Skocz do zawartości


Zdjęcie

Studium I ''


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#21 belszaccar7

belszaccar7

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 140 Postów
  • Lokalizacja:kolberg

Napisano 2006-05-25, godz. 08:25

Najprościej i najpoprawniej wg.mnie to od 539pne odliczasz 70 lat niewoli i wychodzi Ci 607pne,


539 - 70 = 609 rok pne. Coś obliczenia ci się pomyliły.


Myślałem ze to oczywieste (widać nie ) ze 539 to data mocno utwierdzona w tzw historii swieckiej i od niej liczymy ale nie od razu bo dekret zezwalający Żydom na powrót do domu został wydany jakiś czas po zainstalowaniu się Cyrusa na tronie Ezdr 1:1 ,1 jego rokzaczął sie wiosną 538, jeżeli wydałdekret w pózniejszym okresie swego panowania to zydzi byli w Jeruzalem w 537 Tiszri Ezd 3:6 a i sama podróz też trwala troche tyle luda przeprowadzić.

Jeżeli wybierasz 539 i od niej liczysz to wyjdzie ci 609 rok pne a to się zgadza bo z punktu historycznego wtedy rozpoczeła się 70 letnia dominacja Babilonu co jest zgodne z proroctwami Jeremiasza rozdział szczególnie 25 i 29 (poczytaj cały).

nie liczę od niej ale od 537 i wychodzi mi 607 i mi sie zgadza a Tobie nie , albowiem napisano że dekret był wydany w 1 Cyrusa a wszedł w zycie jeszcze pożniej.


Podajac datę 535 pne nawiązujesz zapewne do wydarzenia 70 lat wstecz czyli bitwy pod Karkemisz, ale to nie jest początek dominacji Babilonu, ona rozpoczeła się w 609 roku pne. Bitwa pod Karkemisz jest tylko potwierdzeniem tej dominacji.



Twierdzisz tak dlatego że gdyz za bardziej wiarogodną uważasz chronologię świecką niż biblijną i do niej dopasowujesz 70 lat rozciagając 70 lat jak Ci wygodnie a czego nie zastosować sie do jasnego prostego przekazu biblijneo 537 + 70 pełnych lat =607 ,
nie robisz tego bo nie pozwoli Ci na to na tym odcinku chron.bailon. wiec musisz jakoś dopasowac 1 rok Cyrusa 538 i zociągnąć go aż do 535 , a niem naprawdę takiej możliwości to nie guma do żucia.

Podajac datę 535 pne nawiązujesz zapewne do wydarzenia 70 lat wstecz czyli bitwy pod Karkemisz, ale to nie jest początek dominacji Babilonu, ona rozpoczeła się w 609 roku pne. Bitwa pod Karkemisz jest tylko potwierdzeniem tej dominacji.

askąd Ty to wiesz przyzjacielu quster no bo neobabilonskie liczenie czsu podaje 605

#22 belszaccar7

belszaccar7

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 140 Postów
  • Lokalizacja:kolberg

Napisano 2006-05-25, godz. 09:16

Ten rok jest tak samo poswiadczony historycznie jak 586pne. Ani lepiej ani gorzej. Jezeli wierzymy dowodom na rok 539pne to nie mamy podstaw aby nie wierzyc tym, ktore poswiadczaja te druga date. Dowody w obu przypadkach sa takiej samej wartosci.
Czy Biblia daje jakiekolwiek wskazowki czy chociazby aluzje, ze sen Nebukadnecara mial jeszcze jakies inne spelnienie niz to podane przez Daniela? Az dziwne, ze przez tyle lat tak bezkrytycznie przyjmowalem te interpretacje WTS.


Ale zważ gdy wybierzesz 586 zamiast 539-7 to jedną znich musisz odrzucic nobo miedzy nimi ma byc 70 lat od zburzenia 586 do wyzwolenia 539-7 a nie upłynie tyle jak wiesz i co wtedy? A przecież założyłeś że obie są poprawne . Ja wybieram te która się zgadz az resztą Biblii nie tylko z Daniela Jeremiasza czy Ezdrasza (2tym 3:16 cala natchniona :rolleyes

#23 Fly

Fly

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 712 Postów

Napisano 2006-05-25, godz. 11:05

Ale rownie dobrze mozesz przyjac kalkulacje 586pne - 516pne. Ma takie samo uzasadnienie w zrodlach historycznych jak 607pne - 537pne. (czyli niestety zadne). A kwestia 70 lat DLA Babilonu (dominacji Babilonu jako mocarstwa)wyjasnia wiele.

#24 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-25, godz. 14:04

Czy Jerozolima faktycznie została zburzona w roku 606 lub 607 p.n.e.? Co na ten temat mówi Biblia?

Informacje dotyczące tej kwestii można znaleźć w tekstach: 2 Kronik 36:20-22; Jeremiasza 25:1, 9-12; 29:1-10; Daniela 1:1,2; 9:1,2; Zachariasza 1:7,12; 7:1-5. O czym mówią te teksty? Przeanalizujmy je jeszcze raz :
„A tych, którzy uszli miecza, przeniósł do Babilonu; i byli niewolnikami jego i synów jego aż do królowania króla Perskiego; Aby się wypełniło słowo Pańskie powiedziane przez usta Jeremijaszowe, ażby odprawiła ziemia sabaty swoje; bo po wszystkie dni spustoszenia swego odpoczywała, aż się wypełniło siedemdziesiąt lat. Potem roku pierwszego Cyrusa, króla Perskiego, aby się wypełniło słowo Pańskie powiedziane przez usta Jeremijaszowe,
wzbudził Pan ducha Cyrusa, króla Perskiego, że kazał obwołać i rozpisać po wszystkiem królestwie swojem, mówiąc” (2 Kron.36:20-22, BG).
Gdyby Nabuchodonozor tylko jeden raz zaatakował Jerozolimę, i tylko raz zabrał jeńców, nie byłoby problemu z interpretacją, od kiedy należy liczyć okres siedemdziesięcioletniej niewoli i spustoszeń Jerozolimy. Kontekst wersetu z 2 Kronik 36:21, nawiązuje do oblężeń i deportacji z lat: 606, 597 i 587 p.n.e. (2 Krn.36:6,7,10,17,18).
Na marginesie warto zaznaczyć, że do całkowitego wyludnienia doszło dopiero pięć lat po zniszczeniu Jerozolimy (Je.52:29,30; pisarz biblijny posłużył się tu babilońską rachubą czasu, która do lat panowania królów nie wlicza lat niepełnych, reszet szarruti = początku panowania).
Babilończycy zabierali Żydów i przybory świątyni do niewoli etapami:
1) 606 p.n.e. = w trzecim roku Jehojakima (Da.1:1,2; 2 Krn.36:6,7);
2) 597 p.n.e. = za czasów Jehojachina (Je.52:28; por. Ez.40:1; 2 Krn.36:10);
3) 587 p.n.e. = w 18 roku Nebukadneccara (Je.52:29; według babilońskiej rachuby czasu; 2 Krn.36:17,18);
4) 582 p.n.e. = w 23 roku Nebukadneccara (Je.52:30; według babilońskiej rachuby czasu).
2 Krn.36:1,2 Daniela 1:1,2 2 Krn.36:9,10 Je.52:29 (wg babilońskiej rachuby czasu) Je.52:30
Jehoachaz I grupa jeńców 2 Krn.36:4,5 Jehojachin 2 Krn.36:11 III grupa jeńców IV grupa jeńców
ˇ ˇ Jehojakim ˇ Sedekiasz ˇ ˇ
609 • 608 • 607 • 606 • 605 • 604 • 603 • 602 • 601 • 600 • 599 • 598 • 597 • 596 • 595 • 594 • 593 • 592 • 591 • 590 • 589 • 588 • 587 • 586 • 585 • 584 • 583 • 582
^ ^ ^
śmierć Jozjasza II grupa jeńców początek oblężenia Jerozolimy
i upadek Asyrii 2 Krl.24:12 Ez.24:1,2
2 Krl.23:29
Od kiedy więc należy liczyć okres siedemdziesięcioletniej niewoli: od pierwszej, przedostatniej, czy ostatniej
deportacji?
Spustoszenia i niewola, rozpoczęły się faktycznie już od trzeciego roku Jehojakima (606 p.n.e.). Także od
czasów tego króla, z powodu działań wojennych, zaczęły się problemy z uprawą ziemi (2 Krl.24:1,2; Je.25:1,18;
35:1,11).
Pobieżna analiza tekstu, mogłaby skłonić do wniosku, że niewola i spustoszenia rozpoczęły się dopiero w 11
roku Sedekiasza (587 p.n.e.). Czy taką interpretację podpowiada kontekst, inne fragmenty Biblii, oraz fakty historyczne?
Niejeden uważny czytelnik Biblii zauważył, że w wypowiedzi z 2 Krn.36:21, autor połączył kilka różnych tekstów:
1) Mojżesz zapowiedział: „Wtedy ziemia będzie obchodzić swoje szabaty przez wszystkie dni swego spustoszenia, a wy
będziecie w kraju nieprzyjaciół. Wtedy ziemia będzie odpoczywać i obchodzić swoje szabaty” (Kpł.26:34, BT).
2) Jeremiasz podaje m.in. okres dominacji Babilonu: „Cały ten kraj zostanie spustoszony i opuszczony, a narody będą służyć królowi babilońskiemu przez siedemdziesiąt lat” (Jer.25:11, BT).
„To jednak mówi Jahwe:, Gdy dla Babilonu [lbbl] upłynie siedemdziesiąt lat, nawiedzę was i wypełnię na was
swoją pomyślną zapowiedź, by was znów przyprowadzić na to miejsce” (Jer.29:10, BT).
Ponieważ sam tekst 2 Księgi Kronik, nie jest całkiem jednoznaczny, przypatrzmy się, więc bliżej wypowiedziom samego Jeremiasza, zwracając przy tym uwagę na kontekst. Zaczniemy od 25 rozdziału tej Księgi. Z wersetu pierwszego dowiemy się, kiedy tekst ten został napisany: „Słowo, które doszło Jeremiasza w czwartym roku Jojakima, syna Jozjasza, króla judzkiego, a był to pierwszy rok Nebukadnesara, króla babilońskiego, o całym ludzie
judzkim” (Jer.25:1, BW).
W czwartym roku Jojakima, Bóg przez Jeremiasza zapowiada: „I będzie ta wszystka ziemia spustoszeniem, i zdumieniem, a służyć będą te narody królowi Babilońskiemu siedemdziesiąt lat. Ale potem, gdy się wypełni siedemdziesiąt lat, nawiedzę na królu Babilońskim i na tym narodzie, mówi Pan, nieprawość ich, i na ziemi Chaldejskiej, tak, że ją obrócę w pustynie wieczne” (Jer.25:11-12, BG).
Nietrudno jest zauważyć, że Jeremiasz pisze tu o dwóch różnych sprawach:
1) „I będzie ta wszystka ziemia spustoszeniem, i zdumieniem”
2) „służyć będą te narody królowi Babilońskiemu siedemdziesiąt lat”

Rozpatrzmy najpierw kwestię: jakiego odcinka czasu dotyczy okres siedemdziesięcioletniej dominacji Babilonu? Kiedy narody Bliskiego Wschodu przestały służyć Babilonowi? Wszyscy są jednomyślni, że stało się to w roku 539 p.n.e. Kiedy więc rozpoczęła się siedemdziesięcioletnia dominacja Babilonu? 539 + 70 = 609. Czy więc okres siedemdziesięcioletniej dominacji Babilonu, mógł rozpocząć się w roku 607 p.n.e.? (Je.25:11).
A co wydarzyło się w roku 609 p.n.e.? „W 609 Babilończycy ostatecznie rozgramiają Asyryjczyków i rozpoczynają wprowadzać zwierzchnictwo nad Fenicją, Syrią i Palestyną” (History of Humanity Scientific and Cultural Development, UNESCO, 1996, Volume III, s. 117).
W Drugiej Księdze Kronik czytamy: „Po tym wszystkim, co Jozjasz uczynił dla odnowienia świątyni, król egipski, Neko wyruszył, aby walczyć pod Karkemisz nad Eufratem. Jozjasz wyszedł przeciw niemu. Lecz tamten wysłał do niego posłów, aby mu powiedzieli:
Cóż jest między mną a tobą, królu judzki? Nie przeciw tobie ciągnę dzisiaj, ale przeciw domowi, z którym jestem w walce. Bóg mi rzekł,
abym się pośpieszył. Nie sprzeciwiaj się więc Bogu, który jest ze mną, aby cię nie zniszczył. Jozjasz jednak nie odwrócił się od niego i postanowił z nim walczyć. Nie usłuchał słów Neko, pochodzących z ust Bożych, i wystąpił do walki na równinie Megiddo. Wtedy to
łucznicy trafili strzałami króla Jozjasza, który rzekł swoim sługom: Wyprowadźcie mnie, bo jestem ciężko ranny. Wyciągnęli go jego słudzy z rydwanu i posadzili na drugim wozie, który do niego należał, i zawieźli do Jerozolimy, gdzie umarł. Pogrzebano go w grobow-
cach jego przodków. Cały Juda i Jerozolima opłakiwali Jozjasza” (2 Krn.35:20-24, BT; por. 2 Krl.23:29).
Po Jozjaszu panowało jeszcze czterech królów judzkich:
Jehoachaz - 3 miesiące (2 Krn.36:1,2),
Jehojakim - 11 lat (2 Krn.36:5),
Jehojachin - 3 miesiące i 10 dni (2 Krn.36:9),
Sedekiasz - 11 lat (2 Krn.36:11).
609 p.n.e. + 22 lata = 587 p.n.e. = data zniszczenia Jerozolimy, według Jeremiasza 29:10 i 25:11
W roku 609 p.n.e. Faraon Neko [Necho] śpieszył na pomoc Asyrii, walczącej z Babilonem. W tym czasie Babilon rozgromił ostatecznie Asyrię, i stał się panem Bliskiego Wschodu. Tak swoje ówczesne zwycięstwo odebrali Babilończycy. Starożytny historyk Berossos, pisał o tym (z punktu widzenia Babilończyków): „Nabopalassoros
[Nabopolassar], jego ojciec, dowiedział się, że satrapa, który został posłany do Egiptu, Syrii i Fenicji stał się buntownikiem. Sam już nie będąc w stanie, powierza część armii swojemu synowi Nabuchodosorosowi [Nabuchodonozorowi], który był w kwiecie wieku i posłał go przeciw buntownikowi. Nabuchochodonosoros prowadził swoje
siły do bitwy i starł się z wrogiem buntownikiem. Zadał mu klęskę i wziął kraj z powrotem pod panowanie Babilończyków. W tym właśnie czasie Nabopollassaros, jego ojciec, zachorował i umarł w mieście Babilończyków po dwudziestu jeden latach panowania” (S.M. Burstein, The Babylonica of Berossus, 1978, ss. 26,27).
Berossos pisze tu o starciu z Egiptem, pod Karkemisz, w roku 605 p.n.e., stwierdzając przy tym, co warto zauważyć, że Nabuchodonozor wtedy „wziął kraj z powrotem pod panowanie Babilończyków”.
Dominacja Babilonu rozpoczęła się więc już w roku 609 p.n.e., po rozgromieniu Asyrii, kilka lat przed bitwą pod Karkemisz (605 p.n.e.). Kiedy więc „w czwartym roku Jojakima” (605 p.n.e.), Bóg zapowiada, że „służyć będą te narody królowi Babilońskiemu siedemdziesiąt lat”, dotyczy to wyraźnie okresu od roku 609 p.n.e.
Oczywistą jest rzeczą to, że spustoszenia Jerozolimy, nie zaczęły się w roku 609 p.n.e., lecz później. Daniel stwierdza, że było to w „trzecim roku panowania króla judzkiego Jojakima” (606 p.n.e.).
Co się wówczas stało? Dalej Daniel pisze: „przybył król babiloński Nabuchodonozor pod Jerozolimę i oblegał ją. Pan wydał w jego ręce króla judzkiego Jojakima oraz część naczyń domu Bożego, które zabrał do ziemi Szinear do domu swego boga, umieszczając naczynia w skarbcu swego boga” (Da.1:1,2, BT). Rok 606 p.n.e. niewątpliwie był dla Daniela
pierwszym rokiem siedemdziesięcioletniej niewoli. Z jego relacji wynika wyraźnie, że w drugim roku panowania Nabuchodonozora (603/602 p.n.e.; będąc w Babilonie posługuje się babilońską rachubą czasu), po 3 letnim przeszkoleniu, pełnił on już służbę na dworze królewskim (por. Da.1:3-6; 2:1,13).
Czy mógł więc, jak twierdzi Towarzystwo Strażnica, być zabrany do niewoli dopiero wraz z Jehojachinem, w 8 roku Nabuchodonozora [597 p.n.e.]? (2 Krl.24:12).
Dla Daniela niewola i spustoszenia Jerozolimy, rozpoczęły się dużo wcześniej (606 p.n.e.). W tekście hebrajskim, w Księdze Daniela 9:2, nie jest mowa o 70 letnim spustoszeniu, lecz o 70 latach spustoszeń [twbrx:l]
(liczba mnoga) Jerozolimy. Ten zwrot sugeruje wyraźnie, że w okresie 70 lat, Jerozolima była pustoszona wielokrotnie, co zresztą potwierdza Biblia.
1) Rok 606 p.n.e. – Daniela 1:1,2; 2 Królewska 24:1-7;
2) Rok 597 p.n.e. – 2 Królewska 24:8-16;

3) Rok 588 p.n.e. – 2 Królewska 25:1,2; Ezechiela 24:1,2.
Występujący w Biblii termin spustoszenie [hbrx - chorbah] nie zawsze też oznacza całkowite wyludnienie, choć może go obejmować. Zaraz po zdobyci Jerozolimy, Bóg powiedział do Ezechiela: „Synu człowieczy, mieszkańcy tych spustoszonych miejsc [twbrx:h] mówią o ziemi izraelskiej: ‘Abraham był tylko jeden, a jednak wziął ten kraj w posiadanie. A nas jest wielu; nam dano ten kraj w posiadanie’”(Ez.33:24, NW). „Powiedz im tak: ‘Oto
co rzekł Wszechwładny Pan, Jehowa: "Jako żyję, ci, którzy są na spustoszonych miejscach [twbrx:b], na pewno padną od miecza...” (Ez.33:27a, NW).
Na co wskazują te przykłady? Spustoszenie nie zawsze musi być równoznaczne z całkowitym wyludnieniem. Podobnego zdania był Jeremiasz. W czwartym roku Jehojakima [605 p.n.e.], stwierdził: „I wziąłem kielich z ręki Jehowy, i dałem do picia wszystkim narodom, do których Jehowa mnie posłał: Jerozolimie i miastom Judy
oraz jej królom, jej książętom, by uczynić z nich spustoszone miejsce [hbrx - chorbah], dziwowisko, coś, nad czym się gwiżdże, i przekleństwo, jak to jest po dziś dzień” (Jer.25:1,17,18, NW).
Tak więc sam Jeremiasz stwierdził wyraźnie, że w czwartym roku Jehojakima [605 p.n.e.], spustoszenia Jerozolimy były już w toku, a w przyszłości miały się jeszcze dopełnić. Dlatego w pierwszym roku Dariusza, Daniel spodziewał się, że wkrótce spustoszenia Jerozolimy dopełnią się (Da.9:1,2, NW). W roku 537 p.n.e. dopełnił się więc okres siedemdziesięcioletnich spustoszeń Jerozolimy, który rozpoczął się w trzecim roku Jehojakima (606 p.n.e.). Dla Daniela rok 537 p.n.e. był też siedemdziesiątym rokiem niewoli.
Ile czasu upłynęło, od trzeciego roku królowania Jehojakima (606 p.n.e.), do jedenastego roku Sedekiasza, kiedy to doszło do zburzenia Jerozolimy? Jehojakim „panował w Jerozolimie jedenaście lat” (2 Kronik 36:5, NW). Po nim „panował w Jerozolimie trzy miesiące i dziesięć dni” – Jehojachin (2 Kronik 36:9, NW). Po nim, natomiast „zaczął panować [Sedekiasz], a
panował w Jerozolimie jedenaście lat” (2 Kronik 36:11, NW). Panował niecałe jedenaście lat, ponieważ „w miesiącu piątym, siódmego dnia tego miesiąca”, to jest na początku sierpnia, Jerozolima została zburzona (2 Królewska 25:8-10).
Od trzeciego roku królowania Jehojakima, do jedenastego roku panowania Sedekiasza, jest dziewiętnaście lat (11-3 = pozostałe 8 lat panowania Jehojakima + 3 miesiące panowania Jehojakina + niespełna 11 lat panowania Sedekiasza).
606 p.n.e. + 19 lat = 587 p.n.e. = data zburzenia Jerozolimy, według Daniela 1:1,2.
Takie wnioski są nie do przyjęcia dla przywódców Towarzystwa. Aby sprzeciwić się prawdzie, posunęli się nawet, do fałszowania Słowa Bożego. Aby udowodnić, że niewola i spustoszenia Jerozolimy, nie rozpoczęły się w
trzecim roku Jojakima [Jehojakima] (606 p.n.e.), na co wyraźnie wskazuje tekst biblijny, umieścili w Słowie Bożym, w tekście Daniela 1:2a, mylący czytelnika zwrot z czasem. Tego podstępu użyto, aby zasugerować, że niewola rozpoczęła się później, i w ten sposób uratować doktrynę opartą na roku 1914. Tego zwodzącego zwrotu nie ma w
żadnym innym przekładzie biblijnym.
Tekst hebrajski [według Ben Asher Morphological Hebrew Text], brzmi dosłownie:
w:yhla tyb rens-Ura M:ayby:w Myhla:h-tyb ylk tuqm:w hdwhy-Klm Myqywhy-ta w:dy:b ynda Nty:w
swego_boga domu Szinear-ziemi (do) ich_sprowadził i Bożego-domu sprzętów część_i Judy-króla Jehojakima jego_rękę_w Pan wydał_I
Czy można posunąć się do fałszowania Słowa Bożego, aby ratować doktrynę opartą na błędzie?
Czy takie rozmyślne fałszerstwo można usprawiedliwiać? (Iz.28:15b).
Wróćmy jeszcze raz do Księgi Jeremiasza. Tym razem zwróćmy uwagę na werset 10, rozdziału 29: „To jednak mówi Jahwe: Gdy dla Babilonu upłynie siedemdziesiąt lat, nawiedzę was i wypełnię na was swoją pomyślną zapowiedź, by was znów przyprowadzić na to miejsce” (BT).
Przywódcy Towarzystwa sugerują, że słowa te zostały skierowane do uprowadzonych do niewoli, w 19 roku Nabuchodonozora, i są dla nich zapowiedzią siedemdziesięcioletniej niewoli.
Gdyby tak było, wtedy faktycznie można by przyjąć, że Jerozolima została zdobyta w roku 607 p.n.e. Chcąc właściwie zrozumieć, ten kluczowy werset, należałoby zwrócić uwagę na kontekst, aby móc bezbłędnie ustalić to, do kogo i kiedy faktycznie zostały skierowane powyższe wypowiedzi. Rozdział ten zaczyna się słowami: „Taka jest treść listu, jaki prorok Jeremiasz posłał z Jerozolimy do pozostałych starszych na wygnaniu, do kapłanów, do proroków i do całego ludu, który Nabuchodonozor uprowadził w niewolę z Jerozolimy
do Babilonii po wyjściu z Jerozolimy króla Jechoniasza, królowej, dworzan, przywódców judzkich i jerozolimskich, kowali i ślusarzy. [Posłał go] przez Eleazara, syna Szafana, i przez Gemariasza, syna Chilkiasza, których wysłał Sedecjasz, król judzki, do Nabuchodonozora, króla babilońskiego, do Babilonu” (Je.29:1-3, BT).

Do kogo więc, i kiedy Jeremiasz skierował list z powyższą wypowiedzią? Czy do uprowadzonych w ósmym, czy w dziewiętnastym roku Nabuchodonozora? Nietrudno jest zauważyć, że list ów został skierowany do uprowadzonych do niewoli w ósmym roku Nabuchodonozora, a wysłano go na początku panowania Sedekiasza.
Nie ma więc najmniejszego sensu powoływać się na błędne tłumaczenia, bo i tak nie obroni się w ten sposób daty 607 p.n.e. Nawet gdybyśmy założyli, że Jeremiasz zapowiada tu siedemdziesięcioletni pobyt w niewoli, to przecież słów tych nie skierował do uprowadzonych po zdobyciu miasta, w 19 roku Nabuchodonozora, lecz do uprowadzonych około 10 lat wcześniej. Przywódcy Towarzystwa twierdzą, że Jehojachin został uprowadzony w roku 617 p.n.e. 617 – 70 = 547. Pierwsi repatrianci nie powrócili jednak w roku 547 p.n.e., lecz w roku 537 p.n.e.
Nauka o roku 1914 mogłaby ostać się, gdyby tekst Jeremiasza, w powyższym kontekście, brzmiał: „Gdy dopełni się osiemdziesiąt lat w Babilonie [lbbb], zwrócę na was uwagę i potwierdzę wobec was swoje dobre słowo, sprowadzając was z powrotem na to miejsce”. Jeremiasz jednak nigdzie nie zapowiedział osiemdziesięcioletniej niewoli. Poza tym, w tekście hebrajskim nie pisze: lbbb = w Babilonie, lecz lbbl = dla Babilonu.
Co można sądzić o doktrynie zbudowanej na wyrywanym z kontekstu, i błędnie oddanym wersecie? (1 Tes.2:3).
Co można sądzić o przywódcach, którzy rozmyślnie posługują się taką metodą argumentacji? (2 Tes.2:10).
A co na temat daty zburzenia Jerozolimy mówią teksty z Księgi Zachariasza (1:12 i 7:5)?
W tekście Zachariasza 1:12, czytamy: „Wtedy anioł Jahwe zapytał tymi słowami: ‘Jahwe Zastępów, czy długo jeszcze nie przebaczysz Jerozolimie i miastom Judy, na które gniewasz się już lat siedemdziesiąt?’” (BT).
Komentarz do tego tekstu, w wydanej przez Towarzystwo, w roku 1972, książce: „Paradise Restored to Mankind - By Theocracy!”, brzmi: „Jak wynika ze słów anioła, niektórym wydawało się, że ‘te siedemdziesiąt lat’ potępiania Jerozolimy i innych miast judzkich przez Jehowę w dalszym ciągu trwało” (s. 131, akapit 19a).
Czy faktycznie ze słów anioła wynika, że „niektórym wydawało się, że ‘te siedemdziesiąt lat’ potępiania Jerozolimy i innych miast judzkich przez Jehowę w dalszym ciągu trwało”, a on był innego zdania?
Przecież anioł Jahoueh wyraźnie przedstawia tu Bogu, nie cudze, lecz swoje własne odczucia.
Jak można ocenić, używanie tak podstępnych komentarzy?
Na uwagę zasługuje to, że w każdym z tych wersetów przed liczebnikiem siedemdziesiąt występuje, w kontekście czasu, zaimek wskazujący zeh [hz] = te, już.
Zachariasza 1:12
hns Myebs hz htmez rsa hdwhy yre ta:w Mlswry-ta Mxrt-al hta ytm-de twabu hwhy rmay:w hwhy-Kalm Ney:w
lat 70 już
(przez tych, NW wyd. polskie; these, NW wyd. angielskie)
Zachariasza 7:5
yna yntmu Mwu:h hns Myebs hz:w yeybs:b:w ysymx:b dwpo:w Mtmu-yk rma:l Mynhk:h-la:w Ura:h Me-lk-la rma
lat 70 już_to_i
(kai idou = i oto, LXX)
W tekście Zch.7:5 zaimek zeh [hz] poprzedzony jest literką waw [w] = i; i to; właśnie.
Słowniki hebrajskie tłumaczą zeh, w kontekście czasu, na: these = te; already = już.
Podobnie czyni to w wielu miejscach przekład Nowego Świata. Przykłady:
Rodzaju 31:38
ytlka al K:nau ylya:w wlks al K:yze:w K:ylxr K:me ykna hns Myrve hz
lat 20 Przez te
Powtórzonego Prawa 2:7b
rbd trox al K:me K:yhla hwhy hns Myebra hz
lat 40 Przez te
2 Samuela 14:2b
tm-le tlbatm Mybr Mymy hz
wielu dni od
Estery 4:11b
Mwy Myswls hz Klm:h-la awb:l
dni 30 już od

Zwróć też uwagę na to, jak wygląda konstrukcja gramatyczna, gdy jest mowa o ostatnich latach.
Powtórzonego Prawa 8:2a
hns Myebra hz K:yhla hwhy K:kylh rsa Krd:h-lk-ta trkz:w
lat 40 przez te
Powtórzonego Prawa 8:4
hns Myebra hz hqub al K:lgr:w K:yle:m htlb al K:tlmv
lat 40 przez te
Jak wygląda konstrukcja gramatyczna, gdy jest mowa o tym samym okresie, ale z perspektywy czasu?
Amosa 2:10
yrma:h Ura-ta tsr:l hns Myebra rbdm:b Mk:ta Klwa:w Myrum Ura:m Mk:ta ytyleh ykna:w
lat 40
Psalm 95:10
ykrd wedy-al Mh:w Mh bbl yet Me rma:w rwd:b jwqa hns Myebra
lat 40
Nehemiasza 9:21
wqub al Mh:ylgr:w wlb al Mh:ytmlv wrox al rbdm:b M:tlklk hns Myebra:w
lat czterdzieści_I
Czy zauważyłeś różnicę? W tekstach, które mówią o odległych latach, nie występuje zaimek wskazujący zeh
[hz]. Występuje on jedynie w tekstach, mówiących o ostatnim okresie czasu. O czym świadczy ten fakt?
W Zachariasza 1:12 i 7:3,5 zaimek zeh występuje w kontekście czasu (te; już).
Czy więc Bóg i Jego anioł mówią o odległym okresie czasu, czy raczej o ostatnich 70 latach?
70 lat potępiania miast judzkich skończyło się w roku 519 p.n.e. Wskazuje na to nie tylko konstrukcja gramatyczna, ale i kontekst (› Zch.1:7,12,16; 2:1,2). Potwierdza to Księga Aggeusza. „Dnia dwudziestego czwartego dziewiątego miesiąca, w drugim roku Dariusza” [XII 520 p.n.e.], Jahoueh zapowiedział, że w roku 519 p.n.e. ziemia wyda obfite plony (› Agg.2:10, 15-19).
Kiedy więc zaczął się ten siedemdziesięcioletni okres potępiania? 519 + 70 = 589. Co się wtedy wydarzyło?
Nabuchodonozor rozpoczął wtedy inwazję na Judeę. Oblężenie Jerozolimy rozpoczęło się już na początku stycznia 588 p.n.e. (2 Krl.25:1). 19 miesięcy później, w sierpniu 587 p.n.e. Jerozolima została zburzona (2 Krl.25:8).
589 p.n.e. + 2 lata inwazji babilońskiej = 587 p.n.e. = data zburzenia Jerozolimy, według Zch.1:12.
Z tekstu Zachariasza 7:1-3 wynika, że Żydzi pościli w rocznicę wydarzeń związanych z tą inwazją, aż do grudnia 518 p.n.e. (Całe Pismo, s. 169 a. 3). Jak długo pościli? Bóg oświadczył: „... i to już [i oto, LXX] siedemdziesiąt lat...” (Zch.7:5). Kiedy więc zaczęli pościć? Oblężenie Jerozolimy rozpoczęło się na początku stycznia 588 p.n.e. (› Ez.24:1,2; por. Zch.8:19). Pierwsza rocznica przypadła więc na początek stycznia 587 p.n.e.
Od stycznia 587 p.n.e., do grudnia 518 p.n.e., jest 70 lat (bez 1 miesiąca). Bóg potwierdza więc wypowiedź swego anioła, z której wynika, że Jerozolima została zburzona w sierpniu 587 p.n.e. (2 Krl.25:1-9).
~04.01.588 p.n.e. + 19 miesięcy do zburzenia Jerozolimy = sierpień 587 p.n.e., według Zch.7:5.
Wszystkie teksty biblijne harmonizują ze sobą, i wskazują jednoznacznie, że Jerozolima, nie została zdobyta w roku 607, lecz 20 lat później, w roku 587 p.n.e. Przywódcom Towarzystwa przedstawia się te fakty już od około 100 lat. Dlaczego ludzie ci tak długo sprzeciwiają się prawdzie biblijnej? Gdy pod wpływem upływającego czasu, przywódcy Towarzystwa zostali zmuszeni wycofać się z poglądu, że pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914 nie wymrze, czytelnicy zaczęli pytać o rok 1914. Odpowiedź była zdecydowana: „To, co powiedziano w tej Strażnicy [na temat pokolenia], w niczym nie zmienia naszej fundamentalnej nauki o roku 1914” (Strażnica – 1.06.1997, s. 28).

Przywódcy Towarzystwa przyznają, że doktryna o roku 1914, zbudowana na podstawie roku 607 p.n.e. – to fundamentalna nauka ruchu. Gdyby runęła, okazałoby się, że przywódcy ci, nie są tym, za kogo się podają - niewolnikiem wiernym i roztropnym, lecz tymi, przed którymi ostrzegał Mistrz, mówiąc:
Liczni bowiem przyjdą w - imieniu moim mówiąc: ‘Ja jestem’
i - ‘Wyznaczony czas przybliżył się’. Nie podążajcie za nimi (Ł.21:8).
(sens: blisko jest)

Jezus bardzo dokładnie opisał tu osoby, które bezprawnie zagarną władzę nad jego mieniem:

1) Mieli przyjść w imieniu Jezusa, a więc niby z jego upoważnienia,
2) Mieli podawać się za kogoś, kim nie są (m.in. za pomazańców [osoby namaszczone]),
3) Mieli ogłaszać fałszywe alarmy, głosząc, że wyznaczony czas jest blisko.
Podobnie postępowali fałszywi prorocy w starożytnym Izraelu, którzy, powołując się na Boga, łudzili bliskim końcem niewoli babilońskiej. Bóg nazwał to odstępstwem. Zarzucił ówczesnym prorokom, że skłonili ten lud do pokładania ufności w fałszu, pozwalając żywić temu narodowi zwodniczą nadzieję (por. Je.28:3,9,15,16; 29:4-9,24-32).

Ostrzeżenie Jezusa sprawdziło się dokładnie. Faktycznie, zanim przyszły „dni ostatnie”, pojawiły się osoby podające się za pomazańców [osoby namaszczone], głoszące, że wyznaczony czas (1844, 1874, 1914, 1925) blisko jest. Żadne z ich proroctw, o bliskim końcu nie sprawdziło się. Nikt nie został porwany do nieba. Ci, którzy mieli nigdy nie umrzeć, zostali oszukani (por. 2 Tes.2:1-3a).

Już w starożytności Bóg oświadczył: „Gdyby wszakże ten prorok przeniewierczo w Imię moje wygłaszał to, czego mu nie poleciłem [...] taki prorok poniesie śmierć. Może jednak pomyślisz sobie: ‘Jak rozpoznamy, że jakieś słowo nie jest słowem Jahwe?’ [Otóż] jeśli prorok będzie mówił w Imię Jahwe, a to, [co powie], się nie sprawdzi, nie nastąpi, nie było to słowo Jahwe. Z pychy pochodzą słowa takiego proroka, nie lękaj się go” (Pwt.18:20-22, BP).

Mimo tych ostrzeżeń miliony ludzi dało się zwieść. Wielokrotnie powtarzane, oparte na zwodniczych datach, sugestie - zupełnie zaślepiły wielu, niczego nie podejrzewających ludzi (por. Iz.6:9,10). Izajasz pytał: „Jak długo Panie?”. Jak długo oczy tych ludzi będą zaślepione? Bóg odpowiedział, że trwać to będzie, aż do wielkiego ucisku, nie tego świata, lecz tych, którzy wielbią prawdziwego Boga (Iz.6:11-13).

Przywódcy tych ruchów religijnych, proroctwa, które mają się dopiero spełnić, odnoszą do przeszłości. Powodem tego zaślepienia jest kurczowe trzymanie się zwodniczych dat: 1799, 1844, 1874, 1914, które stały się dla
nich fundamentalnymi naukami. Na nich zbudowano liczne, błędne interpretacje (Iz.9:16,17, NW[15,16, BT]).

Przywódcom tych ruchów, od wielu dziesiątek lat, wielokrotnie pokazywano, co na ten temat mówi Biblia. Osoby, które ośmieliły się powiedzieć im prawdę usłyszaną od Boga, były uznawane za niebezpiecznych odstępców i natychmiast, bez żadnych dyskusji, wykluczane ze społeczności (por. Jn.8:40,46,47).
Z Biblii wyraźnie wynika, że czasy pogan, to okres 42 miesięcznego ucisku mniejszości chrześcijańskich, które wielbią prawdziwego Boga, ale jeszcze nie w prawdzie i nie w prawości (Ap.11:2; Iz.48:1, NW).

Ucisk ten jest jeszcze sprawą przyszłości. Wówczas zostanie usunięty tyran, człowiek bezprawia = przywódcy mniejszości chrześcijańskich, którzy uparcie sprzeciwiają się prawdzie i usadowili się na samych szczytach w istniejących systemach hierarchicznych (Iz.29:20; 2 Tes.2:4).
Przywódcy ci, jak pisał Izajasz: „schronieniem swym uczynili kłamstwo i ukryli się w fałszu”.

Ponieważ zwodzonym nie wolno czytać takich opracowań, dlatego przywódcy ci czują się pewnie. W przyszłości jednak: „grad zmiecie schronienie kłamstwa, a wody porwą kryjówkę” (Iz.28:15b,17b).

Na koniec warto jeszcze raz prześledzić chronologię biblijną.
2 Krn.36:1,2 Daniela 1:1,2 2 Krn.36:9,10 Je.52:29 (wg babilońskiej rachuby czasu) Je.52:30
Jehoachaz I grupa jeńców 2 Krn.36:4,5 Jehojachin 2 Krn.36:11 III grupa jeńców IV grupa jeńców
ˇ ˇ Jehojakim ˇ Sedekiasz ˇ ˇ
609 • 608 • 607 • 606 • 605 • 604 • 603 • 602 • 601 • 600 • 599 • 598 • 597 • 596 • 595 • 594 • 593 • 592 • 591 • 590 • 589 • 588 • 587 • 586 • 585 • 584 • 583 • 582
^ ^ ^
śmierć Jozjasza II grupa jeńców początek oblężenia Jerozolimy
i upadek Asyrii 2 Krl.24:12 Ez.24:1,2
2 Krl.23:29
609 p.n.e. - śmierć Jozjasza (2 Krl.23:29), upadek Asyrii i początek siedemdziesięciu lat dla Babilonu (Je.29:10).
609 p.n.e. ‹ 70 lat dla Babilonu › 539 p.n.e.
609 p.n.e. + 22 lata (od Jehoachaza, do 11 roku Sedekiasza) = 587 p.n.e. = data zburzenia Jerozolimy, według Jeremiasza 29:10.
608 p.n.e. - Jehoachaz (rządzi 3 miesiące; 2 Krn.36:1,2).
608 p.n.e. - Jehojakim zostaje po Jehoachazie królem (rządzi 11 lat; 2 Krn.36:4,5).
606 p.n.e. - Nebukadneccar zabiera do Babilonu pierwszą grupę jeńców żydowskich. Jest wśród nich Daniel. Jest
to początek siedemdziesięcioletniej niewoli i spustoszeń Jerozolimy.
606 p.n.e. ‹ 70 lat niewoli i spustoszeń Jerozolimy › 537 p.n.e.
606 p.n.e. + 19 lat (pozostałe 8 lat panowania Jehojakima, do 11 roku Sedekiasza) = 587 p.n.e. = data zburzenia Jerozolimy, według Daniela 1:1,2.
605 p.n.e. - Jeremiasz stwierdza, że spustoszenia są w toku (Je.25:1,18). Nebukadneccar pokonuje Egipcjan w bi-
twie pod Karkemisz (Je.46:2). Nebukadneccar zostaje królem.
597 p.n.e. - Jehojachin (rządzi 3 miesiące i 10 dni; 2 Krn.36:9,10).
597 p.n.e. - Nebukadneccar zabiera do niewoli drugą grupę jeńców żydowskich (2 Krl.24:12). Jest wśród nich
Ezechiel (Ez.40:1). Zaczyna panować Sedekiasz (2 Krn.36:11).
589 p.n.e. - Inwazja Nebukadneccara na miasta judzkie. Początek 70 lat potępiania miast judzkich.
589 p.n.e. ‹ 70 lat potępiania miast judzkich › 519 p.n.e.
589 p.n.e. + 2 lata inwazji babilońskiej = 587 p.n.e. = data zburzenia Jerozolimy, według Zachariasza 1:12.
~4.01.588 p.n.e. - Nebukadneccar rozpoczyna oblężenie Jerozolimy (Ez.24:1,2). Rok później Żydzi rozpoczynają
posty w rocznicę tych smutnych wydarzeń. Posty te trwają 70 lat, aż do roku 518 p.n.e. (Zch.7:1,5; 8:19).
~4.01.587 p.n.e. ‹ 70 lat postów › ~1.12.518 p.n.e.
04.01.588 p.n.e. + 19 miesięcy do zburzenia Jerozolimy = sierpień 587 p.n.e., według Zachariasza 7:5.
587 p.n.e. – w sierpniu, Jerozolima zostaje zniszczona (2 Krl.25:8-10). Babilończycy uprowadzają trzecią, przedostatnią grupę jeńców (Je.52:29; pisarz biblijny, ponieważ przebywa w Babilonie, używa babilońskiej rachuby cza-
su).
582 p.n.e. – Babilończycy uprowadzają ostatnią grupę jeńców żydowskich (Je.52:30).
539 p.n.e. – Babilon zdobyty przez Medów i Persów; koniec 70 lat dla Babilonu (Je.29:10).
537 p.n.e. – pierwsi repatrianci powracają do Jerozolimy na mocy dekretu Cyrusa; koniec siedemdziesięcioletnich spustoszeń i niewoli (2 Krn.36:21-23; por. 2Krl.24:1,2; Je.35:1,11).
~1.02.519 p.n.e. – koniec 70 lat potępiania Jerozolimy i miast judzkich (Zch.1:7,12).
~1.12.518 p.n.e. – koniec 70 lat postów i zawodzeń w rocznicę bolesnych wydarzeń, związanych ze zniszczeniem
Jerozolimy (Zch.7:1,3,5 [por. Całe Pismo, s.169, a.3]; 8:19).

WŁASNOŚĆ JAHOUEH

Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#25 quster

quster

    Początkujący (1-50)

  • Członkowie
  • Pip
  • 47 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-05-26, godz. 16:15

Myślałem ze to oczywieste (widać nie ) ze 539 to data mocno utwierdzona w tzw historii swieckiej i od niej liczymy ale nie od razu bo dekret zezwalający Żydom na powrót do domu został wydany jakiś czas po zainstalowaniu się Cyrusa na tronie Ezdr 1:1 ,1 jego rokzaczął sie wiosną 538, jeżeli wydał dekret w pózniejszym okresie swego panowania to zydzi byli w Jeruzalem w 537 Tiszri Ezd 3:6 a i sama podróz też trwala troche tyle luda przeprowadzić.


Powiem najpierw krótko a potem uzasadnie.

ŻADEN WERSET BIBLIJNY NIE SUGERUJE, KTÓRY TO BYŁ ROK jeśli chodzi o powrót Żydów, a tylko miesiąc.

Ani Biblia, ani żadne tablice, ani ich obliczenia nie wskazują na datę 537 pne jako powrotu Żydów.

Prześledzmy więc:

Kronika Nabonida - podaje, tylko że Babilon upadł VII/16/17

Czyli miesiąc, dzień, i rok panowania Nabonida.

Natomiast Tabliczka „Strm. Kambys 400” podaje obserwacje astronomiczne z 7 roku panowania Kambysesa dzięki temu obliczeniu przez astronomów wiemy, że 7 rok Kambysesa to rok 523-522. Odliczając 7 lat wstecz dowiadujemy się że 1 rok Kamysesa to 529-528.

Stąd ta tabliczka jest kluczowa dla jakich jakichkolwiek rozważań.

Następnie z tekstów klinowych wiemy, że Cyrus ojciec Kambysesa panował przez 9 lat.

A więc 1 rok panowania Cyrusa wypada w 538-537 a upadek Babilonu rok wcześniej w 539.

Następnie Flawiusz mówi że: „ w drugim roku rządów Cyrusa położono fundamenty świątyni”

Zobacz teraz Ezdrasza 3:6-10, (fragment podaję):

„(…) w drugim roku od ich przybycia do domu prawdziwego Boga w Jerozolimie, w miesiącu drugim (…)budowniczowie położyli fundament świątyni (…)”

Rok i jeden miesiąc od powrotu Żydów zakładają fundament

Gdyby powrót połączyć z rokiem 537 i miesiącem Tiszri to fundamenty byłyby położone zgodnie z Ezdrasza 3:6-10 w miesiącu Heszwan roku 536 pne. co daje nam 3 rok Cyrusa a to stoi w sprzeczności z relacją Flawiusza mówiącą że fundamenty położono w 2 roku Cyrusa.

Nisan 538 - Adar 537 pierwszy rok Cyrusa
Nisan 537 - Adar 536 drugi rok Cyrusa
Nisan 536 - Adar 535 trzeci rok Cyrusa

Natomiast wydanie Dekret na wiosnę 538 pne czyli w pierwszym roku Cyrusa sprawia, że Żydzi mogli wyruszyć np. w maju (Ezdrasza 7:9 mówi że z Babilonu do Jerozolimy idzie się 4 m-c) co pozwoliłoby im przybyć w miesiącu październiku czyli według żydowskiego kalendarza w Tiszri roku 538 pne. ( 1 rok Cyrusa)

Rok i miesiąc później Żydzi kładą fundament czyli miesiąc Heszwan w drugim roku Cyrusa ( Nisan 537 - Adar 536 )

Flawiusz więc wskazuje na miesiąc Tiszri roku 538 pne jako powrót Żydów


Twierdzisz tak dlatego że gdyz za bardziej wiarogodną uważasz chronologię świecką niż biblijną i do niej dopasowujesz 70 lat rozciagając 70 lat jak Ci wygodnie (...)


UZNAJĘ ZA BARDZIEJ WIARYGODNĄ BIBLIĘ A CHRONOLOGIA ŚWIECKA TYLKO POTWIERDZA RELACJE BIBLIJNE, JEST NIESAMOWICIE Z NIĄ ZGODNA. NIC NIE DOPASOWUJE, CZYTAM PROROCTWO JEREMIASZA I WIDZĘ WYRAZNIE O KIM TAM JEST MOWA. (sory że dużymi, ale chciałbym abyś to zapamietał i nie wracał wiecej do tego, dziekuję)

I nie mow, że dopasowuję jak mi wygodnie, bo to nie prawda. Nie zbadałeś historii jej dowodu, przeczytaj te fragmenty o które cię prosiłem.

a skąd Ty to wiesz przyjacielu quster, no bo neobabilonskie liczenie czasu podaje 605


Co podaję neobabilońskie liczenie czasu?

Fly, rok zburzenia Jerozolimy jest lepiej udokumentowany niż zdobycie Babilonu.

Kloo, przyjacielu :) ten tekst :D wiesz o co chodzi :D

:)

"CZYTAJCIE CODZIENNIE, SŁOWO BOŻE BIBLIĘ"

:)

#26 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-26, godz. 16:19

;) wiem :D ;)
Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#27 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-28, godz. 09:49


źródło: Słowo Nadziei, link



Dlaczego każdy ma słuchać i być otwarty na nauki Strażnicy, nato­miast nie czynimy tego sami w stosunku do innych nauk, społeczności itp.? Dlaczego „nie­wolnik wierny i rozumny“ zakazuje nam poddanym czytania innej lite­ratury, innego spojrzenia na Biblię?

Czyż naprawdę nie ma wiary, że „ta jego prawda“ się ostoi?

Doskonale wie, że to co głosi nie wiele ma wspólnego z Biblią Pewne przysłowie powiada: „W ciemności podejrzliwość rodzi potwory“. Światłość nie boi się ciemności tylko odwrotnie. „Niewolnik“ zabrania kontaktów z innymi wierzącymi, którzy mają szacunek dla Słowa Bożego – dlaczego?

Ponieważ na podstawie Biblii doszli do wniosku, że wiele nauk podawanych przez „organizację“ nie ma poparcia w Biblii - TO KTO JEST ODSTĘPCĄ OD BOGA I JEGO SŁOWA?

Wymyśleni odstępcy, których Towarzystwo Strażnica nazywa psa­mi, którzy wracają do wymiocin, lub przyrównuje do świń, które wracają do błota (2P.2:20).

Dzień sądny to rozstrzygnie.

Jeśliby ci ludzie wracali do żywiołów świata, można by ich tak nazwać, ale oni przedstawili "organizacji" jej błędne nauki. Co zrobiła ta „święta organizacja“, jak się chętnie z tym tytułem obnosi, z tymi pytaniami i niezgodnościami jakie jej przedstawiono?

Są jeszcze na świecie ludzie, którzy bardziej się boją Boga niż „niewolnika“.

Dlaczego nie opublikuje tych odstępczych nauk na łamach Strażnicy, aby inni wiedzieli przed jakimi naukami mają się strzec?! Dlaczego tak uporczywie zakazuje tym małym słuchania tego, co inni mają do powiedzenia z Pisma Świętego? Odpowiedź znajdujemy w tej samej Strażnicy:

"strońcie od nich (odstępców), przestańcie się z nimi zadawać, w ogóle nie przyjmujcie go do domu, ani nie zwracajcie się do niego z pozdrowieniem (Rzym. 16: 17; 1 Kor. 5:11; 1 Jan 2:9-10)

Są to dobre rady, ale kogo one do­tyczą? Oczywiście tych, którzy przekręcają Słowo! Ap. Paweł wyraźnie wskazał, kogo się wystrzegać: „tych, którzy wzniecają spory i zgorszenia wbrew nauce którą przyjęliście“. Od kogo ci bracia w pierwszym wieku przyjęli tą naukę:

od samozwańców czy od Boga, przekazaną przez apostołów?

Jeśli nauka nie jest zgodna z Biblią, to ktokolwiek ją naucza „nie służy Panu naszemu Chrystusowi, ale własnemu brzuchowi i przez piękne, a pochlebne słowa, zwodzą serca prostaczków.“ (Rzym. 16:17-18)

Czy nie czyni tego "organizacja"? Czy nie odeszła od nauk naszego Pana Jezusa Chrystusa, zmieniając mu imię na Abaddon, czy Apollyon, co znaczy Niszczyciel. (Obj. 9:10,11)

My wiemy jak nasz Pan ma na imię i kim jest !!!

:rolleyes:

Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#28 sally11

sally11

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 289 Postów

Napisano 2006-05-28, godz. 11:11



źródło: Słowo Nadziei, link


Dlaczego każdy ma słuchać i być otwarty na nauki Strażnicy, nato­miast nie czynimy tego sami w stosunku do innych nauk, społeczności itp.? Dlaczego „nie­wolnik wierny i rozumny“ zakazuje nam poddanym czytania innej lite­ratury, innego spojrzenia na Biblię?

Czyż naprawdę nie ma wiary, że „ta jego prawda“ się ostoi?

Doskonale wie, że to co głosi nie wiele ma wspólnego z Biblią Pewne przysłowie powiada: „W ciemności podejrzliwość rodzi potwory“. Światłość nie boi się ciemności tylko odwrotnie. „Niewolnik“ zabrania kontaktów z innymi wierzącymi, którzy mają szacunek dla Słowa Bożego – dlaczego?

Ponieważ na podstawie Biblii doszli do wniosku, że wiele nauk podawanych przez „organizację“ nie ma poparcia w Biblii - TO KTO JEST ODSTĘPCĄ OD BOGA I JEGO SŁOWA?

Wymyśleni odstępcy, których Towarzystwo Strażnica nazywa psa­mi, którzy wracają do wymiocin, lub przyrównuje do świń, które wracają do błota (2P.2:20).

Dzień sądny to rozstrzygnie.

Jeśliby ci ludzie wracali do żywiołów świata, można by ich tak nazwać, ale oni przedstawili "organizacji" jej błędne nauki. Co zrobiła ta „święta organizacja“, jak się chętnie z tym tytułem obnosi, z tymi pytaniami i niezgodnościami jakie jej przedstawiono?

Są jeszcze na świecie ludzie, którzy bardziej się boją Boga niż „niewolnika“.

Dlaczego nie opublikuje tych odstępczych nauk na łamach Strażnicy, aby inni wiedzieli przed jakimi naukami mają się strzec?! Dlaczego tak uporczywie zakazuje tym małym słuchania tego, co inni mają do powiedzenia z Pisma Świętego? Odpowiedź znajdujemy w tej samej Strażnicy:

"strońcie od nich (odstępców), przestańcie się z nimi zadawać, w ogóle nie przyjmujcie go do domu, ani nie zwracajcie się do niego z pozdrowieniem (Rzym. 16: 17; 1 Kor. 5:11; 1 Jan 2:9-10)

Są to dobre rady, ale kogo one do­tyczą? Oczywiście tych, którzy przekręcają Słowo! Ap. Paweł wyraźnie wskazał, kogo się wystrzegać: „tych, którzy wzniecają spory i zgorszenia wbrew nauce którą przyjęliście“. Od kogo ci bracia w pierwszym wieku przyjęli tą naukę:

od samozwańców czy od Boga, przekazaną przez apostołów?

Jeśli nauka nie jest zgodna z Biblią, to ktokolwiek ją naucza „nie służy Panu naszemu Chrystusowi, ale własnemu brzuchowi i przez piękne, a pochlebne słowa, zwodzą serca prostaczków.“ (Rzym. 16:17-18)

Czy nie czyni tego "organizacja"? Czy nie odeszła od nauk naszego Pana Jezusa Chrystusa, zmieniając mu imię na Abaddon, czy Apollyon, co znaczy Niszczyciel. (Obj. 9:10,11)

My wiemy jak nasz Pan ma na imię i kim jest !!!

:rolleyes:

Bardzo dosadnie to okresliłes i jest to w 100% zgodne z moimi poglądami,napisz z ktorej straznicy cytowałes odnosnie postepowania z odstepca?
Zaden fanaczyczny swiadek nie odważy sie siegnac po inne opracowania nie mowiąc o odstepczej literaturze.Mam w domu sporo książek,"Kryzys sumienia"leży na samym wierzchu,a le jak znam swojego męża ,to obchodzi to wokól jak pies jeza i boi sie dotknąć.Teraz,kiedy jestem poza domem ,może odwazy sie ,bo go nikt nie bedzie widział,kto to wie ,może?.....

#29 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-28, godz. 19:29

Napewno Bożenko przeczyta :rolleyes: Nie wytrzyma.

Cytat ze Strażnicy nr 15 tom CVII na stronie 5 ustęp 7:

„Jak się zachowasz, gdy się spot­kasz z przewrotną nauką, a więc z przebiegłą argumentacją odstępców twierdzących, że to w co wierzysz jako Świadek Jehowy nie jest prawdą?

Co na przykład zrobisz, gdy otrzymasz list lub jakieś pisemka i stwierdzisz, że ten materiał pochodzi od odstępcy? Czy ciekawość skłoni Cię do przeczytania go po prostu żeby zobaczyć, co tacy mają do powiedzenia? Może sobie pomyślisz: 'To mi nie zaszkodzi, przecież mocno stoję w prawdzie. A poza tym jeśli rzeczywiście poznałem prawdę, nie ma się czego bać.

Nigdy nie powinniśmy zapominać, że wciąż tylko czyhają, aby załamać naszą prawość. Ich propaganda ma na celu osłabienie na­szej wiary, wystudzenie miłości do Boga, zasianie wątpliwości w umysłach - ba, wywołanie wrażenia, że raj duchowy wcale nie jest rajem. Jeżeli nie zostaną poczynione stanowcze kroki w celu przeciwdziałania takiemu pod...adaniu pod względem duchowym, to wkrótce miłościwe wymagania Boże zostaną uznane za uciążliwe. Zdrowy pokarm duchowy od „niewolnika wiernego i rozumnego' może się wydawać byle czym, a braterska społeczność miłujących się sług Jehowy – zbiorowiskiem wrogów. Wtedy zadowolenie, oczywiście spaczone, może zacząć sprawiać bicie współsług półprawdami i oszczerstwami. Prawda przetrzyma każdą pró­bę. Byli tacy ludzie, którzy tak sądząc, nakarmili swoje umysły odstępczym rozumowaniem, w skutek czego uwikłali się w beznadziejne pytania i wątpliwości."

Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#30 belszaccar7

belszaccar7

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 140 Postów
  • Lokalizacja:kolberg

Napisano 2006-05-28, godz. 21:25

quster



Rok i miesiąc później Żydzi kładą fundament czyli miesiąc Heszwan w drugim roku Cyrusa ( Nisan 537 - Adar 536 ) [QUOTE]


nie kładą bo kładą w miesiącu ziv czyli w drugim miesiącu i drugim roku od przybycia
Ezdrasza 3:8 zobacz tez 1królów 6:1 .
Zatem wychodzi wiosna 536 .
sorry za póżne posty full roboty jak skończe to dopiero się zacznie pozdr.




:)

#31 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-28, godz. 22:48


źródło: Słowo Nadziei, link


Dla Pawła nie było ważne, co człowiek może uczynić dla Boga, lecz co Bóg uczynił dla człowieka.

Dzieło Chrystusa jest dziełem doskonałym i całkowitym.

Kiedy atakowano go, że najważniejszą rzeczą w życiu Hebrajczyka jest Zakon, Paweł odpowiadał:

Kto był założycielem tego narodu? Komu Bóg dał największe obietnice? Oczywiście Abrahamowi, a czy zdobył je przez przestrzeganie Zakonu, czy przez wiarę? Zakonu jeszcze nie było, został nadany 430 lat później za czasów Mojżesza. A więc to wiara zbawiła Abrahama, nie Zakon.

Tego samego argumentu Paweł używa w stosunku do atakujących go judaizujących chrześcijan. Każdego człowieka zbawia łaska przez wiarę, nie uczynki w/g Prawa Zakonu.

Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#32 Kloo

Kloo

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1087 Postów
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano 2006-05-28, godz. 23:04


źródło: Słowo Nadziei, link


Prawdziwym probierzem chrześcijanina nie jest jego przejście przez jakiś obrządek kościelny, zborowy czy złożenie ślubowania, chrztu, lecz osobiste spotkanie z Chrystusem.

Jakże często wielu zachowuje się podobnie jak żydzi w we wczesano chrześcijańskim Kościele. Jakże często głosimy innym, że zbawienie otrzymasz, gdy przyjdziesz do naszego Kościoła, Zboru, Sali Królestwa.

Ale to nie Kościół umarł za rodzaj ludzki, ale Chrystus i w nim jest pełnia zbawienia (Rzym 10:9). Wielu niechętnie przyjmuje biblijne zasady,
ale chętnie narzuca innym swoje przekonania, tak jak to miało miejsce w Galacji.

Niektórzy uważają, że czytanie tylko Biblii Gdańskiej, czy śpiewanie z archaicznych śpiewników, daje nam miano prawdziwych chrześcijan.

Inni cenią sobie nauki Strażnicy bardziej niż nauki Biblii. Jakże często zachowujemy część nauk Strażnicy, czy innych "proroków", aby wyprowadzić swoją naukę, jak to czynili nawróceni Żydzi, chcąc zmieszać ‘Prawo Zakonu’ z ‘Prawem Łaski’ (Jer. 31:31-34).

Czym więc jest bycie Chrześcijaninem ??

Czy jest nim może przynależność do NGO i DPI przy ONZ ? Czy Jezus poparłby taką obłudę i hipokryzję ??

Czymże jest heroiczna odmowa wykupienia przez naszych Kochanych Braci w Malawii książeczki partyjnej za 0,25$ wobec 10-letniej przynależności i popierania na łamach swoich czasopism Strażnicy i Przebudźcie się szatańskiej Organizacji Narodów Zjednoczonych ??
Kiedy wreszcie zacznie się SĄD od domu Bożego??

Jak możecie uwierzyć, skoro od siebie wzajemnie odbieracie chwałę, a nie szukacie chwały, która pochodzi od samego Boga?

--
Informacja Forum Watchtower: konto wyłączone.

#33 quster

quster

    Początkujący (1-50)

  • Członkowie
  • Pip
  • 47 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-05-29, godz. 20:11

Zatem wychodzi wiosna 536 .


Nisan 538 - Adar 537 pierwszy rok Cyrusa
Nisan 537 - Adar 536 drugi rok Cyrusa
Nisan 536 - Adar 535 trzeci rok Cyrusa

Flawiusz mówi że: „ w drugim roku rządów Cyrusa położono fundamenty świątyni”

#34 belszaccar7

belszaccar7

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 140 Postów
  • Lokalizacja:kolberg

Napisano 2006-05-29, godz. 20:52

Rok i miesiąc później Żydzi kładą fundament czyli miesiąc Heszwan w drugim roku Cyrusa[QUOTE]

nie heszwan ale ZIV Ezdr 3:8 'w drugim roku od przybycia ....,W DRUGIM MIESIĄCU [drugi to ZIV] zob 1 krl 6:1

Gdyby nawet przyjąć twoje założenie że Izraelici wrócili do domu na Tszri 538 [jesien] to licząc 1 rok i jeden miesiąc od ich przybycia - rzeczywiście byłby heszwan 537 -mego i 2 rok Cyrusa .ALE BIBLIA mówi w Ezdr 3:8 że był to miesiąc DRUGI czyli ZIV w którym położono fundament ,a którego roku? Na pewno nie ZIV 538 ani ZIV 537 -bo nie upłynąl by rok i 1 miesiąc od ich przybycia które podałeś na 538 tiszri albowiem byłby to ZIV 536 tego czyli 3 ROK CYRUSA . I to kłóciłoby się z relacją Flawiuza o 2 ROKU Cyrusa . Ja tam wolę wierzyć Biblii jęsli mam do wyboru historyka świeckiego i biblijnego to wybieram bilijnego czyli w tym przypadku kronikarza Ezdrasza.

I co Ty na to powiesz quster ?

#35 quster

quster

    Początkujący (1-50)

  • Członkowie
  • Pip
  • 47 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2006-05-29, godz. 22:14

nie wiem czy zauważyłeś że w wersecie z 1 Królów 6:1 jest mowa o budowie światyni Salomona

1 Król. 6:1

W czterysta osiemdziesiąt lat po wyjściu synów izraelskich z ziemi egipskiej, w czwartym roku a miesiącu drugim panowania Salomona nad Izraelem, w miesiącu Ziw, zaczął Salomon budować świątynię Panu. (BW)

Pisałem powtórze nie uwarzam że Flawiusz napewno miał racje, napisałem że gdyby zalożyć ze ma racje.

Ale,

Udowodnij rok powrotu z Babilonu na podstawie Biblii.

----------------------------------------------------------------------------------------------

ps. quoty sobie popraw

#36 belszaccar7

belszaccar7

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 140 Postów
  • Lokalizacja:kolberg

Napisano 2006-05-30, godz. 07:35

wiem ale chodziło mi tylko o podkreśłenie że drugi miesiąc to ziv , co 1 krl6:1 dobrze pokazuje . (...) 'W roku czterysta osiemdziesiątym po wyjściu Izraelitów z ziemi egipskiej, w miesiącu Ziw, to jest drugim, (...) Biblia Tysiąclecia.
wieczorem napisze o 537 .tymczsem :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych