Też mam takie wrażenie.Cały czas mam wrażenie, że nie rozumiesz mojego pytania.
Nie, zmieniła się interpretacja. Z gorszej na lepszą.Czy więc wymagania Boga się zmieniły?
Od tego zależy, czy wolno sporządzać figury świętych (pradziadów). Jeżeli święci nie istnieją, to nie wolno się do nich modlić w żadnym wypadku ani tym bardziej robić figurki ułatwiające modlitwę.Nie pytałem o sprawę istnienia świętych, więc póki co pominę ten temat.
Oczekujesz ode mnie, że znam myśli Boga? Skąd mam to wiedzieć? Wiem tylko, jak to przykazanie ROZUMIEJĄ Żydzi i katolicy. WIERZĘ, że katolicka interpretacja jest tą, którą miał na myśli Bóg. Ale nie wiem na pewno, bo Bóg mi tego nie powiedział, nie jestem prorokiem.Za czasów Mojżesza? Talmudyczną? Poza tym znowu uciekamy tutaj w kwestię żydowskiej interpretacji. Mi chodzi o to, co Żydom według Boga i Jego proroków (tj. Mojżesza) było wolno a co nie?
Żydzi mieli błędną interpretację wielu przykazań, choćby tego "Nie będziesz brał imienia Pana Boga twego nadaremno".
W tym pytaniu brakuje informacji, od których zależy odpowiedź: czy chodzi Ci o zdanie Żydów czy katolików (nie pytaj mnie o zdanie Boga) i czy święci za czasów Żydów istnieli czy nie (tego nie wiem). Załóżmy jednak, że święci istnieją oraz że pytasz o zdanie Boga, które ja utożsamiam ze zdaniem katolików.Czy Prawo (a w tym przypadku Dekalog) zakazywało sporządzania figur przodków, czczenia ich i modlenia się do nich?
Odpowiadam wobec tego po raz piąty: Nie, Dekalog nie zabrania sporządzania wizerunków świętych.