Dziekuje za wyjasnienieRaczej nie znaczy. Tylko to Saul(Szaweł) zaczął używać swoje drugie imię. Nikt mu nie zmieniał.

Napisano 2007-04-16, godz. 15:45
Dziekuje za wyjasnienieRaczej nie znaczy. Tylko to Saul(Szaweł) zaczął używać swoje drugie imię. Nikt mu nie zmieniał.
Napisano 2007-04-16, godz. 15:49
Napisano 2007-04-16, godz. 15:50
Napisano 2007-04-16, godz. 16:10
Saul (Szaweł) to jego hebrajskie imię Paweł to greckie(rzymskie?), które miał jako obywatel dość znacznego miasta.Jezus go tak zacząl nazywać i od tej pory już tak mówiono,czy może sie mylę?Wydaje mi się,że gdy pierwszy raz Jezus objawił się mu,to właśnie tym drugim imieniem zaczął go nazywać:Saulu,czemu mnie prześladujesz?Czy może wcześniej już tak ktoś go nazwał?
Napisano 2007-04-16, godz. 16:15
Czyli troche mialam racji!!!Saul (Szaweł) to jego hebrajskie imię Paweł to greckie(rzymskie?), które miał jako obywatel dość znacznego miasta.
Napisano 2007-04-16, godz. 16:29
Czyli co, jesteśmy dziećmi Piotra? A jeśli nawet, to dziećmi Abrahama jesteśmy z tego powodu, że mamy tą samą wiare co Abraham. A to znowu oznacza powrót do Ew. Mateusza, gdzie jak Piotr wyznaje wiarę w Chrystusa, to dostaje obietnicę, a jak swoją postawą zapiera sie tej wiary poprzez napominanie Pana Jezusa i odwodzenie go od spełnienie woli Ojca, to zostaje zgromiony jako szatan. Może więc należy zwrócic uwagę na słowa wiary Piotra bardziej niż na osobę a to by oznaczało, że ci, co wyznaja wiarę taką jak Piotr, są budowani na tym fundamencie, a ci co jej zaprzeczają nie są częścią kościoła. W tym ujęciu okazałoby się, że wielu papieży zajmujących ten stołek spowodowało, że nie ma ciągłosci apostolskiej w KK, bo swoją postawą było zaprzeczeniem wiary Piotra ( o naukach lepiej już nie mówić).Dzisiaj cała społeczność monoteistyczna nazywana jest dziećmi Abrahama.
Gdy Jahwe zmienił imię Abramowi na Abraham, było to czymś ważnym, Bóg dał konkretną obietnicę.
Gdy Syn Jahwe zmienił imię Szymonowi na Piotr, ... no właśnie...
ociupinkę. bo to dwa różne imiona.Czyli troche mialam racji!!!
Użytkownik Czesiek edytował ten post 2007-04-16, godz. 16:28
Napisano 2007-04-16, godz. 16:35
Ja też się nad tym ostatnio zastanawiam.JEŚLI JEZUS NIE ZAMIERZAŁ USTANAWIAĆ SZYMONA "SKAŁĄ" NA KTÓREJ ZBUDUJE KOŚCIÓŁ, TO PO CO ZMIENIŁ MU IMIĘ?! "DLA ZMYLENIA"?!
"Ot, ma wygląd ptaka, a więc będzie latał, proste". - Baltazar Siedem Słońc
Napisano 2007-04-16, godz. 17:31
Sprawa jest raczej prosta...Ja też się nad tym ostatnio zastanawiam.
Napisano 2007-04-16, godz. 17:43
Napisano 2007-04-16, godz. 17:55
Sebastianie...A co z kwestią zmiany imienia Szymonowi?
Napisano 2007-04-16, godz. 18:20
Napisano 2007-04-16, godz. 18:30
Sprawa jest raczej prosta...
1P 2:7-8 Br „I to spotka was, wierzących, jako wyraz szczególnego wyróżnienia. Dla tych zaś, którzy nie wierzą, właśnie ten kamień - odrzucony przez budujących, a przecież podtrzymujący fundament całej budowli -(8) stał się kamieniem upadku i skałą zgorszenia. Ponieważ buntują się przeciw słowu, upadają, zgodnie zresztą ze swym przeznaczeniem.”
1Kor 3:11 BT "Fundamentu bowiem nikt nie może położyć innego, jak ten, który jest położony, a którym jest Jezus Chrystus."
Napisano 2007-04-16, godz. 18:37
Jezus zwrócił się do niego po hebrajsku- SzawleJezus go tak zacząl nazywać i od tej pory już tak mówiono,czy może sie mylę?Wydaje mi się,że gdy pierwszy raz Jezus objawił się mu,to właśnie tym drugim imieniem zaczął go nazywać:Saulu,czemu mnie prześladujesz?Czy może wcześniej już tak ktoś go nazwał?
Napisano 2007-04-16, godz. 18:40
Napisano 2007-04-16, godz. 18:46
Hi-fi, problem tkwi w tym, że nie ma problemuZacytowane wersety nie przeczą prymatowi Piotra. Więc w czym problem?
Napisano 2007-04-16, godz. 18:50
Ja też się nad tym ostatnio zastanawiam.
Myślę, że nie powinno już być problemów z rozumieniem Mt 16,18.W zdaniu tym zawarta jest gra słów - Petros (Piotr) i Petra (Skała), które odniesione są do Piotra. Właściwym imieniem jego było miano Szymon, a nowe jego imię (J 1:42) miało określać kim i czym miał być on dla Kościoła.
Chrystus jako Izraelita słowa te wypowiedział po aramejsku (por. Mk 5:41, 7:34, 14:36, 15:34), a nie po grecku. Piotr w scenie tej nazwany był imieniem Kefas (jak w J 1:42), a Kefa to skała, nie kamyk. (por. rozróżnienie petra - skała i litos - kamień w Mt 27:60 oraz psephos - kamyk Ap 2:17).
Słowo Kefa zostało użyte w stosunku do Piotra w 1Kor 1:12, 15:5, Ga 2:14 (tekst grecki). W innych miejscach Piotr nazwany jest Kefas np. 1Kor 3:22, 9:5. Jeśli więc określenia Kefas i Kefa są równoznaczne, to analogicznie Petros i Petra również. Piotr przez Jezusa, który mówił po aramejsku, został więc w Mt 16:18 określony terminem Kefa. To samo słowo zostało też użyte w drugiej części zdania. W związku z tym ta wypowiedź Chrystusa wyglądała następująco: „Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Kefa, i na tej Kefa zbuduję Kościół mój...” (por. przypis w BT).
Najstarszym zachowanym śladem prymacjalnej interpretacji Mt 16 są słowa Justyna Męczennika (ur.100) zachowane w „Dialogu z Żydem Tryfonem” (100:4). Później Tertulian (ur.155) potwierdza istniejące w Kościele odnoszenie Mt 16:18 do papieży: „Czy nie pouczył o wszystkim Piotra, nazwanego opoką zaplanowanego Kościoła, któremu oddał klucze Królestwa Niebieskiego i przekazał władzę rozwiązywania i związywania tak w niebie jak i na ziemi?” („Preskrypcja przeciw heretykom” 22. źródło: W. Bednarski, "W obronie wiary..."
Napisano 2007-04-17, godz. 05:49
Na pewno jest to błąd? A czy nie jest błędem wywyższanie się jednego człowieka nad immymi? A co z prawosławnymi, czy oni też popełniają błąd, że nie uznają prymatu papieża? I czy można zamiast żyć z wiary w Jezusa Chrystusa, zbawienia i pełni łask dostępować poprzez należenia do KK (czy też innego kościoła/organizacji).Problem w tym że protestanci widzą tutaj alternatywę: albo budowanie na Jezusie albo na Piotrze.
Ich błąd polega na tym, że nie dopuszczają możliwości, że Piotr (skała) jest osadzony na ważniejszej skale (Jezusie) i wtedy wszystko jest ok.
Napisano 2007-04-17, godz. 05:59
Problem nie jest ze zrozumieniem Mt16,18, ale z tym co na tym wersecie KK nadbudował. A jest to na takiej samej zasadzie Biblijne jak Biblijne są nauki WTS-u.(...)
Myślę, że nie powinno już być problemów z rozumieniem Mt 16,18.
Napisano 2007-04-17, godz. 07:20
Zapomnijmy na chwilę o papiestwie. Czy widzisz przeciwwskazania, aby uznać, że Piotr jest mniejszą skałą osadzoną na większej skale, jaką jest Jezus?Problem nie jest ze zrozumieniem Mt16,18, ale z tym co na tym wersecie KK nadbudował.
Napisano 2007-04-17, godz. 08:16
[...]
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych