QUOTE (sabekk @ 2008-09-08 15:23)
Biorąc pod uwage jeszcze raz ten werset...
---
Sędz. 17:1-6 (BW)
(?)
3. I zwrócił swojej matce owe tysiąc sto srebrników, Wtedy rzekła jego matka: Poświęciłam te srebrniki Panu od siebie na rzecz mojego syna, aby zrobiono z tego posąg ryty i lany.
4. Zwrócił więc owe srebrniki swojej matce. Matka jego wzięła z tego dwieście srebrników i dała je odlewaczowi, a ten zrobił z tego posąg ryty i lany, który potem był w domu Micheasza.
(?)
6. W tym czasie nie było króla w Izraelu, każdy robił, co mu się podobało.
---
No nieładnie, nieładnie.
Zrobiłem pewne śledztwo i co się okazuje, że w sumie to chciałeś mnie zrobić w konia tak samo jak koledzy w tym wątku, którzy mi cytowali wyrwane z kontekstu teksty z ST tyczące się jedynie zakazu czynienia podobizn pogańskich, odnosząc je do ikonografii chrześcijańskiej, a więc do czegoś czego te teksty już na myśli nie miały.
Powyższy tekst z Sdz 17,1-6 też odnosi się bowiem do rzeźby jako bożka samego w sobie, a więc znów kontekst pogański. Zobaczmy mianowicie co tekst mówi kawałek dalej o tym posągu:
Sdz 18:20-31
20. Uradowało się na te słowa serce kapłana. Wziąwszy więc efod, terafim,
rzeźbiony posążek i posążek ulany z metalu, przyłączył się do oddziału.
21. Potem poszli swoją drogą, dzieci zaś i bydło oraz co najkosztowniejsze umieścili na czele wyprawy.
22. Tymczasem, kiedy już byli daleko od domu Miki, mieszkańcy okolic sąsiadujących z domem Miki zgromadzili się i poczęli ścigać Danitów.
23. Wołali za Danitami. Ci obróciwszy się rzekli do Miki: Co ci jest, że tak krzyczysz?
24.
Zabraliście mi mego bożka, którego sobie sprawiłem - odpowiedział im - oraz kapłana. Odeszliście, a cóż mi pozostanie? Jak jeszcze możecie mówić: Co ci jest?
25. Odpowiedzieli mu Danici: Niechże nie słyszymy głosu twego za sobą, bo rozgniewani mężowie mogą się na was rzucić. Narażasz swoje własne życie i życie swego domu.
26. Danici poszli swoją drogą, a Mika widząc, że byli od niego silniejsi, odstąpił i wrócił do swego domu.
27. Zabrawszy więc to, co sobie sprawił Mika, oraz kapłana, którego namówili, przybyli do Lajisz, do ludu spokojnego i ufnego. Ludność wycięli ostrzem miecza, a miasto zniszczyli ogniem.
28. Nie było nikogo, kto by ich ratował, byli bowiem daleko od Sydonu i nie utrzymywali żadnych stosunków z Aramem. Miasto to leżało w dolinie, w Bet-Rechob. Danici zaś odbudowali je na nowo i mieszkali w nim.
29. Miasto to nazwali Dan, według imienia Dana, praojca swego, który się urodził Izraelowi. Poprzednio miasto to nazywało się Lajisz.
30. Danici postawili sobie rzeźbiony posążek, a Jonatan, syn Gerszoma, syna Mojżesza, oraz jego synowie sprawowali kapłaństwo w pokoleniu Dana, aż do czasów uprowadzenia do niewoli mieszkańców tej krainy.
31. Posążek ów rzeźbiony, który sobie sprawił Mika, ustawili dla siebie po wszystkie dni, dopóki dom Boży znajdował się w Szilo.
(BT)
A zatem chodziło ponownie o posążek bożka a ikonografia chrześcijańska nie tworzy niczego takiego. Znów jest to więc naciągane porównanie kwestii, w których nie ma analogii.
...postawmy to pytanie nieco inaczej:
Komu poświęcone jest srebro i złoto z których wykonuje się posągi ryte i lane w KK?
No to ciekawe co powiesz na to:
Wj 39:30
30. I
zrobili też diadem ze szczerego złota, i
wyrzeźbili na nim, jak się rzeźbi na pieczęci:
Poświęcony dla Pana.
(BT)
A ja nadal twierdzę to co twierdziłem, bo to jest słuszna interpretacja tego wersetu. A ty jej nie umiałeś podważyć, mimo że próbowałeś.
Jednak piszesz:
Podważyłeś więc autorytet Katechizmu Kościoła Rzymsko Katolickiego, który w Kanonie 2129 interpretuje go dokładnie tak jak ja. A nie tak jak ty katolik. Janek, dla swoich potrzeb ambicjonalnych, przeczysz nawet autorytetowi twojego Kościoła. A ów Katechizm stwierdza wyraźnie na temat tego tekstu Biblii.
Katechizm Kościoła Katolickiego.
Kanon2129
Nakaz Boży zabraniał człowiekowi wykonywania jakichkolwiek wizerunków Boga. Księga Powtórzonego Prawa wyjaśnia: "Skoroście nie widzieli żadnej postaci w dniu, w którym mówił do was Pan spośród ognia na Horebie - abyście nie postąpili niegodziwie i nie uczynili sobie rzeźby przedstawiającej..." (Pwt 4,15-16). Izraelowi objawił się absolutnie transcendentny Bóg. "On jest wszystkim!", lecz jednocześnie "jest On... większy niż wszystkie Jego dzieła" (Syr 43, 27-28). "Stworzył je bowiem Twórca piękności" (Mdr 13, 3).
Popatrz sam co robisz dla własnych ambicjonalnych potyczek słownych. Czy ukarzysz się teraz przed autorytetem swego Kościoła, który wydał opinię na moją korzyść? Czy nadal idziesz w zaparte?
Olo, po co cytujesz Katechizm, w który nie wierzysz. Skoro przekonuje cię powyższy wywód to może zaczniesz wierzyć w Trójcę, duszę itp., które ten sam Katechizm udowadnia również za pomocą wersów biblijnych, co Olo? Nie zachowuj się więc jak hipokryta, który cytuje Katechizm w którego argumentację tak naprawdę nie wierzy. W tej dyskusji liczą się tylko jednoznaczne argumenty, a tych
nie masz, więc musiałeś zacytować na pomoc.... Katechizm kościoła, który uważasz za Babilon. Żałosne. Ja ci nie cytuję tu Strażnic, a jak cytowałem na dowód, że Strażnica odrzuciła cały ST wraz z dekalogiem to stwierdziłeś, że masz to mniej więcej w odbycie.
A właśnie, kiedy udowodnisz wbrew Pawłowi, że wciąż obowiązują nas odrzucone już przez tego apostoła ustawy Mojżesza, które cytujesz przeciw ikonografii chrześcijańskiej?