TOU THEOU KAI IESOU TOU KURIOU HEMON
Arku co ty opowiadasz, przecież Piotr zastosował dwa rodzajniki.
Przy trzech rzeczownikach. Przy Jesou nie zastosował właśnie z powodu tego, że kyrios jest imieniem własnym. Dodatkowo, sądzę, że w tym przypadku o konstrukcji rzeczownik-kai-rzeczownik możemy mówić w odniesieniu do theou i jesou ponieważ tou kyriou hemon pełni rolę tego co jest przez anglosasów zwane genitive of apposition a służy do wyjaśnienia poprzedzającego go terminu (W.Mounce, Basics of Biblical Greek, Workbook, str. 17). Tak więc jeśli mówimy tutaj o konstrukcji "sharpowskiej" to raczej w odniesieniu do tou theou kai iesou.
Jeśli jak uważasz nie przestrzegał reguły Sharpa, to po co umieszczał drugi rodzajnik?
Ależ ja wcale nie uważam, że w tym przypadku mamy do czynienia z "nieprzestrzeganiem reguły Sharpa". Zdaje się, że nie bardzo rozumiesz problem. Reguła Sharpa nie obowiązuje gdy mamy do czynienia z imieniem własnym a Jesous jest imieniem własnym.
1) EGO EIMI TO ALFA KAI TO OMEGA (Obj 1:8)
dwie osoby?
Nie ponieważ alfa i omega nie są osobami a reguła Sharpa dotyczy rzeczowników osobowych.
2) EGO EIMI HO THEOS ABRAAM KAI HO THEOS ISAAK KAI HO THEOS JAKOB (Mt 22:32)
trzech Bogów (Trójca?)
Tu już dobrze
![:)](https://watchtower.org.pl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif)
![:)](https://watchtower.org.pl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif)
![:)](https://watchtower.org.pl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif)