Co dla WAS oznacza "nowe światło", "coraz jaśniejsze światło"
nigdy o tym nie myślałam w ten sposób, ale znalazłam taki opis:
"Na koniec tej relacji chciałbym wrócić na chwilę do tematu "nowego światła" dawanego nam przez Ciało Kierownicze. W moim rozumieniu - wybaczcie moją ułomność - nowe światło, oznacza nowe zrozumienie. Jeżeli widzę przedmiot - stwierdzam że jest czarno-biały i okrągły. Nowe światło w tym wypadku oznaczałoby że patrząc na ten sam przedmiot stwierdzam że to piłka. Patrząc przez pryzmat słów owego starszego - "nowe światło" dawane członkom organizacji oznaczałoby - przy patrzeniu na ten sam przedmiot - stwierdzenie że to już nie jest czarno-białe i okrągłe a czerwone i kwadratowe. Mam nadzieję że kiedyś istotę "lepszego zrozumienia" poznam dogłębniej."
I włąśnie tak jest, coraz jaśniej świecące światło, będzie wydobywać szczegóły już istniejącej rzeczy, będzie ją bardziej uwidaczniać, uwypuklać............ ALE NIE ZMIENIAĆ!
Jestem ciekawa jak Wy o tym myślicie w powyższym kontekscie.
beres masz tu cytat ze strażnicy co to jeśniejsze światło
Coraz jaśniejsze zrozumienie nauk biblijnych
13 Jehowa coraz jaśniej oświetla ścieżkę swego ludu także pod względem zrozumienia nauk biblijnych. Na przykład w Księdze Objawienia 12:1-9 wspomniano o trzech symbolicznych postaciach: o brzemiennej „niewieście”, która rodzi dziecko, o „smoku” i o „synu, mężczyźnie”. Czy wiesz, kogo wyobrażają? Ich tożsamość wyjawiono w artykule „Narodziny narodu”, opublikowanym w angielskiej Strażnicy z 1 marca 1925 roku. Pozwoliło to ludowi Bożemu lepiej zrozumieć proroctwa o narodzinach Królestwa oraz pojąć, że istnieją dwie organizacje — Jehowy i Szatana. Potem w latach 1927-1928 słudzy Jehowy zaniechali obchodzenia Bożego Narodzenia i urodzin, gdyż uświadomili sobie, że nie ma to uzasadnienia biblijnego.
14 W latach trzydziestych minionego stulecia snopy światła padły na trzy prawdy biblijne. Badacze Pisma Świętego od dawna wiedzieli, że „lud wielki” (czyli „wielka rzesza”) z Księgi Objawienia 7:9-17 to nie 144 000 osób mających być współkrólami i współkapłanami Chrystusa (Objawienie 5:9, 10; 14:1-5). Niemniej tożsamość „wielkiej rzeszy” nie była dostatecznie rozpoznana. Ale tak jak rano nasilające się światło sprawia, że słabo widoczne obiekty nabierają wyrazistszych kształtów i kolorów, tak w roku 1935 zrozumiano, że do grupy tej należą osoby mające nadzieję ocaleć z „wielkiego ucisku” i żyć wiecznie na ziemi. Jeszcze tego samego roku omówiono kwestię, wobec której w różnych krajach stawały dzieci Świadków Jehowy uczęszczające do szkoły. Świat był wtedy ogarnięty gorączką patriotyczną, ale Świadkowie uświadomili sobie, że pozdrawianie sztandaru nie jest zwykłą formalnością. A w następnym roku wyjaśniono, że Chrystus nie umarł na krzyżu, lecz na palu (Dzieje 10:39).
15 W czasie II wojny światowej zaczęto rutynowo przetaczać rannym żołnierzom krew, wkrótce więc snop światła padł na kwestię jej świętości. Strażnica z 1 lipca 1945 roku (wydanie polonijne z marca 1947 roku) zawierała następujący apel: „Wszyscy czciciele Jehowy, którzy szukają życia wiecznego w nowym świecie sprawiedliwości, winni uznać świętość krwi, i podporządkować się do sprawiedliwych rozporządzeń Boga odnośnie tej tak ważnej sprawy”.
16 W roku 1946 dostrzeżono potrzebę dokonania nowego przekładu Biblii, który uwzględniałby aktualny stan wiedzy o jej tekście i nie byłby skażony dogmatami wywodzącymi się z tradycji nominalnego chrześcijaństwa. Prace rozpoczęto w grudniu 1947 roku. W roku 1950 opublikowano po angielsku Chrześcijańskie Pisma Greckie w Przekładzie Nowego Świata. A począwszy od roku 1953, wydano w pięciu tomach angielski przekład Pism Hebrajskich. Ostatni tom ukazał się w roku 1960, co oznacza, iż prace nad całą Biblią trwały nieco ponad 12 lat. Kompletne Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata w jednym tomie opublikowano w roku 1961. Obecnie to wyjątkowe tłumaczenie jest dostępne w wielu językach. Przywrócono w nim imię Boże, Jehowa. Poza tym dzięki wiernemu oddaniu sensu tekstu oryginalnego umożliwia coraz lepsze zrozumienie prawd objawionych przez Boga.
17 W roku 1962 stało się jasne, czym są „władze zwierzchnie” wspomniane w Liście do Rzymian 13:1 i jak dalece chrześcijanie winni im się podporządkować. Wnikliwa analiza 13 rozdziału Listu do Rzymian oraz innych fragmentów Biblii, na przykład listów do Tytusa 3:1, 2 i 1 Piotra 2:13, 17, pozwoliła zrozumieć, że określenie „władze zwierzchnie” nie odnosi się do Jehowy Boga i Jezusa Chrystusa, lecz do rządów ludzkich.
18 Również w następnych latach ścieżka prawych stawała się coraz jaśniejsza. W roku 1985 zrozumiano, kto zostaje uznany za sprawiedliwego (prawego) „ku życiu”, czyli jako człowiek godny życia, a kto — jako przyjaciel Boga (Rzymian 5:18; Jakuba 2:23). W roku 1987 dokładnie wyjaśniono znaczenie jubileuszu chrześcijańskiego.
19 W roku 1995 lepiej pojęliśmy sprawę oddzielania „owiec” od „kóz”. W roku 1998 otrzymaliśmy szczegółowe objaśnienie spełniającej się obecnie wizji świątyni, opisanej w proroctwie Ezechiela. Rok później sprecyzowano, kiedy i jak ‛obrzydliwość stanie w miejscu świętym’ (Mateusza 24:15, 16; 25:32). A w roku 2002 zyskaliśmy lepsze zrozumienie tego, co to znaczy oddawać cześć Bogu „duchem i prawdą” (Jana 4:24).
20 Oprócz usprawnień organizacyjnych i jaśniejszego zrozumienia nauk biblijnych pojawiały się też nowe wskazówki dotyczące chrześcijańskiego postępowania. Na przykład w roku 1973 uznano palenie tytoniu za „skalanie ciała”, stanowiące poważny grzech (2 Koryntian 7:1). Dziesięć lat później Strażnica z 15 lipca 1983 roku (w języku polskim numer 23 z roku 1983) wyjaśniła nasz pogląd na posługiwanie się bronią palną. To tylko kilka przykładów pokazujących, jak w dobie obecnej otrzymujemy coraz jaśniejsze duchowe światło.