'to co w niebiosach' i 'to co na ziemi'
#1
Napisano 2009-01-04, godz. 18:57
sporo osób dziś na forum. A ja dziś byłem w Zborze i wysłuchałem pięknego wykładu. I myślę, że pod słowami, które wypowiedział prelegent, podpisałby się nawet Benedykt XVI. Tak piękne i pokrzepiające słowa. I wiele ciekawych przykładów z życia wziętych. Ale nie o tym w tym wątku. W między czasie przeglądnąłem najnowszą Strażnicę.
I co czytam.
Komentarz do Kol 1:19,20 - 19 ponieważ Bóg uznał za dobre, żeby w nim zamieszkała cała pełnia 20 i żeby przez niego na nowo pojednać ze sobą wszystko inne — czy to, co na ziemi, czy to, co w niebiosach — wprowadzając pokój przez krew, którą on przelał na palu męki.
Strażnica 15 01 2009, s. 28 - komentuje:
"Określenie "to co w niebiosach" odnosi się do pomazańców (...) Z kolei określenie "to co na ziemi" odnosi się do drugich owiec Chrystusa, które spodziewają się żyć wiecznie na ziemi."
Jak dla mnie to czarno na białym, że nauka o drugich owcach nie wyłoniła się w XIX wieku, tylko nauczana była już w pierwszym. Już wtedy Paweł uwzględniał drugie owce w swych naukach, pomimo że głosił i pisał tylko do pomazańców. Na pewno znał przypowieść o "drugich owcach" Jezusa, i uwzględnił pojawienie się ich czemu dał wyraz w tych słowach.
Wyrażenie to, co na ziemi odnosi się do "drugich owiec" zdaniem Strażnicy. Przyznam, że mi tu coś nie gra. A co wy o tym sądzicie?
#2
Napisano 2009-01-04, godz. 19:45
15 On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia,
16 bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne,
czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone.
17 On jest przed wszystkim i wszystko w Nim ma istnienie.
18 I On jest Głową Ciała - Kościoła. On jest Początkiem, Pierworodnym spośród umarłych, aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim.
19 Zechciał bowiem [Bóg], aby w Nim zamieszkała cała Pełnia,
20 i aby przez Niego znów pojednać wszystko z sobą: przez Niego - i to, co na ziemi, i to, co w niebiosach,
wprowadziwszy pokój przez krew Jego krzyża.
porównaj wersety 16 i 20 czy tam jest o drugich owcach?
#3
Napisano 2009-01-04, godz. 22:30
Kol 1:16 NS "bo za jego pośrednictwem zostało stworzone wszystko inne w niebiosach i na ziemi, co widzialne i co niewidzialne..."porównaj wersety 16 i 20 czy tam jest o drugich owcach?
Rdz 1:1 NS "Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię."
Do rzeczy widzialnych na ziemi zobacz Rdz.1:10-28
Rdz 2:15 NS "I Jehowa Bóg wziął człowieka, i umieścił go w ogrodzie Eden, aby go uprawiał i o niego dbał."
Rdz 2:22 NS "I Jehowa Bóg przystąpił do ukształtowania niewiasty z żebra, które wyjął z człowieka, i przyprowadził ją do człowieka."
Do rzeczy niewidzialnych w niebie. (nie licząc uosobień aniołów - zmaterializowanych)
Hi 1:6 BT "Zdarzyło się pewnego dnia, gdy synowie Boży udawali się, by stanąć przed Panem, że i szatan też poszedł z nimi."
Wj 33:20 BT "I znowu rzekł: Nie będziesz mógł oglądać mojego oblicza, gdyż żaden człowiek nie może oglądać mojego oblicza i pozostać przy życiu."
1Tm 6:16 BT "jedyny, mający nieśmiertelność, który zamieszkuje światłość niedostępną, którego żaden z ludzi nie widział ani nie może zobaczyć: Jemu cześć i moc wiekuista! Amen."
Pojednanie o którym czytamy:
Kol 1:20 NS "i żeby przez niego na nowo pojednać ze sobą wszystko inne ? czy to, co na ziemi, czy to, co w niebiosach ? wprowadzając pokój przez krew, którą on przelał na palu męki."
Zostało zakłócone m. in. w opisie pierwszego rozłamu religijnego wśród ludzi, to składanie ofiary Kaina i Abla. (Rdz.4:3-10) Wcześniej jednak:
Rdz 3:15 BT "Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie a niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę."
Przywrócenie pojednania nastąpi gdy:
Ap 20:10 NS "A Diabeł, który ich wprowadzał w błąd, został wrzucony do jeziora ognia i siarki, gdzie już się znajdowali zarówno Bestia, jak i fałszywy prorok; i będą męczeni dzień i noc na wieki wieków."
Ap 20:14 NS "A śmierć i Hades wrzucono do jeziora ognia. To oznacza drugą śmierć: jezioro ognia."
Ap 21:1 NS "I ujrzałem nowe niebo i nową ziemię; bo poprzednie niebo i poprzednia ziemia przeminęły i morza już nie ma."
Tak więc ostatecznie nowa ziemia, to doskonali ludzie (drugie owce), i nowe niebo, to 144000 ludzi w ciałach duchowych (Mat.22:30) oraz oczyszczone niebo zbuntowanymi duchami. Od tej więc chwili na ziemi jak i w niebie wszyscy będą jednomyślnie uznawać i przynosić chwałę Bogu.
-- gambit
#4
Napisano 2009-01-04, godz. 22:44
Dotyczy ponownego pojednania pomiędzy człowiekiem (to, co na ziemi) a Bogiem (to, co w niebiosach).Pojednanie o którym czytamy:
Kol 1:20 NS "i żeby przez niego na nowo pojednać ze sobą wszystko inne ? czy to, co na ziemi, czy to, co w niebiosach ? wprowadzając pokój przez krew, którą on przelał na palu męki."
Użytkownik Adelfos edytował ten post 2009-01-04, godz. 22:44
#5
Napisano 2009-01-04, godz. 22:55
A może kojarzycie, czy w jakiś sytuacjach, Strażnica tłumaczy ten wers? Ja nie mogę kurka nic znaleźć. Żeby wcześniej się Strażnica odwoływała (i w jakim kontekście). Może komu co do głowy przyjdzie.
Czy z tego wynika, że to nowa interpretacja tego wersu????
W liście do Efezjan w pierwszym rozdziale czytamy róenież:
7 Przez niego dostępujemy uwolnienia na podstawie okupu dzięki jego krwi, owszem, przebaczenia naszych wykroczeń, stosownie do bogactwa jego niezasłużonej życzliwości. 8 Ona to za jego sprawą spływa na nas obficie we wszelkiej mądrości i zdrowym rozsądku, 9 jako że on dał nam poznać świętą tajemnicę swej woli. Odpowiada ona jego upodobaniu, co do którego sam w sobie powziął zamierzenie 10 w związku z zarządzaniem przy pełnej granicy wyznaczonych czasów, mianowicie aby znowu zebrać wszystko razem w Chrystusie — to, co w niebiosach, i to, co na ziemi. Tak, w nim, 11 w jedności z którym zostaliśmy też ustanowieni dziedzicami, będąc z góry wyznaczeni zgodnie z zamierzeniem tego, który we wszystkim tak działa, jak doradza jego wola, 12 abyśmy służyli sławie jego chwały — my, którzy pierwsi złożyliśmy nadzieję w Chrystusie.
Użytkownik Mario edytował ten post 2009-01-04, godz. 23:09
#6
Napisano 2009-01-04, godz. 23:11
No właśnie, to dobre pytanie. Właściwie to o czym to jest? To co w niebie???? to co na ziemi??? Podobnie Efezjan 1:10porównaj wersety 16 i 20 czy tam jest o drugich owcach?
#7
Napisano 2009-01-04, godz. 23:23
Zauważ, że chodzi o to, aby "znowu zebrać wszystko razem w Chrystusie - to, co w niebiosach, i to, co na ziemi." A w nauczaniu apostolskim "pośrednikiem między Bogiem a ludźmi, [jest] człowiek, Chrystus Jezus," (1Tm 2:5)Podobnie Efezjan 1:10
Użytkownik Adelfos edytował ten post 2009-01-04, godz. 23:25
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych