czesławie. ty w kółko to samo, ofiara złożona przez Jezusa w postaci jego doskonałego życia nie jest automatycznie zbawieniem. ona daje taką możliwość z której każdy może skorzystać. czy nie mamy być naśladowcami naszego Nauczyciela Jezusa Chrystusa. czyż on właśnie nie mówił iż Apostołowie mają "czynić uczniów", "ucząc ich zachowywać wszystkiego czego nauczył ich Jezus", czy jedną z najważniejszych rzeczy o których mówił Jezus nie była nauka o Królestwie Bożym.
jeśli tak, to kto dzisiaj tak postępuje ?
Czesławie starasz się być naśladowcą Jezusa ? podobnie jak jego uczniowie rozgłaszasz dobrą nowinę o Królestwie Bożym ? czy sam starasz się stawiać sprawy tego Królestwa na pierwszym miejscu w swoim życiu zgodnie z tym co mówił nasz wielki Nauczyciel ?
Macieju to porównajmy do Biblii to głoszenie o Królestwie Bożym.
Dziękując Ojcu, który was zdolnymi uczynił do uczestniczenia w dziedzictwie świętych w światłości,
Który nas wyrwał z mocy ciemności i przeniósł do Królestwa Syna swego umiłowanego,
(Kol. 1:12-13 BW)
Apostoł Paweł zapewniał Kolosan, że już przez Boga zostali wyrwani z mocy ciemności i przeniesieni do Królestwa umiłowanego Syna - wniosek - Pan Jezus już wtedy panował jako Król w swoim Królestwie.
WTS natomiast ogłasza, że władzę królewską Pan Jezus objął w 1914 roku i od tego momentu panuje w niebie.
Kto kłamie, apostoł Paweł, czy WTS? Czy w takim razie ogłaszając, że w 1914 roku Pan Jezus objął władzę królewską WTS głosi tą samą ewangelię o Królestwie Bożym co apostołowie, czy inną Ewangelię?
Czy głosząc to co głosi WTS nie podpada pod to, o czym pisał apostoł Paweł w Liscie do Galacjan 1,6-9?A co oznaczają słowa, że Bóg już uczynił ich zdolnymi do uczestnictwa w dziedzictwie świętych w światłości, że już ich wyrwał? W jaki sposób to zrobił? Niech pokaże kontekst.
9. Dlatego i my od tego dnia, kiedy to usłyszeliśmy, nie przestajemy się za was modlić i prosić, abyście doszli do pełnego poznania woli jego we wszelkiej mądrości i duchowym zrozumieniu,
10. Abyście postępowali w sposób godny Pana ku zupełnemu jego upodobaniu, wydając owoc w każdym dobrym uczynku i wzrastając w poznawaniu Boga,
11. Utwierdzeni wszelką mocą według potęgi chwały jego ku wszelkiej cierpliwości i wytrwałości, z radością
12. Dziękując Ojcu, który was zdolnymi uczynił do uczestniczenia w dziedzictwie świętych w światłości,
13. Który nas wyrwał z mocy ciemności i przeniósł do Królestwa Syna swego umiłowanego,
14. W którym mamy odkupienie, odpuszczenie grzechów,
15. On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia,
16. Ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.
17. On też jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane,
18. On także jest Głową Ciała, Kościoła; On jest początkiem, pierworodnym z umarłych, aby we wszystkim był pierwszy,
19. Ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskości
20. I żeby przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojednało się z nim dzięki przywróceniu pokoju przez krew krzyża jego.
21. I was, którzy niegdyś byliście mu obcymi i wrogo usposobionymi, a uczynki wasze złe były,
22. Teraz pojednał w jego ziemskim ciele przez śmierć, aby was stawić przed obliczem swoim jako świętych i niepokalanych, i nienagannych,
23. Jeśli tylko wytrwacie w wierze, ugruntowani i stali, i nie zachwiejecie się w nadziei, opartej na ewangelii, którą usłyszeliście, która jest zwiastowana wszelkiemu stworzeniu pod niebem, a której ja, Paweł, zostałem sługą.
(Kol. 1:9-23 BW)
Ponieważ w Królestwie Bożym nie może być nic skalanego (grzesznego) dlatego w Jezusie Chrystusie mamy odkupienie i odpuszczenie grzechów, przez Jego krew przelaną na stauros (krzyżu) zostajemy pojednani z Bogiem, czyni nas grzeszników przez krew Swojego syna świętymi, niepokalanymi i nienagannymi - ZBAWIA NAS, ZRADZA NA NOWO Z WODY I DUCHA. Czyli tak naprawdę głoszenie o Królestwie Bożym, jest głoszeniem Ewangelii o Jezusie Chrystusie, o zbawieniu, o tym, że jedynie w ten sposób człowiek może się znaleźć w Królestwie Boga i Jego Syna.
Czy o tym głoszą śJ?Poza tym, to właśnie ze zbawienia ma wynikać wytrwałość w wierze, dzięki której odziedziczymy żywot wieczny - dziedzictwo świętych w światłości do której już Bóg uzdalnia wierzących poprzez wyrwanie z mocy ciemności i przeniesieniu ich do Królestwa umiłowanego Syna.
A dodatkowo apostoł Paweł modli się o tych, których Bóg już zbawił (przeniósł do Królestwa Bożego) o to, aby doszli do pełnego poznania woli Boga i tego jak mają jako zbawieni postępować.
Czyli znowu odwrotna kolejność niż w "organizacji", gdzie musisz sobie zasłużyć na zbawienie swoim postępowaniem, tu najpierw jesteś zbawiony, abyś mógł postępować zgodnie z wolą Boga. i w "organizacji" najpierw musisz mieć poznanie, aby być miłym Bogy, ty apostoł Paweł pokazuje, że najpierw Bóg czyni ciebie zdolnym do społeczności z Nim, a potem następuje proces poznawania Boga i Jego woli.
Więc nie dziw się Macieju, że ja w kółko to samo piszę. Poza tym nigdzie nie pisałem, że ofiara Pana Jezusa zbawi automatycznie wszystkich ludzi, którzy tego nie chcą przyjąć. Każdy człowiek sam musi zdecydować poprzez wiarę, czy chce skorzystać z tego daru łaski, czy nie.
Użytkownik Czesiek edytował ten post 2006-11-22, godz. 07:40