Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dlaczego nalezy się modlić w imię Jezusa Straznica 1 luty 2008


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#1 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-20, godz. 13:03

"Jesli zatem chcemy, by Jehowa wysłuchiwał naszych modlitw, musimy je zanosić w imię Jezusa(Jana 14:13,14). Ale nie chodzi o to, by z przyzwyczajenia używać formułki "w imię Jezusa""

"Jak unikać posługiwania się wyrażeniem "w imię Jezusa" niczym zdawkową formułką? Warto rozmyslać nad ujmującymi przymiotami Jezusa. Pomysl, co juz dla ciebie zrobił i co jeszcze chce uczynić. W modlitwach dziękuj Jehowie i wychwalaj Go za cudowny sposób, w jaki posłużył się swym Synem"

" Zanoszenie modlitw w imię Jezusa jest takze wyrazem szacunku dla niego samego. Taki szacunek jest stosowny, ponieważ wola Jehowy jest, by w imię Jezusa zgięło sie wszelkie kolano... i żeby wszelki język owarcie uznał, że Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Ojca(Filipian 2:10,11)"

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-01-20, godz. 13:07


#2 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-01-20, godz. 13:41

"Jesli zatem chcemy, by Jehowa wysłuchiwał naszych modlitw, musimy je zanosić w imię Jezusa(Jana 14:13,14). Ale nie chodzi o to, by z przyzwyczajenia używać formułki "w imię Jezusa""

"Jak unikać posługiwania się wyrażeniem "w imię Jezusa" niczym zdawkową formułką? Warto rozmyslać nad ujmującymi przymiotami Jezusa. Pomysl, co juz dla ciebie zrobił i co jeszcze chce uczynić. W modlitwach dziękuj Jehowie i wychwalaj Go za cudowny sposób, w jaki posłużył się swym Synem"

" Zanoszenie modlitw w imię Jezusa jest takze wyrazem szacunku dla niego samego. Taki szacunek jest stosowny, ponieważ wola Jehowy jest, by w imię Jezusa zgięło sie wszelkie kolano... i żeby wszelki język owarcie uznał, że Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Ojca(Filipian 2:10,11)"


Jak Świadkowie Jehowy traktują modlitwę do Jezusa w Dz 7,59-60 zobacz tutaj

Jeżeli chodzi o J 14,14, to akurat Pan Jezus mówi, aby prośby kierować do Niego, a On je spełni.
Proszę o jedno, zanim coś przepiszesz ze Strażnicy najpierw sprawdź w Piśmie Świętym, czy tak się rzeczy mają.
Cieszę się, że wyznajesz, że Jezus jest Panem (Flp 2,11) pokazując, że to do Niego odnoszą się m.in. słowa:

„Nie ma już różnicy między Żydem a Grekiem.
Jeden jest bowiem Pan wszystkich.
On to rozdziela swe bogactwa wszystkim, którzy Go wzywają" (Rz 10,12)


"Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden.
Będziesz miłował Pana, Boga swego,
całym swoim sercem, całą swoją duszą,
całym swoim umysłem i całą swoją mocą" (Mk 12,29-30)

Czy miłujesz Pana Jezusa?

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-01-20, godz. 14:05


#3 Olo.

Olo.

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1937 Postów

Napisano 2008-01-20, godz. 14:46

Ciekawe. :)
Patrzeć na świat przez google, czy własnymi oczami? Oto jest pytanie.

#4 Matuzalem

Matuzalem

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 803 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2008-01-20, godz. 15:37

Hi fi

W odpowiedzi na post Chakmacha napisałeś:

Proszę o jedno, zanim coś przepiszesz ze Strażnicy najpierw sprawdź w Piśmie Świętym, czy tak się rzeczy mają.


Wiesz, jakby to powiedziec... ale, pssst, wygląda to na małą gafę... :rolleyes:

Ten dział forum to "Nowinki doktrynalne Towarzystwa Strażnica". Chakmach wkleił te cytaty najwidoczniej aby inni użytkownicy tego forum mogli ocenić, czy jest to jakaś zmiana w stosunku do wcześniejszych wypowiedzi Strażnicy w tym temacie. Akurat w tym wątku jest to bardzo stosowne, żeby analizować cytaty ze Strażnicy, ponieważ ten dział dokładnie do tego służy! Dlatego Twój atak niektórzy mogli odebrać jako nieco dziwny ;)

Swoją drogą w tym temacie zadałem Ci pytanie dot. imienia Jehowa a osoby Jezusa. Pisałes, że rozumiesz Jahwe jako imię Ojca w ST. To imię jest we fragmencie ST, który został zacytowany w Mk 12:29-30, a który odniosłeś do Jezusa. Może byłaby to myśl, do której mógłbyś się odnieść w odpowiedzi na zadane pytanie ze wspomnianego wątku?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Matuzalem

#5 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-20, godz. 15:57

Jak Świadkowie Jehowy traktują modlitwę do Jezusa w Dz 7,59-60 zobacz tutaj

Jeżeli chodzi o J 14,14, to akurat Pan Jezus mówi, aby prośby kierować do Niego, a On je spełni.
Proszę o jedno, zanim coś przepiszesz ze Strażnicy najpierw sprawdź w Piśmie Świętym, czy tak się rzeczy mają.
Cieszę się, że wyznajesz, że Jezus jest Panem (Flp 2,11) pokazując, że to do Niego odnoszą się m.in. słowa:

„Nie ma już różnicy między Żydem a Grekiem.
Jeden jest bowiem Pan wszystkich.
On to rozdziela swe bogactwa wszystkim, którzy Go wzywają" (Rz 10,12)


"Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden.
Będziesz miłował Pana, Boga swego,
całym swoim sercem, całą swoją duszą,
całym swoim umysłem i całą swoją mocą" (Mk 12,29-30)

Czy miłujesz Pana Jezusa?


Wzywanie a modlitwa to nie to samo w Dz. Ap. 7:59 nie wystepuje 'proseuchesthe' tj. 'modlic się' jak to jest wobec Mat. 6:8 ale w Dziejach jest 'epikaloumenon kai legonta' czyli 'przywołał i mówił '. W żadnym miejscu w NT nie znajdziesz słowa greckiego wobec Jezusa 'modlić sie'. Co do ew. Jana 14:14 to tego fragmentu nie ma najstarszych manuskryptach. Pozatym i on mówi tylko o rozmowie z Jezusem a nie modlitwie. Z szacunku dla Pana Jezusa powinniśmy modlić sie jak nas uczył Pan Jezus Mat. 6:9. Podoba mi sie w artykule świadków to ze to na imię Jezusa moje kolano sie zgina przy modlitwie i ze to nie ma byc sztuczne ale związane ze szczerymi emocjami i przezyciem wewnętrznym. Co do słowa modlitwa i linku który podałeś to jest on troche wyrwany z kontekstu, ale jasne jest ze podano słowo modlić sie w bardzo uogunionym znaczeniu i nawiazując do znanych nam przekładów(zaznaczono tam przekład NP czyli warszawski) a nie odniesiono sie do samej istoty j. greckiego. Jezyk grecki ma niuanse w wielu kwestich i wyrazach . Dlatego późniejsza analiza szczegółowa nie musi przeczyc wczesniejszym spostrzeżeniom jak sugeruje powyrywany z kontekstu link i zapodana sugestia porównania tekstów w nim .

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-01-20, godz. 16:12


#6 Czesiek

Czesiek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 5701 Postów
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisano 2008-01-20, godz. 17:27

Wzywanie a modlitwa to nie to samo w Dz. Ap. 7:59 nie wystepuje 'proseuchesthe' tj. 'modlic się' jak to jest wobec Mat. 6:8 ale w Dziejach jest 'epikaloumenon kai legonta' czyli 'przywołał i mówił '. W żadnym miejscu w NT nie znajdziesz słowa greckiego wobec Jezusa 'modlić sie'. Co do ew. Jana 14:14 to tego fragmentu nie ma najstarszych manuskryptach. Pozatym i on mówi tylko o rozmowie z Jezusem a nie modlitwie. Z szacunku dla Pana Jezusa powinniśmy modlić sie jak nas uczył Pan Jezus Mat. 6:9. Podoba mi sie w artykule świadków to ze to na imię Jezusa moje kolano sie zgina przy modlitwie i ze to nie ma byc sztuczne ale związane ze szczerymi emocjami i przezyciem wewnętrznym. Co do słowa modlitwa i linku który podałeś to jest on troche wyrwany z kontekstu, ale jasne jest ze podano słowo modlić sie w bardzo uogunionym znaczeniu i nawiazując do znanych nam przekładów(zaznaczono tam przekład NP czyli warszawski) a nie odniesiono sie do samej istoty j. greckiego. Jezyk grecki ma niuanse w wielu kwestich i wyrazach . Dlatego późniejsza analiza szczegółowa nie musi przeczyc wczesniejszym spostrzeżeniom jak sugeruje powyrywany z kontekstu link i zapodana sugestia porównania tekstów w nim .

Zabawne, nie wiedziałem, że modlitwę muszę nazwać modlitwą aby w ten sposób stała się modlitwą. Zawsze myślałem, że wystarczy iż zacznę się modić bez żadnego wstępu typu:
"Boże (Panie Jezu) teraz będę się do Ciebie modlił"
Czesiek

#7 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-20, godz. 17:59

Zabawne, nie wiedziałem, że modlitwę muszę nazwać modlitwą aby w ten sposób stała się modlitwą. Zawsze myślałem, że wystarczy iż zacznę się modić bez żadnego wstępu typu:
"Boże (Panie Jezu) teraz będę się do Ciebie modlił"


Masz proste wzory modlitw w NT. A rozmowy Pawła z objawionym Jezusem czy też widzenia Piotra i Jana to inna kwestia. To nie stricte modlitwy. To nadal rozmowy. Modlitwa to według hebrajskiego forma osądzenia siebie. zawiera głębsze znaczenie niz rozmowa jako rozmowa z Bogiem .

#8 Artur Schwacher

Artur Schwacher

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 2617 Postów
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Kostrzyn

Napisano 2008-01-20, godz. 18:43

Wow! Fantastyczny wywód....modlitwa to nie stricte modlitwa tylko nie-stricte modlitwa, tylko rozmowa, choć każda modlitwa jest rozmową z Bogiem to nie każda rozmowa jest modlitwą bo może być tylko rozmową z Bogiem. Interesujące....
To jest forum o Świadkach Jehowy. Ta religia może i ma tam swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to aby te plusy nie przesłoniły nam minusów.
Wpadnij do mnie na Facebooku!

#9 Czesiek

Czesiek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 5701 Postów
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisano 2008-01-20, godz. 20:35

Masz proste wzory modlitw w NT. A rozmowy Pawła z objawionym Jezusem czy też widzenia Piotra i Jana to inna kwestia. To nie stricte modlitwy. To nadal rozmowy. Modlitwa to według hebrajskiego forma osądzenia siebie. zawiera głębsze znaczenie niz rozmowa jako rozmowa z Bogiem .

:o :o :o
:o :o :o
Czesiek

#10 pawel r

pawel r

    Niepoprawne stworzenie Boga

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 4853 Postów
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Scecin City

Napisano 2008-01-20, godz. 21:43

A może tak odnieśmy się do Judaizmu co to jest modlitwa? Ja rozumiem, że można Go nie uznawać bo odrzucił Jezusa ale nie można odrzucić podstawowych zasad wiary i funkcjonowania Żydów. Więc co na ten temat mówi Judaizm? ;-) By uniknąć niepotrzebnego literalnego spierania się.
Należę do 144...

Islam zdominuje świat
Islam będzie rządzić światem
Ściąć głowy tym, którzy znieważą Islam
Islam jest religią pokoju...


#11 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 10:14

Wow! Fantastyczny wywód....modlitwa to nie stricte modlitwa tylko nie-stricte modlitwa, tylko rozmowa, choć każda modlitwa jest rozmową z Bogiem to nie każda rozmowa jest modlitwą bo może być tylko rozmową z Bogiem. Interesujące....


Zobacz rozmowy z Bogiem a modlitwe. Zachęcam cie do przewertowania Mat:6:9-... Pewien wyraz niektórzy tłumaczą jako modlitwa np. z Dziejów 7:59 ale to nie modlitwa.Kwestia modlitwy została raz na zawsze rozwiazana przez usta naszego mistrza.Do kogo i jak przez Jezusa ku chwale Ojca. Co do Judaizmu to jeden z modlitewników z którym sie kiedys spotkałem mówił że modlitwa jest czymś szczególnym zawierającym element osądzenia siebie.NIe jest to zwykła rozmowa.

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-01-21, godz. 10:16


#12 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 11:06

Hi fi

:unsure:

Swoją drogą w tym temacie zadałem Ci pytanie dot. imienia Jehowa a osoby Jezusa. Pisałes, że rozumiesz Jahwe jako imię Ojca w ST. To imię jest we fragmencie ST, który został zacytowany w Mk 12:29-30, a który odniosłeś do Jezusa. Może byłaby to myśl, do której mógłbyś się odnieść w odpowiedzi na zadane pytanie ze wspomnianego wątku?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Matuzalem


Tak, rozumiem imię Jahwe jako imię Boga Ojca.
W pełni Bóg objawił się nam w Jezusie Chrystusie. Pisarze NT doskonale to rozumieli, dlatego w Nowym Testamencie w Mk 12,29-30, autor zamiast imienia Bożego użył formy PAN.
Jeden jest Bóg i jeden jest Pan.
Panem jest Ojciec, Panem jest Syn, nie ma więc dwóch Panów.
W ST Boga nazywano Adonai, w NT Panem jest Jezus ukazując w ten sposób Jego Bóstwo.

"Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden.
Będziesz miłował Pana, Boga swego,
całym swoim sercem, całą swoją duszą,
całym swoim umysłem i całą swoją mocą" (Mk 12,29-30)

"Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego.
Nie ma innego przykazania większego od tych" (Mk 12,31)


"Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien.
I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien" (Mt 10,37)

A więc, Chrystus jest centrum miłości, ponieważ jest Panem Bogiem!

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-01-21, godz. 12:28


#13 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 12:01

:unsure:


Tak, rozumiem imię Jahwe jako imię Boga Ojca.
W pełni Bóg objawił się nam w Jezusie Chrystusie. Pisarze NT doskonale to rozumieli, dlatego w Nowym Testamencie w Mk 12,29, autor zamiast imienia Bożego użył formy PAN.
Jeden jest Bóg i jeden jest Pan.
Panem jest Ojciec, Panem jest Syn, nie ma więc dwóch Panów.
W ST Boga nazywano Adonai, w NT Panem jest Jezus ukazując w ten sposób Jego Bóstwo.


Czytaj 1Kor 15:24,27,28 Jezus jest Panem ale nie nad Panem Jahwe. Pan Jezus z woli Ojca jest Panem panów nad innymi Panami poza Panem Jahwe. Pan Jahwe(Adonaj Jahwe) jest odrębna osobą Ps. 110:1 Jezus nie jest jedynym Panem Jahwe Ojcem. Jezus jest Panem ku chwale Ojca. Słowo Pan nalezy patrzeć w kontekście Ojca bądź Syna. Tak uczy Biblia. Analogia która zastosowałeś ze mamy dwóch Panów jest mi znana ale bez podstawna i myląca.Kontekst i treść mówi w jakim sensie syn jest Panem a w jakim sensie Ojciec jest Panem. Podobnie masz w jakim sensie Mojżesz jest elohimem -Wyj. 7:1 a w jakim sensie sam Bóg jest Elohimem.Kontekst a nie tylko analogia.

#14 Sylwan

Sylwan

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 112 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 12:04

Wzywanie a modlitwa to nie to samo w Dz. Ap. 7:59 nie wystepuje 'proseuchesthe' tj. 'modlic się' jak to jest wobec Mat. 6:8 ale w Dziejach jest 'epikaloumenon kai legonta' czyli 'przywołał i mówił '. W żadnym miejscu w NT nie znajdziesz słowa greckiego wobec Jezusa 'modlić sie'. Co do ew. Jana 14:14 to tego fragmentu nie ma najstarszych manuskryptach. Pozatym i on mówi tylko o rozmowie z Jezusem a nie modlitwie. (...)


Chakmach,

jeśli dobrze cię rozumiem (popraw mnie :) ) - literalnie rzecz biorąc, to wg Mt mamy modlić się tylko do Ojca, (nie używając w ogóle imienia JHWH - w jakiejkolwiek formie, gdyż Jezus tego ani razu nie uczynił) oraz nie kończymy słowem "Amen" oraz "przez/w imię Jezusa", bo o tym nam On też nie powiedział np. : <<a każdą modlitwę kończcie fomułką "przez/w imię moje">> albo nic nie znaczącym dla nas <<amen>> itp?

I dalej jak rozumiem słowa z ew. Jana: 14:13-14; 15:16; 16:23 nie należy formułki "w imię/ przez" używać, bo nie mają związku z modlitwą, gdyż tajemnicze słówko greckie, które przywołałeś tam nie pada, czy tak?

Pozdrawiam
Sylwan

#15 Chakmach

Chakmach

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 427 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 12:19

Chakmach,

jeśli dobrze cię rozumiem (popraw mnie :) ) - literalnie rzecz biorąc, to wg Mt mamy modlić się tylko do Ojca, (nie używając w ogóle imienia JHWH - w jakiejkolwiek formie, gdyż Jezus tego ani razu nie uczynił) oraz nie kończymy słowem "Amen" oraz "przez/w imię Jezusa", bo o tym nam On też nie powiedział np. : <<a każdą modlitwę kończcie fomułką "przez/w imię moje">> albo nic nie znaczącym dla nas <<amen>> itp?

I dalej jak rozumiem słowa z ew. Jana: 14:13-14; 15:16; 16:23 nie należy formułki "w imię/ przez" używać, bo nie mają związku z modlitwą, gdyż tajemnicze słówko greckie, które przywołałeś tam nie pada, czy tak?

Pozdrawiam
Sylwan


Masz rózne modlitwy w NT. W Mat 6:9.. masz wzór a nie stricte modlitywe.Przed śmiercią i po smierci masz modlitwę w imieniu Jezusa, gdyż Jezus oddał zycie i przez niego mamy przystep do Ojca. Dlatego uczy ze 'w imie jego'. I masz w NT jeszcze rozmowy z Jezusem objawianym sie np. Szczepanowi, Pawłowi, Janowi.MOge tylko tyle powiedziec co Biblia mówi. Co do imienia Bożego jak chcesz. Ojciec to Ojciec ,Syn to Syn. W Mat eusza masz Ojca. A w imię syna kierujesz je.Tak jak Pan Jezus uczył. To nie moja nauka, ale Mistrza. W ST miałeś przynieść baranka jako ofiare przebłagalną.Nie wybierałeś sobie czy możesz sam sobie tego baranka dac na ołtarz ale Bóg powiedział ze maja to robic kapłani. Dlatego ja nie dyskutuje. Skoro teraz Mistrz uczy ze przez Niego modlitwa to nie znaczy ze do niego. Kwestia zas rozmowy zostawiam jako temat otwarty i nie będę z tym polemizował.

Ps. Gdzieś mówiłem o Jan 14:14. Nie sprecyzowałem dokładnie. W najstarszych manuskryptach nie wystepuje słowo 'mnie' a wcześniej napisałem tak jakby wynikało że wogóle ten fragment nie występuje.Za to przepraszam

Użytkownik Chakmach edytował ten post 2008-01-21, godz. 12:25


#16 Sylwan

Sylwan

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 112 Postów

Napisano 2008-01-21, godz. 16:04

Ps. Gdzieś mówiłem o Jan 14:14. Nie sprecyzowałem dokładnie. W najstarszych manuskryptach nie wystepuje słowo 'mnie' a wcześniej napisałem tak jakby wynikało że wogóle ten fragment nie występuje.Za to przepraszam

E, tam hi fi w innym wątku pisze:

Najstarsze znane nam manuskrypty NT mają w J 14,14 słowo "mnie", niektóre późniejsze już pomijają.


Dobrze byłoby Chakmach, abyś to uzgodnił :P .

Jak rozumieć zwrot: "w imię Jezusa" czy "przez Jezusa"? Ja często odnoszę wrażenie, że są to nic nie znaczące formułki, aby je tylko odbębnić. Gdy kiedyś rozmawiałem ze sj, to stwierdzili, że np. psalmami można się modlić, ale żeby Jehowa wysłuchał, to na końcu takiej modlitwy trzeba dodać np: "a tą modlitwę zanosimy w imię/ przez Jezusa" itp.

Skonkludowałem potem, że nie ważna jest postawa serca, nastawienie modlitewne, ale wyklepanie na końcu standardowej formułki. Dla mnie coś tu jest nie tak.

Pozdrawiam ciepło
Sylwan

Użytkownik Sylwan edytował ten post 2008-01-21, godz. 16:10


#17 Czesiek

Czesiek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 5701 Postów
  • Lokalizacja:Szczecin

Napisano 2008-01-21, godz. 16:33

Masz proste wzory modlitw w NT. (...)


Chakmach
Po chwilowym osłupieniu jakie nastąpiło po przeczytaniu pewnej wypowiedzi, mam prośbę o ocenienie poniższych wypowiedzi i powiedzenie które z nich są modlitwą, a które są tylko rozmową:

1. Ojcze, odpuść im, bo nie wiedzą, co czynią.

2. Ojcze, w ręce twoje polecam ducha mego.

3 Panie, nie policz im grzechu tego.

4. Panie Jezu, przyjmij ducha mego.

To co z tego jest modlitwą a co nie i na jakiej podstawie można to rozpoznać?
Czesiek

#18 Artur Schwacher

Artur Schwacher

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 2617 Postów
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Kostrzyn

Napisano 2008-01-21, godz. 20:44

A i powiedz nam od kiedy to mozna sobie zwyczajnie pogadac z Bogiem...chociaż czytając wypowiedzi Strażnicy to ma sie wrażenie ,że ich lekceważacy stosunek do Boga (Jehowa to a Jehowa tamto) sprawia, ze ich zwolenicy i dawni zwolenicy sobie z Bogiem przy piwku zwykłe rozmowy prowadzą.
To jest forum o Świadkach Jehowy. Ta religia może i ma tam swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to aby te plusy nie przesłoniły nam minusów.
Wpadnij do mnie na Facebooku!

#19 Matuzalem

Matuzalem

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 803 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2008-01-21, godz. 23:24

ich lekceważacy stosunek do Boga (Jehowa to a Jehowa tamto)


Mógłbyś rozwinąć tą myśl Arturze...? Na czym polega lekceważący stosunek do Boga redaktorów Strażnicy?

Pozdrawiam

#20 jb

jb

    ^o^

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPip
  • 4057 Postów
  • Płeć:Female
  • Lokalizacja:Polska

Napisano 2008-01-21, godz. 23:25

W "Strażnicy" nr 8 z 2002 roku znalazło się pytanie dotyczące tego tematu. Stanowisko tam przedstawione wydaje się być zbliżone do obecnego:



Pytania czytelników


Czy stosowne jest zwracanie się do Boga w modlitwie bez używania wyrażenia „w imię Jezusa” lub podobnych słów?


Z Biblii wynika, że chrześcijanie, którzy pragną przystępować do Jehowy w modlitwie, powinni robić to w imię Jezusa. Chrystus powiedział swym uczniom: „Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej, jak tylko przeze mnie”. Dodał też: „O cokolwiek poprosicie w imię moje, ja to uczynię, żeby Ojciec był otoczony chwałą w związku z Synem. Jeżeli poprosicie o coś w imię moje, ja to uczynię” (Jana 14:6, 13, 14).

Nawiązując do wyjątkowej pozycji Jezusa, dzieło Cyclopedia of Biblical, Theological, and Ecclesiastical Literature (Encyklopedia literatury biblijnej, teologicznej i kościelnej) wspomina: „Modlitwy kierowane są jedynie do Boga, poprzez Jezusa Chrystusa, który jest Pośrednikiem. Wobec tego wszelkie błagania zanoszone do świętych lub do aniołów są nie tylko daremne, ale wręcz bluźniercze. Oddawanie czci stworzeniom, choćby najwspanialszym, jest bałwochwalstwem i zostało surowo zakazane w świętym prawie Bożym”.

Wobec tego co myśleć o sytuacji, gdy ktoś, przeżywszy coś bardzo radosnego, powie „dziękuję Ci, Jehowo”, nie dodając przy tym „w imię Jezusa”? Czy byłoby to niestosowne? Niekoniecznie. Załóżmy, że w nagłym niebezpieczeństwie chrześcijanin wykrzykuje: „Pomóż mi, Jehowo!” Trudno sobie wyobrazić, by Bóg odmówił pomocy dlatego, że jego sługa nie powiedział „w imię Jezusa”.

Warto też zauważyć, że zwracanie się na głos do Boga nie zawsze jest modlitwą. Na przykład, gdy Kain został osądzony przez Jehowę za zabicie Abla, powiedział: „Moja kara za winę jest zbyt wielka, by ją znieść. Oto w tym dniu wypędzasz mnie z powierzchni ziemi i będę ukryty przed twoim obliczem; i stanę się tułaczem i uciekinierem na ziemi, i jest rzeczą pewną, że kto mnie spotka, zabije mnie” (Rodzaju 4:13, 14). Chociaż Kain zwrócił się do Jehowy, to jego wypowiedziane pod wpływem emocji słowa były tylko utyskiwaniem z powodu gorzkich konsekwencji grzechu.

W Biblii czytamy: „Bóg przeciwstawia się wyniosłym, lecz pokornych obdarza niezasłużoną życzliwością”. Zwracanie się do Najwyższego bez należytego szacunku, jak gdyby był zwykłym człowiekiem, stanowczo świadczyłoby o braku pokory (Jakuba 4:6; Psalm 47:2; Objawienie 14:7). Również osoba, która wie, co Słowo Boże mówi na temat roli Jezusa Chrystusa, a świadomie pomija to w modlitwach, okazywałaby lekceważenie (Łukasza 1:32, 33).

Nie chodzi o to, że Jehowa wymaga od nas, byśmy modląc się, używali jakiegoś szczególnego stylu wypowiedzi albo gotowych formułek. Kluczowym czynnikiem jest stan serca danej osoby (1 Samuela 16:7). W 1 wieku n.e. rzymski setnik Korneliusz „ciągle zanosił błagania do Boga”. Nie był oddanym Jehowie sługą, lecz nieobrzezanym poganinem. Najprawdopodobniej nie modlił się w imię Jezusa, ale jego modlitwy „wzniosły się przed Boga jako przypomnienie”. Dlaczego? Ponieważ „ten, który bada serca”, widział, że Korneliusz był „człowiekiem pobożnym” i „bał się Boga” (Dzieje 10:2, 4; Przysłów 17:3). Po zdobyciu wiedzy „o Jezusie z Nazaretu” Korneliusz otrzymał ducha świętego i stał się ochrzczonym naśladowcą Chrystusa (Dzieje 10:30-48).

Podsumujmy nasze rozważania. Nie do człowieka należy decydowanie o tym, których modlitw Bóg wysłuchuje. Gdyby chrześcijanin, zwracając się do Boga, zapomniał użyć słów „w imię Jezusa” lub innego podobnego wyrażenia, nie powinien się tym zbytnio zadręczać. Jehowa dokładnie zna nasze ograniczenia i chce nam pomagać (Psalm 103:12-14). Możemy być pewni, że jeśli okazujemy wiarę w jego Syna, Bóg nas wysłuchuje, „o cokolwiek prosimy zgodnie z jego wolą” (1 Jana 5:13, 14). Prawdziwi chrześcijanie uznają jednak przedstawioną w Piśmie Świętym rolę Jezusa w zamierzeniu Jehowy i znajduje to odzwierciedlenie w ich modlitwach, szczególnie gdy reprezentują w nich innych. Posłusznie też starają się okazywać Jezusowi szacunek, właśnie poprzez niego kierując modlitwy do Boga.


.jb




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych