Ez 3:24
#1
Napisano 2009-02-23, godz. 10:13
Ez 3:24 Bg „Tedy duch wstąpił w mię, a postawiwszy mię na nogi moje mówił do mnie, i rzekł mi: Wnijdź, zamknij się w domu swym.”
Ez 3:24 BT „Wstąpił jednak we mnie duch i postawił mnie na nogi. Rozmawiał On następnie ze mną, mówiąc mi: Idź, zamknij się w swoim domu!”
Ez 3:24 Bw „I wstąpił we mnie Duch, i postawił mnie na nogi, i przemówił do mnie tymi słowy: Idź i zamknij się w swoim domu.”
Ez 3:24 Bp „I wstąpił we mnie duch, postawił mię na nogi, przemówił do mnie i rzekł mi: - Idź, zamknij się w swym domu.”
Ez 3:24 NS „Wtedy wstąpił we mnie duch i postawił mnie na nogi, a on przemówił do mnie i rzekł mi: "Chodź, zamknij się w swym domu.”
Ez 3:24 LXX „και ηλθεν επ εμε πνευμα και εστησεν με επι ποδας μου και ελαλησεν προς με και ειπεν μοι εισελθε και εγκλεισθητι εν μεσω του οικου σου ”
Ze sprawozdania biblijnego dowiadujemy się, iż Duch Święty rozmawiał osobiście z Ezechielem. A przecież może to czynić jedynie osoba. Moc, siła, energia czy wpływ nie może przecież do nikogo mówić! A więc wyraźne świadectwo na osobowość Ducha Świętego.
Jednak jak widzimy twórcy Przekładu Nowego Świata, poprzez dodanie niewinnego słówka "a on", sugerują tym samym, iż Ezechiel rozmawiał z Jahwe (wspomnianym we wczesniejszym wersecie). Na podanym przykładzie widać więc w jaki sposób poprzez dodanie słowa może kolosalnie zmienić się wymowa wersetu. A przecież oryginalny tekst takiej myśli w ogóle nie sugeruje!
#2
Napisano 2009-09-28, godz. 17:03
Ez 3:24 Przekłady: Bg, BT, Bp, PNŚ, piszą duch z małej litery, natomiast Bw z dużą literą. Dlaczego ta rozbieżność? Czy Biblia warszawska nie próbuje sugerować trzeciej osoby Trójcy? Czyżby pozostałe przekłady nie uznawały tej osoby pod imieniem "Duch"?Ostatnio moją uwagę zwróciły wizje proroka Ezechiela. Okazuje się bowiem, iż dokładne i wnikliwe studium księgi Ezechiela ukazuje nam osobowość Ducha Świętego. Zwróćmy najpierw uwagę na poniższy werset:
Ez 3:24 Bg „Tedy duch wstąpił w mię, a postawiwszy mię na nogi moje mówił do mnie, i rzekł mi: Wnijdź, zamknij się w domu swym.”
Druga sprawa, to gdzie w tym wersecie pisze Święty? Zatem gdzie u Ciebie z tą wnikliwością?
Kiedy obudziłem się rano i odzyskałem rozum, to przemówił do mnie, jakie plany mam na cały dzień. Czy sam rozum, który opuścił mnie podczas snu, jest osobą, czy raczej cecha psychiczna? W podobny sposób wypowiedziano w Pwt 34:9. Czy mądrość u Jozuego jest osobą? Ta mądrość nawet ma pełnego ducha. Czy raczej należy traktować; 'pełen ducha', jako wysoki iloraz inteligencji w przeciwieństwie do osoby w śpiączce?Ze sprawozdania biblijnego dowiadujemy się, iż Duch Święty rozmawiał osobiście z Ezechielem. A przecież może to czynić jedynie osoba. Moc, siła, energia czy wpływ nie może przecież do nikogo mówić! A więc wyraźne świadectwo na osobowość Ducha Świętego.
No i te dodane "a on", słusznie przypominają wcześniejszy werset mówiący, że to Jahwe przemawia używając "narzędzia" jakim może być duch, o czym sam wspomniałeś. Tenże duch bywa też niejednokrotnie inaczej nazywany np.; ogniem, wichrem, palcem Bożym, i jakoś tam jeszcze.Jednak jak widzimy twórcy Przekładu Nowego Świata, poprzez dodanie niewinnego słówka "a on", sugerują tym samym, iż Ezechiel rozmawiał z Jahwe (wspomnianym we wczesniejszym wersecie). Na podanym przykładzie widać więc w jaki sposób poprzez dodanie słowa może kolosalnie zmienić się wymowa wersetu. A przecież oryginalny tekst takiej myśli w ogóle nie sugeruje!
Słyszałem wiadomości, jak podawało radio ... Czy wydające głos głośniki są osobą. Zweryfikujmy jeszcze z przykładem: Czy zrozumiały głos może stanowić ostateczną gwarancje osoby? Czy odcięcie prądu nie spowoduje, że radio zamilknie? Tak więc dodanie przez 'mirka' niewinnego słówka ,,Święty", do ducha, powoduje zakłamanie. Prócz tego ciekawi mnie, jak skonfrontujesz z Bw Duch z; Bg, BT, Bp i PNŚ, gdzie jest z małej litery duch? A może swój załącznik, do siebie odniesiesz?
-- gambit
Użytkownik gambit edytował ten post 2009-09-28, godz. 17:12
#3
Napisano 2009-09-28, godz. 17:50
Eze 3:24 ns (22)I spoczęła tam na mnie ręka Jehowy, on zaś rzekł do mnie: "Wstań, wyjdź na dolinną równinę, a tam będę z tobą mówił".(23)Wstałem więc i wyszedłem na dolinną równinę, a oto stała tam chwała Jehowy, podobna do chwały, którą widziałem nad rzeką Kebar i upadłem na twarz.
Eze 3:24 bt (22)Spoczęła tam nade mną ręka Pana; a On rzekł do mnie: «Wstań, idź na równinę, tam będę do ciebie mówił».(23)Wstałem więc i poszedłem na równinę, a oto była tam chwała Pańską, taka jak chwała, którą widziałem nad rzeką Kebar. I upadłem na twarz.
Eze 3:24 bp (22)Ręka Jahwe spoczęła tam na mnie i rzekł do mnie: - Wstań, wyjdź na równinę, tam chcę z tobą mówić.(23)Wstałem więc i wyszedłem na równinę. A oto tam stała Chwała Jahwe, jak Chwała, którą widziałem nad rzeką Kebar. Upadłem tedy na twarz.
gdybym byl zlosliwy to bym powiedzial ze w Rece Jahwe, ktora "spoczela" dopatrywalbym sie kolejnej osoby ale ze zlosliwy nie jestem poprzestane tylko na osobie Chwaly Jahwe. Jak opisuje werset te osobe Chwaly Jehwe?.
Czytamy: "Chwala Jehwe, jak Chwala (...)... Skromny opis tej Chwaly , rzeklbym na miare Benedykta chmielowskiego ("Kon jaki jest kazdy widzi").
a powaznie to werset mowi wyraznie: kto powiedzial do proroka:"Wstań, wyjdź na równinę, tam chcę z tobą mówić", duch? czy Jahwe?
no i jak podaje kolejny werset laskawie przytoczony przez Mirka w kilku przekladach ;Jahwe do niego przemowil.... ja wiem ( Mirek byl laskaw mi to przypomniec... uprzejmie) ze mam mozg wyprany przez straznice ale w tym moim skromnym zrozumieniu to ja sie podpisuje pod przekladem NS .
Użytkownik easypadcx edytował ten post 2009-09-28, godz. 18:02
#4
Napisano 2009-09-28, godz. 18:06
Przeczytaj sobie kontekst tej wypowiedzi to zobaczysz, iż mowa jest tam o Duchu o Boga. To chyba jest on Święty nie.Ez 3:24 Przekłady: Bg, BT, Bp, PNŚ, piszą duch z małej litery, natomiast Bw z dużą literą. Dlaczego ta rozbieżność? Czy Biblia warszawska nie próbuje sugerować trzeciej osoby Trójcy? Czyżby pozostałe przekłady nie uznawały tej osoby pod imieniem "Duch"?
Druga sprawa, to gdzie w tym wersecie pisze Święty? Zatem gdzie u Ciebie z tą wnikliwością?
Tam jest też napisane, iż wstąpił w niego i postawił na nogi. A więc nioe wiem czy to rozum Ezechiela zrobił.Kiedy obudziłem się rano i odzyskałem rozum, to przemówił do mnie, jakie plany mam na cały dzień. Czy sam rozum, który opuścił mnie podczas snu, jest osobą, czy raczej cecha psychiczna?
To pokaż gdzie w tekście greckim czy hebrajskim występuje to słowo "a on".No i te dodane "a on", słusznie przypominają wcześniejszy werset mówiący, że to Jahwe przemawia używając "narzędzia" jakim może być duch, o czym sam wspomniałeś.
I ciekawe czy radio postawi cię na nogi i będzie z Tobą rozmawiało. Gambit, zastanów się nad tym co piszesz, bo tylko się ośmieszasz.Słyszałem wiadomości, jak podawało radio ... Czy wydające głos głośniki są osobą.
A więc jest to Duch a imieniu Jahwe. Często pytają się trynitarystów jak ma na imię Duch Święty, więc można powołać się na ten werset.a powaznie to werset mowi wyraznie: kto powiedzial do proroka:"Wstań, wyjdź na równinę, tam chcę z tobą mówić", duch? czy Jahwe?
No tak musisz się podpisać, bo inaczej komitecik i papapa.no i jak podaje kolejny werset laskawie przytoczony przez Mirka w kilku przekladach ;Jahwe do niego przemowil.... ja wiem ( Mirek byl laskaw mi to przypomniec... uprzejmie) ze mam mozg wyprany przez straznice ale w tym moim skromnym zrozumieniu to ja sie podpisuje pod przekladem NS .
Ale tak na marginesie, może wskażesz w hebrajskim czy greckim przekładzie (Septuaginta) to słowo "a on"? Nie pozwól robić się przez Strażnicę w balona.
#5
Napisano 2009-09-29, godz. 17:22
Mirku, mam do Ciebie "supeł" do rozplątania. Jako podzielasz któreś z wyznań protestanckich, to zapewne priorytetową Biblią jest wydanie protestanckie, jaką jest Bw. Otóż w poniższym doniesieniu ten sam Duch/duch pisany jest, pierwszym razem dużą literą, drugim razem małą.Przeczytaj sobie kontekst tej wypowiedzi to zobaczysz, iż mowa jest tam o Duchu o Boga. To chyba jest on Święty nie.
(1Krl 22:21 Bw) Wtedy wystąpił Duch i stanął przed Panem, i rzekł: Ja go zwiodę. A Pan rzekł do niego: W jaki sposób? (22) A on odpowiedział: Wyjdę i stanę się duchem kłamliwym (...) Idź więc i uczyń tak! Zapewne skoro z dużej, to chodzi o trzecią osobę Trójcy. W domyśle jest Święty ów Duch. Dlaczego więc ten sam duch pisany jest małą literą? Czyżby przestał być Święty? Czy może "bliźniak" Ojca kłamać? Przecież jest 'niemożliwe aby skłamał, zawsze jest prawdomówny'(Hebr 6:18; Tyt 1:2).
Aby zrozumieć poszczególne znaczenia słowa duch, posłużę się Ez 37:10, gdzie w języku hebrajskim mamy wchodząc tu --> http://www.biblia-in...l/1Moj/1/1.html (i klikając celem potrzebnego miejsca)Tam jest też napisane, iż wstąpił w niego i postawił na nogi. A więc nioe wiem czy to rozum Ezechiela zrobił.
Biblia warszawska przetłumaczyła następująco: ,,I prorokowałem, jak mi nakazano. Wtem wstąpiło w nich ożywcze tchnienie i ożyli, i stanęli na nogach - rzesza bardzo wielka." Natomiast BT, Bg, PNŚ, przetłumaczyły na ,,duch". Dla przypomnienia greckie ,,πνευμα" - pol. duch.
Mirku, co dla Ciebie oznacza heb. - ruach; gr. pneuma? Cz może być tchnieniem, jak wyżej cytowana Bw, lub wiatrem jak podają słowniki? Czy tchnienie lub wiatr, jest osobą? Bo ja wiatr traktuję przedmiotowo, a nie osobowo. A wiatr w swym żywiole może nie tylko Ezechiela postawić na nogi, ale i dachy przenosić na setki metrów. Tchnienie też może postawić człowieka na nogi. Może się to stać, gdy wskutek niedotlenienia człowiek słabnie, nawet do utraty przytomności. Dotlenienie (tchnienie), że po czasie będzie odzyskiwać siły i sam wstanie. Takie znaczenie ma zwrot: "duch postawił na nogi" (Ez 3:24). Tak więc czy ducha traktować osobowo, czy przedmiotowo decyduje kontekst. Odpowiedz więc, czy dla Ciebie tchnienie (ruach,pneuma, duch), to zawsze osoba, czy są wyjątki?
Dla mnie ważniejszy jest sens, a nie jak mówi Paweł: 'spieranie się o słowa, bo to słuchaczy do zguby przywodzi' (1Tym 6:4; 2Tym 2:14). Jezus i apostołowie nie zawsze cytowali słowo, w słowo, litera w literę. Sprawdź ich, to się przekonasz.To pokaż gdzie w tekście greckim czy hebrajskim występuje to słowo "a on".
Przykład radia miał uzmysłowić, że duch nie musi być osobą dostarczającą osobiście, lecz być nośnikiem informacji. Innym przykładem niech będzie telefon komórkowy. Możemy ze sobą się porozumiewać na wielkie odległości, ale niech jeden z nas wyłączy baterię (prąd, energię), to od razu klapa. Podobną rolę może pełnić duch. W tamtych czasach nie znano pojęcia prąd, telefon itd., toteż używali zwrotów na ówczesne czasy jak: ogień, wicher, gołąb itp. W dawnych czasach używano gołębi celem szybkiego dostarczania wiadomości. Tak było w przypadku Noego (Rdz 8:8), jak i podczas chrztu Jezusa (Mat 3:16). Gołębie nie są osobami, symbolizują jedynie jako nieosobowe nośniki informacji w jednym za znaczeń ducha.I ciekawe czy radio postawi cię na nogi i będzie z Tobą rozmawiało.
,,Duch Jachwe mówi przez mnie ..." (2Sam 23:2 BT wyd. 2). 'Duch Chrystusowy; Syna' (Rz 8:9; Gal 4:6), a jak Duch .... trzeciego? Chyba jest podana odrębność Jahwe, od Chrystusa, a czym trzecią osobę? Nawet aniołowie mają imiona np. Gabriel, który też jest duchem. Gdy więc Gabriel zwróci się do Jahwe, to do kogo będzie skierowane? Z nam Twą odpowiedź: 'do Boga". Ot taki dialog.A więc jest to Duch a imieniu Jahwe. Często pytają się trynitarystów jak ma na imię Duch Święty, więc można powołać się na ten werset.
-- gambit
#6
Napisano 2009-09-30, godz. 04:42
Własnie mam takie same pytanie do Ciebie, jeśli chodzi o Jezusa. Ciekawe bowiem, że Strażnica nie może zdecydować się jakim tak naprawdę BOGIEM jest Jezus! Raz bowiem używa w stosunku do niego w swoim przekładzie słowa bóg a innym razem Bóg:Mirku, mam do Ciebie "supeł" do rozplątania. Jako podzielasz któreś z wyznań protestanckich, to zapewne priorytetową Biblią jest wydanie protestanckie, jaką jest Bw. Otóż w poniższym doniesieniu ten sam Duch/duch pisany jest, pierwszym razem dużą literą, drugim razem małą.
Iz 9:6 NS „Bo narodziło się nam dziecko, syn został nam dany; a na jego barkach spocznie władza książęca. I będą go zwać imieniem Cudowny Doradca, Potężny Bóg, Wiekuisty Ojciec, Książę Pokoju.”
J 1:1 NS „Na początku był Słowo, a Słowo był u Boga i Słowo był bogiem.”
J 1:18 NS „Żaden człowiek nigdy nie widział Boga; jednorodzony bóg, który zajmuje miejsce u piersi Ojca, ten dał co do niego wyjaśnienie.”
J 5:18 NS „Właśnie dlatego Żydzi od tej chwili tym bardziej usiłowali go zabić, ponieważ nie tylko naruszał sabat, ale też nazywał Boga swoim Ojcem, czyniąc się równym Bogu.”
J 10:33 NS „Żydzi mu odpowiedzieli: "Nie kamienujemy cię za szlachetny czyn, lecz za bluźnierstwo ? za to, że ty, chociaż jesteś człowiekiem, czynisz siebie bogiem".”
J 20:28 NS „Odpowiadając, Tomasz rzekł do niego: "Mój Pan i mój Bóg!"”
Aż dziw bierze i ciarki przechodzą, iż w jednej ewangelii Jana twórcy Przekładu Nowego Swiata zastosowali tyle określeń w stosunku do Jezusa. A przeciez Jezus nie może być jednocześnie (prawdziwym) Bogiem i (fałszywym?) bogiem! Towarzystwo Strażnica powinno więc zdecydować się kim tak naprawdę dla Świadków Jehowy jest Jezus Chrystus, aby i Świadkowie Jehowy wiedzieli o jakim Jezusie mają ludziom głosić. Czy potrafisz wyjaśnić niekonsekwencję Strażnicy w tej kwestii? Jeśli odpowiesz na to pytanie to i również zadanie, które stawiasz zostanie rozwiązane.
Z tego wersetu wynika, iż duch jest osobą. Czy może zaprzeczysz i powiesz, iż Bóg rozmawiał z radiem? Powiedz jakiego słowa w języku hebrajskim użyto na jego określenie?(1Krl 22:21 Bw) Wtedy wystąpił Duch i stanął przed Panem, i rzekł: Ja go zwiodę. A Pan rzekł do niego: W jaki sposób? (22) A on odpowiedział: Wyjdę i stanę się duchem kłamliwym (...) Idź więc i uczyń tak! Zapewne skoro z dużej, to chodzi o trzecią osobę Trójcy. W domyśle jest Święty ów Duch. Dlaczego więc ten sam duch pisany jest małą literą? Czyżby przestał być Święty? Czy może "bliźniak" Ojca kłamać? Przecież jest 'niemożliwe aby skłamał, zawsze jest prawdomówny'(Hebr 6:18; Tyt 1:2).
Hebrajskie słowo RUACH ma wiele znaczeń. Może oznaczać zarówno moc, czy siłę jak i duch czy wiatr. Natomiast język grecki jest bogatszy i odróżnia te pojęcia. Dla niego DUCH to PNEUMA, ale moc to DYNAMIS a siła to KRATOS. Wiatr natomiast po grecku to ANEMOS. Dlatego w ustaleniu o co chodziło autorowi pisma hebrajskiego dobrze posłużyć się jest Septuagintą. A tam w stosunku do Ducha Świętego używa się pojęcia PNEUMA a w stosunku do mocy DYNAMIS. Dlatego też Duch Święty nie jest mocą, bowiem w przeciwnym razie otrzymamy głupotę w stylu "masło maślane". Odpowiedz dlaczego w hebrajskim nigdy nie pada określenie "mocą Ducha Świętego" ale w grece tak?Mirku, co dla Ciebie oznacza heb. - ruach; gr. pneuma? Cz może być tchnieniem, jak wyżej cytowana Bw, lub wiatrem jak podają słowniki? Czy tchnienie lub wiatr, jest osobą? Bo ja wiatr traktuję przedmiotowo, a nie osobowo.
Najpierw zdefiniuj może co rozumiesz pod pojęciem "osoba". Od tego przede wszystkim trzeba zacząć, bo ludzie takie skomplikowane definicje wymyślają, że aż głowa boli. Gdybyś miał problemy z definicją, zachęcam do wątku:Tak więc czy ducha traktować osobowo, czy przedmiotowo decyduje kontekst. Odpowiedz więc, czy dla Ciebie tchnienie (ruach,pneuma, duch), to zawsze osoba, czy są wyjątki?
http://watchtower.or...osoba-a-istota/
Tam jeszcze głosu nie zabierałeś!
Właśnie zwierzęta symbolizują w Biblii osoby. A gołębica nie jest przecież mocą czy siłą ale konkretną istotą. Tutaj dla odświeżenia wątek na ten temat:Gołębie nie są osobami, symbolizują jedynie jako nieosobowe nośniki informacji w jednym za znaczeń ducha.
http://watchtower.or...-ducha-wietego/
Właśnie fakt, iż Biblia używa synonimów w stosunku do określenia Ducha Świętego oznacza, iż osoba Ojca i Syna są współistotne. Bo tym samym jest Duch Syna czym Duch Ojca nazywane po prostu krótko Duchem Świętym. Tutaj był wątek na ten temat:,,Duch Jachwe mówi przez mnie ..." (2Sam 23:2 BT wyd. 2). 'Duch Chrystusowy; Syna' (Rz 8:9; Gal 4:6), a jak Duch .... trzeciego? Chyba jest podana odrębność Jahwe, od Chrystusa, a czym trzecią osobę?
http://watchtower.or...ezusa-a-trojca/
http://watchtower.or...od-ojca-i-syna/
A jeśli chodzi o Ducha Chrystusowego to chciałbym abyś wyjaśnił mi dlaczego PNŚ przekręca werset z 1 P 1:10.
http://watchtower.or...907-1-p-110-11/
Czyżby dla ciebie anioł Gabriel, będący oczywiście duchem, był wiatrem?Nawet aniołowie mają imiona np. Gabriel, który też jest duchem. Gdy więc Gabriel zwróci się do Jahwe, to do kogo będzie skierowane? Z nam Twą odpowiedź: 'do Boga". Ot taki dialog.
Często mówi się też na złego ducha: odejdz siło nieczysta, nazywając go siłą, chociaż w rzeczywistości jest osobą. Odpowiedz też na pytanie, dlaczego Strażnica taką wielką wage przywiązuje do hebrajskiego słowa RUACH, mającego bogaty wachlarz znaczeniowy a nie mówi się na zebraniach jak jest po grecku "moc" (DYNAMIS, KRATOS, EXCOUSIA) i że nie ma słowo to nic wspólnego z wyrazem PNEUMA? Pewnie znowu chodzi o ukrycie prawdy.
Użytkownik mirek edytował ten post 2009-09-30, godz. 07:12
#7
Napisano 2009-09-30, godz. 15:43
Chociaż jesteś dysponentem tego tematu, to jednak uznaję, że to zagadnienie wyraźnie odbiega tu od tego tematu o duchu. Wobec tego zaproponuj inne miejsce, być może w temacie o; ,,Przekładzie Nowego świata", lub w razie możliwości sam gdzieś się "ulokuję" z Twym pytaniem.Własnie mam takie same pytanie do Ciebie, jeśli chodzi o Jezusa. Ciekawe bowiem, że Strażnica nie może zdecydować się jakim tak naprawdę BOGIEM jest Jezus! Raz bowiem używa w stosunku do niego w swoim przekładzie słowa bóg a innym razem Bóg:
Potwierdzam, że poniższe słowa; Duch/duch, dotyczą osoby. Poniżej podaję dla porównania przekład Bw i PNŚ. Chcę zwrócić uwagę na to, że Bw w pierwszym wypadku napisała Duch z dużej litery. Pisane z dużej litery, sugeruje czytelnikowi "wyhodowanemu" na nauce o Trójcy, że chodzi o Ducha świętego jako trzeciej osoby Boga. Pozostaje jednak 'tajemnicą' tego przekładu dlaczego ta sama osoba w drugim przypadku pisana jest z małej litery? Nie wdając się w ten drugi szczegół, zajmijmy się pierwszym przypadkiem.Z tego wersetu wynika, iż duch jest osobą. Czy może zaprzeczysz i powiesz, iż Bóg rozmawiał z radiem? Powiedz jakiego słowa w języku hebrajskim użyto na jego określenie?
Otóż przekład Bw popełnia wielki błąd, polegający na tym, że nigdzie w tym doniesieniu nie pisze, że ten duch jest Święty, ani trzecia osoba Boga. Jest sprawa o tyle istotna, bo jeśli nie jest to Duch święty, lecz duch zły? To gdyby się okazała druga możliwość prawdziwa, to ten przekład Bw zakrawał by do miana "fałszywego proroka". Nie odnosi się to, do PNŚ, BT, Bg i dalszych które piszą duch z małej.
1Krl 22:21 Wtedy wystąpił Duch i stanął przed Panem, i rzekł: Ja go zwiodę. A Pan rzekł do niego: W jaki sposób? 22. A on odpowiedział: Wyjdę i stanę się duchem kłamliwym w ustach wszystkich jego proroków. Wtedy On rzekł: Tak, ty go zwiedziesz, ty to potrafisz. Idź więc i uczyń tak!
1Krl 22:21 PNŚ W końcu wystąpił pewien duch i stanąwszy przed Jehową, powiedział: 'Ja go obałamucę'. Na to Jehowa rzekł do niego: 'W jaki sposób?' 22. Wówczas powiedział: 'Pójdę i stanę się duchem zwodniczym w ustach wszystkich jego proroków'. On więc rzekł: 'Obałamucisz go i powiedzie ci się. Idź i zrób tak'.
Uzasadnienie
Rozmowa Jehowy (Pana) z owym duchem mającym ciągoty kłamcy, przypomina inną rozmowę z Bogiem opisaną w Księdze Hioba rozdziały 1 i 2-gi. W tym ów duch jest wymieniony z nazwy; szatan. Też zaproponował Bogu pewne działania względem Hioba i jego dzieci. Na taką propozycje Bóg powiedział: ,,Na to rzekł Jahwe do szatana: Oto jest w twojej mocy..." (Hi 2:6 BT II wyd.) Sceneria podobna do tej którą oglądał prorok Jozafat, gdzie 'wokół Jahwe zebrane były wszystkie zastępy niebieskie' (por. 1Krl 22:19 z Hi 1:6). Jezus takiego ducha nazwał też 'ojcem kłamstwa' (Ja 8:44). Jak więc może Wszechmogący zapatrywać się na tych, którzy złemu duchowi przypisują świętość Bożą"? Przecież Stwórca świata nie ma nic wspólnego z kłamstwem (Tyt 1:2).-- gambit
Użytkownik gambit edytował ten post 2009-09-30, godz. 18:45
#8
Napisano 2009-09-30, godz. 17:48
Pytanie to było już na forum zadane bardzo dawno temu.Chociaż jesteś dysponentem tego tematu, to jednak uznaję, że to zagadnienie wyraźnie odbiega tu od tego tematu o duchu. Wobec tego zaproponuj inne miejsce, być może w temacie o; ,,Przekładzie Nowego świata", lub w razie możliwości sam gdzieś się "ulokuję" z Twym pytaniem.
http://watchtower.or...351
Na razie nikt nie odpowiedział na nie, chociaż Matuzalem obiecał to zrobić. Niestety do dzisiaj post milczy.
Był to na pewno Święty Duch, bowiem w wersecie 19 czytamy, iż należał do dworu niebiańskiego. Czyż Bóg tolerwoałby na swoim dworze kłamców i oszustów? Zwróć uwagę, że żaden grzesznik nie może oglądać Boga:Otóż przekład Bw popełnia wielki błąd, polegający na tym, że nigdzie w tym doniesieniu nie pisze, że ten duch jest Święty, ani trzecia osoba Boga. Jest sprawa o tyle istotna, bo jeśli nie jest to Duch święty, lecz duch zły? To gdyby się okazała druga możliwość prawdziwa, to ten przekład Bw zakrawał by do miana "fałszywego proroka". Nie odnosi się to, do PNŚ, BT, Bg i dalszych które piszą duch z małej.
Ps 5:5 Bw „Albowiem Ty nie jesteś Bogiem, który chce niegodziwości, Zły nie może z tobą przebywać.”
Hi 13:16 Bw „Już to może być ratunkiem dla mnie, bo żaden niegodziwy nie może stanąć przed nim.”
Zapraszam też do tego wątku, gdzie w PNŚ dopuszczono się wstawienia do wersetu słowa "człowiek", aby ukryć ten fakt:
http://watchtower.or.../2788-hbr-1214/
Sytuacja taka nie powinna dziwić. Wiele razy na kartach Biblii czytamy, iż Bóg wysyłał złego ducha do ludzi.
1Sm 16:14 Bw "A gdy od Saula odstąpił Duch Pański, zaczął go trapić duch zły, też od Pana."
1Sm 19:9 Bw "Saula zaś opadł zły duch, zesłany przez Pana; gdy pewnego razu przebywał w swoim domu, trzymając w ręku włócznię, Dawid zaś grał na harfie,"
Jest też wątek na podobny temat, gdzie mowa jest o jeźdżcach z księgi Zachariasza. Oni też pochodziły od Boga.
http://watchtower.or...ic/2829-obj-62/
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych