Skocz do zawartości


Zdjęcie

BÓSTWO JEZUSA


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#21 haael

haael

    Inkwizytor

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1863 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-03-10, godz. 18:36

Tak myślałem, że używając imienia Jeszua próbujesz odróżnić się od używających imienia Jezus. Na marginesie: Jezus to forma grecka, pochodząca od Jeszuah, która przez łacinę trafiła do polskiego.

Co do Rodz 1:26 i Zah 4:6 to nie wiem w jaki sposobteksty te maja udowadniac doktryne Trojcy?

Najpierw naucz się czytać. Serio. Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem.

Twoje poglądy są dosyć niestandardowe. Do jakiego Kościoła należysz?

Wyjaśnij mi na gruncie Twojej teorii szalichatu: czym tłumaczyć różnicę zachowania z jednej strony Mojżesza kłaniającego się krzakowi, Tomasza kłaniającego się Jezusowi a z drugiej Jana kłaniającego się aniołowi? Dlaczego krzakowi i Jezusowi wolno się kłaniać a aniołowi nie? Czym różni się posłannictwo tych "aniołów".

#22 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 474 Postów

Napisano 2006-03-10, godz. 23:12

Istnieje wiele tradycji i wiele sposobow przez ktore pewne slowa zakorzenily sie w naszym jezyku. Samo to, ze taka byla ich droga zakorzenienia sie czy inna nie swiadczy o tym, ze musimy obstawac przy takiej formie. O co mi chodzi? Odpowiednikiem greckiego slowa baptizo oznaczajacego zanurzenie, zatopienie jest w naszym jezyku "chrzest", ktory nie przenosi zadnej wartosci poznawczej odnosnie tego slowa. Stad mozliwe jest mowienie o chrzcie przez pokropienie. Gdybysmy nie nasladowali sztywno tradycji jezykowej i tlumaczyli w naszych przekladach Biblii greckie bapizo na zanurzenie uniknelibysmy wielu bednych dyskusji jaka forme chrztu stosowac ;)

Moje odroznianie sie nie ma jednak podtekstow ekscentrycznosci, juz sama niewiara w Trojce stawia mnie poza nawias wieu spolecznosci chrzescijanskich i naprawde nie zalezy mi na tym, aby szukac nowego wyroznika, to raczej pewne zaakcentowanie pewnej prawdy i pretekst do dyskusji - jak widac po twoim pytaniu, skuteczny ;)


Nie naleze do zadnej denominacji.

Co do apokalipsy i klaniania sie aniolowi, to sprawa jest ciekawa i nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Pierwsza sprawa to fakt, ze Jan apostol - sluga Jezusa wogole sie poklonil temu aniolowi. Wedlug wierzenia trynitarian powinien to byc grzech i klanianie sie stworzeniu zamiast stworcy, czemu wiec Jan wogole o tym pomyslal?

Biorac pod uwage relacje ST i takie teksty jak 1 Krn 29:20, czy 1 Krol 1:31 i wiele innych widzimy, ze oddawanie poklonu krolowi, aniolom, (Dn 8:17) (Rdz 18:2) bylo rzecza dopuszczalna i nie kolidowalo z przykazaniem Bozym o nieoddawaniu czci boskiej inym bogom. Skoro wiec klanianie sie przed przedstawicielami Boga bylo dopuszczalne, to moze po prostu w przypadku Apokalipsy chodzi o przekazanie jakiej wyjatkowej lekcji koniecznej w tych dniach ostatnich? Jakiej to juz inny temat.
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#23 haael

haael

    Inkwizytor

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1863 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-03-11, godz. 14:44

Czyżbyś był, o zgrozo, jednym z tych, którym otwiera się nóż w kieszeni na dźwięk słowa "tradycja"? W tradycji nie ma nic złego i na pewno nie warto rezygnować np. z wymowy imienia "Jezus" tylko dlatego, że jest to wymowa tradycyjna.

Jak kilka osób na tym forum nie należysz do żadnego Kościoła. Jak uzasadniasz swoją postawę? Czy twierdzisz, że Jezus nie chciał, aby <skrót_myślowy>Jego wyznawcy[*]</skrót_myślowy> zjednoczyli się w ramach wspólnoty? ([*]Dokładniej: wyznawcy religii, którą Jezus założył, niezależnie od tego, czy uznajemy Jezusa za Boga.)

Co do kłaniania się: są dwa rodzaje ukłonów. "Zwykłe", gdzie ktoś kłania się człowiekowi - Batszeba Dawidowi, Salomon swojej matce itp. Drugi pokłon to oddanie boskiej czci. Istniało przykazanie (obecnie nazywane przez katolików pierwszym), że pokłon tego rodzaju można oddawać tylko prawdziwemu Bogu ([Wj 20:5], [Pwt 5:9], [Mt 4:10], [Łk 4:8]). I ten drugi pokłon często oddawano w Biblii Bogu ([Rdz 24:26]) i nie-bogom. Interesują nas teraz pokłony oddane zmaterializowanym lub objawionym istotom nadziemskim lub bożkom. Sklasyfikujmy je (lista oczywiście niekompletna).

1. Pokłony oddane istotom dobrym, pochwalone w Biblii
[Rdz 18:2], [Rdz 19:1] Pokłon oddany trzem aniołom przez Abrahama i Lota.
[Wj 3] Pokłon oddany gorejącemu krzakowi przez Mojżesza. Nie ma tu wyraźnie słowa "pokłon", ale gdzieś w NT jest argument, że Mojżesz oddał pokłon.
[Joz 5:14] Pokłon oddany "wodzowi zastępów pańskich" przez Jozuego.
[2 Krn 7:3] Pokłon oddany Bogu przez Żydów na widok "chwały pańskiej" - ognia spadającego z niebia (podobne do wydarzenia z dnia pięćdziesiątnicy).
[Mk 5:6] Pokłon oddany Jezusowi przez demona "Legion".
[Mt 28:17] Pokłon oddany zmartwychwstałemu Jezusowi przez uczniów.
(Jezusowi oddano poza tym wiele pokłonów, ale moim zdaniem były to pokłony "ludzkie".)
[Ap 4:10], [Ap 5:14] Pokłon oddany Bogu przez dwudziestu czterech starców.

2. Pokłony oddane istotom złym, niepochwalane w Biblii.
[Sdz 2:11-12] Pokłony oddawane baalom.
[1 Krl 16:31] Pokłon oddany Baalowi przez Achaba.
[2 Krl 19:37] Pokłon oddany Nisrokowi przez Sennacheryba.
[Ps 106:19] Pokłon oddany złotemu cielcowi przez Żydów.
[Ez 8:16] Pokłon oddany Słońcu przez Żydów.

3. Pokłony nie oddane istotom złym. Postawa pochwalana w Biblii.
[Dn 3:18] Pokłon nie oddany złotemu posągowi przez Ananiasza, Azariasza i Miszaela.
[Mt 4:9-10], [Łk 4:7-8] Pokłon nie oddany Szatanowi przez Jezusa.
[Ap 13:15] Pokłon nie oddany wizerunkowi Bestii.

4. Pokłony oddane istotom dobrym, NIE POCHWALANE w Biblii.
[Dn 8:17-18] Pokłon oddany Gabrielowi przez Daniela.
[Ap 19:10] Pokłon oddany aniołowi przez Jana.

Jak widać: złym istotom nie wolno oddawać pokłonu a dobrym czasem można czasem nie. Pokłony "dobre" i "pochwalane" katolicy uznają za oddawane bezpośrednio Bogu, utożsamiając tym samym istoty, którym oddano pokłon z Bogiem. Nie są to anioły występujące w imieniu Boga, tylko sam Bóg pod postacią anioła albo inną. Pokłony Daniela i Jana były złe, nie powinni ich byli oddawać, a zrobili to ze strachu. Gdyby Tobie albo mi pokazał się jakiś anioł, to też pewnie byśmy mu się pokłonili niezależnie od tego, czy byłby to Bóg czy nie.
Podsumowując: katolicy uznają niektóre z istot w Biblii za bezpośrednie objawienia Boga.

sprawa jest ciekawa i nie mam jednoznacznej odpowiedzi

Cóż, potwierdza się tylko fakt, że nie ma człowieka, który zna odpowiedzi na wszystkie pytania. A szkoda.

#24 Tomasz O.

Tomasz O.

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie bez edycji
  • PipPip
  • 310 Postów

Napisano 2006-04-08, godz. 06:27

ŚJ za czasów Russella i Rutherforda nauczali, że Chrystus osiągnął Boską naturę, więc stał się Bogiem: „Chrystus po zmartwychwstaniu stał się tym przedniejszy od Aniołów, o ile Boska natura jest wyższa od Anielskiej” („Boski Plan Wieków” s.219), „Tak jak utrzymujemy człowieczeństwo Jezusa, podobnież na równo utrzymujemy Boskość Chrystusa” („Dokonana Tajemnica” s.64).

„Wszystko bowiem moje jest Twoje, a Twoje jest moje...” (J 17:10 por. 16:15, Mt 11:27) określany jest w Biblii imionami i tytułami, które przysługują Bogu Ojcu.
Pan (J 13:14);
Pan wszystkich (Dz 10:36);
Pan chwały (1Kor 2:8);
Pan mój (J 20:28 > Ps 35:23);
Pan panów (Ap 19:16 > Ps 136:3);
Prawdziwy Bóg (1J 5:20 > J 17:3);
Bóg (J 1:1);
Jednorodzony Bóg (J 1:18);
Wielki Bóg (Tt 2:13 > Pwt 7:21);
Bóg Mocny (Iz 9:5 > Iz 10:21, Jr 32:18, Ap 18:8);
Bóg mój (J 20:28 > Ps 35:23);
Bóg błogosławiony na wieki (Rz 9:5 > Ps 68:20, 41:14);
Bóg z nami (Mt 1:23 > Iz 8:10);
Bóg nasz (2P 1:1=3:18 > Ps 95:7);
JESTEM (J 8:24, 28, 13:19 nawiązują do słów „JESTEM KTÓRY JESTEM (...) Tak powiesz synom Izraela: JESTEM posłał mnie do was” Wj 3:14, Iz 43:10, 52:6 NP, BP, Pwt 32:39; por. J 17:12).
Pierwszy i Ostatni (Ap 1:17 > Iz 44:6);
Alfa i Omega (Ap 22:13 > Ap 21:6);
Początek i Koniec (Ap 22:13 > Ap 21:6);
Król królów (Ap 19:16 > 1Tm 6:15);
Władca (Dz 5:31, Ap 1:5 > 1Tm 6:15, Ap 6:10);
Zbawiciel (Dz 5:31 > Ps 24:5);
Zbawca (Flp 3:20 > Łk 1:47);
Sprawca zbawienia (Hbr 5:9 > 1Kor 12:6);
Sędzia (Dz 10:42 > Sdz 11:27);
Najwyższy Pasterz (1P 5:4 > Ps 80:2, 23:1);
Świadek wierny i prawdomówny (Ap 3:14 > Jr 42:5);
Prawdziwy (Ap 19:11 > 1J 5:20);
Światłość (J 1:9 > Iz 60:19);
Słońce (Łk 1:78, Ml 3:20 > Ps 84:12);
Światło (Łk 2:32 > Ps 27:1);
Moc (1Kor 1:24 > Ps 118:14);
Święty (Dz 3:14, 1P 3:15 > Ps 99:5, Iz 8:13);
Skała (1P 2:8 > Ps 62:2n.);
Odwieczny Ojciec (Iz 9:5 > Iz 63:16);
Odwieczny (Iz 9:5 > Ha 1:12);
Stwórca (Iz 17:7, Hbr 1:10, J 1:3 > Rdz 14:22);
Budowniczy (Hbr 3:3, Mt 16:18 > Iz 62:5, Hbr 11:10);
Odkupiciel (Iz 59:20, Tt 2:14 > Iz 63:16);
Wybawiciel (Rz 11:26 > 2Sm 22:2);
Nauczyciel (J 13:14, Mt 23:8 > Iz 54:13, 30:20);
Mistrz (Mt 23:10 > Job 36:22);
Oblubieniec (J 3:29 > Iz 62:5);
Małżonek (2Kor 11:2 > Iz 54:5);
Pocieszyciel (J 14:16 > 2Kor 7:6, Iz 51:12);
Rzecznik (1J 2:1 > Prz 22:23);
Wierny (Ap 19:11 > 1J 1:9);
Prawdomówny (Ap 3:7 > J 3:33);
Lekarz (Dz 9:34 > Wj 15:26);
Żyjący na wieki wieków (Ap 1:18 > Ap 4:9);
Pokój (Ef 2:14 > Sdz 6:24);
Stróż (1P 2:25 > Iz 27:3);
Sprawiedliwy (Dz 7:52 > Ps 92:16, Iz 45:21).


Chrystus nazwany jest „Jednorodzonym Synem Bożym” (J 3:18), ale też „Jednorodzonym Bogiem” (J 1:18). Widać, że są to określenia wymienne, podobnie jak terminy „Człowiek” i „Syn Człowieczy” (1Tm 2:5, J 5:27).

Chrystus posiada przymioty Boże. Jezus powiedział: „wszystko (...) Twoje jest moje” (J 17:10), więc wszechmoc, wszechwiedza i wieczność (J 16:15, Mt 11:27

„W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo...” (Kol 2:9).
„Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi” (Mt 28:18).
„może On także wszystko co jest sobie podporządkować” (Flp 3:21).
„podtrzymuje wszystko słowem swej potęgi” (Hbr 1:3).
Jako dziedzic „wszystkich rzeczy” (Hbr 1:2) musi być Wszechmogącym aby panować nad wszystkim


ŚJ wydaje się, że Ojciec jako dający Synowi wszechmoc (Mt 28:18) jest wyższy od Niego. Tak jednak nie jest, bo Jezusowi dana jest wszechmoc jako jedynemu człowiekowi (1Tm 2:5, J 3:35). Jako Bóg posiadał ją zawsze (J 17:5, 3:31), bo dzięki niej z Ojcem stwarzał świat (Hbr 1:10, J 1:3).

ŚJ w „Skorowidzu ... 1986-2000” (s.189) uczą o Jezusie: „nie jest (nie był) Bogiem Wszechmocnym”. Natomiast w „Zbliż się do Jehowy” podają ‘definicję’ słowa Wszechmocny: „Grecki wyraz przeetłumaczony na ‘Wszechmocny’ znaczy dosłownie ‘panujący nad wszystkim; posiadający wszelką moc i władzę’.” (s.40). Dziwne, że ŚJ nie zauważyli, że właśnie o Jezusie napisano: „Kto przychodzi z wysoka panuje nad wszystkim (...) Ten jest ponad wszystkim” J 3:31 oraz „Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi” (Mt 28:18).

Jezus nie może być „bogiem”, bo w Pwt 5:7 Bóg mówi: „Nie będziesz miał bogów innych oprócz Mnie”, a w Pwt 32:39 dodaje: „Popatrzcie teraz, że Ja jestem, Ja jeden i nie ma ze Mną żadnego boga”. A przecież z J 1:1 wynika, że gdy były wypowiadane te słowa Syn Boży był z Ojcem.


(cytaty z książki Włodzimierza Bednarskiego - "W obronie wiary" , dziekuję bardzo za napisanie tej książki i zachęcam wszystkich do jej przeczytania.Dużo mi pomogła)

#25 Tomasz O.

Tomasz O.

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie bez edycji
  • PipPip
  • 310 Postów

Napisano 2006-04-08, godz. 06:54

Po tym wszystkim nawiązują sie pytania - Co Jezus nie może zrobic co moze zrobic Bóg?

Jezeli nazywacie Jezusa Synem Bożym, to kim On jest? Syn człowieka jest człowiekiem, a Syn Boży wtedy kto? Nie dawajcie przykładu z królem i ksieciem bo to bez sensu, bo król jest człowiekiem i ksiec tez jest człowiekiem.Bóg jest Królem królów i Jezus tez jest Królem królów.Więc przykład z królem i ksieciem niczego nie udowadnia.

Tomasz powiedział ; "Pan mój i Bóg mój"(J 20:28) , nazwał go Bogiem wyraznie. Mówicie że Tomasz się pomylił i pomyslał ze to sam Bóg mu się zjawił. Na pytanie - przecież Boga nikt nie widział, jak on mógł się pomylic wtedy? Odpowiadacie - bo Jezus wyglądał tak jak był opisywany Bóg w pismach. Jeżeli troszke pomyślec... mozna rzeczewiscie pomysleć ze Tomasz mógł sie pomylic bo znał Pismo ale jest jedno ale... werset wyzej czytamy "Następnie rzekł do Tomasza : <Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce.Podnieś rękę i włóż w mój bok, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym> " (J 20;27) Widać tu wyraznie że Tomasz wiedział ze to jest Jezus. Jezus słyszał słowa Tomasza, a jakby nie był Bogiem, czemu tego nie zaprzeczył, czemu nie powiedział - nie jestem Bogiem,jedynym Bogiem jest Jahwe, ja jestem mesjaszem!!! Jezus nie powiedział takich słów (ŚJ pewnie chcieliby aby takie słowa istniały ), powiedział : "Uwierzyłeś dlatego,że Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli"

Dlaczego więc wy (ŚJ) nie możecie uwierzyć?

#26 Matuzalem

Matuzalem

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 803 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 07:49

Dlaczego więc wy (ŚJ) nie możecie uwierzyć?


Ależ my wierzymy w boskość Jezusa Tomaszu. Nie wierzymy, tylko że jest częścią trójosobowego Bóstwa zwanego Trójcą.

#27 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 09:26

tomaszu o zadales pytanie co nie moze uczynic Jezus?
Jan 5;19 nie moze syn sam od siebie nic czynic tylko to, co widzi ze Ojciec czyni, co bowiem On czyni to i syn czyni. Ojciec miluje syna i pokazuje mu co czyni...wers 26 Jak Ojciec ma zywot sam w sobie tak dal synowi aby mial zywot sam w sobie.wers 30 Nic nie moge sam z siebie uczynicjak slysze tak sadze a sad moj jest sprawiedliwy, bo staram sie pelnic wole tego ktory mnie poslal. mam tez pytanie o kim Jezus mowi w wersie 44 ...a nie szukacie chwaly od tego ktory jedynie jest Bogiem. Zaznaczam ze wedle nauki trynitarian Jezus byl na ziemii rowniezBogem
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#28 haael

haael

    Inkwizytor

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1863 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 09:49

Ależ my wierzymy w boskość Jezusa Tomaszu. Nie wierzymy, tylko że jest częścią trójosobowego Bóstwa zwanego Trójcą.

Czyli wyznajecie politeizm?

#29 Matuzalem

Matuzalem

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 803 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 10:28

Ależ my wierzymy w boskość Jezusa Tomaszu. Nie wierzymy, tylko że jest częścią trójosobowego Bóstwa zwanego Trójcą.


Czyli wyznajecie politeizm?


Wierzymy w to co mówi Biblia, i prawdę mówiąc niewiele nas obchodzi jak to ktoś nazwie. Jeśli Biblia uczy, że istnieje jeszcze ktoś - poza Ojcem, który zostaje nazwany bogiem/Bogiem - to to przyjmujemy. Nie ma znaczenia jaką łatkę ktoś temu przyczepi.

#30 Tomasz O.

Tomasz O.

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie bez edycji
  • PipPip
  • 310 Postów

Napisano 2006-04-08, godz. 10:45

No i o to mi chodziło.Jezus jest Bogiem, robi wszystko co robi Bóg Ojciec.Bóg robi wszystko razem z Synem Bogiem (nie bogiem - jest Bogiem z dużej litery), to czemu uczycie ze jest nizszy?

#31 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 11:06

do tomasza o napisales



No i o to mi chodziło.Jezus jest Bogiem, robi wszystko co robi Bóg Ojciec.Bóg robi wszystko razem z Synem Bogiem (nie bogiem - jest Bogiem z dużej litery), to czemu uczycie ze jest nizszy?
nie bardzo wiem jak sie zastosowales do textu z ewangelii
(nie bogiem - jest Bogiem z dużej litery)?



tomaszu Jan5;19... nie moze syn sam z siebie nic czynic...
co to znaczy?
gdzie jest zrodlo czynow Jezusa?


dlaczego syn nie moze sam z siebie nic czynic?
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#32 Matuzalem

Matuzalem

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 803 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 11:52

No i o to mi chodziło.Jezus jest Bogiem, robi wszystko co robi Bóg Ojciec.Bóg robi wszystko razem z Synem Bogiem (nie bogiem - jest Bogiem z dużej litery), to czemu uczycie ze jest nizszy?


Bo Syn nie jest źródłem wszystkiego co posiada. Wszystko co posiada (łącznie z życiem) pochodzi od Ojca. Co więcej - on ma Boga nad sobą - Hebr. 1:8, Obj. 1:6.

#33 haael

haael

    Inkwizytor

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1863 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 12:13

Wierzymy w to co mówi Biblia, i prawdę mówiąc niewiele nas obchodzi jak to ktoś nazwie. Jeśli Biblia uczy, że istnieje jeszcze ktoś - poza Ojcem, który zostaje nazwany bogiem/Bogiem - to to przyjmujemy. Nie ma znaczenia jaką łatkę ktoś temu przyczepi.

No to zapytam: co mówi Biblia waszym (Twoim) zdaniem?

1) Jest jeden Bóg (Jahwe) a Jezus jest aniołem/człowiekiem/innym stworzeniem (unitarianizm).
2) Jest jeden Bóg, który objawia się raz jako Jahwe, raz jako Jezus itp. (modalizm).
3) Jest jeden Bóg (Jahwe) w trzech osobach: Bóg Ojciec, Jezus, Duch Święty (trynitarianizm).
4) Jest dwóch lub trzech Bogów, przy czym jeden jest najważniejszy (Jahwe) a Jezus jest istotą boską podrzędną w stosunku do Ojca (sabelianizm?).
5) Jest trzech Bogów, równych co do istoty i mocy (tryteizm).
6) Jeszcze coś innego?

Starałem się, żeby "ilość bogów" zwiększała się z góry na dół.

#34 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 12:50

jak widac mozliwosci jest wiele, ale czy tak naprawde wszystkie moga byc prawdziwe?
haael Jan 17;3 moze to troche uporzadkuje sprawe.
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#35 haael

haael

    Inkwizytor

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1863 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 12:53

jak widac mozliwosci jest wiele, ale czy tak naprawde wszystkie moga byc prawdziwe?

Tylko jedna może być prawdziwa, albo żadna z wymienionych.

haael Jan 17;3 moze to troche uporzadkuje sprawe.

Cieszę się, że chciałeś odpowiedzieć, ale proszę o odpowiedź wprost a nie o zagadkę.

#36 Tomasz O.

Tomasz O.

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie bez edycji
  • PipPip
  • 310 Postów

Napisano 2006-04-08, godz. 13:34

W wersetach Hbr 1;8-9 sam Bóg zwraca sie do Syna słowami "Boże", "...namaścił Cię,Boże, Bóg Twój..."

Ap 1;6 - zalezy kto jak to rozumie, kapłanami dla Boga i swego Ojca , albo można zrozumieć dla swojego Boga i dla swojego Ojca.

#37 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 15:07

haael

Jan 17;3 w polaczeniu z Jan 5;19...
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#38 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 15:17

tomaszu co masz na mysli piszac;
Ap 1;6 - zalezy kto jak to rozumie, kapłanami dla Boga i swego Ojca , albo można zrozumieć dla swojego Boga i dla swojego Ojca.
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#39 pawel77

pawel77

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 626 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-04-08, godz. 15:21

matuzalem nie tylko te texty hebr.i obj
Jezus na krzyzu wola Eli Eli lama sabachtani- Mat 27;46
UE w walce o rowne prawa dla chrzescijan w krajach muzulmanskich

#40 Tomasz O.

Tomasz O.

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie bez edycji
  • PipPip
  • 310 Postów

Napisano 2006-04-09, godz. 13:58

"... i uczynił nas królestwem - kapłanami dla Boga i Ojca swego..." Ap 1;6

1. Można to zrozumiec tak- uczynił nas kapłanami dla naszego Boga, a swojego Ojca
2. Uczynił nas kapłanami dla Boga ( i swojego Boga i naszego- wspólnego, jedynego) i swego Ojca.

1 P 2;5-9 , Wj 19;6

Jezus nazywa swego Ojca Bogiem , ale Bóg też nazywa swego Syna Bogiem Hbr 1;8 w BT ten werset wyjaśnia też Ps 45;7n (ale mozna przeczytać cały aby zrozumiec).

J 17;3 - wyjasnia ze Bóg jest jedynym prawdziwym.Zgadzam sie z tym.Ale nie zapominaj ze w tamtych czasach ludzie wierzyli w różnych bożków, bogów było wiele np. bóg słońca, bóg wojny, bóg miłości i tp. A Jezus przychodząc na ziemie, mówi ze niema tamtych bogów, jest tylko jeden prawdziwy.
Powracając do słów Tomasza "jestes moim Bogiem...", jezeli Jezus nazwał Ojca jedynym prawdziwym Bogiem, to czemu nie powtórzył tego Tomaszowi tylko odwrotnie potwierdził mu to ze jest Bogiem mówiąc " ... Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli".

Popatrzmy też na słowa J 17;20n "Nie tylko za nimi prosze, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie; aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili w Nas jedno, by świat uwierzył ze Ty mnie posłałęś."
Syn i Ojciec stanowią jedno.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych