzegłem szat tych, którzy go zabijali.”

1P 5:1 Bw „Starszych więc wśród was napominam, jako również starszy i świadek cierpień Chrystusowych oraz współuczestnik chwały, która ma się objawić:”

2P 1:16 Bw „Gdyż oznajmiliśmy wam moc i powtórne przyjście Pana naszego, Jezusa Chrystusa, nie opierając się na zręcznie zmyślonych baśniach, lecz jako naoczni świadkowie jego wielkości.”

Ap 2:13 Bw „Wiem, gdzie mieszkasz, tam, gdzie jest tron szatana; a jednak trzymasz się mocno mego imienia i nie zaparłeś się wiary we mnie, nawet w dniach, kiedy Antypas, świadek mój wierny, został zabity u was, gdzie szatan ma swoje mieszkanie.”


Skoro więc omawiany werset z Iz 43:10 mówi, że mamy być świadkami Boga, a chrześcijanie są świadkami Chrystusa, to kim wobec tego jest Jezus?
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#3 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-07-14, godz. 19:43

W poprzednim poście wymieniłem fragmenty biblijne mówiące, że zarówno Syn jak i Ojciec są świadkami. A ja już teraz wiem, że świadkiem jest każda z osób Trójcy Świętej:

Bóg Ojciec

Jr 42:5 BT „Oni zaś rzekli do Jeremiasza: Bóg nam świadkiem wiernym i prawdomównym, że postąpimy we wszystkim według tego, co Pan, twój Bóg, objawi dla nas.”

Rz 1:9 Bw „Świadkiem bowiem jest mi Bóg, któremu służę w duchu moim przez zwiastowanie ewangelii Syna jego, że nieustannie o was pamiętam”



Syn Boży

Ap 1:5 Bw „i od Jezusa Chrystusa, który jest świadkiem wiernym, pierworodnym z umarłych i władcą nad królami ziemskimi. Jemu, który miłuje nas i który wyzwolił nas z grzechów naszych przez krew swoją,”

Ap 3:14 BT „Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz: To mówi Amen, Świadek wierny i prawdomówny, Początek stworzenia Bożego:”



Duch Święty

J 15:26 Bw „Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;”

Dz 5:32 Bw „A my jesteśmy świadkami tych rzeczy, a także Duch Święty, którego Bóg dał tym, którzy mu są posłuszni.”

Rz 8:16 Bw „Ten to Duch świadczy wespół z duchem naszym, że dziećmi Bożymi jesteśmy.”

Hbr 10:15 BT „Daje nam zaś świadectwo Duch Święty, skoro powiedział:”


powyższe cytaty upewniają mnie w nauce o Trójcy Świętej!
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#4 Czesiek

Czesiek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 5701 Postów
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisano 2009-01-28, godz. 18:55

Werset ten przytaczany jest przez Strażnicę często również na potwierdzenie faktu nazywania siebie Świadkami Jehowy:

(...)

Ale ten werset nie mówi nic o tym, że wierzący w Boga Jahwe mają swoją organizację nazywać od Imienia Boga. Ponadto ten tekst mówi o narodzie Izraelskim nie zaś o poganach jak na to pokazuje kontekst. To co zrobił "sędzia" i co za nim powtarza teraz WTS jest po prostu nadużyciem Słowa Bożego.
Czesiek

#5 Kasztanowa

Kasztanowa

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 413 Postów

Napisano 2009-01-28, godz. 23:50

:) Już Izajasz przepowiadał.że Sługom Bożym bedzie nadane NOWE IMIE,czytamy o tym w Izaj.62:2"Wtedy ujrza narody twoją sprawiedliwosć i wszyscy królowie twoją chwałę,i nazwią cię nowym imieniem,ktore usta Pana ustalą" oraz w Izaj.65:15:"I pozostawicie swoje imię moim wybranym na przysłwiowe przekleństwo:Niech Wszechmocny Pan cię zabije!Lecz moim sługom będzie nadane inne imię". :rolleyes:
Umysł jest jak spadochron,działa wtedy,gdy jest otwarty

#6 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2009-03-27, godz. 22:36

Świadkowie Jehowy często na poparcie swojej nazwy przytaczają poniższe słowa, gdzie identyfikują bohaterów wiary ze sobą:

Hbr 12:1 Bg „Przetoż i my, mając tak wielki około siebie leżący obłok świadków, złożywszy wszelaki ciężar i grzech, który nas snadnie obstępuje, przez cierpliwość bieżmy w zawodzie, który nam jest wystawiony;”

Hbr 12:1 BT „I my zatem mając dokoła siebie takie mnóstwo świadków, odłożywszy wszelki ciężar, [a przede wszystkim] grzech, który nas łatwo zwodzi, winniśmy wytrwale biec w wyznaczonych nam zawodach.”

Hbr 12:1 Bw „Przeto i my, mając około siebie tak wielki obłok świadków, złożywszy z siebie wszelki ciężar i grzech, który nas usidla, biegnijmy wytrwale w wyścigu, który jest przed nami,”

Hbr 12:1 Bp „Dlatego też i my, otoczeni tak wielkim zastępem świadków, zrzuciwszy z siebie wszystko, co krępuje swobodę ruchów, a zwłaszcza obciążający nas grzech, biegnijmy wytrwale do czekającej nas walki.”


Hbr 12:1 NS „Skoro więc otacza nas tak wielki obłok świadków, my też odłóżmy wszelki ciężar i grzech, który nas łatwo omotuje, i biegnijmy wytrwale w wyznaczonym nam wyścigu,”

Hbr 12:1 WH „τοιγαρουν και ημεις τοσουτον εχοντες περικειμενον ημιν νεφος μαρτυρων ογκον αποθεμενοι παντα και την ευπεριστατον αμαρτιαν δι υπομονης τρεχωμεν τον προκειμενον ημιν αγωνα”

Oczywiście ktoś powie, iż werset ten wyraźnie mówi, iż bohaterowie wiary byli świadkami (Strażnica dodaje w domyśle: Jehowy). Ja jednak chciałbym zwrócić uwagę na fakt, iż w tekście greckim występuje tam słowo MARTYS. Zaglądając do słownika greckiego można przekonać się, iż wyraz ten posiada właściwie dwa znaczenia (za słownikiem Vocatio): świadek oraz męczennik. I właśnie wydaje mi się, iż biorąc pod uwagę kontekst wypowiedzi całego rozdziału 11 listu do Hebrajczyków, bardziej pasuje do sytuacji w tym miejscu słowo męczennik. Wymienieni bowiem tam bohaterowie wiary byli przecież męczennikami za wiarę w Boga.

Istnieje nawet werset, który móglby potwierdzać taką myśl:

Ap 17:6 BT „I ujrzałem Niewiastę pijaną krwią świętych i krwią świadków Jezusa, a widząc ją zdumiałem się wielce.”

Ap 17:6 Bp „I ujrzałem Niewiastę pijaną krwią świętych i krwią świadków Jezusa, a widząc ją bardzo się zdumiałem.”


Ap 17:6 Bg „I widziałem niewiastę onę pijaną krwią świętych i krwią męczenników Jezusowych; a widząc ją, dziwowałem się wielkim podziwieniem.”

Ap 17:6 Bw „I widziałem tę kobietę pijaną krwią świętych i krwią męczenników Jezusowych. A ujrzawszy ją, zdumiałem się bardzo.”


Ap 17:6 NS „I widziałem, że niewiasta była pijana krwią świętych i krwią świadków Jezusa. A gdy ją ujrzałem, zdumiałem się wielkim zdumieniem.”

Ap 17:6 WH „και ειδον την γυναικα μεθυουσαν εκ του αιματος των αγιων και εκ του αιματος των μαρτυρων ιησου και εθαυμασα ιδων αυτην θαυμα μεγα”

Jak widzimy w tekście greckim występuje tam omawiane słowo MARTYS. Jednak pytanie jakie się nasuwa w związku z tym jest takie, dlaczego w przekładach polskich Biblii oddaje się to słowo w Hbr 12:1 poprzez świadek, skoro bardziej pasuje do sytuacji okreslenie męczennik?

Oto jeszcze skan z leksykonu Thayer omawianego terminu MARTYS:

Dołączona grafika
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#7 Czesiek

Czesiek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 5701 Postów
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisano 2009-03-27, godz. 22:55

Może dlatego, że nie wszyscy wymienieni w Hbr. 11 byli męczennikami, ale wszyscy byli świadkami.
Czesiek

#8 kochajacy_prawde

kochajacy_prawde

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 155 Postów

Napisano 2009-03-28, godz. 06:07

Czemu nie wypowiadają się ŚJ? Czyżby sprawdzało się na nich przysłowie: "Parwda w oczy kole"?

#9 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2009-04-16, godz. 21:49

Innym wersetem poświadczającym iż słowo MARTYS oznacza również "męczennik" mógłby służyć poniższy tekst:

Dz 22:20 Bw „a gdy lała się krew Szczepana, świadka twojego, ja sam przy tym byłem i pochwalałem, i strzegłem szat tych, którzy go zabijali.”

Dz 22:20 Bb „I gdy była rozlana krew Stefana męczennika twego, jam też stał przy tym, a zezwalałem na zamordowanie jego i strzegłem szat tych, którzy go zabijali.”

Dz 22:20 NS „a gdy przelewano krew Szczepana, twojego świadka, ja sam też stałem w pobliżu i to pochwalałem, i strzegłem szat wierzchnich tych, którzy go zgładzili'.”

Dz 22:20 WH „και οτε εξεχυννετο το αιμα στεφανου του μαρτυρος σου και αυτος ημην εφεστως και συνευδοκων και φυλασσων τα ιματια των αναιρουντων αυτον”

Zgodzimy się, iż bardzo pasuje tutaj do sytuiacji słowo "męczennik" aniżeli "świadek".
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych