Może to spożywanie raz w roku jest spowodowane tym, ze tylko w 1 Kor. 11:23-27 jest mowa wyraźnie o kielichu i chlebie a w innych przez ciebie przytoczonych bracie fragmentach nie ma.
Strażnica twierdzi, że obchodzić należy raz w roku, ponieważ Jezus powiedział: "to czyńcie na moją pamiątkę". Twierdzą, że Chrystus miał na myśli pamiątkę jego śmierci, chociaż sam Jezus nie wspomniał o tym. Wkładają więc w usta Jezusa słowa, których nigdy nie wypowiedział.
Czy słowo „Pamiątka” (Łk 22:19), nie dowodzi spożywania raz w roku Ciała i Krwi Pańskiej? Nie, bo wypowiedź Chrystusa o kobiecie, która wylała na Niego olejek, nie oznacza przecież, że tylko raz w roku będziemy wspominać tę niewiastę i ten fakt:
Mt 26:13 Bw „Zaprawdę powiadam wam, gdziekolwiek na całym świecie będzie zwiastowana ta ewangelia, będą opowiadać na jej pamiątkę i o tym, co ona uczyniła.”Zobaczmy jeszcze inne wystąpienia słowa "pamiątka" w Biblii:
Wj 17:14 BT „Pan powiedział wtedy do Mojżesza: Zapisz to na pamiątkę w księgę i wyryj to w pamięci Jozuego, że zgładzę zupełnie pamięć o Amalekicie pod niebem.”
Joz 4:7 BT „odpowiecie im, że wody Jordanu rozdzieliły się przed Arką Przymierza Pańskiego. Gdy przechodziła ona przez Jordan, rozdzieliły się wody Jordanu, a te kamienie są pamiątką na zawsze dla Izraelitów.”
Ps 30:5 BT „Śpiewajcie Panu psalm wy, co Go miłujecie, wychwalajcie pamiątkę Jego świętości!”Czy w powyższych wersetach jest jakakolwiek sugestia, że słowo "pamiątka" oznacza "raz w roku"? Bardzo ciekawy jest zwłaszcza ten ostatni werset, bowiem biorać pod uwagę interpretację Strażnicy słowa "pamiątka" musielibyśmy tylko raz w roku śpiewać psalmy dla Boga. Ciekawe, że tego nakazu Świadkowie Jehowy nie praktykują a nawet nie biorą go pod uwagę. Ciekawe dlaczego, skoro tak bardzo zależy im na corocznym obchodzeniu pamiątki?
Inna sprawa to taka ze w 1 Kor. 11:26 podaje się wyraz 'hosakis' czyli wg. Stronga 'jak często' w nawiązaniu do kontekstu sytuacyjnego. Kontekst zaś sytuacyjny mówi w grece 1 Kor. 11:20 " Gdy schodzicie się więc wy na to samo, nie spozywacie wieczerzy Pańskiej". Wyraźnie kontekst sytuacyjny mówi że gdy schodzą się 'na to samo' czyli wieczerzy spozywanie. Czyli w szczególnym okresie a nie koniecznie za kazdym razem gdy spotykają się jako zbór. Swiadkowie łączą ten okres z dniem 14 Nisan(ST i NT).
Słowo HOSAKIS oznacza "ilekroć", a więc wyraźnie sugeruje, że Eucharystię należy obchodzić często. To samo słowo występuje jeszcze w innych miejscach Biblii. Porównajmy, jakie znaczenie posiada ten wyraz:
Ap 11:6 Bw „Oni mają moc zamknąć niebiosa, aby nie padał deszcz za dni ich prorokowania; mają też moc nad wodami, by je zamieniać w krew i dotknąć ziemię wszelką plagą, ilekroć zechcą.”Gdyby słowo "ilekroć" oznaczało "raz w roku" to można by dojść do wniosku, że tylko raz w roku mamy głosić o śmierci Pana Jezusa:
1Kor 11:25-26 Bw „Podobnie i kielich po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich to nowe przymierze we krwi mojej; to czyńcie, ilekroć pić będziecie, na pamiątkę moją.(26) Albowiem, ilekroć ten chleb jecie, a z kielicha tego pijecie, śmierć Pańską zwiastujecie, aż przyjdzie.”a przecież Biblia mówi (1Kor 1:23), że ciągle mamy głosić Chrystusa ukrzyżowanego. Widać więc, że Eucharystia będąc elementem głoszenia śmierci Pańskiej powinna być często przyjmowana.
Fragment biblijny, którym Chakmach chce usprawiedliwić stanowisko Strażnicy, mówi włąsnie o czymś odwrotnym. Apostoł Paweł ponagla bowiem chrześcijan do sprawowania Wieczerzy Pańskiej:
1Kor 11:18,20 NS „Przede wszystkim bowiem słyszę, że gdy się schodzicie w zborze, są wśród was rozdźwięki, i po części w to wierzę.(20) Kiedy się zatem schodzicie na jedno miejsce, nie jest możliwe jedzenie wieczerzy Pańskiej.”Schodzenie się jako Kościół (por. 1Kor 14:23, 26) nie odbywało się przecież raz w roku, analogicznie jest więc z Eucharystią. Trudno też przypuszczać, że wspomniane spory występowały tylko raz w roku. Dziwne byłoby też to, że Apostoł piętnuje brak spożywania Wieczerzy Pańskiej dopiero po kilku latach, gdyby rzeczywiście praktykowano Wieczerzę tylko jako rocznicę (Apostoł Paweł mówi w liczbie mnogiej o spotkaniach chrześcijańskich).
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)