Chrzest
#1
Napisano 2006-01-30, godz. 15:34
Niektórzy z braci są w niepewności czy właściwym jest praktykować wodny chrzest teraz, to jest od października 1914r., a jeżeli tak to jakie słowa powinny być używane przy zanurzaniu kandydata, szczególnie gdy ten dopiero niedawno uczynił swoje poświęcenie.
Na to odpowiadamy; najpierw: Kiedy członkostwo ciała Chrystusowego zostanie w zupełności dopełnione, nie jest sprawą, o której moglibyśmy stanowczo zadecydować. A dokąd to się nie dopełni, możemy być pewni, że ktoś stawiający samego siebie w sposób właściwy, może być przyjęty. Po wtóre: Niektórzy z tych, co teraz zgłaszają się do chrztu, mogli uczynić zupełne poświęcenie poprzednio; oni mogą symbolizować poświęcenie uczynione pięć, dziesięć lub dwadzieścia lat przedtem. Po trzecie: Gdybyśmy nawet byli pewni, że ciało Chrystusowe jest już skompletowane, to jeszcze nie widzimy powodu, dlaczego poświęcenie się Bogu nie powinno być symbolizowane wodnym chrztem; albowiem obrządek ten wyobraża pogrzebanie woli danej osoby, poddanie tejże woli pod wolę Bożą, a takie coś jest właściwym dla każdego. Nie możemy sobie wyobrazić, aby w Tysiącleciu ktoś poświęcał się Panu w jaki inny sposób. Różnica będzie tylko w tym, że wtedy wolą Bożą nie będzie, aby tych, co będą poświęcać się przyjmować do zmiany natury, ale raczej do Boskiej łaski i do restytucyjnych przywileji owej dyspensacji - do doskonałej ludzkiej natury na ziemi.
Ci, co dojdą do harmonii z Boskimi zarządzeniami dla świata, podczas Tysiąclecia, które już wnet zaświta, będą dziećmi Chrystusowymi. O Chrystusie jest powiedziane jako o ich "Ojcu wieczności" - On będzie ich Ojcem, czyli Życiodawcą. Jezus nie jest Ojcem dla członków Kościoła, ale raczej Starszym Bratem. Oni są dziećmi Bożymi. Życie dane ludziom na ziemi będzie ziemskim życiem, czyli takim, jakie Jezus złożył za nich. W liście do Koryntian(1Kor.rozdz.15), powiedziane jest o nich że są Chrystusowi, czyli oni staną się Jego, w czasie Jego tysiącletniej obecności.
Zwykłe tłumaczenie jest nie zupełnie dokładne. Wiersz 23 powinien brzmieć następująco: "Ale każdy w swoim rzędzie, pomazane pierwiastki (pierwszy owoc - Kościół), a potem ci co są Chrystusowi w obecności Jego" - w Jego Parousji, w tysiącletnim panowaniu Chrystusa. "A potem będzie koniec gdy (Chrystus) odda królestwo Bogu i Ojcu", "aby Bóg był wszystkim we wszystkich" (wiersze 24-28). Cały odrestaurowany świat będzie należał do ogólnej rodziny Chrystusowej. Jezus Małżonek, a Kościół Jego Małżonka, będą mieli odrodzoną ludzkość jako Swe dzieci, na ziemskim poziomie istnienia. Ludzie staną się dziećmi Chrystusowymi przez poświęcenie samych siebie. Wolą Ojca dla nich nie będzie duchowa natura, ale ludzka restytucja do tego wszystkiego, co było stracone w Adamie.
Dla wszystkich tych powodów widzimy, że nie byłoby właściwym czynić jakąkolwiek zmianę czy to w symbolicznym chrzcie czy też w słowach, jakie przy tym są używane. Rozumiemy, że jest to stosowny obraz poświęcenia się Bogu i Jego służbie, bez względu, na jakim poziomie życia ktoś spędzi wieczność, na duchowym czy na ziemskim.
W.T. 1916 - 291.
--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.
#2
Napisano 2006-01-31, godz. 03:01
To ciekawe, bo jeśli przyjęlibyśmy, że inne religie nie reprezentują Boga, to ew. chrzest Russella z dzieciństwa nie może być brany pod uwagę, zwłaszcza że on sam odrzucał chrzest niemowląt. A zatem, na czele Międzynarodowego Stowarzyszenia Badaczy Pisma Świętego, które wymagało chrztu przez pełne zanurzenie, stałby NIEOCHRZCZONY Ch.T.Russell... Byłoby to co najmniej dziwne...
#3
Napisano 2006-01-31, godz. 07:23
Biblijny chrzest
Jakie jest znaczenie chrztu?
Biblia ukazuje chrzest, jako symbol. Chrzest wizualnie obrazuje śmierć i zmartwychstanie Chrystusa. Apostoł Paweł napisał: "Wraz z Nim zostaliście pogrzebani w chrzcie, w którym też zostaliście wespół wzbudzeni przez wiarę w moc Boga, który Go wzbudził z martwych" (List do Kolosan 2:12)
Zanurzenie symbolizuje śmierć dla starej drogi życia: "Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe" (1 List do Koryntian 5:17). Staję się nowym stworzeniem, gdy oddaję swoje życie Chrystusowi. "Zatem przez chrzest zanurzający nas w śmierć zostaliśmy razem z Nim pogrzebani po to, abyśmy i my wkroczyli w nowe życie - jak Chrystus powstał z martwych dzięki chwale Ojca" (List do Rzymian 6:4).
Chrzest reprezentując śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa - symbolicznie wyobraża doświadczenie nawrócenia. Obmyci z wszelkich grzechów, wynurzamy się do nowego życia z Chrystusem.
W jaki sposób należy się chrzcić?
Niektóre kościoły chrzczą przez pokropienie czy przez polanie, jeszcze inne przez zanurzenie. Jak był ochrzczony Jezus? W Ewangelii Mateusza czytamy, że Jezus po chrzcie wystąpił z wody (Ew. Mateusza 3:16). Każdy chrzest opisany w Biblii odbywał się przez zanurzenie, dlatego zawsze mowa o wejściu do wody i wyjściu z niej. Na przykład, gdy Filip ochrzcił dworzanina etiopskiego czytamy, że obaj "zeszli" do wody, a gdy go ochrzcił "wyszli" z niej (Dz. Ap. 8:38-39).
Ewangelia Jana mówi, że Jan chrzcił w Ainon, ponieważ tam było dużo wody (Ew. Jana 3:23). Jordan jest płytką rzeką i tylko w niektórych miejscach można było chrzcić przez zanurzenie. Samo imię Jan Chrzciciel, w oryginale greckim brzmi "Zanurzyciel". Greckie słowo "chrzest" (gr. baptizo), oznacza bowiem "zanurzać".
Pokropienie, ani polanie nie oddaje jednak w pełni symbolu śmierci i zmartwychwstania, jaki Chrystus zawarł w tym obrzędzie, ani nie reprezentuje śmierci dla starego życia i wynurzenia do życia nowego, o jakim pisze apostoł Paweł: "Czyż nie wiadomo wam, że my wszyscy, którzyśmy otrzymali chrzest zanurzający w Chrystusa Jezusa, zostaliśmy zanurzeni w Jego śmierć? Zatem przez chrzest zanurzający nas w śmierć zostaliśmy razem z Nim pogrzebani po to, abyśmy i my wkroczyli w nowe życie - jak Chrystus powstał z martwych dzięki chwale Ojca. Jeżeli bowiem przez śmierć, podobną do Jego śmierci, zostaliśmy z Nim złączeni w jedno, to tak samo będziemy z Nim złączeni w jedno przez podobne zmartwychwstanie" (Rzym. 6:3-5).
Kto powinien się ochrzcić?
Chrzest przez zanurzenie powinna przyjąć każda osoba, która uwierzyła w Jezusa Chrystusa i pragnie podążać za Jego naukami. W Dziejach Apostolskich czytamy: "Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego... Ci więc, którzy przyjęli słowo jego, zostali ochrzczeni" (Dz. Ap. 2:38.41).
Dlaczego miałbym przyjąć chrzest?
Biblia podaje przynajmniej trzy przyczyny, dla których powinieneś przyjąć chrzest:
* Po pierwsze, aby pójść za przykładem Jezusa Chrytusa. W Ewangelii Marka czytamy: "I stało się w owe dni, że przyszedł Jezus z Nazaretu Galilejskiego i został ochrzczony przez Jana w Jordanie" (Ew. Marka 1:9). Jezus przyjął chrzest jako dorosły człowiek, nie na oczyszczenie grzechów, bo był bez grzechu, lecz jako przykład dla nas. Chcąc naśladować Jezusa Chrystusa powinniśmy przyjąć chrzest.
* Po drugie, ponieważ Jezus wyraźnie nakazał chrzest. W Ewangelii Mateusza czytamy: "Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przekazałem" (Ew. Mat. 28:19-20).
* Po trzecie, chrzest pokazuje, że wierzysz. W księdze Dziejów Apostolskich czytamy: "Także wielu z Koryntian, którzy słuchali, uwierzyło i przyjmowało chrzest" (Dz. Ap.18:8). Mamy wiele przykładów w Biblii, które potwierdzają, że pierwszą rzeczą, jaką należy uczynić po uwierzeniu jest chrzest (Dz.Ap. 8:36-38; 2:41; 22:16).
Kiedy można przyjąć chrzest?
Do chrztu trzeba spełnić jeden warunek - uwierzyć. Tych, którzy się nawracali chrzczono, gdy uwierzyli w Chrystusa, poznali i przyjęli fundamentalne zasady wiary kościoła chrześcijańskiego. Dzieje Apostolskie sprawozdają "Kiedy jednak uwierzyli Filipowi, który zwiastował dobrą nowinę o Królestwie Bożym i o imieniu Jezusa Chrystusa, dawali się ochrzcić, zarówno mężczyźni, jak i niewiasty. Nawet i sam Szymon uwierzył, gdy zaś został ochrzczony, trzymał się Filipa" (Dz. Ap. 8:12).
Podobnie było w przypadku etiopskiego eunucha. Czytamy, że Filip spotkał go, pouczył o prawdach związanych z Ewangelią, a "gdy tak jechali drogą, przybyli nad jakąś wodę, a eunuch rzekł: Oto woda; cóż stoi na przeszkodzie, abym został ochrzczony? Filip zaś powiedział mu: Jeśli wierzysz z całego serca, możesz. A odpowiadając, rzekł: Wierzę, że Chrystus jest Synem Bożym. I kazał zatrzymać wóz, zeszli obaj, Filip i eunuch, do wody, i ochrzcił go" (Dz. Ap. 8:36-38).
Jeśli uwierzyłeś w Jesusa, poznałeś podstawowe nauki Pisma Świętego, pragniesz żyć w zgodzie z nimi i stać się członkiem lokalnego kościoła (1Kor.12:13). Ananiasz, gdy spotkał nawróconego na drodze do Damaszku Saula (późniejszego apostoła Pawła), który spełniał te warunki, powiedział: "A czemu teraz, zwlekasz? Wstań, daj się ochrzcić i obmyj grzechy swoje, wezwawszy imienia Jego" (Dz. Ap. 22:16).
Chrzest niemowląt
Biblia mówi, że chrzest wymaga od człowieka osobistej decyzji, osobistej wiary i nawrócenia, które jest dowodem elementarnej świadomości dobra i zła. Chrzest niemowląt czy małych dzieci nie odpowiada więc niestety Bożym założeniom. Pan Jezus powiedział, że Bóg szuka takich, którzy by go wielbili w duchu i w prawdzie (...) a więc w pełni świadomie wybierając między drogami świata a drogami Bożymi.
W Ewangeli Jana czytamy, ze "krew Jezusa Chrystusa oczyszcza nas od wszelkiego grzechu", ale tylko wtedy, "jeśli wyznajemy grzechy swoje" (1 List Jana 1:7, 9). Zaś apostoł Piotr powiedział: "Przeto opamiętajcie i nawróćcie się, aby były zgładzone grzechy wasze" (Dz. Ap. 3, 19). Obydwa miejsca potwierdzają potrzebę świadomego, osobistego wyboru.
Pan Jezus powiedział: "Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony" (Ew. Marka 16, 15-16).
Rodzice nie mogą zbawić dzieci swą wiarą i uczynkami ani też żaden inny człowiek nie może przysporzyć zbawienia czy zasług drugiemu. Biblia mówi, że "każdy z nas za samego siebie zda sprawę Bogu" (Rzym.14:12).
Człowiek, który grzeszy, umrze. Syn nie poniesie kary za winę ojca ani ojciec nie poniesie kary za winę syna. Sprawiedliwość będzie zaliczona sprawiedliwemu, a bezbożność spadnie na bezbożnego." (Ezech.14:14-16; 18:20)
Biblia zaś mówi wyraźnie, że ochrzczony może być dopiero ten, kto uwierzył i nawrócił się (Ewangelia Marka16:16). Dopiero, gdy człowiek osobiście pozna nauki Jezusa i uwierzy, może przyjąć chrzest, tak jak uczynił to Jezus - przez zanurzenie w wodzie. Chrzest nie ma magicznego znaczenia sam w sobie. Jest symbolem naszej społeczności z Jezusem, a nie środkiem do zbawienia. Zanurzenie zawiera symbol śmierci i zmartwychwstania Zbawiciela, oraz zewnętrzny znak nawrócenia.
#4
Napisano 2006-01-31, godz. 09:48
No, właśnie. Nasuwa się pytanie: "Jak szybko można się ochrzcić"? Z Pisma Świętego wyraźnie wynika, że ludzie zazwyczaj chrzcili się zaledwie po paru godzinach od zapoznania się wiedzą o Jezusie. Nie czekali 1/2 roku, roku, czy paru lat zanim zdołali ukształtować w sobie "osobowość Jezusa". Inspirowani byli samą wiarą. Później następowała praca nad sobą, nad duchowym kształtem osobowości.Kiedy można przyjąć chrzest?
Do chrztu trzeba spełnić jeden warunek - uwierzyć. Tych, którzy się nawracali chrzczono, gdy uwierzyli w Chrystusa, poznali i przyjęli fundamentalne zasady wiary kościoła chrześcijańskiego. Dzieje Apostolskie sprawozdają "Kiedy jednak uwierzyli Filipowi, który zwiastował dobrą nowinę o Królestwie Bożym i o imieniu Jezusa Chrystusa, dawali się ochrzcić, zarówno mężczyźni, jak i niewiasty. Nawet i sam Szymon uwierzył, gdy zaś został ochrzczony, trzymał się Filipa" (Dz. Ap. 8:12).
Druga sprawa: "Kto może chrzcić"? Jakie wymagania trzeba spełniać? Ja uważam, że mogę chrzcić. Bo dlaczego bym nie mógł? Cóż by stało na przeszkodzie?
pzdr.
"Ot, ma wygląd ptaka, a więc będzie latał, proste". - Baltazar Siedem Słońc
#5
Napisano 2006-01-31, godz. 12:05
#6
Napisano 2006-01-31, godz. 12:55
Brakuje - źródła artykułu, kto napisał i kiedy!taki rodzaj chrztu nie jest wymogiem badaczy lecz biblijnym. poniżej cytuję artykuł który to wyjaśnia.
#7
Napisano 2006-01-31, godz. 14:51
a jesli chodzi o nastepne pytanie to myślę że w chwili obecnej trudno będzie uzyskać na to jednoznaczną odpowiedź. niestety podejrzewam że świadkowie tego aktu już nie żyją.
nie mniej udalo mi się znaleźć kilka informacji na ten temat:
1870 – wysłuchuje wykładu biblijnego wygłoszonego przez Jonasa Wendella, który przywraca mu wiarę w to, że Biblia jest Słowem Bożym.
—1870-1875 – rozpoczyna się badanie Biblii w niewielkiej społeczności w okolicach Allegheny. Społeczność ta poprzez uważne i systematyczne rozważanie Pisma Świętego zaczyna rozpoznawać i odrzucać błędy, jakie zakradły się do chrześcijaństwa poprzez działalność wielkich kościołów wyznaniowych. Aktywnie włącza się w prowadzenie studiów biblijnych i działalność misyjną.
—1874 – Charles, jego ojciec Joseph i siostra Margaret zaczynają rozumieć znaczenie chrztu. Wszyscy oni wraz z pozostałymi członkami zgromadzenia decydują się okazać swe poświęcenie Bogu przez zanurzenie w wodzie. Charles rozpoczyna pisanie broszury “The Object and Manner of the Lord's Return” (“Cel i sposób powrotu Pana”).
z pewnych względów nie podaję źródła tych informacji publicznie lecz mogę to uczynić poprzez wiadomośc prywatną
#8
Napisano 2006-01-31, godz. 20:23
Ta odpowiedź w pełni mnie zatysfakcjonuje. A źródło poproszę na PM.
#9
Napisano 2006-01-31, godz. 20:34
#10
Napisano 2006-01-31, godz. 20:44
#11
Napisano 2006-01-31, godz. 21:00
poniżej podaję żródlo wczesniejszych informacji
http://www.nastrazy....1&plik=rocznica
#12
Napisano 2006-01-31, godz. 21:22
#13
Napisano 2006-02-01, godz. 07:10
chrzest jest procesem bardziej złożonym, i samo zanurzenie w wodzie jest tylko potwierdzeniem procesu przemiany który w czlowieku rozpoczyna się dużo wcześniej. myślę że trudno jest tu mówić o jakiś ramach czasowych. wielu spośród moich przyjaciół przyjmowalo chrzest w wieku 16, 17 lat a są i tacy którzy czynią to dopiero w późnych latach swojego zycia. do tej decyzji poprostu się "dorasta".No, właśnie. Nasuwa się pytanie: "Jak szybko można się ochrzcić"? Z Pisma Świętego wyraźnie wynika, że ludzie zazwyczaj chrzcili się zaledwie po paru godzinach od zapoznania się wiedzą o Jezusie. Nie czekali 1/2 roku, roku, czy paru lat zanim zdołali ukształtować w sobie "osobowość Jezusa". Inspirowani byli samą wiarą. Później następowała praca nad sobą, nad duchowym kształtem osobowości.Kiedy można przyjąć chrzest?
Do chrztu trzeba spełnić jeden warunek - uwierzyć. Tych, którzy się nawracali chrzczono, gdy uwierzyli w Chrystusa, poznali i przyjęli fundamentalne zasady wiary kościoła chrześcijańskiego. Dzieje Apostolskie sprawozdają "Kiedy jednak uwierzyli Filipowi, który zwiastował dobrą nowinę o Królestwie Bożym i o imieniu Jezusa Chrystusa, dawali się ochrzcić, zarówno mężczyźni, jak i niewiasty. Nawet i sam Szymon uwierzył, gdy zaś został ochrzczony, trzymał się Filipa" (Dz. Ap. 8:12).
Druga sprawa: "Kto może chrzcić"? Jakie wymagania trzeba spełniać? Ja uważam, że mogę chrzcić. Bo dlaczego bym nie mógł? Cóż by stało na przeszkodzie?
pzdr.
kto może udzielać chrztu? w społeczności której ja jestem czlonkem przyjmuje sie że zazwyczaj czyni to brat starszy w czasie ogólnego zgromadzenia kiedy można tego dokonać przed wieloma świadkami,ale o ile mnie pamięć nie myli to żaden zapis tego nie precyzuje.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych