Mt 24:7 Bg „Albowiem powstanie naród przeciwko narodowi, i królestwo przeciwko królestwu, i będą głody i mory i trzęsienia ziemi miejscami.”
Mt 24:7 BT „Powstanie bowiem naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu. Będzie głód i zaraza, a miejscami trzęsienia ziemi.”
Mt 24:7 Bw „Powstanie bowiem naród przeciwko narodowi i królestwo przeciwko królestwu, i będzie głód, i mór, a miejscami trzęsienia ziemi.”
Natomiast inne nie zawierają informacji, że na ziemi miały panować zarazy, a więc po głodzie następują od razu trzęsienia ziemi:
Mt 24:7 Bp „Bo powstanie naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu, a w niektórych miejscach nastanie głód i będą trzęsienia ziemi.”
Mt 24:7 NS „"Powstanie bowiem naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu, będą też niedobory żywności i trzęsienia ziemi w jednym miejscu po drugim.”
Okazuje się, że rękopisy greckie różnią się w tej kwestii. Niektóre, jak np. bizantyjskie zawierają słowo LOIMOS - zarazy, a inne, jak np. kodeks aleksandryjski tego słowa nie posiadają:
Mt 24:7 Byz „εγερθησεται γαρ εθνος επι εθνος και βασιλεια επι βασιλειαν και εσονται λιμοι και λοιμοι και σεισμοι κατα τοπους”
Mt 24:7 WH „εγερθησεται γαρ εθνος επι εθνος και βασιλεια επι βασιλειαν και εσονται λιμοι και σεισμοι κατα τοπους”
Ale jak jest naprawdę? Okazuje się bowiem, że kontekst wersetu, a więc Mt 24:4-8 byłby zgodny z Obj 6:1-8,12 tylko wtedy, gdyby przyjąć następujący tok wydarzeń:
1. Fałszywi prorocy
2. Wojny
3. Głód
4. Zarazy
5. Trzęsienia ziemi
A więc pytanie: czy znakiem czasów końca miały być zarazy, czy nie? Jeśli tak, to jaka powinna być kolejność poszczególnych plag apokalipsy? Odpowiedź na te pytania jest bardzo ważna w świetle artykułu kim jest jeżdziec apokalipsy na białym koniu:
http://www.brooklyn..../jezapokluk.htm
Użytkownik mirek edytował ten post 2006-12-30, godz. 22:22