Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pocieszyciel


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 09:06

Co myslicie o Jana 14:16-20. Czy sądzicie ze Pocieszyciel z kontekstu to zupełnie inna osoba czy to sam Pan Jezus w innej formie?(przeczytajcie prosze kontekst). Ciekawi mnie to ponieważ greckie 'allon'(inny) Strong ujmuje takze i nie tylko on jako ' częsć, trochę'. Czyli brzmiałoby to w Jana 14:16 'trochę Pocieszyciela'. I czytam w Dziejach 2:2 obiecana moc z Łukasza 24:49 'mocą z wysoka'(Bw). Ta moc jako greckie 'pnoes'(dech) schodzi na uczniów a nie pełny 'Duch' to by wskazywało na część tego Ducha - Pocieszyciela. Jego odedech. Pocieszyciel zaś w grece to nie kto inny jak Pan Jezus-1 Jan 2:1. Interesuje mnie to zagadnienie ponieważ Jan 14:18 podaje że sam jest tym który przyjdzie a Jan 16:14-15 podaje zasadę że Ojciec bierze z Jezusa i nam objawi(z greki 'oznajmi wam' . Czyli ten Duch to Duch Ojca i Syna co by zgadzało się z Jana 14:20.

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-28, godz. 09:07


#2 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 09:21

Co myslicie o Jana 14:16-20. Czy sądzicie ze Pocieszyciel z kontekstu to zupełnie inna osoba czy to sam Pan Jezus w innej formie?(przeczytajcie prosze kontekst). Ciekawi mnie to ponieważ greckie 'allon'(inny) Strong ujmuje takze i nie tylko on jako ' częsć, trochę'. Czyli brzmiałoby to w Jana 14:16 'trochę Pocieszyciela'. I czytam w Dziejach 2:2 obiecana moc z Łukasza 24:49 'mocą z wysoka'(Bw). Ta moc jako greckie 'pnoes'(dech) schodzi na uczniów a nie pełny 'Duch' to by wskazywało na część tego Ducha - Pocieszyciela. Jego odedech. Pocieszyciel zaś w grece to nie kto inny jak Pan Jezus-1 Jan 2:1. Interesuje mnie to zagadnienie ponieważ Jan 14:18 podaje że sam jest tym który przyjdzie a Jan 16:14-15 podaje zasadę że Ojciec bierze z Jezusa i nam objawi(z greki 'oznajmi wam' . Czyli ten Duch to Duch Ojca i Syna co by zgadzało się z Jana 14:20.


Pocieszyciel, to trzecia Osoba Boska, która pochodzi od Ojca i Syna i wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę.

#3 Henryk

Henryk

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 656 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 11:34

Nie, zapowiedzianym Pocieszycielem jest Duch Święty.


W tym miejscu niezaprzeczalnie Duch święty:

J 16:7 BT „Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was.”

J 14:26 BT "A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem."

Jednak...sam Bóg jest także Pocieszycielem.

Po odejściu Jezusa do Ojca dany był inny pocieszyciel.

Pocieszyciel, to trzecia Osoba Boska, która pochodzi od Ojca i Syna i wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę.


Z tym nie zgodzę się!

Gdzie Biblia nakazuje (poleca) aby oddawać mu uwielbienie i chwałę?

Ej... Uwaga:

Pwt 4:24 BT "Bo Pan, Bóg wasz, jest ogniem trawiącym. On jest Bogiem zazdrosnym."

#4 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 13:42

Z tym nie zgodzę się!

Gdzie Biblia nakazuje (poleca) aby oddawać mu uwielbienie i chwałę?

Ej... Uwaga:

Pwt 4:24 BT "Bo Pan, Bóg wasz, jest ogniem trawiącym. On jest Bogiem zazdrosnym."


Duch Święty, który pochodzi od Ojca (J 14,26) i od Syna (J 16,7) jest Bogiem, ponieważ posiada tę samą naturę. Natura Boża jest jedna, bo jeden jest Bóg. Skoro uwielbiam Ojca i Syna, a Duch Święty pochodzi od tych dwóch Osób, również wspólnie z Nimi odbiera uwielbienie i chwałę. Jedność Boska jest bowiem trynitarna.
"Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak była na początku, teraz i zawsze i na wieki wieków, amen!"

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-02-28, godz. 19:16


#5 polarm

polarm

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 510 Postów
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Skierniewice

Napisano 2008-02-28, godz. 14:30

Z tym nie zgodzę się!

Gdzie Biblia nakazuje (poleca) aby oddawać mu uwielbienie i chwałę?

Ej... Uwaga:

Pwt 4:24 BT "Bo Pan, Bóg wasz, jest ogniem trawiącym. On jest Bogiem zazdrosnym."

Nie no, Heniuś.
W takim kontekście cytować ten werset, to już niedojrzałość albo wtórna przypadłość. Przecież tu chodzi o to, że Jot Ha Wu Ha, owszem jest zadrosny, ale o innych (znanych mu w onczas) bogów. Dobitnie tedy przedkłada, iż tylko jego ma być na wierzchu. Cała zaś reszta "boskiego towarzystwa" to swołocz i woda na młyn odwetowców z Bonn.

Użytkownik polarm edytował ten post 2008-02-28, godz. 14:41


#6 Henryk

Henryk

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 656 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 19:17

Nie no, Heniuś.
W takim kontekście cytować ten werset, to już niedojrzałość albo wtórna przypadłość.

Pomijając "Heniusia"...
Gdzie, kiedy, w którym miejcu, Ojciec polecił uwielbiać, modlić się etc, do Ducha?
Proszę o cytaty.

#7 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 20:07

Pocieszyciel, to trzecia Osoba Boska, która pochodzi od Ojca i Syna i wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę.



Mozesz mi podac werset biblijny gdzie dokładnie Duch Święty jest nazwany trzecią osobą i gdzie dokładnie odbiera uwielbienie i chwałę?


Ap 5:13 Bg "A wszelkie stworzenie, które jest na niebie i na ziemi, i pod ziemią i w morzu, i wszystko, co w nich jest, słyszałem mówiące: Siedzącemu na stolicy i Barankowi błogosławieństwo i cześć, i chwała, i siła na wieki wieków."

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-28, godz. 20:16


#8 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-28, godz. 20:35


Jak widać z tych powyższych wierszy podanych przez Henryka mowa jest domyslnie i bezpośrednio o Duchu Świętym w trzeciej osobie l. poj. 'On' , 'Go'. A teraz zwróćmy proszę wspólnie uwage na inne fragmenty pisma gdy sam Jezus mówi o sobie w trzeciej osobie l.poj. Porównajmy te fragmenty:


"Jezus odpowiedział jej na to: O gdybyś znała dar Boży i kim jest Ten , kto ci mówi: Daj Mi się napić- prosiłabyś Go wówczas a dałby ci wody zywej"(Jana 4:10,BT)

O KIM TU MOWA? OCZYWIŚCIE O JEZUSIE ALE W TRZECIEJ OSOBIE> BARDZO CIEKAWE PRAWDA? DLTEGO TEZ W TYM KONTEKSCIE WARTO PRZECZTAC O POCIESZYCIELU




„Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczniej jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, (On)Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was. On(Ojciec) Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, ze z mojego bierze i wam objawi"”(BT)

Czy widać jak Jezus mówi o sobie jako 'On'? I czy widac z kontekstu że Bóg bierze Ducha z Jezusa i nam 'Go' objawi' a z greki 'oznajmi wam'?

Wyraźnie widać tu mowę o Bogu i Synu a Duch jest Duchem, Boga i Duchem Syna ale nie trzecią osobą.Jest więcej fragmentów w kŧórych Pan Jezus mówi o sobie w trzeciej osobie l. poj.

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-28, godz. 20:45


#9 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 06:58

W tym miejscu niezaprzeczalnie Duch święty:

J 16:7 BT „Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was.”

J 14:26 BT "A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem."

Jednak...sam Bóg jest także Pocieszycielem.

Po odejściu Jezusa do Ojca dany był inny pocieszyciel.


Pocieszycielem jest więc dla nas nas każda z osób Trójcy Świętej:

Bóg Ojciec
Iz 51:12 Bw „Ja, Ja jestem tym, który was pociesza. Kim jesteś ty, że się boisz człowieka śmiertelnego, syna człowieczego, który ginie jak trawa?”

2Kor 7:6 Bw „Lecz Ten, który pociesza uniżonych, Bóg, pocieszył nas przez przybycie Tytusa;”



Syn Boży
J 14:16 Bw „Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki -”

1J 2:1 Bw „Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy.”



Duch Święty
J 14:26 Bw „Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.”

J 15:26 Bw „Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;”

J 16:7 Bw „Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę go do was.”




Gdzie Biblia nakazuje (poleca) aby oddawać mu uwielbienie i chwałę?

Skoro Duch Święty jest pocieszycielem, czyli tym, który pokrzepia czy wspomaga, to można (a nawet należy) do niego się zwracać, aby wysłuchiwał nasze prośby. Jaki byłby z niego pocieszyciel, adwokat, gdyby nie znał naszych problemów. A o rozwiązanie tych problemów możemy prosić go w modlitwie.

A tak na marginesie skoro Biblia nazywa Ducha Świętego pocieszycielem, to musi on być osobą, bowiem pocieszycielami są tylko osoby (i to nawet w Biblii).


Ej... Uwaga:

Pwt 4:24 BT "Bo Pan, Bóg wasz, jest ogniem trawiącym. On jest Bogiem zazdrosnym."

Dla mnie ten werset wyraźnie informuje, że Duch Święty musi być samym Bogiem. Gdyby było inaczej, to sam Bóg zzieleniałby z zazdrości, że komu innemu oddajemy cześć. Tak więc werset ten potwierdza stanowisko trynitarian.
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#10 Henryk

Henryk

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 656 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 07:11

Dla mnie ten werset wyraźnie informuje, że Duch Święty musi być samym Bogiem.

Mirku. Twój pogląd znam.

Myślę, że nie ma sensu dyskutować o tym dalej.

Natomiast mój pogląd jest bardzo podobny, do poglądu rabinów:

http://www.the614thcs.com/40.1038.0.0.1.0.phtml?hashID=7421ba869a6860c4d94f0c9b6f77d2e2

#11 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 08:12

Myślę, że nie ma sensu dyskutować o tym dalej.

Natomiast mój pogląd jest bardzo podobny, do poglądu rabinów:

http://www.the614thcs.com/40.1038.0.0.1.0.phtml?hashID=7421ba869a6860c4d94f0c9b6f77d2e2


Rabini w judaizmie jeszcze nie poznali Jezusa.
Więc najwyższy czas dla rabinów nawrócić się i przyjąć Jezusa jako Zbawiciela świata.

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-02-29, godz. 08:15


#12 Henryk

Henryk

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 656 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 08:51

Rabini w judaizmie jeszcze nie poznali Jezusa.
Więc najwyższy czas dla rabinów nawrócić się i przyjąć Jezusa jako Zbawiciela świata.

Chyba nawet nie wiesz, jakie niebezpieczne zdanie napisałeś!

Chcesz na nowo rozpocząć wojny religijne? :angry:

Bez obawy! – Proroctwa piszą, że i Oni ujrzą Mesjasza.

Tego, którego praojcowie „przebodli”.

Na razie (jako ogół), ci wierni Zakonowi czekają na Niego.
http://www.the614thcs.com/40.849.0.0.1.0.phtml


I powinniśmy, my ludzie, tak to pozostawić i uszanować!

Dla mnie procesje, pielgrzymki, cała ikonografia, itp., są sprzeczne z duchem chrześcijaństwa.

Lecz nie walczę z tym. Przyjmuje do wiadomości, że inni tak wierzą!

Dla ciekawości:

http://www.the614thcs.com/40.505.0.0.1.0.phtml

#13 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:03

Skoro Duch Święty jest pocieszycielem, czyli tym, który pokrzepia czy wspomaga, to można (a nawet należy) do niego się zwracać, aby wysłuchiwał nasze prośby. Jaki byłby z niego pocieszyciel, adwokat, gdyby nie znał naszych problemów. A o rozwiązanie tych problemów możemy prosić go w modlitwie.


Pokaż mi jeden fragment w Biblii gdzie to Duch Święty odrębny wysłuchuje próśb.


Mozesz mi podac werset biblijny gdzie dokładnie Duch Święty jest nazwany trzecią osobą i gdzie dokładnie odbiera uwielbienie i chwałę?


Ap 5:13 Bg "A wszelkie stworzenie, które jest na niebie i na ziemi, i pod ziemią i w morzu, i wszystko, co w nich jest, słyszałem mówiące: Siedzącemu na stolicy i Barankowi błogosławieństwo i cześć, i chwała, i siła na wieki wieków."

Ponawiam swoje pytanie które jest w ramce.

#14 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:15

Pokaż mi jeden fragment w Biblii gdzie to Duch Święty odrębny wysłuchuje próśb.

A ja twierdzę, że w PŚ są ślady, które sugerują ewentualną możliwość zanoszenia modlitw do Ducha Świętego. Zarówno Jezus jak i Duch Święty wstawiają się przecież za nami do Ojca:

Rz 8:26 Bw „Podobnie i Duch wspiera nas w niemocy naszej; nie wiemy bowiem, o co się modlić, jak należy, ale sam Duch wstawia się za nami w niewysłowionych westchnieniach.”

Rz 8:34 Bw „Któż będzie potępiał? Jezus Chrystus, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który jest po prawicy Boga, Ten przecież wstawia się za nami.”


Jak mogliby się wstawiać, gdyby nie wysłuchiwali naszych modlitw? Zarówno Jezus jak i Duch Święty są również naszymi pocieszycielami, inaczej adwokatami, a więc powinni znać nasze problemy. Dowiadują się o nich poprzez nasze modlitwy.

A więc tu jest mowa o modlitwie i że Duch się wstawia za nami. A do kogo sie wstawia? Do Boga Ojca! Duch Święty modli się do Ojca, a to może czynić tylko osoba!
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#15 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:21

Mozesz mi podac werset biblijny gdzie dokładnie Duch Święty jest nazwany trzecią osobą i gdzie dokładnie odbiera uwielbienie i chwałę?

Ap 5:13 Bg "A wszelkie stworzenie, które jest na niebie i na ziemi, i pod ziemią i w morzu, i wszystko, co w nich jest, słyszałem mówiące: Siedzącemu na stolicy i Barankowi błogosławieństwo i cześć, i chwała, i siła na wieki wieków."


Ef 6:18 wg BP mówi o modlitwie do Ducha Św. "Przy wszelkiej
sposobności, w każdej prośbie o pomoc módlcie się do Ducha
[Świętego]" (inne przekłady mają "w Duchu" ale greckie en można
przełożyć jako "w" lub "do"). Prócz tego Duch Św. jest Rzecznikiem, a
to osoba do której można się zwracać .

1Kor 6:19n. uczy o wysławianiu Ducha Św.: "Czyż nie wiecie, że ciało
wasze jest przybytkiem Ducha Świętego, który w was jest (...)
Chwalcie więc Boga w waszym ciele" ("uwielbiajcie" ks.Kow.,
WP; "wysławiajcie" NP, BG, Dąbr., kom.KUL).

1P 4:14 nazywa Ducha Św. "Duchem chwały", między innymi dlatego, by
Mu oddawano cześć i chwałę. Por. o Synu "Pan chwały" (1Kor 2:8) i
Ojcu "Król chwały" Ps 24:8.

W wiele kodeksach biblijnych w 1P 4:14 po słowach "Boży Duch na was
spoczywa" występuje fragment, który zamieszczają niektóre Biblie:

"który względem nich bywa bluźniony, ale względem was bywa
uwielbiony" (BG);

"u nich bluźnią mu, ale u was chwałę mu się oddaje" (NW);

"z ich strony jest obrzucany bluźnierstwami, a z waszej strony
oddawana mu jest cześć" (kom. KUL - "List Katolickie" Tom 11 s.235);

"u nich doznaje krzywdzącego mówienia, u zaś was jest otaczany
chwałą" ("Grecko-polski Nowy Testament wydanie interlinearne..."
tłum. ks.prof.dr hab.R.Popowski SDB, dr M.Wojciechowski).

Ciekawe, że wiele starszych książek ŚJ przytacza ten werset z
powyższymi słowami (np. "Miliony ludzi..." s.57; "Harfa Boża"
s.301; "Wyzwolenie" s.233; "Pojednanie" s.282; "Stworzenie"
s.264; "Rząd" s.173). Jak oni to godzili, nie uznając osobowości
Ducha Św.?
(podał: Włodzimierz Bednarski)

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-02-29, godz. 09:26


#16 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:25

Syn Boży
J 14:16 Bw „Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki -”

1J 2:1 Bw „Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy.”



Duch Święty
J 14:26 Bw „Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.”

J 15:26 Bw „Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;”

J 16:7 Bw „Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę go do was.”


Zobacz na kontekst Mirku cytowanych przez ciebie fragmentów.

Jan 14:16 odnosisz do Syna. I dobrze bo kontekst mówi dalej w Jan 14:17 :"Ale wy Go znacie ponieważ u was przebywa i w was będzie.NIe zostawie was sierotami. Przyjdę do was"(BT). Sprawa po chwili sie wyjasnia kim jest ów Pocieszyciel tak samo jak w rozmowie z Samarytanką kim jest Jezus mówiący w dodatku o sobie w trzeciej osobie 'On'. przechodzi płynnie na 'ja'.Tu jest w Jana 14 podobnie. Takze cały kontekst mówi o innym Pocieszycielu a raczej 'części Pocieszyciela' wg. Stronga która zostanie dana uczniom w dniu pięćdziesiątnicy. Dokładnie dech z nieba.I tak Jezus jest z nami az do skończenia świata jako pocieszyciel(1 Jan 2:1). Skoro MIrku uznałeś Jana 14:26 że mowa tu o Synu to tym samym uznajesz że Duch prawdy, inny pocieszyciel to Syn. I tak samo mowa jest o duchu prawdy w Jan 15:26 którego już oddzielnie traktujesz .Zobacz co fragment mówi "od Ojca pochodzi"(ów duch). I by to zroumiec w jaki sposób wychodzi od Ojca mamy w Jan 16:13-15. czyli "duch prawdy" , "oznajmi wam rzeczy przyszłe" . A kto oznajmia rzeczy przyszłe?(patrz Objawienie 1:1- Kto daje objawienie?). I dalej w Jan 16:13:15 czytamy "On mnie otoczy chwałą" dalej czytamy ze ten duch prawdy faktycznie pochodzi od Ojca "co ma Ojciec jest moje.Dlatego powiedziałem że z mojego bierze i wam objawi". Nie widac tu trzeciej osoby ale ducha prawdy który jest osobowy bo jest Duchem Ojca i Duchem Syna. definicja z Hioba 33:4 załatwia całą sprawę jak mysleć nalezy o Duchu : "I mnie też stworzył duch Boży, tchnienie Wszechmocnego i mnie uczyniło"(BT). Wiemy ze człowieka stworzyły tylko dwie osoby (Przysłów 30:4; Jan 1:3).

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-29, godz. 09:27


#17 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:28

[...]


"inny Pocieszyciel" - to inna Osoba od Ojca i Syna.

#18 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 09:57

"inny Pocieszyciel" - to inna Osoba od Ojca i Syna.


A kontekst hi fi gdzie zjadłeś?

A ja twierdzę, że w PŚ są ślady, które sugerują ewentualną możliwość zanoszenia modlitw do Ducha Świętego. Zarówno Jezus jak i Duch Święty wstawiają się przecież za nami do Ojca:

Rz 8:26 Bw „Podobnie i Duch wspiera nas w niemocy naszej; nie wiemy bowiem, o co się modlić, jak należy, ale sam Duch wstawia się za nami w niewysłowionych westchnieniach.”

Rz 8:34 Bw „Któż będzie potępiał? Jezus Chrystus, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który jest po prawicy Boga, Ten przecież wstawia się za nami.”


Jak mogliby się wstawiać, gdyby nie wysłuchiwali naszych modlitw? Zarówno Jezus jak i Duch Święty są również naszymi pocieszycielami, inaczej adwokatami, a więc powinni znać nasze problemy. Dowiadują się o nich poprzez nasze modlitwy.

A więc tu jest mowa o modlitwie i że Duch się wstawia za nami. A do kogo sie wstawia? Do Boga Ojca! Duch Święty modli się do Ojca, a to może czynić tylko osoba!



Oczywiście tylko cały czas mówimy tu o Duchu Syna(osobie) który jest w nas i który przychodzi z Ojcem(Jan 14:23,24- Ojciec i Syn. Zobacz tu kto naucza, pociesza i czy jest tu trzecia osoba?).A takze przeczytaj J 15:7 Bg "Jeźli we mnie mieszkać będziecie i słowa moje w was mieszkać będą, czegobyściekolwiek chcieli, proście, a stanie się wam.". Co do Ducha z Rzymian 8:26 to wystarczy zwrócic uwage na kontekst że jest to dar Ducha Rz. 8:23 i to jest Duch taki sam jak ten który uczy np. w Hioba 32:8 "to duch w człowieku, to Wszechmocnego tchnienie go poucza"(BT) Dodajmy ze tez pociesza. A wiemy że ów dar w pięćdziesiątnice to był 'dech' z nieba. dar ducha jest Duchem żywym bo jest Duchem Ojca i Syna. Jest osobowy. Dar pięćdziesiątnicy opisany także w Ezechiela 36:24-27. Wyraźnie po chrzcie wodnym w Ezechiela 36:25 jest w BT 'pokropię', ale w hebr. jest 'zaw-rak' czyli 'pokryć' . Czyli po pokryciu wodą Bóg dał Ducha o czym czytamy w Ezechiela 36:26,27 'Ducha mojego'.

Ef 6:18 wg BP mówi o modlitwie do Ducha Św. "Przy wszelkiej
sposobności, w każdej prośbie o pomoc módlcie się do Ducha
[Świętego]" (inne przekłady mają "w Duchu" ale greckie en można
przełożyć jako "w" lub "do"). Prócz tego Duch Św. jest Rzecznikiem, a
to osoba do której można się zwracać .


Odkąd ucze się greki pierwszy raz widze taki manewr w takim zdaniu by oddac 'en' jako 'do' . W Efezjan 6:22 jest 'do' jako greckie 'pros'. Greckie 'en' można oddac jako 'w', albo 'na', 'było' .I to jeszcze zalezy od konstrukcji zdania choc często mozna poradzić sobie i bez tego uzywając samo 'w'.Pokaz mi jeden raz że ktos modlił się lub prosił "Duchu Swięty prosze" albo cos podobnego. O Ojcu mamy wzmianki o Synu takze a o Duchu?

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-29, godz. 10:06


#19 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-02-29, godz. 10:25

1Kor 6:19n. uczy o wysławianiu Ducha Św.: "Czyż nie wiecie, że ciało
wasze jest przybytkiem Ducha Świętego, który w was jest (...)
Chwalcie więc Boga w waszym ciele" ("uwielbiajcie" ks.Kow.,
WP; "wysławiajcie" NP, BG, Dąbr., kom.KUL).


Piękny tekst. Zwróć uwagę że mowa tu o przybytku. Co było w przybytku i odzwierciedleniem jakiego przybutku jest twój wewnątrz? Oczywiście przybytku nieba . A co w nim jest Syn arcykapłan stojący przed Szechina czyli w najświętszym 'przebywaniem' Ojca. Co jeszcze wiemy o tym miejscu? To ze jest tam w światyni tron na którym zasiada ile osób? -Obj. 3:21-No ile? A ten tron jest w światyni zobacz Ezechiela 43:4-7. Pozatym w najświetszym jest arka przymierza Obj. 11:19. czy wychwalasz Boga strzegąc tych przykazań jak to opisuje Obj. 12:17?.

1P 4:14 nazywa Ducha Św. "Duchem chwały", między innymi dlatego, by
Mu oddawano cześć i chwałę.


Czy mowa tu o odrębnej osobie albo jej wychwalaniu? Przeczytajmy całość "Błogosławieni, jeżeli złorzeczą wam z powodu imienia Chrystusa, albowiem Duch chwały, Boży Duch na was spoczywa"(BT). Nie ma tu nic o wysławianiu Ducha jako odrębnej osoby. Aby uwypuklić tobie znaczenie Ducha Boga przedstawię poniżej porównanie hebrajskie:

Daniela 5:20 : "Gdy jego serce uniosło się pychą i jego duch" (z hebrajskiego). Mowa tu o Nabukadnecarze. Jak myslisz czy 'i duch jego' oznacza odrębna osobę? No własnie. Identycznie w

Izajasza 30:27, 28 "Jahwe...I duch Jego.." Paradoksalnie BT tłumaczy na 'Tchnienie Jego'

Jest więcej takich konstrukcji.

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-02-29, godz. 10:26


#20 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-03-03, godz. 11:45

Zapraszam równiez na

http://bartalmay.moj...pic.php?p=16#16

Pozdrawiam ciepło :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych