'Mirek' podaje, ¿e:
Stra¿nica czêsto powtarza na ³amach swoich czasopism, i¿ Jezus by³ równy doskona³emu Adamowi.
To prawda, gdy¿ to wierzenie ma potwierdzenie w Biblii.
Adam stworzony jako doskona³y.
,,
I Bóg przyst±pi³ do stworzenia cz³owieka na swój obraz, na obraz Bo¿y go stworzy³; ..." ,,
Potem Bóg widzia³ wszystko, co uczyni³, i oto by³o to bardzo dobre. ..." (Rdz 1:27, 31 PN¦)
Doskona³o¶æ Jezusa potwierdzaj±:
Gdy Jezus zapyta³: ,,
Kto z was udowodni mi grzech ..." (Ja 8:46) Aposto³ Piotr w swym pierwszym Li¶cie 1:19 mówi o Jezusie jako; ,,nieskalanym i niesplamionym". Natomiast aposto³ Jan o¶wiadczy³: ,,
Wiecie równie¿, ¿e ten siê ujawni³, aby usun±æ nasze grzechy, a w nim grzechu nie ma" (1Ja 3:5 PN¦). Tak wiêc Adam do chwili pope³nienia grzechu by³ równym w doskona³o¶ci cz³owieczej.
Ja wiêc mam w zwi±zku z tym takie pytanie: dlaczego okup z³o¿ony przez Jezusa nie wystarcza do wykupienia Adama?
A niby to, na jakiej podstawie twierdzisz 'mirku', ¿e Stra¿nica podaje jakoby okup Jezusa nie by³ wystarczaj±cy za Adama? Mo¿e Ty, lub kto¶ inny podaæ ¼ród³o literatury ¦J, aby o tym stwierdza³o, gdy¿ mi taki pogl±d jest nieznany.
Skoro wedle nauki Stra¿nicy cia³o Jezusa by³o tak samo doskona³e jak cia³o Adama to dlaczego wedle nauki Straznicy Adam nie zostanie wykupiony, skoro to w³a¶nie doskona³e cia³o Jezusa, równe doskona³emu Adamowi, zosta³o z³o¿one na ofiarê Bogu?
A to ju¿ zupe³nie inna przyczyna, ¿e Adam nie skorzysta z Jezusowej ofiary okupu. G³ówny powód dla którego nie bêdzie mo¿na skorzystaæ z ofiary okupu poda³ Jezus, a mianowicie: ,,
Dlatego wam mówiê: Wszelkiego rodzaju grzech i blu¼nierstwo bêd± ludziom przebaczone, ale blu¼nierstwo przeciw duchowi nie bêdzie przebaczone" (Mat 12:31 PN¦). Zatem, co mo¿e byæ powodem grzechu przeciw Duchowi ¦wiêtemu? Odpowied¼ mamy oto m.in. tak±:
,,Je¶li bowiem dobrowolnie grzeszymy po otrzymaniu pe³nego poznania prawdy, to ju¿ nie ma dla nas ofiary przeb³agalnej za grzechy," (Heb 10:26 BT) Wobec powy¿szych argumentów, Adam jako doskona³y, a zatem znaj±c w pe³ni konsekwencje, zlekcewa¿y³ Boga Ojca, gdy¿ to On jest Duchem ¦wiêtym (Ja 4:23-24).
My ludzie nie jeste¶my uprawnieni do oceny, kto zrobi³ wykroczenie przeciw Duchowi ¦wiêtemu, prócz tych, które wynikaj± jednoznacznie z Pisma ¦wiêtego. Biblia podaje z imienia, ¿e oprócz Adama prawdê Bo¿± w pe³ni pozna³ Judasz i jego zdrada zosta³a zakwalifikowana jako nieodwracalny grzech, mimo pó¼niejszej skruchy. Biblia informuje to nastêpuj±cymi s³owami: ,,syn zatracenia lub zag³ady" (Ja 17:12).
I jeszcze jedna sprawa, mianowicie; ¿e w np. w 1 Tym 2:6 jest mowa o oddaniu swego ¿ycia przez Jezusa '
za wszystkich'. Je¿eli skonfrontujemy z Mat 20:28, to tam mamy; ,,
za wielu", a z tego wynika, ¿e nie za wszystkich. Zatem ,,za wszystkich", nale¿y rozumieæ, ¿e dotyczy tych, którzy nie zgrzeszyli przeciw Duchowi ¦wiêtemu.
Zatem dziwi± mnie reakcje by³ych ¦J, tych, którzy zapoznani byli z ksi±¿k± ,,Bêdziesz móg³ ¿yæ wiecznie ...". (
to zagadnienie omówiono w rozdz. 6, a szczególnie w ak. 13-19), i próbuj± tam zawart± argumentacje przedstawiaæ w inny sposób.
-- gambit