Niebiblijne studium biblijne.
#1
Napisano 2007-08-06, godz. 18:02
Czy ci ludzie przeszli jakiekolwiek studium biblijne: NIE!
Kto¶ powie: Ale to byli Zydzi, oni znali Stary Testament. Ca³y znali? Przeciez istnia³a tylko wersja orginalna i przek³ad na grekê, natomiast Biblia uczy nas i¿ pos³ugiwano siê o wiele wiêksz± liczb± jêzyków. Poza tym nie kazdy Zyd mia³ Biblie w domu, to nie te czasy. Nie mówi±æ o tym i¿ wielu ubogichi mieszkaj±cych poza Izraelem nie umia³o czytaæ i pisaæ.
A nawet zak³adaj±c i¿ to byli ¶wietnie obeznani ludzie, czy dzisiaj jesli przyjdzie ¯yd do Swiadków Jehowy i wyzna wiarê w Jezusa zostanie ochrzczony po jednym dniu?
Korneliusz by³ rzekomo wed³ug ¦wiadków Jehowy poganinem. Kiedy przyszed³ do niego Piotr by³o tam pe³no ludzi.Ile tam spêdzi³: 3 Dni. I Korneliusz siê ochrzci³ wraz z ca³ym domem.
Czy ci ludzie przeszli jakiekolwiek studium biblijne: NIE!
A dalej....w ci±gu 30 lat chrzescijañstwo dociera do Rzymu. Wielu niewolników i ludzi ubogich zostaje chrze¶cijaninami. Ale ST po ³acinie jeszcze nie ma. NT te¿ jeszcze nie zosta³ skompletowany, nie ma apokalipsy, listów, itd. Aposto³owie koncentruj± swoje nauczanie jak widac z listów i Dziejów Apostolskich na opowiadaniu o Jezusie Chrystusie i udzielaniu porad gminom chrze¶cijanskim. Potem nadchodza przesladowania, posiadanie fragmentów pisma Sw bedzie karane smierci±...
Czy ci chrze¶cijanie, którzy umierali za czasów Nerona przeszli jakiekolwiek studium Biblijne: NIE!
A wiêc przeprowadzeniem studium Biblijnego nie jest warunkiem koniecznym dla otrzymania chrztu. Ma³o tego nigdy nie b³o takiej praktyki wed³ug Pisma Sw w pierwszym ko¶ciele.
Kto¶ jednak móg³by powiedzieæ: Jak to ,przeciez trzeba wierzyæ w co siê wierzy. To prawda ale jestem przekonany i¿ wiêkszo¶æ z chrze¶cijan tu pisz±cych by³a by w stanie w ciagu jednego dnia, przygotowac kandydata do chrztu ucz±c go
1. Tego i¿ przyszed³ na Ziemie Jezus, kim by³ czego naucza³ i jak umar³
2. ,¯e zmartwychwsta³
3, ¿e wiara w to daje ¯ycie wieczne.
4, ,¿e wiara bez uczynkó jest martwa a te uczynik wynikaja
5 z przykazania mi³o¶æ
6 i deklaogu.
Dopiero po chrzcie mo¿na swoj± wiarê rozwij±c, ubogacaæ samodzielnie w miarê swoich mo¿liwo¶ci, pamiêtaj±c i¿ pierwszeñstwo ma okazywanie mi³o¶æ nad zdobywaniem wiedzy, a w³asciwie pog³êbianiem swojej wiary.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#2
Napisano 2007-08-06, godz. 18:19
A wiêc przeprowadzeniem studium Biblijnego nie jest warunkiem koniecznym dla otrzymania chrztu.
A czy do przyjecia chrztu w Imiê Jezusa jest potrzebna znajomo¶æ Ewangelii o Jezusie Chrystusie (nie chodzi mi o 4 Ewangelie, ale to co g³osili aposto³owie ludziom przed chrztem), czy te¿ wystarczy po prostu sam chrzest?
#3
Napisano 2007-08-06, godz. 18:21
"Ot, ma wygl±d ptaka, a wiêc bêdzie lata³, proste". - Baltazar Siedem S³oñc
#4
Napisano 2007-08-06, godz. 19:33
Co do punktu 6. Terebint nie mozna znaæ grzechu bez prawa a prawo najlepiej opisuje w³asnie dekalog.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#5
Napisano 2007-08-06, godz. 20:21
Pan AS ;-) ograniczy³ has³o : studium biblijne do uproszczenia - zainteresowany + studium biblijne = chrzest ;-)
tak dla informacji studium biblijne z zainteresowanym to tylko pocz±tek procesu nazwijmy go „studium biblijnego” ;-) bo czy¿ obowi±zek studiowania, koñczy siê z chwil± przyjêcia chrztu ? ;-)
„Poradnik dla TSSK” w lekcji 7 „Studiowanie przynosi nagrodê” par. 1 „Czy chcia³by¶ prze¿ywaæ wzrost swojej wiary, odczuwaæ pog³êbienie siê twojej mi³o¶ci do Boga, cieszyæ siê lepsz± spostrzegawczo¶ci± i owocniejszym udzia³em w s³u¿bie kaznodziejskiej ? Twoje postêpy pod wszystkimi tymi wzglêdami s± w znacznym stopniu uzale¿nione od tego, co czynisz w zakresie studium osobistego i rodzinnego. Takie studium odgrywa pierwszorzêdn± rolê w naszym ¿yciu chrze¶cijañskim”
dla SJ ró¿ne sposoby pog³êbiania wiedzy o Bogu (studia biblijne) s± procesami ci±g³ymi i koñcz±cymi siê w chwili ¶mierci SJ lub czystego lenistwa, prowadz±cego do tzw. ¶mierci duchowej !
"Religia jest obraz± godno¶ci ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyni±cych dobre rzeczy
i z³ych ludzi czyni±cych z³e rzeczy
¯eby jednak dobrzy ludzie czynili z³e rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins
#6
Napisano 2007-08-06, godz. 21:26
Tak wiêc czytaj ze zrozumieniem panie super znawco i expercie, albo sp³ywaj z mojego tematu!
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#7
Napisano 2007-08-07, godz. 03:39
Nastêpna g³upota i pokaz zerowej wiedzy o Swiadkach Jehowy ! nie chcê tu przytaczaæ ¶wiadkowskiej argumentacji biblijnej, bo jak mniemam znajdzie siê kto¶ kto zaraz zasypie wersetami ten w±tek! Swiadkowie uwa¿aj±, ¿e ci±g³e poznawanie Boga i Jezusa przybli¿a ich do zbawienia ! ma³o to uwa¿aj±, ¿e jest to, to czego wymaga od nich Bóg ! s± ró¿ne sposoby prze¿ywania wiary: jeden bêdzie klepa³ pok³ony przed jakim¶ wizerunkiem, inny bêdzie ci±gle pielgrzymowa³, a SJ wybrali drogê uczenia siê i dzielenia siê t± wiedz± z innymi ! Proste Panie A. ? wiêc jak chcesz co¶ napisaæ to proponuje trochê na ten temat pomy¶leæ!
Zajmij siê ch³opie na nowo wymy¶laniem sposobów wysadzenia Nadarzyna w powietrze, bo przynajmniej bêdzie zabawnie, bo takie Twoje w±tki s± niestety tylko tragiczne ;-)
U¿ytkownik sebol edytowa³ ten post 2007-08-07, godz. 03:50
"Religia jest obraz± godno¶ci ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyni±cych dobre rzeczy
i z³ych ludzi czyni±cych z³e rzeczy
¯eby jednak dobrzy ludzie czynili z³e rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins
#8
Napisano 2007-08-07, godz. 06:13
Dwa: Nie rozumiesz o co mi chodzi w tym w±tku. I to od poczatku. Ale jak kto¶ nie umie czytaæ to tak jest.
Trzy: Nie napisze co o tym mysle Sebol bo wytn± ale w......s......n......k......r.....z......p.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#9
Napisano 2007-08-07, godz. 06:31
Poza tym jak wygl±da w KK przygotowanie do chrztu osoby doros³ej?
I od kiedy Biblia naucza, ¿e do chrztu wystarczy wiara innej osoby a nie osoby chrzczonej?
#10
Napisano 2007-08-07, godz. 07:55
W literaturze ¦J nigdzie nie spotka³em, ¿e warunkiem przyjêcia chrztu jest przestudiowanie ze ¦J od pocz±tku do koñca okre¶lonego podrêcznika ! ja sam osobi¶cie, gdy przyjmowa³em symbol by³em po studium niespe³na po³owy ksi±¿ki ¯yæ wiecznie ! literatura donosi, ¿e zdarza³y siê przypadki, ¿e ludzie przyjmowali chrzest po przeczytaniu jedynie traktatu! Je¿eli kandydat na SJ spe³nia okre¶lone warunki moralne, je¿eli chce oddaæ swoje ¿ycie na s³u¿bê dla Jehowy, to nic nie stoi na przeszkodzie aby ten symbol otrzyma³ (chyba, ¿e opór lokalnych starszych ) ! a nauka i studiowanie nie zostaje przerwane z chwil± ochrzczenia siê !O ile ja siê zoriêtowa³em, to studium Biblii u ¶J jest jednym z warunków dopuszczenia do chrztu.
ps. Panie A. dawaj lepiej mi Pan dowody z literatury WTS na swój kit, który tu wciskasz !
"Religia jest obraz± godno¶ci ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyni±cych dobre rzeczy
i z³ych ludzi czyni±cych z³e rzeczy
¯eby jednak dobrzy ludzie czynili z³e rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins
#11
Napisano 2007-08-07, godz. 08:27
Gdy przystêpowa³em do chrztu w 1989 pamiêtam ¿e musia³em odpowiedzieæ na kilkadziesi±t pytañ do chrztu z ksi±¿ki (wówczas) "zorganizowani" (nie wiem, czy teraz nie wydano jakiej¶ wznowionej wersji pod zmienionym tytu³em).
A zatem wg mojej wiedzy WTS wymaga opanowania du¿ej ilo¶ci materia³u przed chrztem.
#12
Napisano 2007-08-07, godz. 08:37
tak jak napisa³e¶ powy¿ej jest to jedynie praktyka :-) (czyt. krowa do godzin ;-) ) ale nie ma pisemnych zaleceñ ;-) przynajmniej nic mi o takich nie wiadomoA zatem wg mojej wiedzy WTS wymaga opanowania du¿ej ilo¶ci materia³u przed chrztem.
U¿ytkownik sebol edytowa³ ten post 2007-08-07, godz. 08:38
"Religia jest obraz± godno¶ci ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyni±cych dobre rzeczy
i z³ych ludzi czyni±cych z³e rzeczy
¯eby jednak dobrzy ludzie czynili z³e rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins
#13
Napisano 2007-08-07, godz. 08:46
Na 100% ksi±¿ka "zorganizowani" i zawarty w niej wymóg zaliczenia "pytañ do chrztu" jest "pisemnym zaleceniem"
Bli¿sze wzorca biblijnego jest wymaganie przestudiowania broszury "czego wymaga od nas Bóg".
S³ysza³em te¿ o dopuszczeniu do chrztu osoby która przestudiowa³a komiks pt. "rozkoszuj siê".
I to chyba by³oby (jak na organizacjê ¦J) najbli¿sze wzorca biblijnego.
#14
Napisano 2007-08-07, godz. 09:01
I od kiedy Biblia naucza, ¿e do chrztu wystarczy wiara innej osoby a nie osoby chrzczonej?
KK nie opiera swojego nauczania tylko na Biblii, wiêc nie wszystkie praktyki musz± z niej wynikaæ.
Bardziej intryguje mnie, jak argumentuj± za chrztem niemowl±t np. Ko¶ció³ Ewangelicko-Augsburski czy Ewangelicko-Reformowany. Te Ko¶cio³y opieraj± siê bowiem tylko na samej Biblii, a tam nie ma ¿adnego opisu chrztu dzieci.
Pozdrawiam
#15
Napisano 2007-08-07, godz. 09:24
Luter pozostawi³ chrzest niemowl±t bo by³o to na tamte czasy "poprawnie politycznie".KK nie opiera swojego nauczania tylko na Biblii, wiêc nie wszystkie praktyki musz± z niej wynikaæ.
Bardziej intryguje mnie, jak argumentuj± za chrztem niemowl±t np. Ko¶ció³ Ewangelicko-Augsburski czy Ewangelicko-Reformowany. Te Ko¶cio³y opieraj± siê bowiem tylko na samej Biblii, a tam nie ma ¿adnego opisu chrztu dzieci.
Pozdrawiam
#16
Napisano 2007-08-07, godz. 09:25
Na 99% zalecenia o studiowaniu dwóch ksi±¿ek a potem jednej (ze wskazaniem ¿e ma to byæ ksi±¿ka pt. "wiedza") podane by³y w NSK, a wiêc mia³y formê pisemn±.
Na 100% ksi±¿ka "zorganizowani" i zawarty w niej wymóg zaliczenia "pytañ do chrztu" jest "pisemnym zaleceniem"
je¿eli chodzi o "Wiedze" by³o zalecenie mówi±ce o tym, ¿e osoba zainteresowana powinna po przestudiowaniu przyj±æ chrzest ! ale to zalecenie by³o wymierzone przeciwko tzw. „wiecznym studentom” (...no i tez, byæ moze chodzi³o o przyspieszenie wzrostu liczebno¶ci SJ ;-) !! pamiêtaj, ze przed „Wiedz±” by³y dwie pozycje: „¯yæ wiecznie” i „Zjednoczeni” ! najczê¶ciej bywa³o tak, ¿e ¯yæ wiecznie studiowano z zainteresowanym, a ksi±¿kê Zjednoczeni zazwyczaj z osob± ju¿ ochrzczon± ! pó¼niej przysz³o zalecenie, ¿e nie mo¿na raportowaæ czasu z osobami ochrzczonymi, wiêc samoistnie ksi±¿ka ta ostatnia wylecia³a z u¿ycia ! choæ dalej j± studiowano z osobami zainteresowanymi ! ksi±¿ka „Wiedza” za³atwi³a sprawê, staj±c siê jedynym podrêcznikiem !
je¿eli chodzi o pytania z ksi±¿ki „Zorganizowani” mia³y one bardziej charakter katolickiego aktu wiary, na wszystkie pytania nie trzeba by³o znaæ odpowiedzi, bo od tego byli starsi (czasami starszy i s³uga pomocniczy) , którzy umiejêtnie mieli pomoc w odpowiedzi ;-)
U¿ytkownik sebol edytowa³ ten post 2007-08-07, godz. 09:27
"Religia jest obraz± godno¶ci ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyni±cych dobre rzeczy
i z³ych ludzi czyni±cych z³e rzeczy
¯eby jednak dobrzy ludzie czynili z³e rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins
#17
Napisano 2007-08-07, godz. 14:06
Pe³nienie s³u¿by ze zborem w charakterze nieochrzczonego g³osiciela to wspania³y zaszczyt. Twoje postêpy duchowe s± godne pochwa³y. Dziêki studium S³owa Bo¿ego naby³e¶ dok³adnej wiedzy i na jej podstawie okaza³e¶ wiarê (Jana 17:3; Hebr. 11:6).
Byæ mo¿e zanim zacz±³e¶ studiowaæ z pomoc± ¦wiadków Jehowy, by³e¶ zwi±zany z jak±¶ organizacj± religijn± albo robi³e¶ co¶ innego, co jest sprzeczne z zasadami biblijnymi. Teraz jednak pod wp³ywem wiary okaza³e¶ skruchê, czyli g³êboki ¿al z powodu dawnego postêpowania, oraz siê nawróci³e¶, a wiêc zerwa³e¶ z niew³a¶ciwym czyniæ to, co dobre w oczach Bo¿ych (Dzieje 3:19).
A mo¿e wychowywa³e¶ siê i odbiera³e¶ pouczenia w rodzinie chrze¶cijañskiej? Niewykluczone, ¿e tak jak Tymoteusz „od najwcze¶niejszego dzieciñstwa znasz ¶wiête pisma", co pomaga ci unikaæ niechrze¶cijañskiego postêpowania i powa¿nych wykroczeñ (2 Tym. 3:15). Nauczy³e¶ siê przeciwstawiaæ presji otoczenia oraz innym pokusom do pope³nienia tego, co Jehowa uwa¿a za z³e. Niez³omnie trwasz przy prawdziwym wielbieniu i opowiadasz drugim o swych przekonaniach, czym dowodzisz swej wiary. U boku swych rodziców lub innych g³osicieli szkolisz siê w chrze¶cijañskiej dzia³alno¶ci kaznodziejskiej. A teraz postanowi³e¶ s³u¿yæ Jehowie jako nieochrzczony g³osiciel.
Ale niezale¿nie od tego, czy by³e¶ o Nim pouczany od najwcze¶niejszego dzieciñstwa, czy zacz±³e¶ poznawaæ Go pó¼niej, zapewne chcesz dalej rozwijaæ siê duchowo i uczyniæ dwa kolejne kroki: oddaæ siê Bogu i zg³osiæ do chrztu. Aby zrobiæ pierwszy z nich, musisz powiedzieæ Jehowie w modlitwie, i¿ postanowi³e¶ byæ na zawsze oddany wy³±cznie Jemu (Mat. 16:24). Potem powiniene¶ usymbolizowaæ to chrztem, polegaj±cym na ca³kowitym zanurzeniu w wodzie (Mat. 28:19, 20). Dost±pisz wtedy niezwyk³ego zaszczytu—staniesz siê ordynowanym s³ug± Jehowy Boga.
Jak siê jednak dowiedzia³e¶ z Biblii, obranie tej drogi ¿yciowej przysporzy ci tak¿e ró¿nych trudno¶ci. Pamiêtaj, ¿e Jezus wkrótce po chrzcie „zosta³ zaprowadzony przez ducha na pustkowie, aby go kusi³ Diabe³" (Mat. 4:1). Ty równie¿, gdy zostaniesz ochrzczonym uczniem Chrystusa, mo¿esz siê spodziewaæ dalszych prób (Jana 15:20). Przybior± one najrozmaitsze formy. Mo¿esz napotkaæ sprzeciw rodziny (Mat. 10:36). Mog± siê z ciebie wy¶miewaæ wspó³pracownicy i dawni koledzy. Nie zapominaj jednak o s³owach Jezusa zanotowanych w Ewangelii wed³ug Marka 10:29, 30: „Zaprawdê wam mówiê: Nie ma takiego, który by opu¶ci³ dom lub braci, lub siostry, lub matkê, lub ojca, lub dzieci, lub pola ze wzglêdu na mnie i ze wzglêdu na dobr± nowinê, a który by teraz, w tym czasie, nie otrzyma³ stokrotnie domów i braci, i sióstr, i matek, i dzieci, i pól, w¶ród prze¶ladowañ, w nadchodz±cym za¶ systemie rzeczy— ¿ycia wiecznego". Nadal wiêc pielêgnuj blisk± wiê¼ z Jehow± i trzymaj siê Jego prawych zasad.
Je¶li pragniesz byæ ochrzczony, powiedz o tym starszym zboru. Chc±c siê upewniæ, qzy nadajesz siê do chrztu, omówi± z tob± zamieszczone poni¿ej pytania. Mo¿esz siê z nimi zapoznaæ w ramach studium osobistego.
Przygotowuj±c siê do tych dyskusji, odczytaj i przeanalizuj zacytowane oraz dodatkowe wersety biblijne. Na wiele pytañ nie daj± one pe³nej odpowiedzi, wskazuj± jedynie jej biblijne podstawy. Je¶li nie jeste¶ pewien, jak odpowiedzieæ na jakie¶ pytanie, poszukaj dalszych informacji w Biblii oraz w publikacjach „niewolnika wiernego i roztropnego" (Mat. 24:45). W ksi±¿ce tej lub na osobnej kartce mo¿esz robiæ w³asne notatki, a potem w trakcie rozmów ze starszymi bêdziesz móg³ trzymaæ otwarty podrêcznik i z nich korzystaæ. Je¿eli trudno ci zrozumieæ które¶ z pytañ, popro¶ o pomoc osobê studiuj±c± z tob± Bibliê albo którego¶ ze starszych.
WSKAZÓWKI DLA STARSZYCH ZBORU
Gdy nieochrzczony g³osiciel poinformuje starszych, ¿e chce zostaæ ochrzczony, nale¿y go zachêciæ do uwa¿nego zapoznania siê z „Pytaniami dla kandydatów do chrztu", zamieszczonymi na stronach 182-215. Warto zwróciæ jego uwagê na fragment zatytu³owany „Do nieochrzczone-go g³osiciela" (rozpoczynaj±cy siê na stronie 180), w którym wyja¶niono, w jaki sposób móg³by przygotowaæ siê do spotkañ ze starszymi. Jak w nim nadmieniono, kandydat mo¿e w trakcie tych rozmów korzystaæ z w³asnych notatek sporz±dzonych na osobnej kartce i trzymaæ otwart± ksi±¿kê. Nie ma jednak potrzeby, by przed spotkaniami ze starszymi kto¶ jeszcze omawia³ z nim te pytania.
Kiedy nadzorca przewodnicz±cy zostanie poinformowany, ¿e dana osoba pragnie siê ochrzciæ, da jej trochê czasu na przeanalizowanie pytañ zamieszczonych w tej czê¶ci podrêcznika. Nastêpnie zadba o to", by omówi³o je z ni± kilku starszych. Nie trzeba tego odk³adaæ do chwili og³oszenia terminu najbli¿szego zgromadzenia. Ca³y materia³ sk³adaj±cy siê z trzech czê¶ci zazwyczaj da siê rozwa¿yæ na trzech mniej wiêcej godzinnych spotkaniach, choæ w razie potrzeby mo¿na po¶wiêciæ na to wiêcej czasu. Przy omawianiu pytañ ani kandydat, ani starszy nie powinni siê ¶pieszyæ. W miarê mo¿liwo¶ci ka¿de ze spotkañ powinien przeprowadziæ inny starszy. Dobrze jest rozpocz±æ je i zakoñczyæ modlitw±.
Materia³ ten najlepiej omawiaæ z ka¿dym kandydatem oddzielnie, a nie w grupie. Gdy kto¶ odpowie na wszystkie pytania, starsi ³atwiej bêd± mogli oceniæ jego zrozumienie i ustaliæ, czy jest ju¿ gotowy do chrztu. Poza tym na osobno¶ci mo¿e chêtniej siê wypowiadaæ. Z ma³¿eñstwem pytania mo¿na rozwa¿aæ wspólnie. Gdy do chrztu zg³asza siê
218 ZORGANIZOWANI DO SPE£NIANIA WOLI JEHOWY
siostra, spotkania nale¿y tak urz±dzaæ, by starszy nigdy nie by³ z ni± sam na sam.
Niekiedy jednak warto siê spotkaæ z wiêcej ni¿ jednym kandydatem naraz. Praktyczne bywa jednoczesne omawianie pytañ z mê¿em i ¿on± b±d¼ z innymi cz³onkami rodziny, zw³aszcza gdy ca³a grupa wspólnie studiowa³a i zamierza razem siê ochrzciæ. Je¶li w zborze jest niewielu starszych, a do chrztu przygotowuje siê du¿o osób, mo¿e zaj¶æ konieczno¶æ spotykania siê z dwoma lub najwy¿ej trzema kandydatami naraz. Starsi powinni siê przy tym kierowaæ zdrowym rozs±dkiem.
Starsi upewni± siê, czy kandydat do chrztu w rozs±dnej mierze rozumie podstawowe nauki biblijne. Poza tym zechc± siê dowiedzieæ, czy g³êboko ceni prawdê i ¿ywi stosowny szacunek dla organizacji Jehowy. Je¿eli nie pojmuje g³ównych nauk Pisma ¦wiêtego, to zadbaj± o udzielenie mu niezbêdnej pomocy, ¿eby móg³ siê nadawaæ do chrztu w pó¼niejszym terminie. Inni mog± jeszcze potrzebowaæ trochê czasu, by zacz±æ bardziej ceniæ s³u¿bê polow± lub respektowaæ postanowienia organizacyjne. Starsi, kieruj±c siê rozwag±, tak rozplanuj± to godzinne spotkanie, aby mogli w pe³ni ustaliæ, czy kandydat do chrztu jest przygotowany do tego wa¿nego kroku. Niektórym zagadnieniom mo¿na po¶wiêciæ wiêcej czasu, a innym mniej, nale¿y jednak omówiæ wszystkie pytania.
Po trzecim spotkaniu starsi wyznaczeni do pomocy kandydatowi zbior± siê i zadecyduj±, czy mo¿na go dopu¶ciæ do chrztu. Wezm± pod uwagê jego przesz³o¶æ, uzdolnienia oraz inne okoliczno¶ci. Zale¿y nam na ludziach, którzy zwrócili swe serca ku Jehowie i pojmuj± sens podstawowych prawd biblijnych. Dziêki waszemu ¿yczliwemu wsparciu osoby zg³aszaj±ce siê do chrztu podejm± chrze¶cijañsk± s³u¿bê, bêd±c do niej nale¿ycie przygotowane.
Jeden lub dwaj wyznaczeni starsi powinni potem spotkaæ siê z dan± osob± i poinformowaæ j±, czy mo¿e zostaæ ochrzczona. Je¶li spe³nia odpowiednie wymagania, omówi± z ni± w ci±gu najwy¿ej 10 minut materia³ pod ¶ródtytu³em „Koñcowa rozmowa z kandydatem do chrztu", zamieszczony na stronach 215-217.
To jest opis warunków niezbêdnych do otrzymania chrztu - ca³± procedura zawarta w ksi±zce Zorganizowani....., omawia siê wszystkie pytania, któych jest ponad 100! Obejmuj± one praktycznie ca³okszta³ wierzeñ.
Dla porównania proces przygotowania katoliikó jest znacznie krószy i obejmuje wyznania wiary w Trójce, ko¶ció³ powszechny, ¶wiêtch obcowanie,cia³± zmartwychwstanie, ¿ywot wieczny.
Czesiu, jako¶ nie wierze aby pastor luteranski udzieli³ takiej odpowiedzi jak± ty poda³e¶......, a poza tym Luter mo¿e i owszem ale Kalwin?
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#18
Napisano 2007-08-07, godz. 14:08
Arturze, gdyby w Prawie nie by³o napisane, ¿e nie wolno zabijaæ to by¶ zabija³? Inne religie, które nie uznaj± dekalogu dobrze o tym wiedz±, ¿e takie rzeczy s± z³e. To by³ po prostu ¿ydowski kodeks karny, który okre¶la³, w jaki sposób karaæ za poszczególne przewinienia.Co do punktu 6. Terebint nie mozna znaæ grzechu bez prawa a prawo najlepiej opisuje w³asnie dekalog.
"Ot, ma wygl±d ptaka, a wiêc bêdzie lata³, proste". - Baltazar Siedem S³oñc
#19
Napisano 2007-08-07, godz. 14:16
je¿eli chodzi o pytania z ksi±¿ki „Zorganizowani” mia³y one bardziej charakter katolickiego aktu wiary, na wszystkie pytania nie trzeba by³o znaæ odpowiedzi, bo od tego byli starsi (czasami starszy i s³uga pomocniczy) , którzy umiejêtnie mieli pomoc w odpowiedzi ;-)
Przede wszystkim uznanie tego materia³u za "pytania do chrztu" bo tak pospolicie je nazywano, podnosi³o ich rangê do tego stopnia, ¿e niektórzy "kandydaci do chrztu" uczyli siê na pamiêæ odpowiedzi na nie i wersetów biblijnych. S³ysza³em, ¿e w niektórych zborach "starsi" rzeczywi¶cie wrêcz odpytywali przestraszonych, przysz³ych SJ.
Natomiast zgodnie z zaleceniami dla "starszych", o których mi wiadomo, rzeczywi¶cie zalecano, by chrzest odbywa³ siê po przestudiowaniu minimum jednej z proponowanych pozycji i po omówieniu ze starszymi "wymagañ stawianych kandydatom do chrztu" opisanych w publikacji 'Zorganizowani...'.
Sam pamiêtam, ¿e trochê siê ba³em, ¿e "starsi" stwierdz±, ¿e czego¶ nie wiem, a powinienem. Nie prowadzono ze mn± studium, bo "starsi" stwierdzili, ¿e jako "wychowany w prawdzie" posiadam ca³± potrzebn± wiedzê. Same te "pytania" by³y to trzy spotkania, ka¿dy z innym "starszym", polega³y na omówieniu tych wszystkich 'pytañ' i odczytaniu wszystkich podanych na poparcie danego tematu wersetów. Ostatnie przeprowadzi³ "nadzorca zboru". Na koniec stwierdzi³, ¿e jak mi wiadomo, po omówieniu 'wymagañ', "starsi" powinni siê zebraæ i naradziæ, czy dany kandydat nadaje siê do chrztu, ale w moim wypadku spotkali siê wcze¶niej i decyzj± "grona starszych zboru..." do chrztu zosta³em dopuszczony.
Pozdrawiam.
Aleksander ¦wiêtochowski
#20
Napisano 2007-08-07, godz. 14:30
To tak w wielkim skrócie poda³em. A odno¶nie chrztu przmy¶lenia Kalwina by³y podobne, nawet powsta³a miedzy nimi pewna "ekumenia" i wraz z KK prze¶ladowali anabaptystów.Czesiu, jako¶ nie wierze aby pastor luteranski udzieli³ takiej odpowiedzi jak± ty poda³e¶......, a poza tym Luter mo¿e i owszem ale Kalwin?
U¿ytkownicy przegl±daj±cy ten temat: 0
0 u¿ytkowników, 0 go¶ci, 0 anonimowych