[quote name='hi fi' date='2008-01-22 16:04' post='83077']
"
chyba że udowodnisz na podstawie Biblii że zrodzenie nie zawiera początku"
Logiczny wniosek wypływa również z faktu, że Bóg Ojciec jest wieczny, a skoro Ojciec jest wieczny, to Syn również. Nie ma czegoś takiego, że Ojciec funkcjonuje bez Syna, no bo kogo miałby być Ojcem?
Bóg jest poza czasem i nie można mówić o czasie, kiedy nie było Syna.
Zrodzenie jest również poza czasem:
"Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek:
Ty jesteś moim Synem,
Jam Cię dziś zrodził?" (Hbr 1,5)
Aniołowie mają początek, ponieważ zostali stworzenie, a Syn NIE!
"Jam Cię dziś zrodził" suponuje brak odniesienia do czasu. Dla Boga "dziś", to wieczność.
"
wyniósl go na wyższe stanowisko"
Takiego tekstu brak jest w grece i nie można na tej podstawie budować wniosków. Stanowiska wyższe, czy niższe, można sobie poszukać na ziemi.
Pismo Święte milczy o "wyniesieniu go na wyższe stanowisko":
To Bóg w Osobie Syna Bożego zbawi świat:
"Porodzi Syna, któremu nadasz imię Jezus, On bowiem zbawi swój lud od jego grzechów" (Mt 1,21)
A zbawić "lud od jego grzechów", mógł tylko Bóg:
"Niech Izrael wygląda Pana.
U Pana bowiem jest łaskawość
i obfite u Niego odkupienie.
On odkupi Izraela
ze wszystkich jego grzechów" (Ps 130,7-8)
I jeszcze jedno. "Nad wszystko wywyższył" z Flp 2,9 należy rozumieć jako wysławiania ponad wszystko. A ponad wszystkim jest tylko Bóg. Więc wolą Ojca jest aby Jego Synowi należała się Boska cześć.
"darował Mu imię' - chodzi o imię Kyrios - PAN, gdzie w ST oznaczało Boga.
"zgięło się każde kolano" Flp 2,10 - (por. Iz 45,24), gdzie Jahwe stwierdza swe prawa do kultu i poddaństwa ze strony wszystkich.
Więc Boska adoracja należy się Chrystusowi od wszystkich bez wyjątku.
ST: KYRIOS = JAHWE
NT: KYRIOS = PAN - przyznany tutaj Chrystusowi.
A więc od początku chrześcijaństwa istnieje wiara w Bóstwo Chrystusa i kult Boga-człowieka, o czym możemy przeczytać w Piśmie Świętym.
Kto głosi inną naukę, nad nim ciąży przekleństwo św. Pawła (por. Gal. 1,6-9)
Jak poprawnie rozumieć treść listu do Flp 2,6-11 [url="
http://www.piotrandr...2,6.html"]tutaj[/ur
Ojciec to przodek Syn o potomek.Ojciec jest zawsze przed Synem.Ażeby zaistniał Syn musi wcześniej istnieć Ojciec.Nie ma czegoś takiego jak
istnienie wieczne Syna.Zrodzenie w Biblii zawsze oznacza początek- jak widać u was jest inaczej ,co świadczy o tym że mijacie się z prawdą.
Kolejna rzecz to Fil 2 9-11i Hebr 1:4.w tych dwóch tekstach istnieje wspólny zwrot "dał mu imię" i "odziedziczył imię".Słowo "imię posiada w Biblii
kilka znaczeń :Natura (Iz 62:2,Obj62:12),cześć (Wyj 9:16;Neh 9:10) oraz urzędowy autotytet(Wyj 5:23;Est 8:8,10).W Hebr 1:4 słowo to niewątpliwie
oznacza naturę ,czego potwierdzeniem jest fakt że werset o zmartwychwstaniu z Ps 2:7 porównany z Dziejami 13:33 jest cytowany na dowód tego
że Jego zmartwychwstanie uczyniło go wyższym od aniołów,podczas gdy jako człowiek był on nieco mniejszy od nich(Heb 2:9).Wszystkie te trzy
znaczenia występują w Fil 2:9-11,gdzie wyrażenie "imię ponad wszelkie imię"oznacza naturę ,cześc i urzędowy autorytet.Tę samą myśl o uwielbieniu
Chrystusa przez Boga w jego zmartwychwstaniu ponad wszelkie imię znajdujemy w Efez 1:19-22.Kol 2:9 zapewnia nas,że obecnie cieleśnie mieszka
w Chrystusie pełnia bóstwa,tzn. w Chrystusie jako przedstawicielu Boga zawiera się Boski charakter ,natura cześć,władza i urzędowy autorytet.A
porównanie z Kol 1:18,19 dowodzi że jest tak od czasu zmartwychwstania i że jest to nagroda za Jego wierność Bogu aż do śmierci.A zatem dowiedzenie
że Chrystus w zmartwychwstaniu zdobył Boską naturę(zob 2Piotra 1:4)prowadzi do wniosku że doktryna Trójcy nie może być prawdziwa,ponieważ
oznacza ona że Chrystus zawsze posiadał Boską naturę.
Chciałem tutaj zwrócić uwagę na jeszcze kilka spraw.
Czasami twierdzicie jakoby dzieła jakie Biblia przypisuje wyłącznie Bogu,są w niej wyraznie przypisane Jezusowi.Chodz mi tutaj o stworzenie,odpuszcanie
grzechów oraz wykonywanie sądu.Wszystkie te elementy nie były używane przez Jezusa jako jego własna wrodzona własność lecz jako urząd Narzędzia i
Przedstawiciela Boga.Następujące wersety dowodzą tego w odniesieniu do stworzenia:1 Kor 8:6;Efez 3:9,Hebr 1:2,3.W żadnym z wersetów dotyczących
stworzenia przez Niego wszystkich rzeczy(J 1:3,Heb 1:3)nie jest używany przyimek "hypo"(przez),lecz przyimki "en" oraz "dia"(za pośrednictwem),co nie
oznacza pierwotnego stwarzania(zawierającego się w słowie "hypo"),lecz stwarzanie podrzędne,za pośrednictwem narzędzia.Tak więc jego rola w stwarzaniu
nie tylko nie dowodzi ,że jest On Wszechmogącym Bogiem ,lecz obala to.
Z następujących tekstów wynika że pierwotna moc odpuszcania grzechów należy wyłącznie do Boga i że Bóg dzięki złożonemu przez Jezusa okupowi przekazał
Mu tę moc jako bezpośredniemu narzędziu przebaczania grzechów:Rzym 4:8,2 Kor 5 18-21,Efez 4:32,Kol 2:13,!1J 1:7,8; Łuk 24:47,Dz 2:38,10:36,1J2;1,2.
Jasno więc wynika że Jego władza nie jest władzą pierwotną,lecz otrzymaną!
Ta sama zasada dotyczy kwestii wykonywania sądu.Bóg jest pierwszym sędzią(Heb 10:30;12,23- w tym wersecie jest On skontrastowany jako Sędzia
z Jezusem jako pośrednikiem z wersetu 24;Rzym 3:6).Upoważnia On jednak Jezusa jako swe narzędzie do przeprowadzenia dzieła sądzenia co potwierdzają
następujące teksty:Jana 5:22,27,Dz 17:31 ,Rzym 2:16.A więc relacja między Ojcem a Synem w dziele sądzenia dowodzi że Syn jest tylko narzędziem Boga i
nie występuje jako pierwszy Sędzia!A więc narzędzie jest kimś niższym od pracodawcy-kolejny dowód któty obala naukę o trójcy!.
Kolejna sprawa to użycie słowa PAN w stosunku do Jezusa.
Słowo "PAN" jest rzeczownikiem pospolitym a nie imieniem własnym.Potwierdzają to następujące teksty:Mat 6:24,10:24,25;15:27,Łuk 19:33,Jana 12:21 Dz16:16
Gal 4:1,1 Kor 8:5,1Piotra 3:6 itd.A więc tytuł ten jest zarezerwowany dla władców dostojników,włascicieli i przełożonych i jest używane w zwrotach
grzecznosciowych.Nie jest on więc wyłącznym tytułem Boga!
Postępowanie Septuaginty doprowadziło do tego że imię Jahwe bądz Jehowa nie weszło do Greki(tradycja Żydowska)Dlatego też NT bez jakiegokolwiek
zróznicowania używa słowa Pan-Adon, Adonaj zamiast Jahwe.W ST Jahwe jest wyłącznym imieniem Ojca(o czym wcześniej pisałem).Używając słowa "Kyrios"
zamiast Jahwe jak i Adon,Jezus,Piotri Paweł cytują Ps 110:1"Rzekł Jahwe do mego Pana"i słowo Adonaj odnoszą do Jezusa natopmiast Jahwe do Ojca-
Mat 22:41-45,Dz 2:34-36,Heb 1:13-co wśród wielu innych przekładow jest dowodem że imię Jahwe nie weszło do języka greckiego lecz z powodu Zydowskich
przesądów było oddawane w języku greckim przez Kyrios(sprawdz przekład Wolniewicza -tam w Psalmie 110 występuje imię Jahwe)
Aby zmniejszyć siłę kontrastu między Bogiem i panem (1Kor 8:6,Efe 4:5) twierdzicie że nazywanie w nich Ojca jednym Bogiem tak samo nie dowodzi,że Jezus
nie jest Bogiem,jak nazywanie Jezusa jednym Panem nie dowodzi że Ojciec nie jest Panem.Można na to odpowiedzieć że Bóstwo ze swej natury Zawsze
oznacza bycie Panem ,podczas gdy bycie Panem niekoniecznie oznacza bycie Bóstwem -jak dowodzą tego powyższe przyklady.A więc wasz trik chybia celu!
Przeczytaj jeszcze raz argumenty które przytoczyłem wyżej a zrozumiesz co w przypadku Jezusa oznacza bycie Panem!
Na koniec jeszcze fragmenty które potwierdzają supremację Ojca (Jahwe) nad Jezusem;
Jana 10:29;14:28;1Kor 3:23;11:3;15:24,27.28,Efez 1:17,1Piotra 1:3
1Kor 8:6-z Boga OJca jest wszytstko!
Efezjan 4:5 Bóg Ojciec ponad wszystkim!
Komu służył Paweł?-odcvzytaj Rzym 1:9,1 Tes 1:9,
Do kogo zawsze się modlił? odczytaj Efezjan 5:20;1Kor 1:4
Pismo Swięte dowodzi że Bóg zostanie uhonorowany jako Najwyższy;1Kor 15:28,Fil 2 9-11,Obj 19:6,Moj 10:14,17,Ps 47:3,83:19,97:9,Rzym 14:11
Na koniec cytat z Encyklopedii Biblijnej Vocatio -hasło PAN str 895:
" Chrzescijaństwo(chodzi oczywiscie o to z pierwszego wieku) nie uważało Jezusa za bóstwo kultowe.Kult był skierowany do OJCA przez Syna w mocy
Ducha Swiętego"
"Słowo Pan nie oznacza boskosci w sensie metafizycznym"
Jak widzisz wnioski są jednoznaczne.Trójca nie ma podstaw w Pismie Swiętym.!!!