Skocz do zawarto軼i


Zdj璚ie

1 Sam 28:12,14-16,20


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#21 Izabela

Izabela

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 35 Post闚

Napisano 2008-11-28, godz. 23:56

:lol:

"Manuskrypty biblijne, tak hebrajskie jak greckie, nie zawiera造 znak闚 interpunkcyjnych, jak cudzys這wy,przecinki czy dwukropki. W wi瘯szo軼i przypadk闚 nietrudno domy郵i si, gdzie je postawi, ale poniewa le篡 to w gestii t逝maczy i wydawc闚, mimo ich najlepszych ch璚i nie zawsze musi to by zgodne z intencj pisarzy biblijnych."

Na dzisiaj ko鎍z, chyba, 瞠 napiszesz co sensownego. Bez pozdrowie bo nie mam pewno軼i 瞠 nie jeste odst瘼c. :lol:

mam przeczucie ze mozesz byc odstepca ale pozdrawiam wszystkich,wiem ze najchetniej pousuwalbys z BIBLI co ci pasuje na szczescie BOG dba o swoje slowo i znaki interpunkcyjne sa tam gdzie trzeba,pozdrowienia dla wszystkich Iza

Czy kto zauwa篡 moje pytanie post 12 ???
Zamiast si obrzuca (ty jeste 郵epy), trzeba by by這 rozwa篡, poda wersety, zwr鏂i na poszczeg鏊e s這wa, co znacz, a nie tyle spamu.
Powoli, bez po酥iech, nikt nas nie goni.
S這wo Bo瞠, to nie wy軼igi, trzeba przemy郵e, co mo積a napisa, a czego nie.
Chyba ka盥y chce przekaza, jaki to mamy zas鏏 wiedzy biblijnej i podzieli si tutaj ze sob nawzajem.
A wszystko po to, aby pochwyci kogo, kto "chodzi w b喚dzie" dla Jezusa, a nie dla siebie.

Iza za szybko odpowiadasz i przez to spamujesz.
Prosz usu te swoje powt鏎zone wypowiedzi.

nawet nie zauwazylam przepraszam ,mam bardzo malo czasu ,a chcialabym tyle napisac,trzeba czasami dobitnie napisac ,nie masz o co sie tak stroszyc Ewa,pozdrowienia Iza

#22 gambit

gambit

    gambit

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1296 Post闚
  • P貫:Male
  • Lokalizacja:Kuczkowo

Napisano 2008-11-29, godz. 00:54

Czy naprawd zawsze nale篡 przyjmowa tekst takim jaki jest, jak napisa貫 ?

„Istota/b鏬”,kt鏎 widzia豉 kobieta zosta豉 w dalszej cz窷ci relacji okre郵ona jako „Samuel” i pisarz Biblii nie zamie軼i, 瘸dnej adnotacji/sprostowania, 瞠 w rzeczywisto軼i w ca造m tym wydarzeniu bra udzia jaki demon podaj帷y si za Samuela tak wi璚 nale篡 przyj望 tekst takim jaki jest…..

A oto inny tekst.
,,A w捫 by najbardziej przebieg造 ze wszystkich zwierz徠 polnych, kt鏎e Jahwe B鏬 stworzy. On to rzek do niewiasty ..." (Rdz.3:1, BT) No i je郵i by鄉y forsowali Tw zasad dos這wno軼i, bez uwzgl璠nienia kontekst闚, to otrzymamy banialuki wielko軼i Himalaj闚. Zestaw wi璚 pocz徠ek Biblii; Rdz.3:1 z jej ko鎍em i si dowiemy kto sta za w篹em " ,,I pochwyci Smoka, W篹a starodawnego, kt鏎ym jest diabe i szatan,...". (Ob.20:2) Czy zaczynasz dostrzega pewien podst瘼 z造ch duch闚 ?,,I nic dziwnego. Sam bowiem szatan podaje si za anio豉 鈍iat這軼i". (2Kor.11:14) Czy ta analogia z w篹em mo瞠 dotyczy, 瞠 i szatan staje si substytutem a zarazem suflerem Samuela ?

Moja wiedza m闚i mi, 瞠 tak. Oto niekt鏎e argumenty. W medium spirytystycznym bra造 udzia (Saul, kobieta) osoby maj帷e z貫go ducha. ,,Saula natomiast opu軼i duch Jahwe, a op皻a go duch z造...) (1Sam.16:14) Kobieta r闚nie para豉 si z tym co zakaza B鏬. ,,Je郵i chodzi o dusz, kt鏎a si zwraca do medi闚 spirytystycznych oraz do tych, kt鏎zy si trudni przepowiadaniem wydarze, aby uprawia taki nierz康, ja skieruj swe oblicze przeciw tej duszy i zg豉dz kogo takiego spo鈔鏚 ludu". (Kp.20:6, PN) Jak zachowa si w analogicznej sytuacji aposto Pawe gdy spotka: 16.,,...zabieg豉 nam drog jaka niewolnica, op皻ana przez ducha, kt鏎y wr騜y...", kt鏎a b康 co b康, ale przepowiada豉 prawd; 17. ,,...Ci ludzie s s逝gami Boga Najwy窺zego, oni wam g這sz drog zbawienia". (Dz.16:16-18) I dalej jest opis, 瞠 Pawe nie skorzysta z takiego poparcia mimo zagro瞠nia fanatycznie nastawionych ludzi broni帷ych praktyki przepowiadania z niew豉軼iwego 廝鏚豉.

Aposto Pawe zapewne zna skutki anga穎wania si w takie doniesienia oraz konsekwencje strategi szatana, gdy B鏬 informowa m.in.: 2.,,Je郵i powstanie u ciebie prorok lub wyja郾iacz... 3. ,, i spe軟i si... 4. nie us逝chasz s堯w tego proroka (...) Gdy tw鎩 B鏬 Jahwe do鈍iadcza ci, chc帷 pozna, czy mi逝jesz Boga swego... 6. 荑 za prorok lub wyja郾iacz (...) chc望 ci odwie嗆 od drogi, jak i嗆 ci nakaza tw鎩 B鏬, Jahwe, g這si odst瘼stwo..." (Pwt.13:2-6, BT) Ponadto na niepewno嗆 o kogo, czy o Samuela, czy o inn istot chodzi wskazuje te co ni瞠j. „I rzek do niej kr鏊: Nie b鎩 si. Lecz co widzisz? Kobieta odrzek豉 Saulowi: Widz nadludzk istot [bogi] wychodz帷 z ziemi.” (1Sm 28:13 Bw) Oj, oj, je郵i kto akceptuje pot瘼ione praktyki z opisu Biblii, to ju nie chc cytowa rezultat闚 s康u Bo瞠go, tych kt鏎zy dali si zwie嗆 do odst瘼stwa.

To w rzeczywisto軼i umo磧iwiliby鄉y interpretowanie Biblii w dowolny spos鏏:

„I zes豉 Pan kar na lud za to, 瞠 uczynili cielca, kt鏎ego sporz康zi Aaron.”
Czy Aaron m鏬 sporz康zi cielca skoro by wiernym s逝g Jahwe?
Czy to nie prowadzi do paranoi?

Lepiej wi璚 przyj望 oczywiste teksty Biblii takimi jakimi one s, bo w zasadzie omawiany przez Mirka fragment do tej grupy tekst闚 nale篡 zaliczy.

I co my郵isz, 瞠 B鏬 pochwali tw鏎c闚 na czele z Aaronem ?(albo nie zrozumia貫m Twej intencji) Zapoznaj si chocia z Wyj.32:7; Ps.106:19-21) Wiara w zbawienne skutki opisu medialnego Saula jest tym samym cielcem.
-- gambit
M鎩 篡ciorys - 1<---> W鈔鏚 匡 Zamieszczam tymczasowo.

#23 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 09:06

"Manuskrypty biblijne, tak hebrajskie jak greckie, nie zawiera造 znak闚 interpunkcyjnych, jak cudzys這wy,przecinki czy dwukropki. W wi瘯szo軼i przypadk闚 nietrudno domy郵i si, gdzie je postawi, ale poniewa le篡 to w gestii t逝maczy i wydawc闚, mimo ich najlepszych ch璚i nie zawsze musi to by zgodne z intencj pisarzy biblijnych."

Przedstawiam wi璚 skan z hebrajskiego przek豉du interlinearnego:

Do陰czona grafika

Do陰czona grafika

Do陰czona grafika

Jak wida tekst hebrajski nie zawiera cudzys這w闚 przy s這wie Samuel. Zosta造 one dodane przez Stra積ic, aby ukry fakt, i to sam Samuel rozmawia z Saulem. Jest to jednak zwyk豉 manipulacja tekstem Pisma 安i皻ego, bo oryginalny, hebrajski tekst, tego cudzys這wu nie zawiera. Pokazuje nam to, jak Stra積ica manipuluje tekstem Biblii, w celu udowodnienia swoich wierze.



Czy naprawd zawsze nale篡 przyjmowa tekst takim jaki jest, jak napisa貫 ?
A oto inny tekst.
,,A w捫 by najbardziej przebieg造 ze wszystkich zwierz徠 polnych, kt鏎e Jahwe B鏬 stworzy. On to rzek do niewiasty ..." (Rdz.3:1, BT) No i je郵i by鄉y forsowali Tw zasad dos這wno軼i, bez uwzgl璠nienia kontekst闚, to otrzymamy banialuki wielko軼i Himalaj闚. Zestaw wi璚 pocz徠ek Biblii; Rdz.3:1 z jej ko鎍em i si dowiemy kto sta za w篹em " ,,I pochwyci Smoka, W篹a starodawnego, kt鏎ym jest diabe i szatan,...". (Ob.20:2) Czy zaczynasz dostrzega pewien podst瘼 z造ch duch闚 ?,,I nic dziwnego. Sam bowiem szatan podaje si za anio豉 鈍iat這軼i". (2Kor.11:14) Czy ta analogia z w篹em mo瞠 dotyczy, 瞠 i szatan staje si substytutem a zarazem suflerem Samuela ?

Moja wiedza m闚i mi, 瞠 tak.

A wi璚 w biblii jest napisane wprost, i w捫 to diabe (Obj 20:2). Natomiast w sprawie Samuela biblia podaje wyra幡ie, i Saul z nim rozmawia. S jeszcze inne wersety, kt鏎e potwierdzaj rozmow ze zmar造mi. Na przyk豉d Jezus rozmawia z Moj瞠szem i Eliaszem i by豉 to realna rozmowa, tak jak Samuel z Saulem:

Mt 17:3-4 Bw „I oto ukazali si im: Moj瞠sz i Eliasz, kt鏎zy z nim rozmawiali.(4) Na to odezwa si Piotr i rzek do Jezusa: Panie! Dobrze nam tu by; i je郵i chcesz, rozbij tu trzy namioty: dla ciebie jeden, dla Moj瞠sza jeden i dla Eliasza jeden.”

Mk 9:4-5 Bw „I ukaza si im Eliasz z Moj瞠szem, i rozmawiali z Jezusem.(5) A odezwawszy si Piotr, rzek do Jezusa: Mistrzu! Dobrze nam tu by; rozbijmy trzy namioty: Tobie jeden i Moj瞠szowi jeden, i Eliaszowi jeden.”

Lk 9:30-31 Bw „I oto dwaj m篹owie rozmawiali z nim, a byli to Moj瞠sz i Eliasz,(31) kt鏎zy ukazali si w chwale i m闚ili o jego zgonie, kt鏎y mia nast徙i w Jerozolimie.”


Powiedz Gambit dlaczego Stra積ica nie u篡豉 w stosunku do Eliasza i Moj瞠sza cudzys這w闚? Mo瞠 to te podszyty demon podszy si pod te osoby, bowiem one r闚nie prorokowa造 przysz這嗆 鄉ierci Jezusa? Podane dowody biblijne daj wi璚 wyra幡ie do zrozumienia, i rozmowa ze zmar造mi jest jak najbardziej mo磧iwa, chocia zakazana przez Boga. Czy w tym wypadku te nazwiesz Jezusa medium spirytystycznym?
On za rzek: Baczcie, by nie da si zmyli. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, m闚i帷: Ja jestem, i: Czas si przybli篡. Nie id嬈ie za nimi!" (π 21:8, BW)

#24 Surja

Surja

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 134 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 09:18

Czy naprawd zawsze nale篡 przyjmowa tekst takim jaki jest, jak napisa貫 ?


Nie,nie zawsze.Czytaj mnie uwa積ie.

Lepiej wi璚 przyj望 oczywiste teksty Biblii takimi jakimi one s, bo w zasadzie omawiany przez Mirka fragment do tej grupy tekst闚 nale篡 zaliczy.
Czy tam u篡to jakie metafory, symboliki itp.?


A oto inny tekst.
,,A w捫 by najbardziej przebieg造 ze wszystkich zwierz徠 polnych, kt鏎e Jahwe B鏬 stworzy. On to rzek do niewiasty ..." (Rdz.3:1, BT) No i je郵i by鄉y forsowali Tw zasad dos這wno軼i, bez uwzgl璠nienia kontekst闚,to otrzymamy banialuki wielko軼i Himalaj闚. Zestaw wi璚 pocz徠ek Biblii; Rdz.3:1 z jej ko鎍em i si dowiemy kto sta za w篹em " ,,I pochwyci Smoka, W篹a starodawnego, kt鏎ym jest diabe i szatan,...". (Ob.20:2) Czy zaczynasz dostrzega pewien podst瘼 z造ch duch闚 ?,,I nic dziwnego. Sam bowiem szatan podaje si za anio豉 鈍iat這軼i". (2Kor.11:14) Czy ta analogia z w篹em mo瞠 dotyczy, 瞠 i szatan staje si substytutem a zarazem suflerem Samuela ?



Tak, zasad dos這wno軼i („oczywisto軼i”) tekstu nale篡 bezwzgl璠nie przyj望 w przypadku, kiedy bezpo鈔edni kontekst danego fragmentu Biblii nie daje podstaw do jego interpretacji. Nic w tek軼ie z Samuela nie wskazuje, 瞠 nale篡 rozumie s這wo „Samuel „ jako „demon”. To po pierwsze.
Po drugie:
Przyk豉d z „w篹em”, kt鏎y poda貫 to wymowny przyk豉d interpretacji Biblii obrazuj帷y spos鏏 interpretacji jakiego fragmentu w oparciu o „kontekst” ca貫j tre軼i Biblii (kontekst nie bezpo鈔edni),czyli tak jak to Stra積ica po swojemu ujmuje: ”w oparciu o inne wersety m闚i帷e na ten sam temat”. W zwi您ku z tym musia豚y pokaza mi w jakimkolwiek miejscu Biblii taki fragment ,w kt鏎ym inny autor nawi您uje do tego wydarzenia z Ksi璕i Samuela i odkrywa zagadk 瞠 w rzeczywisto軼i to demon podszy si pod Samuela. Ja takiego fragmentu do tej pory nie znalaz貫m.

Poza tym przyk豉d z w篹em nie jest w豉軼iwie przez ciebie zrozumiany. Jak mniemam intencj twoj by這 ukazanie, 瞠 nie uwzgl璠nienie „dalszego” kontekstu Biblii mo瞠 doprowadzi do przekonania, 瞠 w Edenie Ew kusi這 jakie zwierz a w rzeczywisto軼i by to diabe. Niestety kontekst na, kt鏎y si powo豉貫 nie dementuje faktu, 瞠 to by這 zwierz a jedynie uto窺amia to zwierz z jakim diab貫m. Zauwa tekst m闚i:

,,I pochwyci Smoka, W篹a starodawnego, kt鏎ym jest diabe i szatan,..."

inny:


Ap 12:9 Bw "I zrzucony zosta ogromny smok, w捫 starodawny, zwany diab貫m i szatanem, kt鏎y zwodzi ca造 鈍iat; zrzucony zosta na ziemi, zrzuceni te zostali z nim jego anio這wie."


A zgodnie z twoj logik powinno by:

Ap 12:9 Bw "I zrzucony zosta diabe i szatan, zwany, w篹em starodawnym, kt鏎y zwodzi ca造 鈍iat; zrzucony zosta na ziemi, zrzuceni te zostali z nim jego anio這wie."


Chyba widzisz r騜nic mi璠zy zdaniem:

„Znaleziono gangstera W這dzimierza W. zwanego scyzorykiem”


a zdaniem:

„Znaleziono scyzoryk nazywany W這dzimierzem W.”



Ponadto na niepewno嗆 o kogo, czy o Samuela, czy o inn istot chodzi wskazuje te co ni瞠j. „I rzek do niej kr鏊: Nie b鎩 si. Lecz co widzisz? Kobieta odrzek豉 Saulowi: Widz nadludzk istot [bogi] wychodz帷 z ziemi.” (1Sm 28:13 Bw) Oj, oj, je郵i kto akceptuje pot瘼ione praktyki z opisu Biblii, to ju nie chc cytowa rezultat闚 s康u Bo瞠go, tych kt鏎zy dali si zwie嗆 do odst瘼stwa.



Tak, to jest poprawny kierunek my郵enia (reszta bez urazy, 瞠nada i my郵, 瞠 jeste na tyle inteligentny, 瞠 nie trzeba ci tego wykazywa). Natomiast ten argument jest sensowny.

I teraz popatrz jak jest skonstruowany tekst Biblii.

Narrator – ten, kt鏎y opowiada ca陰 histori (wed逝g wierze 匡 natchniony przez Jehow)

Kobieta – medium

Saul

Samuel

I rzek do niej kr鏊: Nie b鎩 si. Lecz co widzisz? Kobieta odrzek豉 Saulowi: Widz nadludzk istot wychodz帷 z ziemi.(14) I rzek do niej: Jaki wygl康 jej? I rzek豉: Starzec to, kt鏎y wychodzi otulony w p豉szcz. I pozna Saul, 瞠 to Samuel, i pochyli si twarz ku ziemi, i odda pok這n.(15) Samuel za rzek do Saula: Czemu mnie niepokoisz, ka膨c mi przyj嗆? A Saul rzek: Jestem w ci篹kiej niedoli, Filisty鎍zycy wojuj ze mn, a B鏬 odst徙i ode mnie i ju nie daje mi odpowiedzi ani przez prorok闚, ani przez sny; przywo豉貫m wi璚 ciebie, aby mi oznajmi, co mam czyni.(16) I rzek Samuel:



Je瞠li za這篡my, 瞠 medium widzia豉 jakiego demona podaj帷ego si za Samuela,to
dlaczego narrator 篡wi inne przekonanie ni medium,kt鏎e okre郵i這 posta wychodz帷 z ziemi jako „nadludzk istot/bogi” i ten瞠 natchniony narrator daje wyraz temu przekonaniu okre郵aj帷 widzian "osob" s這wami: „Samuel rzek” .Nie kontynuuje w dalszej relacji sformu這wania: „istota rzek豉”.


Sensowne staje si to wszystko wtedy gdy za這篡my, 瞠 okre郵enie: „istota” i „Samuel” w ocenie narratora to ten sam podmiot.

Czy okre郵enie tego medium nie jest w豉郾ie potwierdzeniem, 瞠 „istota” ,kt鏎 widzia豉 to Samuel.


„Wyraz „B鏬” lub „b鏬” wyst瘼uje na og馧 w zwi您ku z ponadludzkim obiektem czci. Dlatego w rozumieniu wielu ludzi „b鏬” oznacza albo (1) Istot Najwy窺z, Wszechmocnego, albo (2) fa連zywego boga, na przyk豉d martwego bo磬a. Jednak瞠 Biblia dopuszcza jeszcze inne zastosowanie. Dowiadujemy si o tym z Psalmu 82:1, 2. B鏬 (Jehowa) jest tam zestawiony z s璠ziami ludzkimi, kt鏎ych psalmista nazywa „bogami&#8221;. P騧niej sam Jezus powo豉 si na ten fragment. Kiedy m闚i o Jehowie Bogu jako o swym Ojcu, niekt鏎zy 砰dzi chcieli go ukamienowa. Na ich oskar瞠nie, 瞠 ‛uwa瘸 siebie za Boga’, Jezus odpowiedzia: „Czy nie napisano w waszym Prawie: ‛Ja rzek貫m: Bogami jeste軼ie’? Je瞠li Pismo nazywa bogami tych [ludzkich s璠zi闚], (...) to jak瞠 wy o tym, kt鏎ego Ojciec po鈍i璚i i pos豉 na 鈍iat, m闚icie: ‛Blu幡isz’, dlatego 瞠 powiedzia貫m: Jestem Synem Bo篡m?” (Jana 10:31-36, BT).”

Watchtower Library

U篡tkownik Surja edytowa ten post 2008-11-29, godz. 14:55


#25 hard defector

hard defector

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 47 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 09:24

Ups… i si wyda這, 瞠 pod Surj podszy si jaki hard defector. :)

#26 hard defector

hard defector

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 47 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 10:02

I co my郵isz, 瞠 B鏬 pochwali tw鏎c闚 na czele z Aaronem ?(albo nie zrozumia貫m Twej intencji)


Chyba nie zrozumia貫.

#27 Izabela

Izabela

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 35 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 11:37

Ups… i si wyda這, 瞠 pod Surj podszy si jaki hard defector. :)

jesli naprawde cos sie wydalo to to zety biedaku niewiele wiesz na temat duszy i tekstu z Samuela.przeczyw]tac kazdy potrafi ale zrorumie niewielu,musisz wiedziec ze BIBLIA w calosci oznacza jedno ale bezrozumni robia z niej co chca.BIBLIA podaje wyraznie z kontekstu kto stoi za Samuelem,nie straznica.

mirek naprawde potrzebujesz wklejac stronice bez konca?to co podajesz jedynie utwierdza mnie ze SJ maja 100 racje.BIBLIE tlumacza we wlasciwy sposob i nie probuja domieszac do niej nauk ezoterycznych ,co wy tu robicie ale nie widzicie tego tak macie oczy zasloniete.w BIBLI faktycznie pisze " I "samuel"......" nie bede pisac stron kazdy ma BIBLIE i sobie doczyta1Sam28:16 do"zobaczenia"

Nie,nie zawsze.Czytaj mnie uwa積ie.







Tak, zasad dos這wno軼i („oczywisto軼i”) tekstu nale篡 bezwzgl璠nie przyj望 w przypadku, kiedy bezpo鈔edni kontekst danego fragmentu Biblii nie daje podstaw do jego interpretacji. Nic w tek軼ie z Samuela nie wskazuje, 瞠 nale篡 rozumie s這wo „Samuel „ jako „demon”. To po pierwsze.
Po drugie:
Przyk豉d z „w篹em”, kt鏎y poda貫 to wymowny przyk豉d interpretacji Biblii obrazuj帷y spos鏏 interpretacji jakiego fragmentu w oparciu o „kontekst” ca貫j tre軼i Biblii (kontekst nie bezpo鈔edni),czyli tak jak to Stra積ica po swojemu ujmuje: ”w oparciu o inne wersety m闚i帷e na ten sam temat”. W zwi您ku z tym musia豚y pokaza mi w jakimkolwiek miejscu Biblii taki fragment ,w kt鏎ym inny autor nawi您uje do tego wydarzenia z Ksi璕i Samuela i odkrywa zagadk 瞠 w rzeczywisto軼i to demon podszy si pod Samuela. Ja takiego fragmentu do tej pory nie znalaz貫m.

Poza tym przyk豉d z w篹em nie jest w豉軼iwie przez ciebie zrozumiany. Jak mniemam intencj twoj by這 ukazanie, 瞠 nie uwzgl璠nienie „dalszego” kontekstu Biblii mo瞠 doprowadzi do przekonania, 瞠 w Edenie Ew kusi這 jakie zwierz a w rzeczywisto軼i by to diabe. Niestety kontekst na, kt鏎y si powo豉貫 nie dementuje faktu, 瞠 to by這 zwierz a jedynie uto窺amia to zwierz z jakim diab貫m. Zauwa tekst m闚i:

,,I pochwyci Smoka, W篹a starodawnego, kt鏎ym jest diabe i szatan,..."

inny:


Ap 12:9 Bw "I zrzucony zosta ogromny smok, w捫 starodawny, zwany diab貫m i szatanem, kt鏎y zwodzi ca造 鈍iat; zrzucony zosta na ziemi, zrzuceni te zostali z nim jego anio這wie."


A zgodnie z twoj logik powinno by:

Ap 12:9 Bw "I zrzucony zosta diabe i szatan, zwany, w篹em starodawnym, kt鏎y zwodzi ca造 鈍iat; zrzucony zosta na ziemi, zrzuceni te zostali z nim jego anio這wie."


Chyba widzisz r騜nic mi璠zy zdaniem:

„Znaleziono gangstera W這dzimierza W. zwanego scyzorykiem”


a zdaniem:

„Znaleziono scyzoryk nazywany W這dzimierzem W.”






Tak, to jest poprawny kierunek my郵enia (reszta bez urazy, 瞠nada i my郵, 瞠 jeste na tyle inteligentny, 瞠 nie trzeba ci tego wykazywa). Natomiast ten argument jest sensowny.

I teraz popatrz jak jest skonstruowany tekst Biblii.

Narrator – ten, kt鏎y opowiada ca陰 histori (wed逝g wierze 匡 natchniony przez Jehow)

Kobieta – medium

Saul

Samuel






Dlaczego narrator 篡wi inne przekonanie ni medium,kt鏎e okre郵i這 posta wychodz帷 z ziemi jako „nadludzk istot/bogi” i ten瞠 natchniony narrator daje wyraz temu przekonaniu okre郵aj帷 widzian "osob" s這wami: „Samuel rzek” i nie kontynuuje w dalszej relacji sformu這wania: „istota rzek豉”. (przy za這瞠niu, 瞠 medium widzia豉 jakiego demona podaj帷ego si za Samuela)To po pierwsze. Po drugie:


Sensowne staje si to wszystko wtedy gdy za這篡my, 瞠 okre郵enie: „istota” i „Samuel” w ocenie narratora to ten sam podmiot.

Czy okre郵enie tego medium nie jest w豉郾ie potwierdzeniem, 瞠 „istota” ,kt鏎 widzia豉 to Samuel.


Watchtower Library

mysle ze powinienes sam siebie czytac uwaznie a dopiero potem innych

#28 ewa.lipka

ewa.lipka

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 144 Post闚
  • Lokalizacja:Anglia

Napisano 2008-11-29, godz. 18:18

Jak to kto w kt鏎ym po軼ie, nie pomi皻am gdzie, bo za du穎 ich przeczyta豉m, napisa, 瞠:
Nauka Pisma 安i皻ego nie mo瞠 by ze sob sprzeczna, bo wtedy by豉by fa連zyw ksi璕 i nie mo積a by這by jej wierzy.
Tak i z tym problemem. Trzeba udowodni, 瞠 nie jest niezgodny z przes豉niem Pisma 安i皻ego.
Pytanie pomocnicze:
- - - Czy wszystko zapisane w Pi鄉ie 安i皻ym jest dobre?, tzn. same superlatywy?
Np. zachowanie Dawida, jak podst瘼nie zdoby sobie 穎n, nie pami皻am imion kobiety i jej m篹, nie chce mi si tego szuka.
Chodzi o to, 瞠 my z Pisma 安i皻ego mamy wyci庵n望 odpowiednie lekcje dla naszego pouczenia.
Tak i z tym:
Je瞠li kto m闚i, 瞠 wywo豉ny duch, to duch demona a nie Samuela, ja nie odczytuj, 瞠 to zjawisko nie mia這 miejsca faktycznie.
Tak jak i dzi s wr騜bici, wywo造wacze duch闚, czy to nie ma miejsca?
Tak ma to miejsce, ale czy to jest od dobrego, czy od z貫go, to raczej KK te przyznaje, 瞠 to jest od z貫go.

Wiemy, 瞠 P zabrania wywo造wa duchy zmar造ch, wiemy, 瞠 Saul przekroczy to prawo.
Wniosek, 瞠 wiara Izraelit闚 by豉, 瞠 mo積a "takiego" ducha wywo豉, ale tego nie wolno czyni.
Dlaczego da豉m w cudzys堯w "takiego"?, bo mo瞠 ich wiara nie by豉 doskona豉 i nie wiedzieli, 瞠 pod postaci takiego wywo豉nego ducha kryje si demon. (moja spekulacja)
- - - Czy Pan B鏬 powiedzia dlaczego jego lud ma nie wywo造wa dych闚?, nie koja輳, mo瞠 kto zna ten fragment dlaczego?

Czy ten duch by duchem Samuela, czy demona? ----- Rozwa禦y: :unsure:
Jest tam mowa, 瞠 ta nadziemska istota wychodzi z ziemi.
- - - Czy je瞠li ukazany duch, kt鏎y by豚y duchem Samuela nie powinien ukaza si wychodz帷ym z nieba,
tak jak to mia這 miejsce przy przemienieniu z Jezusem Eliasza i Moj瞠sza:
jasno嗆, blask, przecie Samuel by do ko鎍a 篡cia wierny Bogu (znalaz si chyba w niebie?), dlaczego wychodzi z ziemi?
Tak瞠 mnie zastanawia fakt, 瞠 Aposto這wie widzieli Eliasza i Moj瞠sza, a Saul nie widzia postaci, tylko ta wr騜ka widzia豉.
- - - Poza tym, kobieta, kt鏎a by豉 powi您ana ze z造mi duchami czy mia豉 gwarancje Bo瞠, 瞠 to by Samuel, czy raczej tylko osobiste wyznanie Saula, od kt鏎ego B鏬 odszed?
- - - Czy zatem 鈍iadectwo Saula mo瞠 by prawdziwe co do wiarygodno軼i t逝maczenia wizji?
- - - Czy w dzisiejszym wierz帷ym 鈍iecie wierzy si ludziom, kt鏎zy nie maj 陰czno軼i z Bogiem, ale za to z szatanem tak?

Dalej: Kobieta opisa豉 jak ta posta wygl康a, to co widzia豉 i Saul rozpozna posta Samuela.
Pytanie dalsze:
- - - Kto ten fakt zapisa w Ksi璠ze Samuelowej, skoro to by這 po jego 鄉ierci? (nie m鏬 zapisa tego Samuel prorok Bo篡)
Jednak fakt jest faktem, zosta這 to zapisane. Mamy wyci庵n望 w豉軼iwe lekcje. :unsure:
Dalsze spostrze瞠nie:
- - - Czy szatan diabe mo瞠 powiedzie ludziom prawd? (pytam po to gdybym mia豉 uzna, 瞠 to dy Demon, a nie Samuel, albo sam Samuel)
Sp鎩禦y na Ogr鏚 Eden:
>>> 1 Moj. 3:4-5 (BW)
4. Na to rzek w捫 do kobiety: Na pewno nie umrzecie, - Czy to jest prawda, czy fa連z? (wed逝g swej wiary)
5. Lecz B鏬 wie, 瞠 gdy tylko zjecie z niego, otworz si wam oczy i b璠ziecie jak B鏬, znaj帷y dobro i z這. <<<
- Tu szatan przedstawia Boga jako k豉mc

Patrz帷 na dzisiejsz nasz wiar w dusz nie鄉ierteln Szatan powiedzia prawd w Edenie, a B鏬 k豉mie.
- - - Czy szatan na pewno nie sk豉ma?, je瞠li nie sk豉ma i faktycznie dusza jest nie鄉iertelna jak wie篡my,
tak, jak to powiedzia diabe - w捫 to dlaczego B鏬 nazwa go k豉mc od pocz徠ku?
By這 tu zacytowane S這wo Bo瞠: Dusza, kt鏎a zgrzeszy na pewno umrze. Krew zgrzeszy?, Nie, wi璚 dusza to co wi璚ej ni krew i 篡cie w ciele.
Diabe m闚i: Na pewno nie umrzecie.
- - - Komu mo積a wierzy: Bogu, czy diab逝 i komu wierzymy?
(nie mam na my郵i: nie篡cia duszy po 鄉ierci cia豉, bo jak narazie dosz豉m do tego, 瞠 鄉ier cia豉 nie r闚na si 鄉ierci duszy,
wykazywa豉m swoje zrozumienie wcze郾iej na ten temat: np. umar造 cz這wiek 酥i, moim zdaniem nie koliduje to z powiedzeniem Bo篡m o 鄉ierci duszy,
bo dusza mo瞠 umrze po odbytym na niej s康zie i to by豉by 鄉ier druga. Pierwsza 鄉ier, to 鄉ier cia豉, a druga 鄉ier to 鄉ier duszy.)
To wszystko ma 軼is造 zwi您ek z ukazaniem si zapisku w Pi鄉ie 安i皻ym, kt鏎y tu omawiamy.
Wiemy, 瞠 szatan robi wszystko, aby jemu uwierzono, a nie Bogu. B鏬 pozwoli na zamieszczenie takiego kontrowersyjnego zapisku,
aby鄉y bezmy郵nie nic nie pezyjmowali. :unsure:

Zanim zaczniecie krytykowa zastan闚my si nad tymi problemami, kt鏎e poruszy豉m. One mog doprowadzi do celu naszej wiary.
Przemy郵my temat i wetchnijmy do Boga, a dopiero p騧niej piszmy.

I嗆 za Jezusem, to bada samego siebie jakiego jestem ducha.
Pozdrawiam Ewa

#29 Izabela

Izabela

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 35 Post闚

Napisano 2008-11-29, godz. 21:49

Jak to kto w kt鏎ym po軼ie, nie pomi皻am gdzie, bo za du穎 ich przeczyta豉m, napisa, 瞠:
Nauka Pisma 安i皻ego nie mo瞠 by ze sob sprzeczna, bo wtedy by豉by fa連zyw ksi璕 i nie mo積a by這by jej wierzy.
Tak i z tym problemem. Trzeba udowodni, 瞠 nie jest niezgodny z przes豉niem Pisma 安i皻ego.
Pytanie pomocnicze:
- - - Czy wszystko zapisane w Pi鄉ie 安i皻ym jest dobre?, tzn. same superlatywy?
Np. zachowanie Dawida, jak podst瘼nie zdoby sobie 穎n, nie pami皻am imion kobiety i jej m篹, nie chce mi si tego szuka.
Chodzi o to, 瞠 my z Pisma 安i皻ego mamy wyci庵n望 odpowiednie lekcje dla naszego pouczenia.
Tak i z tym:
Je瞠li kto m闚i, 瞠 wywo豉ny duch, to duch demona a nie Samuela, ja nie odczytuj, 瞠 to zjawisko nie mia這 miejsca faktycznie.
Tak jak i dzi s wr騜bici, wywo造wacze duch闚, czy to nie ma miejsca?
Tak ma to miejsce, ale czy to jest od dobrego, czy od z貫go, to raczej KK te przyznaje, 瞠 to jest od z貫go.

Wiemy, 瞠 P zabrania wywo造wa duchy zmar造ch, wiemy, 瞠 Saul przekroczy to prawo.
Wniosek, 瞠 wiara Izraelit闚 by豉, 瞠 mo積a "takiego" ducha wywo豉, ale tego nie wolno czyni.
Dlaczego da豉m w cudzys堯w "takiego"?, bo mo瞠 ich wiara nie by豉 doskona豉 i nie wiedzieli, 瞠 pod postaci takiego wywo豉nego ducha kryje si demon. (moja spekulacja)
- - - Czy Pan B鏬 powiedzia dlaczego jego lud ma nie wywo造wa dych闚?, nie koja輳, mo瞠 kto zna ten fragment dlaczego?

Czy ten duch by duchem Samuela, czy demona? ----- Rozwa禦y: :unsure:
Jest tam mowa, 瞠 ta nadziemska istota wychodzi z ziemi.
- - - Czy je瞠li ukazany duch, kt鏎y by豚y duchem Samuela nie powinien ukaza si wychodz帷ym z nieba,
tak jak to mia這 miejsce przy przemienieniu z Jezusem Eliasza i Moj瞠sza:
jasno嗆, blask, przecie Samuel by do ko鎍a 篡cia wierny Bogu (znalaz si chyba w niebie?), dlaczego wychodzi z ziemi?
Tak瞠 mnie zastanawia fakt, 瞠 Aposto這wie widzieli Eliasza i Moj瞠sza, a Saul nie widzia postaci, tylko ta wr騜ka widzia豉.
- - - Poza tym, kobieta, kt鏎a by豉 powi您ana ze z造mi duchami czy mia豉 gwarancje Bo瞠, 瞠 to by Samuel, czy raczej tylko osobiste wyznanie Saula, od kt鏎ego B鏬 odszed?
- - - Czy zatem 鈍iadectwo Saula mo瞠 by prawdziwe co do wiarygodno軼i t逝maczenia wizji?
- - - Czy w dzisiejszym wierz帷ym 鈍iecie wierzy si ludziom, kt鏎zy nie maj 陰czno軼i z Bogiem, ale za to z szatanem tak?

Dalej: Kobieta opisa豉 jak ta posta wygl康a, to co widzia豉 i Saul rozpozna posta Samuela.
Pytanie dalsze:
- - - Kto ten fakt zapisa w Ksi璠ze Samuelowej, skoro to by這 po jego 鄉ierci? (nie m鏬 zapisa tego Samuel prorok Bo篡)
Jednak fakt jest faktem, zosta這 to zapisane. Mamy wyci庵n望 w豉軼iwe lekcje. :unsure:
Dalsze spostrze瞠nie:
- - - Czy szatan diabe mo瞠 powiedzie ludziom prawd? (pytam po to gdybym mia豉 uzna, 瞠 to dy Demon, a nie Samuel, albo sam Samuel)
Sp鎩禦y na Ogr鏚 Eden:
>>> 1 Moj. 3:4-5 (BW)
4. Na to rzek w捫 do kobiety: Na pewno nie umrzecie, - Czy to jest prawda, czy fa連z? (wed逝g swej wiary)
5. Lecz B鏬 wie, 瞠 gdy tylko zjecie z niego, otworz si wam oczy i b璠ziecie jak B鏬, znaj帷y dobro i z這. <<<
- Tu szatan przedstawia Boga jako k豉mc

Patrz帷 na dzisiejsz nasz wiar w dusz nie鄉ierteln Szatan powiedzia prawd w Edenie, a B鏬 k豉mie.
- - - Czy szatan na pewno nie sk豉ma?, je瞠li nie sk豉ma i faktycznie dusza jest nie鄉iertelna jak wie篡my,
tak, jak to powiedzia diabe - w捫 to dlaczego B鏬 nazwa go k豉mc od pocz徠ku?
By這 tu zacytowane S這wo Bo瞠: Dusza, kt鏎a zgrzeszy na pewno umrze. Krew zgrzeszy?, Nie, wi璚 dusza to co wi璚ej ni krew i 篡cie w ciele.
Diabe m闚i: Na pewno nie umrzecie.
- - - Komu mo積a wierzy: Bogu, czy diab逝 i komu wierzymy?
(nie mam na my郵i: nie篡cia duszy po 鄉ierci cia豉, bo jak narazie dosz豉m do tego, 瞠 鄉ier cia豉 nie r闚na si 鄉ierci duszy,
wykazywa豉m swoje zrozumienie wcze郾iej na ten temat: np. umar造 cz這wiek 酥i, moim zdaniem nie koliduje to z powiedzeniem Bo篡m o 鄉ierci duszy,
bo dusza mo瞠 umrze po odbytym na niej s康zie i to by豉by 鄉ier druga. Pierwsza 鄉ier, to 鄉ier cia豉, a druga 鄉ier to 鄉ier duszy.)
To wszystko ma 軼is造 zwi您ek z ukazaniem si zapisku w Pi鄉ie 安i皻ym, kt鏎y tu omawiamy.
Wiemy, 瞠 szatan robi wszystko, aby jemu uwierzono, a nie Bogu. B鏬 pozwoli na zamieszczenie takiego kontrowersyjnego zapisku,
aby鄉y bezmy郵nie nic nie pezyjmowali. :unsure:

Zanim zaczniecie krytykowa zastan闚my si nad tymi problemami, kt鏎e poruszy豉m. One mog doprowadzi do celu naszej wiary.
Przemy郵my temat i wetchnijmy do Boga, a dopiero p騧niej piszmy.

rzeczywiscie BIBLIE nalezy brac jako calosc ,dobra interpretacja nie pozostawia twz "luk",calosc musi sie zgadzac.I rzeczywiscie Biblia wyraza sie jasno ze Samuel nizyl w czasie kiedy Saul odrzycony przez Boga szuka wyjscia aby wyjsc calo z opresji zFilistynami idac do demonow na medium spirytystyczne.Kazn 3:18-20
mowi w natchnieniu BOZYM"Rzeklem w swym sercu o synach ludzkich ,iz prawdziwy Bog ich przesieje ,by sie przekonali ,ze i oni sa zwierzetami.Jest bowiem cos,co sie przytrafia synom ludzkim,i cos, co sie przytrafia zwierzeciu,a przytrafia im sie to samo.Jak umiera ono,tak i on umiera;i wszyscy maja jednego ducha , tak iz nie ma zadnej przewagi czlowieka nad zwierzeciem,bo bo wszystko jest marnoscia.Wszyscy ida na jedno miejsce. Wszyscy powstali z prochu i wszyscy do prochu wracaja."
Wyraznie widac stad ze Samuel nie mogl przyjsc bo nieistnial(dopiero przelana krew Jezusa daje mozliwosc zycia ,ale tylko gdy BOG powola ,bo ON zrodlo zycia ma taka moc i Jego prawa sa niezmienne)
owszem pyszalkowaty czlowiek tego przezyc nie moze ,ze jego los jednaki z losem zwierzaka,ale coz BIBLIA jest SWIETA, tak jak OJCIC SWIETY -BOG.
Poza tym BIBLIA ukazuje upadki i wzloty mezow Bozych bez tajemnic, np o Dawidzie itd ,swiadczy to o JEJ bezstronnosci.
I takze dzis nie przychodza duchy zmarlych kt nieswiadomi niczego zgodnie z Kazn 3 rozdz,tak nieswiadomi jak zwierzeta,ale to demoni przychodza aby zwodzic ludzi i potwierdzac klamstwo szatana w edenie ze ludzie nie umieraja ,ze maja byt niesmiertelny,i wlasnie dlatego JEHOVA BOG zabronil pod kara smierci kontaktu z medium spirytystycznym. Z medium kt jest obrzydliwe dla BOGA.
I wniosek wcale nie plynie taki ze Izraelici mogli wywolac ducha zmarlego ,nic z tego bo umarly w ziemi jak zwierze pozostaje i napewno na glos szatana sie nie ozywi ,ale tylko na glos SYNA CZLOWIECZEGO kt dostal moc te od SWOJEGO OJCA SWIETEGO.Szatan od poczatku chcial miec moc jak BOG ale niestety moze tylko poudawac zmarlych i rzeczywiscie czuje sie ze ma taka moc gdyz slepi ludzie wierza mu a nie BOGU tak jak Adam z Ewa to uczynili.Zawierzyli Szatanowi,mieli takie prawo jak dzis kazdy z nas ,co widac na dzisiejszym forum i nie tylko. powodzenia Iza

#30 ewa.lipka

ewa.lipka

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 144 Post闚
  • Lokalizacja:Anglia

Napisano 2008-11-29, godz. 23:39

Iza napisa豉: I wniosek wcale nie plynie taki ze Izraelici mogli wywolac ducha zmarlego ,nic z tego bo umarly w ziemi jak zwierze pozostaje i napewno na glos szatana sie nie ozywi ,ale tylko na glos SYNA CZLOWIECZEGO kt dostal moc te od SWOJEGO OJCA SWIETEGO

Ja bym u篡豉 zamiast g這s szatana, to: g這s cz這wieka nie mo瞠 o篡wi, bo wywo逝j帷 ducha by豉 kobieta, a nie szatan.
Dalej mo積a p鎩嗆, 瞠 to za spraw szatana kobieta widzia豉 ducha, a nie szatan wywo造wa szatana, chocia tak te mo積a by這by zinterpretowa,
ale wiemy, 瞠 to by豉 kobieta i dlatego a tak ostro bym nie powiedzia豉.
Tak w豉郾ie, ten argument te jest jeszcze jedny bardzo trafnym argomentem, na to czy wierzymy w jeden wyrawny z kontekstu (przes豉nia) Pisma 安i皻ego przypadek,
czy traktujemy Pismo 安i皻e jako jedn olbrzymi Bo膨 nauk.
I嗆 za Jezusem, to bada samego siebie jakiego jestem ducha.
Pozdrawiam Ewa

#31 hard defector

hard defector

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 47 Post闚

Napisano 2008-11-30, godz. 09:05

ewa.lipka napisa豉

'ewa.lipka' [/b]post='107076' date='2008-11-29 19:18']Jak to kto w kt鏎ym po軼ie, nie pomi皻am gdzie, bo za du穎 ich przeczyta豉m, napisa, 瞠:
Nauka Pisma 安i皻ego nie mo瞠 by ze sob sprzeczna, bo wtedy by豉by fa連zyw ksi璕 i nie mo積a by這by jej wierzy.


1Sm 28:7-20 Bw „Wtedy rzek Saul do swoich s逝g: Poszukajcie mi kobiety wywo逝j帷ej duchy, a p鎩d do niej i zapytam si jej (...)Powr騜 mi przez ducha zmar貫go, a wywo豉j mi tego, kogo ci wymieni (...) (11) Rzek豉 kobieta: Kogo mam ci wywo豉? I rzek: Samuela mi wywo豉j.(12) Gdy ta kobieta ujrza豉 Samuela, krzykn窸a wielkim g這sem i rzek豉 do Saula: Dlaczego mnie oszuka貫? Wszak ty jeste Saul!(13) I rzek do niej kr鏊: Nie b鎩 si. Lecz co widzisz? Kobieta odrzek豉 Saulowi: Widz nadludzk istot wychodz帷 z ziemi.(14) I rzek do niej: Jaki wygl康 jej? I rzek豉: Starzec to, kt鏎y wychodzi otulony w p豉szcz. I pozna Saul, 瞠 to Samuel, i pochyli si twarz ku ziemi, i odda pok這n.(15) Samuel za rzek do Saula: Czemu mnie niepokoisz, ka膨c mi przyj嗆?



Koh 9:5-10 Bw „Wiedz bowiem 篡wi, 瞠 musz umrze, lecz umarli nic nie wiedz i ju nie ma dla nich 瘸dnej zap豉ty, gdy ich imi idzie w zapomnienie.(6) Zar闚no ich mi這嗆, jak ich nienawi嗆, a tak瞠 ich gorliwo嗆 dawno min窸y; i nigdy ju nie maj udzia逝 w niczym z tego, co si dzieje pod s這鎍em.(7) Nu瞠 wi璚, jedz rado郾ie sw鎩 chleb i pij w dobrym nastroju swoje wino, gdy Bogu ju dawno mi陰 jest ta twoja czynno嗆.(8) No zawsze bia貫 szaty, a na twojej g這wie niech nigdy nie braknie olejku.(9) U篡waj 篡cia ze swoj ukochan 穎n po wszystkie dni twojego marnego bytowania, jakie ci da pod s這鎍em, bo to jest tw鎩 udzia w 篡ciu i trudzie, jaki znosisz pod s這鎍em.(10) Na co natknie si twoja r瘯a, aby to zrobi, to zr鏏 wed逝g swojej mo積o軼i, bo w krainie umar造ch, do kt鏎ej idziesz, nie ma ani dzia豉nia, ani zamys堯w, ani poznania, ani m康ro軼i.”



Tak wi璚 mamy wydaje si dwa oczywiste teksty, kt鏎e zdaj si sobie zaprzecza. Zak豉damy, 瞠 Biblia nie mo瞠 zawiera przekazu sprzecznego ze sob, chocia mogliby鄉y za這篡 瞠 dwaj r騜ni pisarze mieli r騜ny stopie objawienia w czasie gdy pisali owe teksty. No ale za堯禦y, 瞠 to byli ludzie, kt鏎zy pod wp造wem natchnienia Bo瞠go mieli identyczne poj璚ie o tym co po 鄉ierci dzieje si z cz這wiekiem.
Zachodzi teraz pytanie:
Chc帷 pogodzi obydwa teksty musimy zinterpretowa jeden na korzy嗆 drugiego, m闚i帷 po jehowickiemu musimy jeden tekst uczyni „kontekstem” drugiego.

Kt鏎y z dwuch podanych wy瞠j tekst闚 Bibli jest kontekstem, kt鏎ego? Jak to ustali?



Zasad t mo瞠my rozwin望 oczywi軼ie na szersz grup r騜nych fragment闚 Biblii, kt鏎e m闚i na ten sam temat i wydaj si sobie zaprzecza

PS.

U篡tkownik hard defector edytowa ten post 2008-11-30, godz. 09:09


#32 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Post闚

Napisano 2008-11-30, godz. 09:33

mirek naprawde potrzebujesz wklejac stronice bez konca?to co podajesz jedynie utwierdza mnie ze SJ maja 100 racje.BIBLIE tlumacza we wlasciwy sposob i nie probuja domieszac do niej nauk ezoterycznych ,co wy tu robicie ale nie widzicie tego tak macie oczy zasloniete.w BIBLI faktycznie pisze " I "samuel"......" nie bede pisac stron kazdy ma BIBLIE i sobie doczyta1Sam28:16

Ty mo瞠sz sobie tak twierdzi. Tekst oryginalny nie zawiera przy s這wie Samuel 瘸dnego cudzys這wu i zosta dodany przez Stra積ic, aby my郵a豉, i to demon poda si za niego. Powiedz mi dlaczego nie ma cudzys這wu przy Moj瞠szu i Eliaszu, gdy rozmawiali z Jezusem. Mo瞠 to te podszyte demony udawa造 te osoby, skoro one ju dawno nie istnia造, wed逝g teorii Stra積icy. :unsure:


Tak wi璚 mamy wydaje si dwa oczywiste teksty, kt鏎e zdaj si sobie zaprzecza. Zak豉damy, 瞠 Biblia nie mo瞠 zawiera przekazu sprzecznego ze sob, chocia mogliby鄉y za這篡 瞠 dwaj r騜ni pisarze mieli r騜ny stopie objawienia w czasie gdy pisali owe teksty. No ale za堯禦y, 瞠 to byli ludzie, kt鏎zy pod wp造wem natchnienia Bo瞠go mieli identyczne poj璚ie o tym co po 鄉ierci dzieje si z cz這wiekiem.
Zachodzi teraz pytanie:
Chc帷 pogodzi obydwa teksty musimy zinterpretowa jeden na korzy嗆 drugiego, m闚i帷 po jehowickiemu musimy jeden tekst uczyni „kontekstem” drugiego.

Kt鏎y z dwuch podanych wy瞠j tekst闚 Bibli jest kontekstem, kt鏎ego? Jak to ustali?

Warto przeczyta kontekst wypowiedzi z ksi璕i Koheleta. 安iadkowie Jehowy, jako przeciwnicy biblijnej nauki o duszy nie鄉iertelnej, cz瘰to przytaczaj tylko fragment z ksi璕i Koheleta (Kaznodzieji). W rzeczywisto軼i jest to jednak fragment wyrwany z ca這sciowego kontekstu. Nie mo積a bowiem zapomina, 瞠 teksty Starego Testamentu nie zawieraj jeszcze pe軟i objawienia. Dlatego te ka盥y, kto bez jakichkolwiek uprzedze przeczyta Ksi璕 Kaznodzieji w ca這sci, bez trudu zauwa篡, ze przedstawia ona rozterki i w徠pliwo軼i cz這wieka, szukaj帷ego odpowiedzi na istotne pytania dotycz帷e istnienia. Cz這wiek ten nie zna przecie jeszcze prawd, kt鏎e dopiero objawi w ca貫j pe軟i Chrystus. Dlatego boleje nad faktem, 瞠 los sprawiedliwych i z這czy鎍闚 jest jednakowy (Kazn 2:16; 9:2), i dlatego te stwierdza, 瞠 cz這wiekowi w obliczu 鄉ierci nie pozostaje nic innego, jak korzystanie z 篡cia (Kazn 2:24; 9:9).

Pisa貫m o tym w w徠ku:

http://watchtower.or...?showtopic=1551

Jeszcze jedn uwag, kt鏎 mo積a poczyni to taka, i Kaznodzieja nie znaj帷y pe軟i objawienia Bo瞠go, nie tylko nie pojmuje ca貫j nauki o duszy (por. Iz 14:9; Dn 3:86; Prz 20:27; Ez 31:16), ale i nie zna najwa積ieszej prawdy NT tzn. zmartwychwstania. Nazywa on bowiem gr鏏 „wiecznym domem” (Koh 12:5) i twierdzi, 瞠 ludzie „ju nigdy wi璚ej udzia逝 nie maj 瘸dnego we wszystkim, cokolwiek dzieje si pod s這鎍em”, a ich mi這嗆 zanika (Koh 9:6 por. 1Kor 13:8). Ciekawe, dlaczego tych werset闚 nie przytaczaj 匡 w swoich broszurkach.
On za rzek: Baczcie, by nie da si zmyli. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, m闚i帷: Ja jestem, i: Czas si przybli篡. Nie id嬈ie za nimi!" (π 21:8, BW)

#33 ewa.lipka

ewa.lipka

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 144 Post闚
  • Lokalizacja:Anglia

Napisano 2008-11-30, godz. 10:41

Przepraszam za takie wstawki, ale nie wiem dlaczego nie mog豉m wstawia cytat闚:

Mirek napisa: Warto przeczyta kontekst wypowiedzi z ksi璕i Koheleta. 安iadkowie Jehowy, jako przeciwnicy biblijnej [koniec cytatu]
(moja wstawka: Biblijnej z pozoru mo瞠 i tak, ale czy Bo瞠j? B鏬 powiedzia: dusza, kt鏎a zgrzeszy, ta umrze, Szatan powiedzia: na pewno nie umrzecie.
Komu trzeba wierzy?)



Mirek napisa: fragment z ksi璕i Koheleta (Kaznodzieji). W rzeczywisto軼i jest to jednak fragment wyrwany z ca這sciowego kontekstu. Nie mo積a bowiem zapomina, 瞠 teksty Starego Testamentu nie zawieraj jeszcze pe軟i objawienia.Dlatego te ka盥y, kto bez jakichkolwiek uprzedze przeczyta Ksi璕 Kaznodzieji w ca這sci, bez trudu zauwa篡, ze przedstawia ona rozterki i w徠pliwo軼i cz這wieka, szukaj帷ego odpowiedzi na istotne pytania dotycz帷e istnienia. Cz這wiek ten nie zna przecie jeszcze prawd, kt鏎e dopiero objawi w ca貫j pe軟i Chrystus. [koniec cytatu]
>>> Brawo: 鈍i皻e spostrze瞠nie.


Mirek napisa: Dlatego boleje (Salomon) nad faktem, 瞠 los sprawiedliwych i z這czy鎍闚 jest jednakowy (Kazn 2:16; 9:2), i dlatego te stwierdza, 瞠 cz這wiekowi w obliczu 鄉ierci nie pozostaje nic innego, jak korzystanie z 篡cia (Kazn 2:24; 9:9). [koniec cytatu]
>>> 安i皻e racje.


Mirek napisa: Jeszcze jedn uwag, kt鏎 mo積a poczyni to taka, i Kaznodzieja nie znaj帷y pe軟i objawienia Bo瞠go, nie tylko nie pojmuje ca貫j nauki o duszy (por. Iz 14:9; Dn 3:86; Prz 20:27; Ez 31:16), ale i nie zna najwa積ieszej prawdy NT tzn. zmartwychwstania. Nazywa on bowiem gr鏏 „wiecznym domem” (Koh 12:5) i twierdzi, 瞠 ludzie „ju nigdy wi璚ej udzia逝 nie maj 瘸dnego we wszystkim, cokolwiek dzieje si pod s這鎍em”, a ich mi這嗆 zanika [koniec cytatu]
- - - Jaka jest ca豉 nauka o duszy?, 瞠 jest nie鄉iertelna? Czy瘺y szatan w raju m闚i prawd, a B鏬 k豉ma?


Mirek napisa: (Koh 9:6 por. 1Kor 13:8). Ciekawe, dlaczego tych werset闚 nie przytaczaj 匡 w swoich broszurkach. [koniec cytatu]
Nie jestem 匡 i szczerze m闚i帷, to nie wiem dlaczego zestawiasz, te sprzeczne ze sob wersety, a wykazywe貫 przed chwil, to co zacytowa豉m?
- - - Czy 鈍iadectwo, 瞠 mi這嗆 nigdy nie ustanie, jest 鈍iadectwem na dusz nie鄉ierteln?
Bo w przytoczonym wersecie do Koryntian Pawe m闚i nie o mi這軼i Bo瞠j, ale naszej mi這軼i, kt鏎a nigdy nie ustanie, nasze proroctwa przemin, j瞛yki ustan,
wiedza w niwecz si obr鏂i, a nasza mi這嗆 pozostanie, je郵i tylko w nas b璠zie.
I嗆 za Jezusem, to bada samego siebie jakiego jestem ducha.
Pozdrawiam Ewa

#34 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Post闚

Napisano 2008-11-30, godz. 12:36

- - - Jaka jest ca豉 nauka o duszy?, 瞠 jest nie鄉iertelna? Czy瘺y szatan w raju m闚i prawd, a B鏬 k豉ma?

Oto jak odpowiada na Twoje pytanie W這dzimierz Bednarski w ksi捫ce "W obronie wiary":

22.18. Ucz, 瞠 nauka o nie鄉iertelno軼i duszy jest powt鏎zeniem k豉mstwa szatana z raju: „Na pewno nie umrzecie!” Rdz 3:4.

Odpowied. Szatan w tej mowie obiecywa Ewie nie鄉iertelno嗆 cia豉 i 瞠 nie umr (por. Rdz 3:3). Nie ma w tym fragm. 瘸dnej obietnicy dot. duszy. Te k豉mstwo szatana kilka razy w swej historii powtarzali 匡. Obiecywali oni nie鄉iertelno嗆 cia. O ile w raju k豉mstwo to dot. dw鏂h os鏏 to 匡 spot璕owali je dla milion闚. Najpierw zagrzmia Rutherford, wydaj帷 broszur „Miliony ludzi z obecnie 篡j帷ych nie umr!”, w kt鏎ej obiecywa, 瞠 od 1925r. miliony przestan umiera (patrz rozdz. „Rok 1925”). Obietnica ta dot. te ludzi niewierz帷ych (!), bo by這 wtedy zaledwie 23.988 匡 (dane za 1928r. - „Wspania造 fina...” s.64). P騧niej obiecywano nastanie ko鎍a 鄉ierci zanim wymrze pokolenie 1914r. Stra積ica Rok CV [1984] Nr 4 s.14 uruchomi豉 po latach stare wypr鏏owane has這: „Miliony obecnie 篡j帷ych na ziemi nigdy nie powymieraj”, a Przebud嬈ie si! Nr 10, 1989 s.32 wt鏎owa這: „Miliony obecnie 篡j帷ych nigdy nie umr” dodaj帷: „Twierdzenie to bynajmniej nie jest absurdalne. Istniej uzasadnione powody, 瞠by w nie uwierzy”. Nikt ze 匡 nie por闚na tych obietnic ze s這wami 鈍.Paw豉: „postanowione ludziom raz umrze, a potem s康” Hbr 9:27 por. Rz 5:12, 1Kor 15:22, Ps 82:6n. Pr鏂z tego Stra積ica Nr 11, 1959 s.24 podawa豉: „Szatan jest ojcem k豉mstwa (...) Jednak瞠 jego uwag skierowanych do Ewy nie mo瞠my tak t逝maczy, jakoby naucza o nie鄉iertelno軼i duszy, oddzielonej i r騜nej od cia豉; raczej nak豉nia tu Ew do uwierzenia, 瞠 nie b璠zie podlega豉 鄉ierci cielesnej”, a „Prowadzenie rozm闚...” (s.342) omawiaj帷 Rdz 3:4 uczy: „Kto w takim razie wymy郵i pogl康, 瞠 duchowa cz窷 cz這wieka 篡je dalej po 鄉ierci cia豉? (...) S這wo Bo瞠 tego nie uczy”. Czy瘺y 匡 g這sili inaczej ni Stra積ica?


廝鏚這: http://free.of.pl/r/...rent/usr/22.htm

Oto skan z ok豉dki ksi捫ki, w kt鏎ej 安iadkowie Jehowy jak szatan diabe g這sili, i ludzie nie umr:

Do陰czona grafika./.Do陰czona grafika./.Do陰czona grafika

A przecie ksi捫ka ta zosta豉 wydana w roku 1920. Wiele ludzi ju poumiera這 pami皻aj帷ych ten rok a na pewno nie 篡j ich dzisiaj miliony, jak g這si豉 ta ksi捫ka.

Podobnie w czasopismach powtarzano te s這wa. Oto na przyk豉d skan z "Przebud嬈ie si!" z 8 pa寮ziernika z 1989 roku:

Do陰czona grafika

Mo積a tam przeczytac na stronie 4 takie s這wa:

Do陰czona grafika

Dzisiaj ju wiemy, 瞠 by造 to twierdzenia absurdalne i kolejne fa連zywe proroctwo Towarzystwo Stra積ica. W listopadzie 1995 wycofano si bowiem z nauki o pokoleniu roku 1914, kt鏎e mia這 nie przemin望, a ludzie jak umierali, tak nadal umieraj.

Wi璚ej o takich k豉mstwach diab豉 w wykonaniu Stra積icy mo積a dowiedzie si z artyku逝:

http://www.piotrandr...pl/miljony.html

U篡tkownik mirek edytowa ten post 2008-11-30, godz. 12:40

On za rzek: Baczcie, by nie da si zmyli. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, m闚i帷: Ja jestem, i: Czas si przybli篡. Nie id嬈ie za nimi!" (π 21:8, BW)

#35 gambit

gambit

    gambit

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1296 Post闚
  • P貫:Male
  • Lokalizacja:Kuczkowo

Napisano 2008-11-30, godz. 13:52

Kto pod kim do趾i kopie, to sam w nie wpada. Tak oto przekonuje mirek, 瞠 Samuel przyszed ukaza si po swej 鄉ierci.

1Sm 15:35 Bw „A Samuel nie ogl康a ju Saula do dnia swojej 鄉ierci i bola Samuel nad Saulem. Pan za 瘸這wa, i uczyni Saula kr鏊em nad Izraelem.”
Dziwne! Dlaczego w tym wersecie jest napisane "do dnia swojej smierci"? Nie wystarczy這by proste "juz nigdy nie widzia"? Werset sugeruje, 瞠 Samuel zobaczy Saula po swojej 鄉ierci! Czy瘺y by這 to w豉郾ie u kobiety wywo逝j帷ej duchy zmar造ch? Jak my郵icie?

Mirku czy ten trik sofistyczny zastosujesz w przypadku Marii, 瞠 nie uprawia豉 seksu po urodzeniu Jezusa ?
,,Ale nie obcowa z ni, dop鏦i nie powi豉 syna, i nadano mu imi Jezus". (Mat.1:25, Bw.)
Je瞠li by豚y mirku konsekwentny, to powiniene przyzna, 瞠 Maria wsp馧篡豉 z J霩efem po narodzinach, czego wynikiem by造 nast瘼ne dzieci z tego zwi您ku z J霩efem.
,,Czy nie jest syn cie郵i ? Czy matce jego na imi Maria, a braciom jego Jakub, J霩ef, Szymon i Juda ? (Mat.13:55, Bw.) Znaj帷 jednak Twe pogl康y, tylko patrze jak b璠ziesz 'odwraca kota ogonem'. Uczciwo嗆 nakazuje jednak aby uzna, 瞠 Maria po porodzie wsp馧篡豉 z J霩efem, w闚czas nale瘸這by przyj望, 瞠 Samuel pokaza si po 鄉ierci. Je瞠li jednak nie uznasz, 瞠 Maria mia豉 jeszcze nast瘼nych dzieci, to konsekwencj musi by wycofanie przez Ciebie twierdzenia o pokazaniu si Samuela, a wynikaj帷ego ze s堯w: ,,A Samuel nie ogl康a ju Saula do dnia swojej 鄉ierci'' (1Sm 15:35)

No ale biblia, natchnione s這wo Bo瞠, podaje, i by to Samuel:
(15)Samuel za rzek do Saula:
(16) I rzek Samuel:
(20) przerazi si bardzo z powodu s堯w Samuela;

Rozumiem, i chcesz podwazy s這wa natchnionego pisarza, kt鏎y wyra幡ie pisze, i by to Samuel, a nie demon.

Duch Samuela przepowiedzia w imieniu Boga (1Sam 28:16, 18) sam prawd, co by by這 dziwne w przypadku obecno軼i demona, bo szatan jest k豉mc i ojcem k豉mstwa i prawdy w nim nie ma (J 8:44).

Nic nie jest dziwne, 瞠 demon mo瞠 m闚i cz窷ciow prawd aby uwiarygodni oszustwo. W tym wypadku, 瞠 jest to Samuel. M闚ienie prawdy przez demona spotykamy w Dz.16:16-18, 瞠 aposto這wie g這sz Ewangeli. O dalszym uwiarygodnieniu k豉mstwa, 瞠 demon przybiera posta pochodz帷 od Boga podaje 2Kor.11:14. B鏬 dopuszcza takie k豉mstwo m.in. dlatego, 'gdy B鏬 wystawia na pr鏏, by dowiedzie si czy mi逝jecie Boga w prawdzie'. (Pwt.13:1-5; Ja.8:32)Tak wi璚 tylko i wy陰cznie upozorowanie rzekomej prawdy, daje szatanowi szanse oszustwa. I ci wszyscy dali uwiarygodnienie temu spirytystycznemu k豉mstwu, 瞠 w pot瘼ionych przez Boga seansach, mia豚y pos逝giwa si swymi s逝gami, oboj皻nie ziemskimi czy niebia雟kimi.

Wikipedia podaje:

protestantyzm, prawos豉wie i katolicyzm a tak瞠 judaizm stanowczo pot瘼iaj spirytyzm na podstawie Starego Testamentu (Ksi璕a Powt鏎zonego Prawa 18:10-14), kt鏎y zakazuje wszelkich pr鏏 kontaktu ze zmar造mi. We wczesnym judaizmie wywo造wanie duch闚 by這 jednak praktykowane, na co wskazuje biblijna historia Saula (1 Sm,28), kt鏎y za po鈔ednictwem Endory kobiety-medium wywo逝je ducha proroka Samuela, kt鏎y przepowiada mu niechybn 鄉ier.[1]
Teolodzy chrze軼ija雟cy na og馧 twierdz, 瞠 rzekome "duchy zmar造ch" to w rzeczywisto軼i demony. Doktryna spirytyzmu o reinkarnacji i doskonaleniu wszystkich ludzi jest sprzeczna z chrze軼ija雟twem. Katolicyzm zakazuje wiernym udzia逝 w seansach spirytystycznych;

Metody kontaktu z duchami
Trans
Komunikowanie si z duchami za pomoc osoby szczeg鏊nie do tego uzdolnionej (medium), kt鏎a w czasie transu mo瞠 by nawet bezpo鈔ednio opanowana przez ducha i przemawia jego g這sem.

Argumenty przeciwnik闚 spirytyzmu
Nawet naoczni 鈍iadkowie "zjawisk paranormalnych" najcz窷ciej nie m闚i obiektywnej prawdy. Ju w XIX wieku udowodniono (przy pomocy organizowanych przez naukowc闚 "fa連zywych seans闚", podczas kt鏎ych stosowano proste sztuczki iluzjonistyczne), 瞠 wi瘯szo嗆 os鏏 po seansach opisywa豉 fakty, kt鏎e nie zdarzy造 si w rzeczywisto軼i; pomijali za to fakty, kt鏎e podwa瘸造 wiarygodno嗆 seansu. Taki eksperyment zosta (z identycznym wynikiem) przeprowadzony w 2003 przez brytyjskiego psychologa Richarda Wisemana.

Tak wi璚 ta mistrzyni medium mog豉 pos逝篡 si k豉mstwem, 瞠 widzia豉 Samuela (Saul nie widzia). Samuel by postaci publiczn, a wi璚 z mo磧iwo軼i, 瞠 ta kobieta Samuela zna豉, wi璚 mog豉 Saulowi opisa wygl康. Poza tym by這 zagro穎ne jej 篡cie ze wzgl璠u, 瞠 Saul zabija wszystkich wr騜bit闚, wi璚 jej strategia by豉 nawet wymuszona obra najlepsz dla siebie taktyk.
Ponadto Samuel nie m鏬 by w niebie gdy by這 to w okresie o kt鏎ym Jezus powiedzia: ,,Ponadto nikt nie wst徙i do nieba opr鏂z tego kt鏎y z nieba zst徙i - Syna Cz這wieczego". (Ja.3:13) Jest wi璚 niemo磧iwe, by B鏬 ludzi wysy豉 z tamtego miejsca (szeolu), tu na ziemi. B鏬 je瞠li posy豉, to ma do tych cel闚 anio堯w.
-- gambit
M鎩 篡ciorys - 1<---> W鈔鏚 匡 Zamieszczam tymczasowo.

#36 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Post闚

Napisano 2008-11-30, godz. 14:31

Uczciwo嗆 nakazuje jednak aby uzna, 瞠 Maria po porodzie wsp馧篡豉 z J霩efem, w闚czas nale瘸這by przyj望, 瞠 Samuel pokaza si po 鄉ierci.

A czy ja inaczej twierdz ni ty? Skoro ty r闚nie twierdzisz, 瞠 fragment o Maryji nale篡 rozumie, i wsp馧篡豉 po urodzeniu Jezusa a wi璚 mia豉 wi璚ej dzieci (co oczywi軼ie i tak z tego nie wynika, bo mog豉 wsp馧篡 a mimo to nie mie dalszych dzieci, ale nie o to w tym chodzi). Przyjmij wi璚 analogicznie, i Saul spotka si z Samuelem.


Tak wi璚 ta mistrzyni medium mog豉 pos逝篡 si k豉mstwem, 瞠 widzia豉 Samuela (Saul nie widzia). Samuel by postaci publiczn, a wi璚 z mo磧iwo軼i, 瞠 ta kobieta Samuela zna豉, wi璚 mog豉 Saulowi opisa wygl康.

Nawet gdyby by to demon, jak chc 匡 to i tak ten fragment biblijny ukazuje wiar Izraelit闚 w dusz nie鄉ierteln, bo nie z demonem Saul chcia nawi您a kontakt lecz z duchem Samuela. A wi璚 znowu wysz這 na jaw k豉mstwo Stra積icy, kt鏎a twierdzi, i nauka o duszy nie鄉iertelnej by豉 Zydom nieznana. K豉mstwo szyte grubymi ni熤i, bowiem ten omawiany fragment bilbijny wyra幡ie temu zaprzecza.


Ponadto Samuel nie m鏬 by w niebie gdy by這 to w okresie o kt鏎ym Jezus powiedzia: ,,Ponadto nikt nie wst徙i do nieba opr鏂z tego kt鏎y z nieba zst徙i - Syna Cz這wieczego". (Ja.3:13) Jest wi璚 niemo磧iwe, by B鏬 ludzi wysy豉 z tamtego miejsca (szeolu), tu na ziemi. B鏬 je瞠li posy豉, to ma do tych cel闚 anio堯w.

Nikt nie m闚i tutaj o niebie, tylko o szeolu, czyli otch豉ni, gdzie przebywa造 wtedy duchy wszystkich zmar造ch.,I nawet Stra積ica o tym uczy. A fragment bilbijny potwierdza, i duch zmar貫go Samuela wychodzi z pod ziemi a nie pochodzi z nieba. Lepiej wyjasnij sk康 pochodzi duch Moj瞠sza i Eliasza w rozmowie z Jezusem.

U篡tkownik mirek edytowa ten post 2008-11-30, godz. 16:29

On za rzek: Baczcie, by nie da si zmyli. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, m闚i帷: Ja jestem, i: Czas si przybli篡. Nie id嬈ie za nimi!" (π 21:8, BW)

#37 ewa.lipka

ewa.lipka

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 144 Post闚
  • Lokalizacja:Anglia

Napisano 2008-11-30, godz. 16:24

Ok, Mirek jest konsekwentny w swym rozumieniu je瞠li chodzi o ducha Samuela, 瞠 to by on i Mari, 瞠 nie mia豉 dzieci, cho nie wiem, czy to drugie nie jest przeciwne pierwszemu 鈍iadectwu.
Rozwa禦y:
Skoro Mirku twierdzisz, 瞠 Maria nie mia豉 dzieci na podstawie zapisku Biblijnego, kt鏎y jest wr璚z odwrotny co do Twojej wypowiedzi,
a by zacytowany przez Gambita:

>>> ,,Czy nie jest syn cie郵i ? Czy matce jego na imi Maria, a braciom jego Jakub, J霩ef, Szymon i Juda ? (Mat.13:55, Bw.) <<<

Dlaczego twierdzisz, 瞠 Maria nie mia豉 dzieci i tu nie stosujesz si do zapisku Biblijnego, a co do ducha Samuela trzymasz si i nie puszczasz?
Twoje s這wa:

To ty twierdzisz, 瞠 fragment o Maryji nale篡 rozumie, i wsp馧篡豉 po urodzeniu Jezusa a wi璚 mia豉 wi璚ej dzieci (co oczywi軼ie i tak z tego nie wynika, bo mog豉 wsp馧篡 a mimo to nie mie dalszych dzieci,

Ja wierz jednak cho nie jestem 匡, 瞠 Maria mia豉 dzieci, wynika to z zapisku 鈍iadectwa ludzi, kt鏎zy znali Jezusow rodzin.
Natomiast nie jestem konsekwentna w czytaniu tre軼i o duchu Samuela. Napisa豉m dlaczego i nie chc si powtarza.

Natomiast je瞠li chodzi o wiar w dusz nie鄉ierteln, to skoro takowa jest nie鄉iertelna dusza, to szatan diabe w raju nie sk豉ma, ale powiedzia prawd.
Bo je瞠li dusza jest nie鄉iertelna, to w raju te takowa by豉, bo jest przecie nie鄉iertelna. - Szatan nie sk豉ma!
(to jest tylko logiczne my郵enie, a nie moja wiara)
Jednak B鏬 nazwa szatana zab鎩c i ojcem k豉mstwa. Mo瞠 szatan wiedzia o tym, 瞠 po 鄉ierci cia豉 dusza nie umrze, albo ca貫j prawdy nie wiedzia, albo nie chcia przekaza ludziom w raju.
Kiedy szatan zgrzeszy, pierwszy raz? Tego nie wiem, nie jest to zapisane.

A co do k豉mstwa Stra積icy, to si przychylam, 瞠 to te by造 k豉mstwa wynikaj帷e z pychy cz這wieka/ludzi, 瞠 si wynosi/nosz ponad Syna Bo瞠go,
(瞠by nie powiedzie ponad Boga) Postawili si na r闚ni z Najwy窺zym.
Bo jest napisane:
>>> Mat. 24:36 (BW)
"A o tym dniu i godzinie nikt nie wie; ani anio這wie w niebie, ani Syn, tylko sam Ojciec." <<<


Jednak, je瞠li si w czym myl, to nie znaczy, 瞠 we wszystkim.
Tak i z KK, nie znaczy, 瞠 nigdy si z nim nie zgodz, cho jestem w zasadzie innego zdania.

Nikogo nie szufladkuj, jestem otwarta na rozmow.
I嗆 za Jezusem, to bada samego siebie jakiego jestem ducha.
Pozdrawiam Ewa

#38 gambit

gambit

    gambit

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1296 Post闚
  • P貫:Male
  • Lokalizacja:Kuczkowo

Napisano 2008-11-30, godz. 18:56

Jedni 砰dzi wierzyli w dusze poza cia貫m, inni nie.

Nawet gdyby by to demon, jak chc 匡 to i tak ten fragment biblijny ukazuje wiar Izraelit闚 w dusz nie鄉ierteln, bo nie z demonem Saul chcia nawi您a kontakt lecz z duchem Samuela. A wi璚 znowu wysz這 na jaw k豉mstwo Stra積icy, kt鏎a twierdzi, i nauka o duszy nie鄉iertelnej by豉 Zydom nieznana. K豉mstwo szyte grubymi ni熤i, bowiem ten omawiany fragment bilbijny wyra幡ie temu zaprzecza.

Jedni 砰dzi wierzyli w nie鄉iertelno嗆 duszy, natomiast inni wierzyli w 鄉iertelno嗆 duszy. Przecie po to m.in. posy豉ni byli prorocy, aby demaskowa i wyplenia poga雟kie wierzenia kt鏎e wci捫 przenika造 z r騜nych narod闚. Tote ci kt鏎zy po Bo瞠mu my郵eli pisali o 鄉iertelno軼i duszy oraz zaniku wszystkich zmys堯w. Natomiast sprawozdanie biblijne o medium jest tylko sprawozdaniem 鈍iadcz帷ym, 瞠 Biblia nie opisuje stronniczo, lecz opisuje ludzi (kobieta medium oraz Saul) kt鏎zy nie byli ju pos逝szni Bo篡m nauk, i z tej przyczyny wywo造wanie duch闚 kt鏎e by這 kategorycznie zabronione przez Boga. Je瞠li wi璚 kto przyjmuje wierzenia z wydarze owego medium, automatycznie staje si wsp鏊nikiem niebiblijnych wierze Saula i owej kobiety i tak jak oni stracili ducha Bo瞠go. Nie staje te w obronie ,,Stra積icy", ale nie wydaje mi si, 瞠 podaje jakoby wszyscy 砰dzi wierzyli w 鄉iertelno嗆 duszy. Wobec tego podaj 廝鏚這 do kt鏎ych publikacji, 瞠 tak napisali. Je瞠li nie potrafisz, to uznam za szkalowanie a nie prawd.

Apostol Pawe, by造 faryzeusz, nigdy nie zwalcza tego pogl康u, co by這by dziwne, gdyby nie uznawa nie鄉iertelno軼i duszy. Jezus za, opowiedzia faryzeuszom, kt鏎zy wierzyli w dusz, przypowie嗆 „O bogaczu i ζzarzu” (π 16:19-31), w kt鏎ej zawarta jest nauka o stanie po鄉iertnym. Jakby nie interpretowa tej przypowie軼i, nie mo積a pos康za Pana Jezusa o wymy郵enie opowiadania o egzystencji duszy po 鄉ierci, w kt鏎 sam nie wierzy lub uczy, 瞠 On o duszy nie my郵a

Tak, Jezus i niekt鏎zy aposto這wie pos逝giwali si czasami niebiblijnym obrazami opisowymi lub sytuacjami poga雟kich nauk a to
w celu, aby u豉twi inaczej wierz帷ym w poznaniu prawdy oraz by nie rozprasza tematu kt鏎y chcia w danej chwili przekaza. Przyk豉dy:
1. Pawe wykorzystuje poga雟kie rze嬌y. (Dz.17:22-...)
2. ,,Oto ja, Pawe, m闚i wam, 瞠 je郵i zostaniecie obrzezani, Chrystus na nic wam si nie przyda". (Gal.5:2, PN)
Tak wykaza prawdziwo嗆 nauki, by w innej sytuacji zachowa si wbrew temu co o鈍iadczy.
,,Pawe wyrazi pragnienie, 瞠by z nim wyruszy, i wzi患szy go obrzeza ze wzgl璠u na 砰d闚..." (Dz.16:3)
Konkluzj takich sprzecznych nauk niech b璠 wyja郾iaj帷e s這wa:
3. ,,I tak dla 砰d闚 sta貫m si jakby 砰dem, aby pozyska 砰d闚: dla tych pod prawem sta貫m si,
jakbym by pod prawem - chocia sam nie jestem pod prawem - aby pozyska tych pod prawem".
(1Kor.9:20)

Tote Jezus w rozmowie ze spaczonymi naukami o nie鄉iertelno軼i duszy, chcia wykorzysta w ukazaniu symbolicznej 鄉ierci uprzywilejowanego duchowie雟twa (bogacz) kt鏎zy nie chc uwierzy w Jezusa aby o篡. Natomiast ζzarz reprezentuje ubog klas, kt鏎a jest sk這nna i嗆 za Jezusem, przez co uzyska prawo do 篡cia. Symboliczne m瘯i kt鏎e doznaj kap豉ni polegaj na:
,,S造sz帷 to wszystko, poczuli si zranieni w serce i zacz瘭i zgrzyta na niego z瑿ami". (Dz.7:54)
A, 瞠 chodzi o 鄉ier odno郾ie fa連zywych nauk w przeciwie雟twie do uszcz窷liwiaj帷ego 篡cia z powodu poznania prawdy o Bogu, to wskazuj m.in. Ef.2:1-2, 5. Takie wyja郾ienia daj nam podstaw w wyja郾ianiu sprzeczno軼i, by nie kolidowa豉 sobie Biblia.

Lepiej wyjasnij sk康 pochodzi duch Moj瞠sza i Eliasza w rozmowie z Jezusem.

Innym razem.
-- gambit

U篡tkownik gambit edytowa ten post 2008-11-30, godz. 22:04

M鎩 篡ciorys - 1<---> W鈔鏚 匡 Zamieszczam tymczasowo.

#39 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Post闚

Napisano 2008-12-01, godz. 06:16

Jedni 砰dzi wierzyli w nie鄉iertelno嗆 duszy, natomiast inni wierzyli w 鄉iertelno嗆 duszy.

A wi璚 potwierdzasz tym samym, i nauka o duszy nie鄉iertelnej nie wywodzi si od grek闚, jak twierdzi Stra積ica? Bo kiedy Samuel a kiedy Grecja to chyba jest dla ciebie oczywiste!


Natomiast sprawozdanie biblijne o medium jest tylko sprawozdaniem 鈍iadcz帷ym, 瞠 Biblia nie opisuje stronniczo, lecz opisuje ludzi (kobieta medium oraz Saul) kt鏎zy nie byli ju pos逝szni Bo篡m nauk, i z tej przyczyny wywo造wanie duch闚 kt鏎e by這 kategorycznie zabronione przez Boga.

W豉郾ie, a wi璚 to wywo造wanie duch闚 by這 zakazane! Ale to w niczym nie dowodzi, i duchy zmar造ch nie istniej, wprost przeciwnie. Cho Izraelitom zabroniony by kontakt z duchami zmar造ch to jednak nie oznacza to, 瞠 nie mog造 one ukazywa si. W豉郾ie kategoryczny zakaz zwracania si Izraelit闚 do duch闚 o pomoc zak豉da ich wiar w egzystencj dusz zmar造ch, a nie tylko w demony, kt鏎ych ten werset nawet nie wymienia.

Pwt 18:9-12 Bw „Gdy tedy wejdziesz do ziemi, kt鏎 Pan, B鏬 tw鎩, ci daje, nie naucz si czyni obrzydliwo軼i tych lud闚;(10) niech nie znajdzie si u ciebie taki, kt鏎y przeprowadza swego syna czy swoj c鏎k przez ogie, ani wr騜bita, ani wieszczbiarz, ani gu郵arz, ani czarodziej,(11) ani zaklinacz, ani wywo造wacz duch闚, ani znachor, ani wzywaj帷y zmar造ch;(12) gdy obrzydliwo軼i dla Pana jest ka盥y, kto to czyni, i z powodu tych obrzydliwo軼i Pan, B鏬 tw鎩, wyp璠za ich przed tob.”

Iz 8:19 Bw "A gdy wam b璠 m闚i: Rad嬈ie si wywo造waczy duch闚 i czarownik闚, kt鏎zy szepc i mrucz, to powiedzcie: Czy lud nie ma si radzi swojego Boga?Czy ma si radzi umar造ch w sprawie 篡wych?"

Iz 19:3 Bw "I upadnie Egipcjanom duch w ich piersi, i ich zamys unicestwi. Wtedy radzi si b璠 ba逕an闚 i zaklinaczy, duch闚 zmar造ch i wr騜biarzy."


Podane wersety nawet nie wymieniaj s這wa demon. Gorzej dla ciebie: one sugeruj, i jest mo磧iwe wywo造wanie duch闚 zmar造ch, ale zabronione. Podaj mi wi璚 werset z Biblii, i duchy zmar造ch nie istniej. Podpowiem ci: nie ma takiego wersetu, bowiem duchy zmar造ch realnie istniej i mo積a je wywo豉 (czy z pomoc demona czy nie, nie jest to w tej chwili wa積e) i z nimi rozmawia. Ale jest to zakazane przez Boga. Czy B鏬 by zakazywa co, co by這by niemo磧iwe? Powiedz ma貫mu dziecku, i nie mo瞠 rusza szklanki nape軟ionej rt璚i. Skutek zakazu murowany!


Wobec tego podaj 廝鏚這 do kt鏎ych publikacji, 瞠 tak napisali. Je瞠li nie potrafisz, to uznam za szkalowanie a nie prawd.

"Prowadzenie rozm闚 na podstawie Pism" rozdzia o duszy podaje, i "koncepcja nie鄉iertelno軼i (duszy) jest wytworem mysli greckiej. (...) Od czasu wypraw Aleksandra judaizm stopniowo wch豉nia poj璚ia greckie" (strona 94). Zobacz sobie keidy by豉 taka wyprawa Aleksandra a kiedy 篡 Samuel i zobacz czy to pasuje w czasie :P


Tak, Jezus i niekt鏎zy aposto這wie pos逝giwali si czasami niebiblijnym obrazami opisowymi lub sytuacjami poga雟kich nauk a to
w celu, aby u豉twi inaczej wierz帷ym w poznaniu prawdy oraz by nie rozprasza tematu kt鏎y chcia w danej chwili przekaza.

Nauk o nie鄉iertelno軼i duszy ukaza Chrystus w przypowie軼i o „ζzarzu i bogaczu” (π 16:19-31). Jakby nie interpretowa tej przypowie軼i, nie mo積a pos康za Pana Jezusa o wymy郵enie opowiadania o egzystencji duszy po 鄉ierci, w kt鏎 sam nie wierzy lub uczy, 瞠 on o duszy nie my郵a. Jezus opowiedzia t przypowie嗆 w obecno軼i faryzeuszy (π 16:14), a oni w nie鄉iertelno嗆 dusz wierzyli (patrz na przyk豉d J霩ef Flawiusz, zreszt Stra積ica r闚nie sama to przyznaje). Dlaczego Jezus nie prostowa ich wiary, tylko swoj przypowie軼i jeszcze j im potwierdzi? Odp. bowiem Jezus naucza o duszy nie鄉iertelnej.


Tote Jezus w rozmowie ze spaczonymi naukami o nie鄉iertelno軼i duszy, chcia wykorzysta w ukazaniu symbolicznej 鄉ierci uprzywilejowanego duchowie雟twa (bogacz) kt鏎zy nie chc uwierzy w Jezusa aby o篡. Natomiast ζzarz reprezentuje ubog klas, kt鏎a jest sk這nna i嗆 za Jezusem, przez co uzyska prawo do 篡cia. Symboliczne m瘯i kt鏎e doznaj kap豉ni polegaj na:

A gdzie to napisane, i tak nale篡 rozumie t przypowie嗆? We wszystkich przypowie軼iach wyst瘼uj帷e w nich elementy istniej w rzeczywisto軼i np. siewca, chwast, ziarna, skarby, sieci, uczty. Tak wi璚 i otch豉 jest istniej帷ym miejscem, a nie jak捷 przeno郾i. Patrz te w徠ek:

http://watchtower.or...p?showtopic=984

http://watchtower.or...?showtopic=1166


Innym razem.

Mo瞠sz zerkn望 te tu w celu przygotowania si do rozmowy :P

http://watchtower.or...?showtopic=4979
On za rzek: Baczcie, by nie da si zmyli. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, m闚i帷: Ja jestem, i: Czas si przybli篡. Nie id嬈ie za nimi!" (π 21:8, BW)

#40 Izabela

Izabela

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 35 Post闚

Napisano 2008-12-02, godz. 04:30

Ja bym u篡豉 zamiast g這s szatana, to: g這s cz這wieka nie mo瞠 o篡wi, bo wywo逝j帷 ducha by豉 kobieta, a nie szatan.
Dalej mo積a p鎩嗆, 瞠 to za spraw szatana kobieta widzia豉 ducha, a nie szatan wywo造wa szatana, chocia tak te mo積a by這by zinterpretowa,
ale wiemy, 瞠 to by豉 kobieta i dlatego a tak ostro bym nie powiedzia豉.
Tak w豉郾ie, ten argument te jest jeszcze jedny bardzo trafnym argomentem, na to czy wierzymy w jeden wyrawny z kontekstu (przes豉nia) Pisma 安i皻ego przypadek,
czy traktujemy Pismo 安i皻e jako jedn olbrzymi Bo膨 nauk.

czy ty Ewa naprawde nie pojmujesz prostej rzeczy ze owa kobieta bedac medium byla pod wladza szatana.TO wlasnie jest def "medium" ze nie wykonujemy naszej woli a jestesmy jedynie narzedziem,wykonujemy wole kogos innego.I to wlasnie dzialo sie z owa kobieta juz nie czynila co chciala ale co chciano zeby mowila i czynila.w zwiazku z czym to co widziala to nie to co widziala ona ,to co mowila to tez nie ona.takich prostych spraw nie wiedzialas.A szkoda twj kolega Mirek tez nie wiedzial dlatego zapisal stron cala mase..I tu dalej jest proste rozumowanie .To nie moglby byc Samuel z wielu argumentow a jesli z wielu to potwierdza to zgodnosc z cala BIBLIA ze Samuel nie zyl bo umarl i tylko JEZUS moglby go wzbudzc, dusza umiera( Kaznodziei, tekst o zabiciu duszy i ciala -jest smiertelna bez wzgledu na to czy jest pojeciem wzglednym czy nie),i fakt ze kobieta byla medium spirytystycznym co wiemy z BIBLI takze i dorzucmy tu jeszcze ze mamy gotowy fakt dlaczego BOG zabronil kontaktowac sie z umarlymi ,bo oni nigdy nie przyjda co wiemy z nauk BIBLIJNYCH ale przyjdzie szatan ,najwiekszy wrog BOZY nie ma wiekszego,to jest ten przez kt zlo weszlo i kt chce odbierac chwale Boza i zwodzic ludzi i klamac jak w Edenie ,no i rzecz jasna i obecnie ,co mu sie swietnie udaje chcby na tym forum




U篡tkownicy przegl康aj帷y ten temat: 0

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych