Skoro ta polemika dotyczy obrony chronologii uznawanej przez Świadków Jehowy, bądź tak uprzejmy cytować z nieabsurdalnego Przekładu Nowego Świata.Zajrzyj czasem do innych przekładów a unikniesz absurdów
Pilnie zważaj na proroctwa Daniela
#22
Napisano 2007-11-23, godz. 07:37
Ponieważ przekład NS wprawia Was w konwulsję to staram się to brać pod uwagę i dlatego cytuję z innych.Skoro ta polemika dotyczy obrony chronologii uznawanej przez Świadków Jehowy, bądź tak uprzejmy cytować z nieabsurdalnego Przekładu Nowego Świata.
1Kor 9:20 BT "Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem."
Ale jeśli chcesz ten werset z NS to prosze bardzo.
Za 1:12 NS "Toteż anioł Jehowy odpowiedział i rzekł: "Jehowo Zastępów, jak długo nie będziesz okazywał miłosierdzia Jerozolimie i miastom judzkim, które potępiałeś przez tych siedemdziesiąt lat? ""
http://www.jan8-32.mine.nu/
#24
Napisano 2007-11-23, godz. 14:13
Nie rozumiem, jak ktos kto nie wie jak wyglądał polityka przesiedleńcza w Babilonie, może twierdzić iż Zydzi nie obchodzili szabatu podczas wygnania. To już się w głowie mi nie mieści.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#25
Napisano 2007-11-23, godz. 14:50
Akurat rok róxnicy wynika z tego ,że 70 lat żydowskich to nie 70 gregoriańskich. Nasze mają 365 dni a tamte 360. A ,że 5*70 = 350 dni to mamy to przesunięcie czasowe. Dwa nalezy pamiętać jeszcze o tym ,że rok nie zaczynał się wtedy w styczniu jak nasz. Nie rozumiem, jak ktos kto nie wie jak wyglądał polityka przesiedleńcza w Babilonie, może twierdzić iż Zydzi nie obchodzili szabatu podczas wygnania. To już się w głowie mi nie mieści.
A obchodzili tam sabat? możesz mi pokazać to w Biblii że obchodzili? i zaprzeczyć tym samym Ezechielowi i Jeremiaszowi? no i mamy to o co nas wszyscy posądzają jeśli chodzi o daty, zaczyna się filozofowanie na temat kalendarzy bo nie pasuje do teori Czytacie się tutaj wszyscy jeden po drugim? Przecież Jeden drugiemu zaprzecza i podaje inne zrozumienie Spustoszenia Jeropzolimy
a mimo to i tak wszyscy przeciwko ŚJ
Ciekawe czemu nie prostujecie jeden drugiego
czyżby to powiedzenie się sprawdzało?
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem
Użytkownik paczani edytował ten post 2007-11-23, godz. 14:54
#26
Napisano 2007-11-23, godz. 15:21
Jak dotąd spustoszenie Jerozolimy wszyscy datujemy na moment spalenie światyni - jej odbudowa, tudzież poświęcenie.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#27
Napisano 2007-11-23, godz. 15:52
Przepraszam, ale prosze o dokładne wersety mówiące ,że Żydzi nie obchodzili Sabatu na wygnaniu. Gdzie o tym pisze Jeremiasz, skoro nie było go na wygnaniu?
Jak dotąd spustoszenie Jerozolimy wszyscy datujemy na moment spalenie światyni - jej odbudowa, tudzież poświęcenie.
Nie nie Kolego Podaj wersety pokazujące że obchodzili
ja wykazałem to na stronie http://www.jan8-32.mine.nu/
Jeśli uważasz że obchodzili to werset poproszę.
i może jeszcze pytanko prosze odpowiedz datami.
1) w którym roku Dariusz I zaczął Panować
2) który to jest 2 rok Dariusza
3) który to jest 6 rok Dariusza
#28
Napisano 2007-11-23, godz. 17:44
Niczego na razie nie udowodniłeś.
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#29
Napisano 2007-11-23, godz. 18:05
Zapewnie w tym czasie nie korzystali tez z toalety. Nie ma żadnych wersetów stwierdzających ,że nie obchodzili. W Bibli nie ma opisanych wszystkich szabatów. Njapierw udowdnij ,że nie a potem możemy dyskutować.
Niczego na razie nie udowodniłeś.
No to pogodali
Arturze wiesz czemu nie chcesz podac tych dat?
Obaj wiemy
Ps. odpowiedz o sabatach w niewoli masz na mojej stronie
http://www.jan8-32.mine.nu/
#30
Napisano 2007-11-23, godz. 18:47
2 rok 520
6 rok 516. Mi się zgadza.
A w Wikipedi jest zarówno 521 jak i 522 co oznacza,ze autor albo się pomylił albo nie znał dokładnie dat. Dlaatego korzysta się z powazniejszych źródeł.
To może podsumuje.:
Dwa okresu 70 lat (i to dokładnie 70 lat)
to 609-539 Datą poczatkową jest upadek Asyrii (jej całkowicte unicestwienie, a nie jak chcą nasi czołowi apologeci 605 i Bitwa pod Kirkamesz, bo Egipt przetrwał a Asyria upadła i jej mijesce zajeło nowe mocarstwo - patrzcie jak ładnie pasuje,mało tego w 609 roku pod Megiddo(sic!) ginie ostatni szlachetny król Judy Jozjasz)Datą końcową całkowite ucnicestwienie Babilonu.
oraz 586 zdobycie Jerozloimy, spalenie światyni i 516 jej odbudowanie.
Wszystko zgodne. Nie ma żadnych 68 ani 72. nawet w naszych latach liczone. A mogą byc niedokładności i róxnice roku w obie strony.
Użytkownik Artur Schwacher edytował ten post 2007-11-23, godz. 19:09
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#31
Napisano 2007-11-23, godz. 20:04
Dariusz I 522-486
2 rok 520
6 rok 516. Mi się zgadza.
A w Wikipedi jest zarówno 521 jak i 522 co oznacza,ze autor albo się pomylił albo nie znał dokładnie dat. Dlaatego korzysta się z powazniejszych źródeł.
To może podsumuje.:
Dwa okresu 70 lat (i to dokładnie 70 lat)
to 609-539 Datą poczatkową jest upadek Asyrii (jej całkowicte unicestwienie, a nie jak chcą nasi czołowi apologeci 605 i Bitwa pod Kirkamesz, bo Egipt przetrwał a Asyria upadła i jej mijesce zajeło nowe mocarstwo - patrzcie jak ładnie pasuje,mało tego w 609 roku pod Megiddo(sic!) ginie ostatni szlachetny król Judy Jozjasz)Datą końcową całkowite ucnicestwienie Babilonu.
oraz 586 zdobycie Jerozloimy, spalenie światyni i 516 jej odbudowanie.
Wszystko zgodne. Nie ma żadnych 68 ani 72. nawet w naszych latach liczone. A mogą byc niedokładności i róxnice roku w obie strony.
No to mamy 520 jako 2 rok Dariusza
Zachariasz pisze że w tym roku przypada 70 rok jak Bóg się gniewa na Jerozolimę i Judę.
Za 1:12 BT "Wtedy anioł Pański zapytał tymi słowami: Panie Zastępów, czy długo jeszcze nie przebaczysz Jerozolimie i miastom Judy, na które gniewasz się już lat siedemdziesiąt?"
w 516 jak powiadasz gniew ten się kończy więc łącznie trwał 74 lata
jeszcze raz odnosze do mojej strony bo albo nie czytałeś albo przeleciałeś tylko oczami
http://www.jan8-32.mine.nu/
#32
Napisano 2007-11-23, godz. 20:24
No chyba ,że coś sie zdarzyło w 590 roku? Ale co?
ten fragment z Zachariasza dobitnie wskazuje ,że chodzi o okres zburzenia światyni, a liczba jest raczej w przybliżeniu.Zresztą jest napisane:
Za 1. 12-17 „Wtedy powiedział anioł Pański: Panie Zastępów, jak długo jeszcze będziesz odmawiał swego miłosierdzia Jerozolimie oraz innym miastom judzkim, na które jesteś zagniewany od lat siedemdziesięciu?(13) A Pan odpowiedział aniołowi, który przemawiał do mnie słowami pełnymi życzliwości i pociechy:(14) Powiedz im, że tak mówi Pan Zastępów: Wielką życzliwość moją pragnę okazać Jerozolimie i Syjonowi.(15) Lecz jestem pełen zagniewania na narody, które są pewne siebie w swej fałszywej dumie. Kiedy Ja bowiem tylko nieznacznie obruszyłem się [na was], oni, będąc narzędziem mego karania, chcieli was całkowicie zniszczyć.(16) I dlatego tak oto mówi Pan: Znów okaże Jerozolimie moją wielką litość. Tam mój dom znów zostanie zbudowany - wyrocznia Pana Zastępów - a sznur mierniczy znów będzie rozciągnięty w Jerozolimie.(17) Powiedz im również, że tak mówi Pan Zastępów: Moje miasta znów będą opływać we wszelkie dobra, a Pan znów pocieszy Syjon i upodoba sobie w Jerozolimie.”
Gniew przeminie gdy Bóg zamieszka w Jerozolimie. I wszystko sie zgadza o jaki okres chodzi. A jesli chodzi o inny to wtedy zamiast potencjalnych 4 lat pomyłki mamy 16 lat a to już trochę przesada nie uważasz?
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#33
Napisano 2007-11-23, godz. 20:39
Lepiej 74 lata niż 86 według Chronologi Strażnicy.... Zdaje się ,że jednak jestem mimo wszystko bliżej prawdy.
No chyba ,że coś sie zdarzyło w 590 roku? Ale co?
ten fragment z Zachariasza dobitnie wskazuje ,że chodzi o okres zburzenia światyni, a liczba jest raczej w przybliżeniu.Zresztą jest napisane:
Za 1. 12-17 „Wtedy powiedział anioł Pański: Panie Zastępów, jak długo jeszcze będziesz odmawiał swego miłosierdzia Jerozolimie oraz innym miastom judzkim, na które jesteś zagniewany od lat siedemdziesięciu?(13) A Pan odpowiedział aniołowi, który przemawiał do mnie słowami pełnymi życzliwości i pociechy:(14) Powiedz im, że tak mówi Pan Zastępów: Wielką życzliwość moją pragnę okazać Jerozolimie i Syjonowi.(15) Lecz jestem pełen zagniewania na narody, które są pewne siebie w swej fałszywej dumie. Kiedy Ja bowiem tylko nieznacznie obruszyłem się [na was], oni, będąc narzędziem mego karania, chcieli was całkowicie zniszczyć.(16) I dlatego tak oto mówi Pan: Znów okaże Jerozolimie moją wielką litość. Tam mój dom znów zostanie zbudowany - wyrocznia Pana Zastępów - a sznur mierniczy znów będzie rozciągnięty w Jerozolimie.(17) Powiedz im również, że tak mówi Pan Zastępów: Moje miasta znów będą opływać we wszelkie dobra, a Pan znów pocieszy Syjon i upodoba sobie w Jerozolimie.”
Gniew przeminie gdy Bóg zamieszka w Jerozolimie. I wszystko sie zgadza o jaki okres chodzi. A jesli chodzi o inny to wtedy zamiast potencjalnych 4 lat pomyłki mamy 16 lat a to już trochę przesada nie uważasz?
KOlego drogi w bibli nie ma kto ma mniejsze wachnięcie ten lepszy
albo 70 lat jak udawadniasz albo to co ponadto to znaczy ze gdzieś masz błęda w interpretacji
Szukaj a znajdziesz jesli jeszcze nie zaskoczyłeś
#34
Napisano 2007-11-23, godz. 21:05
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#35
Napisano 2007-11-23, godz. 21:48
Na razie to błąd masz ty i to duży bo ten fragment wyraźnie zaprzecza jakoby 70 lat można liczyć od 607roku. Nawet jesli traktować go w przybliżeniu to u przypadku WtS mowa jesto 80 latach a nie 70.I nie per kolego, bo kolegami to my nie jesteśmy....żaden ŚJ nie będzie mnie tykałMoże być tak, ze się obydwaj mylimy.... tylko ,że moja pomyłka to tylko pomyłka, a twoja to koniec WtSu.
o Nietykalny Arti
No to pomyśl bo u nas nie ma pomyłki jest tak jak pisze Prorok Jeremiasz 70 lat spustoszenia Jerozolimy
i kara po 70 latach na królu Babilonie.
Pytanie jak Królestwo Boże zniszczy wszystkie królestwa wymienione we śnie Nabuchodonozorowi
skoro już nie istnieją.
Pomyśl ale widzę że daremna ta rozmowa
#36
Napisano 2007-11-23, godz. 22:00
Jedyna osoba, któa nie mysli tutaj to....
Wpadnij do mnie na Facebooku!
#37
Napisano 2007-11-23, godz. 22:27
70 lat spustoszenie Jerozolimy, mija w 520? To nie może być ona spustoszona w 607... Przecież to prosta matematyka....
Jedyna osoba, któa nie mysli tutaj to....
Ty myslisz o tym co piszesz?
o czym Ty mówisz?
Ok czyli nie zaskoczyłeś
a moje pytania które miały cię naprowadzić na sedno sprawy to kulą w płot.
Trudno no ale czy powinno mnie to dziwić
#38
Napisano 2007-11-23, godz. 23:08
#40
Napisano 2007-11-24, godz. 06:53
KOlego drogi w bibli nie ma kto ma mniejsze wachnięcie ten lepszy
albo 70 lat jak udawadniasz albo to co ponadto to znaczy ze gdzieś masz błęda w interpretacji
Szukaj a znajdziesz jesli jeszcze nie zaskoczyłeś
Takim dosłownym traktowaniem wszystkiego co napisano w Biblii, Świadkowie w rzeczywistości oddają tej księdze niedźwiedzią przysługę. Ale czasem i oni są zmuszeni przyznać, że jakiś okres trzeba traktować symbolicznie albo w przybliżeniu. Że jakieś 70 lat to mogło być w przybliżeniu 70 lat. Tak jest w przypadku Tyru, który wg Izajasza miał być w poniżeniu przez 70 lat. A Strażnica widząc problem z umiejscowieniem tych 70 lat w chronologii, przyznaje, że mogło to być około 70 lat, a co więcej że może chodzić nie o sam Tyr ale o okoliczne narody(!) Ciekawe, że 70 lat dla Jerozolimy musiało trwać akurat dokładnie 70 lat i że na pewno nie mogło chodzić o 70-letnie poddaństwo okolicznych narodów królom Babilonu.
Wiadomo o co chodzi. Nie o rok 607 przecież. Chodzi o to, żeby dojść do roku 1914, który jest kluczowy aby uwiarygodnić jajjaśniejszego prezesa Rutherforda i jego dwór.
Paczani, a książku C.O.Jonssona ty czytał?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych