To siebie pocieszaj tym.
Tylko ciekawe jak staniesz przed Sędzią i On ciebie zapyta dlaczego zamiast wierzyć Jemu przedkładałeś autorytet ludzki nad to, co On nauczał, co odpowiesz.
Odpowiadam:
Zaufałem Jezusowi, który zbudował swój Kościół na fundamencie Apostołów.
W tym Kościele Piotra ustanowił tym, który ma władzę związywania i rozwiązywania, daje mu klucze Królestwa Niebieskiego (Mt 16,19). Najwyższy Pasterz przekazuje pasterzowanie Piotrowi "Paś baranki i owce moje" (por. J 21,15-17). Powiedział też Zbawiciel do Piotra aby utwierdzał braci w wierze (Łk 22,32). Nowy Testament nazywa „pierwszym” wśród Apostołów (Mt 10:2).
Istotne jest to, że imię „Piotr” nie istniało do momentu gdy Chrystus je utworzył (wymyślił) i nadał Szymonowi. Widać więc, że to imię miało „coś” oznaczać. Zauważmy, że w całej Biblii nikt poza Apostołem nie posiada imienia Piotr czy Kefas. O ile dawne jego imię „Szymon” ma wiele osób to nowego imienia nikt.
Szymon otrzymuje nieznane imię Petros, specjalnie dla niego utworzone. Jeśli imię Piotr nie miałoby żadnego głębszego znaczenia, to czemu Jezus dał mu imię związane ze skałą? Czemu nikt inny nie otrzymał tego imienia, choć wszyscy inni „niby żywe kamienie” mieli tworzyć Kościół (1P 2:5)? Jeśli imię Piotr pochodzi od skały, a Jezus w Mt 16:18 wskazywałby na siebie jako Skałę, to po co by była tworzona tak niejasna sytuacja, w której dwie osoby byłyby nazywane identycznie?
Chrystus powiedział, że zbuduje Kościół swój (Mt 16:18). Budowanie to miało na pewno wykraczać poza życie Piotra, a Jezus miał go wznosić w oparciu o niego. Widać, że po śmierci Apostoła musiał go ktoś zastąpić. Podobnie słowa o Eucharystii: „to czyńcie na moją pamiątkę” (Łk 22:19) miały dot. też następców Apostołów, aż do momentu powrotu Chrystusa (1Kor 11:26). Również utwierdzanie braci w wierze miało być kontynuowane przez wieki, a nie tylko za życia Piotra, choć jemu tylko bezpośrednio to zlecono (Łk 22:32). Mt 16:18 mówi, że „bramy piekielne” nie przemogą Kościoła, a moce te miały działać zarówno za życia Piotra jak i później. Musieli więc analogicznie istnieć następcy Piotra.
Sukcesja apostolska wynika też ze słów Jezusa, w których zlecił Piotrowi i innym Apostołom nauczanie aż do skończenia świata (Mt 28:19n.) oraz gdy nadał im władzę „związywania i rozwiązywania” (Mt 16:19, 18:18). W/w posługi po Apostołach mieli przejąć inni, na których nałożono ręce (1Tm 5:22, 2Tm 1:6). Jeśli po Apostołach prawo dziedziczenia władzy biskupiej mieli inni, to czemu nie mógłby kolejny po Piotrze biskup Rzymu przejąć godności prymatu nad całym Kościołem? źródło: W. Bednarski, "W obronie wiary..."
Tak po prostu się zapytam. Od kogo otrzymałeś rozumienie Słowa Bożego? Czy potrafisz wykazać poprzedników w wierze aż do Apostołów?
Ja ufam memu Kościołowi. A dlaczego? Bo w swym nauczaniu w sprawiaj wiary jest nieomylny!
Piszesz o Jezusie. Więc dlatego Jemu ufam. Jezu ufam Tobie!
A dlaczego?
"Chrystus zagwarantował Apostołom i ich następcom nieomylność w sprawach nauczania gdy powiedział: „Kto was słucha, Mnie słucha, a kto wami gardzi Mną gardzi, lecz kto Mną gardzi, gardzi Tym, który Mnie posłał” (Łk 10:16).
Jeśli Chrystus słuchanie Kościoła nazywa słuchaniem Siebie, to jest to wystarczającym gwarantem prawdziwości i nieomylności nauki Kościoła.
1Tm 3:15 nazywa nas: „
Kościołem Boga żywego, filarem i podporą prawdy”. Nie wiem w jaki sposób można doszukiwać się błądzenia Kościoła w nauczaniu po takiej gwarancji Apostoła.
Kościół nie mógł zbłądzić, bo jest „Ciałem Chrystusa” 1Kor 12:27. Chrystus jest Jego „Głową” (Ef 1:22) i ma być z nim przez wszystkie wieki (Mt 28:20 por. Ef 3:21). Duch Św. też miał być z Kościołem na zawsze (J 14:16 por. Ap 3:6). Kościół wraz z Chrystusem ma przez wszystkie wieki oddawać chwałę Bogu (Ef 3:21).
Kościół nie mógł zbłądzić i odstąpić od Jezusa bo „Chrystus umiłował Kościół i wydał za niego samego siebie, aby go uświęcić, oczyściwszy obmyciem wodą, któremu towarzyszy słowo aby osobiście stawić przed sobą Kościół jako chwalebny, nie mający skazy czy zmarszczki, czy czegoś podobnego, lecz aby był święty i nieskalany” Ef 5:25nn. Odstępowali od Jezusa przez wieki jedynie ludzie, którzy opisani są np. w Dz 20:30 i 2P 2:1nn.
O przekazaniu nauki Chrystusa, które gwarantuje nieomylność św.Paweł uczył: „co usłyszałeś ode mnie za pośrednictwem wielu świadków, przekaż zasługującym na wiarę ludziom, którzy też będą zdolni nauczać i innych” 2Tm 2:2" (Bednarski, "W obronie wiary")
--
Proszę oznaczać cytaty! | Moderator
Użytkownik hi fi edytował ten post 2007-04-17, godz. 11:25