Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mt 25:32-33


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2007-08-13, godz. 19:23

Mt 25:32-33 Bg „I będą zgromadzone przed niego wszystkie narody, i odłączy je, jedne od drugich, jako pasterz odłącza owce od kozłów.(33) A postawi owce zaiste po prawicy swojej, a kozły po lewicy.”

Mt 25:32-33 BT „I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów.(33) Owce postawi po prawej, a kozły po swojej lewej stronie.”

Mt 25:32-33 Bw „I będą zgromadzone przed nim wszystkie narody, i odłączy jedne od drugich, jak pasterz odłącza owce od kozłów.(33) I ustawi owce po swojej prawicy, a kozły po lewicy.”

Mt 25:32-33 Bp „I zgromadzą się przed Nim narody całego świata, a On oddzieli jedne od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów.(33) Owce ustawi po prawej stronie, a kozły po lewej.”


Mt 25:32-33 NS „I będą przed nim zebrane wszystkie narody i będzie oddzielał jednych ludzi od drugich, jak pasterz oddziela owce od kóz.(33) I postawi owce po swej prawicy. ale kozy po swej lewicy.”

Mt 25:32-33 WH „και συναχθησονται εμπροσθεν αυτου παντα τα εθνη και αφορισει αυτους απ αλληλων ωσπερ ο ποιμην αφοριζει τα προβατα απο των εριφων(33) και στησει τα μεν προβατα εκ δεξιων αυτου τα δε εριφια εξ ευωνυμων”

Czy ktoś wie, dlaczego Strażnica oddaje grecki wyraz ERIFOS oznaczający kozioł, koźlę poprzez koza?

Ciekawe, jak z kozła można zrobić kozę? :lol:

Zastanawiające jest również to, że w innym miejscu biblii Strażnica tłumaczy ten wyraz poprawnie:

Lk 15:29 Bg „A on odpowiadając, rzekł ojcu: Oto przez tak wiele lat służę tobie, a nigdym nie przestąpił przykazania twego; wszakżeś mi nigdy nie dał koźlęcia, abym się z przyjacioły moimi weselił.”

Lk 15:29 BT „Lecz on odpowiedzał ojcu: Oto tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu; ale mnie nie dałeś nigdy koźlęcia, żebym się zabawił z przyjaciółmi.”

Lk 15:29 Bw „Ten zaś odrzekł ojcu: Oto tyle lat służę ci i nigdy nie przestąpiłem rozkazu twego, a mnie nigdy nie dałeś nawet koźlęcia, bym się mógł zabawić z przyjaciółmi mymi.”

Lk 15:29 Bp „On zaś rzekł do ojca: Tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu, a nie dałeś mi nigdy koźlęcia, abym się radował z przyjaciółmi.”


Lk 15:29 NS „Na to on rzekł do swego ojca: 'Oto tyle lat służyłem ci jak niewolnik i ani razu nie przestąpiłem twego przykazania, a jednak ani razu nie dałeś mi koźlęcia, żebym się cieszył z mymi przyjaciółmi.”

Lk 15:29 WH „ο δε αποκριθεις ειπεν τω πατρι αυτου ιδου τοσαυτα ετη δουλευω σοι και ουδεποτε εντολην σου παρηλθον και εμοι ουδεποτε εδωκας εριφον ινα μετα των φιλων μου ευφρανθω”

Użytkownik mirek edytował ten post 2007-08-13, godz. 19:49

On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#2 hi fi

hi fi

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 932 Postów

Napisano 2008-05-22, godz. 15:52

Dołączona grafika

za zgodą wydawcy Vocatio

"Całe Pismo jest natchnione przez Boga i pożyteczne":

Dołączona grafika

s.331

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Prawa szpalta to Przekład Nowego Świata.

Użytkownik hi fi edytował ten post 2008-05-22, godz. 17:21


#3 Sebastian Andryszczak

Sebastian Andryszczak

    BYŁEM Świadkiem Jehowy

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 6348 Postów
  • Gadu-Gadu:748371
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Karpacz

Napisano 2008-05-22, godz. 16:17

a jaka to różnica kozły czy kozy? (oczywiście dla sensu wypowiedzi biblijnej)

#4 Agape

Agape

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 882 Postów
  • Płeć:Not Telling

Napisano 2008-05-22, godz. 18:13

a jaka to różnica kozły czy kozy?

Roznia sie plcia ;)
Dołączona grafika

#5 Terebint

Terebint

    Taoista

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 4710 Postów
  • Płeć:Male

Napisano 2008-05-22, godz. 18:21

Roznia sie plcia ;)

Ano, właśnie. Kozy można doić, a Kozły to już nie za bardzo. :lol:

Oczywiście to żart, bez żadnych podtekstów. :lol:

"Ot, ma wygląd ptaka, a więc będzie latał, proste". - Baltazar Siedem Słońc


#6 Olo.

Olo.

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 1937 Postów

Napisano 2008-05-22, godz. 20:23

:) :lol: :lol: :lol: :)
Dobre.
Patrzeć na świat przez google, czy własnymi oczami? Oto jest pytanie.

#7 Sebastian Andryszczak

Sebastian Andryszczak

    BYŁEM Świadkiem Jehowy

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 6348 Postów
  • Gadu-Gadu:748371
  • Płeć:Male
  • Lokalizacja:Karpacz

Napisano 2008-05-22, godz. 20:45

a co w sensie wersetów zmienia płeć kóz albo kozłów?

#8 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-05-23, godz. 04:28

Wydaje mi się, że CK miało jakiś ukryty cel aby zmienić kozły na kozy. Moje podejrzenia dodatkowo wzmacnia fakt, że słowo "koza" jest całkiem innym wyrazem greckim niż "kozioł". Chociaż ten pierwszy nie występuje w formie rzeczownika w NT, to jednak mozna go znaleźć kilka razy w greckiej Septuagincie. Oto jeden z przykładów:

Rdz 31:38 Bw „Dwadzieścia lat mieszkałem u ciebie, owce twoje i kozy twoje nie roniły, ja nie jadłem baranów z trzody twojej.”

Rdz 31:38 NS „Przez te dwadzieścia lat byłem u ciebie. Twoje owce i twoje kozy nie miały poronień, a baranów z twojej trzody nigdy nie jadłem.”

Rdz 31:38 LXX „ταυτα μοι εικοσι ετη εγω ειμι μετα σου τα προβατα σου και αι αιγες σου ουκ ητεκνωθησαν κριους των προβατων σου ου κατεφαγον ”

Greckim wyrazem oznaczającym "koza" jest więc AIGOS. Widzimy również, że słowa tego brak w naszym omawianym wersecie z Mt 25:32-33. Tak jak wspomniałem już poprzednio słowo to nie występuje wprawdzie w formie rzeczownikowej w NT, ale można znaleźć wyraz będący jego pochodną przymiotnikową. Jest to słowo AIGEIOS - kozi (zobaczmy zauważalne podobieństwo z wyrazem podstawowym AIGOS - koza) i występuje tylko raz w NT. PNŚ oddaje go prawidłowo:

Hbr 11:37 Bw „byli kamienowani, paleni, przerzynani piłą, zabijani mieczem, błąkali się w owczych i kozich skórach, wyzuci ze wszystkiego, uciskani, poniewierani;”

Hbr 11:37 NS „Byli kamienowani, doświadczani, przerzynani piłą, umierali zabijani mieczem, chodzili w skórach owczych, w skórach kozich, będąc w nędzy, uciskani, poniewierani;”

Hbr 11:37 WH „ελιθασθησαν επειρασθησαν επρισθησαν εν φονω μαχαιρης απεθανον περιηλθον εν μηλωταις εν αιγειοις δερμασιν υστερουμενοι θλιβομενοι κακουχουμενοι”

A więc moje podejrzenia potwierdziły się - Towarzystwo Strażnica miało jakiś cel, aby zamienić kozły na kozy. Pytanie jest tylko: jaki?
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#9 Agape

Agape

    Domownik forum (501-1000)

  • Członkowie
  • PipPipPip
  • 882 Postów
  • Płeć:Not Telling

Napisano 2008-05-23, godz. 07:25

Prawda, sprawa plci nie jest obojetna. Nie chce myslec co by sie dzialo gdyby zmienili "owce" na "barany", dopiero bylaby obraza! ;)
Dołączona grafika

#10 miedziana_cyna

miedziana_cyna

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 273 Postów

Napisano 2008-06-22, godz. 17:20

Wydaje mi się, że nie było tu żadnego ukrytego celu, może z wyjątkiem takiego, żeby na siłę przetłumaczyć jakiś werset inaczej niż pozostałe przekłady, co w PNŚ często się zdarza. Nie widzę, żeby zmiana "kozłów" na "kozy" w jakikolwiek sposób zmieniała tu sens.

Należy jednak zaznaczyć, że w języku polskim nazwa gatunku zwierzęcia czasem wywodzi się od samca, a czasem od samicy. Np. jeśli mamy na myśli gatunek Canis familiaris, wykorzystujemy nazwę samca: "pies" (a nie samicy: "suka"). Z kolei, gdy mamy na myśli podgatunek Gallus gallus domestica, postępujemy odwrotnie - wykorzystujemy nazwę samicy: "kura" domowa (a nie samca: "kogut" domowy).

Z kozą jest podobnie jak z kurą: nazwa gatunku Capra hircus w języku polskim wywodzi się od samicy. Kiedy mamy na myśli grupę osobników tego gatunku obojga płci (lub po prostu cały gatunek), to mówimy na nie po prostu "kozy", tak jakby chodziło nam tylko o samice. Jedynie, jeśli chcemy być bardziej precyzyjni lub jeśli płeć ma istotne znaczenie, to wówczas dopiero wspominamy także o "kozłach".

Zresztą słowo "kozioł" jest w języku polskim wieloznaczne, bo tak mówi się też np. na samca sarny.

Dlatego, jeśli przyjmiemy, że to nie płeć, lecz gatunek zwierząt wspomnianych w tym wersecie jest istotny, to "kozy" jak najbardziej mogą się tu znaleźć. Warto dodać, że większość tłumaczeń (z wyjątkiem PNŚ) jest tutaj bardzo feministyczna - te "dobre" to owce (samice), a ci "źli" to kozły (samce). I kto tu mówi, że Biblia poniża kobiety? :P

Pozdrawiam! :)
Miedziana cyna, żelazny sód, wanadowy skand, berylowy tantal, kadmowy molibden...

#11 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-06-22, godz. 20:31

A mnie się wydaje, że Jezus mówił o kozłach. Bo przecież są to mniej szlachetne zwierzęta niż kozy. Poza tym kozy to w ogóle inny wyraz grecki.

Istnieje jeszcze jeden wyraz, który może oznaczać "kozioł". Jest nim słowo TRAGOS i występuje (4 razy w NT) w takich miejscach jak Hbr 9:12-13,19; 10:4.

Jeśli ktoś lubi bawić się w słowka i budowac je to podaję co udało mi się w tym temacie znaleźć w słowniku greckim:

koza - AIGOS - nie wystepuje w NT
kozi - AIGEIOS (Hbr 11:37)

kozioł - TRAGOS (Hbr 9:12-13,19; 10:4)

koźlę - ERIPHOS (Mt 25:32; Łk 15:29),
koźlątko - ERIPHION (Mt 25:33)

owca - PROBATON (Mt 10:6; 15:24; 25:33; J 10:1-4,7-8,11-13,15-16,26-27; 21:16-17; Hbr 13:20)
owieczka - PROBATION (J 21:16)
owczy - PROBATIKOS (J 5:2)

baran - ARNOS nie występuje w NT
baranek - ARNION (J 21:15; Obj 5-7, 12-15, 17, 19, 21-22)

jagnię - AMNOS (J 1:29,36; Dz 8:32; 1 P 1:19), AREN (Łk 10:3)

:P
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#12 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-06-24, godz. 22:46

Nie widzę, żeby zmiana "kozłów" na "kozy" w jakikolwiek sposób zmieniała tu sens.

A ja jednak widzę coś, co może być pewną wskazówką. Jesli bowiem Jezus mówił o owcach i kozłach, to tak naprawdę miałby na myśli dwa gatunki zwierząt (po parze):

baran
owca

koza
kozioł


wiemy, że Barankiem Bozym jest Jezus. Owce i kozły stoją odpowiednio po prawicy i lewicy Chrystusa. Zostają kozy. Kim one mogą być? A może są to po prostu bracia Jezusa, o których Jezus mówi w tej przypowieści:

Mt 25:40 Bw „A król, odpowiadając, powie im: Zaprawdę powiadam wam, cokolwiek uczyniliście jednemu z tych najmniejszych moich braci, mnie uczyniliście.”

jak myślicie?

Jeśli jednak według interpretacji Strażnicy po lewicy Chrystusa stoją kozy, to kim są bracia Jezusa? Oczywiście kozły! A więc takim to prostym sposobem dowiedliśmy, że namaszczony ostatek to kozły. :P
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#13 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-06-26, godz. 19:42

Oczywiście duzo osób pewnie pomyśli, iż w ostatnim poście zażartowałem sobie, ponieważ namaszczeni bracia Jezusa to przecież w interpretacji Strażnicy "pierwsze owce" a nie żadne "kozły". W sprawie "innych owiec" zapraszam do spokrewnionego wątku:

http://watchtower.or...?showtopic=2646

Ja jednak chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię: skoro według PNŚ kozły zamieniono na kozy, to dlaczego w literaturze Strażnicy przewija się tzw. motyw kozła? Na przykład bardzo dobrym przykładem jest Strażnica z 15 lipca 2002 roku, gdzie na stronie tytułowej widnieje w ogniu głowa kozła:

Dołączona grafika

po powiększeniu:

Dołączona grafika

A może to nie kozioł ale koza? :unsure:

Na pewno inni potrafią podać więcej przykładów z tym związanych. Na przykład kapitalnym przykładem jest jeszcze głowa kozła (barana?) na stoliku w rodzinie ŚJ, itd. Jest to tzw. manipulacja mentalna za pomocą obrazków.
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#14 miedziana_cyna

miedziana_cyna

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 273 Postów

Napisano 2008-06-26, godz. 20:20

Czyżby więc ta okładka "Strażnicy" ilustrowała katolicką wizję Piekła, w myśl której idą tam ci, którzy zostali nazwani przez Jezusa "kozłami"?

A tak w ogóle w te "przekazy podprogowe" nie wierzę: tak samo zresztą jak w "Twarz" na Marsie, "objawienie Jezusa" w postaci sadzy na kominie, czy też widzianego niedawno "płomiennego papieża". Dla mnie to tylko przykłady pareidolii, nic więcej.

Pozdrawiam! :)
Miedziana cyna, żelazny sód, wanadowy skand, berylowy tantal, kadmowy molibden...

#15 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-06-26, godz. 20:44

Czyżby więc ta okładka "Strażnicy" ilustrowała katolicką wizję Piekła, w myśl której idą tam ci, którzy zostali nazwani przez Jezusa "kozłami"?

nie wiem, może tak, może nie.


A tak w ogóle w te "przekazy podprogowe" nie wierzę

To jak wyjaśnisz tego kozła w płomieniu? Obejrzyj sobie na przykład ten artykuł:

http://www.piotrandr...pl/cokryja.html

czy uważasz to wszystko za przypadek?

Czy uważasz, że motyw kozła na ramieniu kobiety z rysunku na stronie 16 w Straznicy z 1 czerwca 1996 roku, to złudzenie?

Dołączona grafikaDołączona grafika


I dlaczego kochająca się, bogobojna rodzina Świadków Jehowy, według wyobrażeń artystycznych Brooklynu, z książki "Zyć wiecznie" na stronie 244, nie może się oprzeć potrzebie trzymania na stoliku drzeworytu, z głową... nie trudno się domyśleć czego.

Dołączona grafikaDołączona grafika

chociaż w tym przypadku wydaje mi sie, że to baran a nie koza. :P

Użytkownik mirek edytował ten post 2008-06-26, godz. 21:11

On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#16 miedziana_cyna

miedziana_cyna

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 273 Postów

Napisano 2008-06-27, godz. 16:54

Tak, uznaję to za przypadek.

Możliwe, że np. rysownik tej ilustracji ma w domu rycinę z głową kozła lub czymkolwiek to jest (bo ja tam widzę też grubego człowieczka owiniętego wokół bioder jakąś długą szmatą rozwiewaną przez wiatr) i dlatego mu przyszła do głowy. Zaś co do obecności jakiś tam kozłów w fałdach ubrań, płomieniach itp., to równie dobrze można twierdzić, że np. w egipskich piramidach znaleziono ilustracje czołgów i łodzi podwodnych, a skręcone węże na kaduceuszu znaczą, że w starożytności wiedziano już, jak wygląda helisa DNA. Dla mnie te wszystkie spostrzeżenia są tak samo poważne - czyli wcale.

A zresztą czy przypadkiem nie opierasz się tutaj na swoich subiektywnych obserwacjach? W końcu jesteś krytykiem wierzeń ŚJ i starasz się (nawet podświadomie) spojrzeć na to wyznanie od gorszej strony. Dlatego często widzisz to, co chciałbyś zobaczyć.

Powiedz mi więc proszę: czy masz jakiś dowód na to, że wizerunki kozła i demonów występują na ilustracjach w publikacjach ŚJ częściej niż w publikacjach innych wyznań? Dysponujesz jakimiś danymi statystycznymi na ten temat? Jeśli dotrzesz do jakichś analiz, z których wynika, że kozioł widnieje na obrazkach w literaturze ŚJ częściej niż np. w literaturze katolickiej czy mormońskiej, to wówczas miałoby to jakąś wartość dowodową.

A jeśli do tej pory nie przeprowadzono takiej analizy statystycznej, to może warto byłoby ją przeprowadzić? Bo dopatrzyć się gdzieś głowy kozła nie jest trudno. Trudniej jest udowodnić, że w danym zbiorze ilustracji głowa kozła występuje częściej niż w innej. No i oczywiście różnica powinna być wyraźnie widoczna, żeby mogło to świadczyć przeciwko zwykłemu zbiegowi okoliczności.

Pozdrawiam! :)
Miedziana cyna, żelazny sód, wanadowy skand, berylowy tantal, kadmowy molibden...

#17 mirek

mirek

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3184 Postów

Napisano 2008-06-27, godz. 19:02

Pomimo, że nie traktujesz tych rysunków poważnie, uważam jednak, że nie powinieneś tego zjawiska bagatelizować. Przypomnij sobie, że to właśnie diablowi chodzi, aby ludzie uważali, że w ogóle nie istnieje. Podobnie może być i w tym przypadku. Wielu puka się wprawdzie w czoło z tego powodu kręcąc z niedowierzaniem głową, ale osobiście uważam, że nie powinni stroić sobie z tego żartów i przynajmniej podchodzić do tego z wielką rezerwą.

Oczywiście zgadzam się z tobą, że częśc tych rysunków jest wysoce naciągana. Pozostaje jednak pewien procent, który nie pozostawia jakiejś tam wątpliwości i nie może to być dziełem przypadku. Na przykład za bardzo dobitny dowód uważam diabelską dłoń na rysunku pochodzącym z książki Wspaniały finał Objawienia bliski (strona 52). Zresztą sam zobacz:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Co o tym sądzisz?

Oczywiście kiedyś bardziej zajmowałem się tym tematem, ale zaprzestałem. Wydaje mi się również, że teraz stoję na bardziej neutralnym podłożu niż kiedyś. Na przykład teraz wiem, że na tym stoliku bogobojnej rodzinki ŚJ (jeden post wyżej) wcale nie ma kozła ale baran. Jeśli więc rysownik Strażnicy miał na myśli zasygnalizować tutaj Jezusa jako Baranka Bożego to rzeczywiście przyświecał mu chyba szlachetny cel. Niestety nie jestem w stanie ocenic motywów jego działania.

Nie wiem również jak to się ma do statystyki ogólnej, gdyż nikt jeszcze nie zrobił takiego eksperymentu. Jeśli jednak niektórzy twierdzą, że na rysunkach Strażnicy można znaleźć wszystko, nawet gołe babki, to niech mi pokaże chociaż jeden taki przykład. A tak to w zasadzie te ukryte rysunki mają raczej demoniczny podkład. To chyba tez o czymś świadczy. Czy jest to wszystko wymysłem ludzi, trudno mi jest na dzień dzisiejszy to ocenić. Na pewno wiele rysunków jest naciąganych, ale również wiele daje dużo do myślenia.
On zaś rzekł: Baczcie, by nie dać się zmylić. Wielu bowiem przyjdzie w imieniu moim, mówiąc: Ja jestem, i: Czas się przybliżył. Nie idźcie za nimi!" (Łk 21:8, BW)

#18 sebol

sebol

    Elita forum (> 1000)

  • Członkowie
  • PipPipPipPip
  • 3836 Postów
  • Lokalizacja:Waldenburg

Napisano 2008-06-27, godz. 19:21

istnieje jeszcze trzecia droga ;-) Ovis musimon po polskiemu Muflon ;-)Dołączona grafika czyli trzecia droga ;-) „ni to owca i ni to kozioł” ;-) zapraszam w Sudety ;-) u nas można to zobaczyć live ;-)
"Nie umiem wyobrazić sobie Boga nagradzającego i karzącego tych, których stworzył, a którego cele są wzorowane na naszych własnych - krótko mówiąc, Boga, który jest jedynie odbiciem ludzkich słabości." A.Einstein

"Religia jest obrazą godności ludzkiej
Bez niej mamy dobrych ludzi czyniących dobre rzeczy
i złych ludzi czyniących złe rzeczy
Żeby jednak dobrzy ludzie czynili złe rzeczy,
potrzeba religii" Richard Dawkins

#19 miedziana_cyna

miedziana_cyna

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 273 Postów

Napisano 2008-06-27, godz. 20:00

Mirku, ja wierzę w Szatana i wiem, że jest bardzo podstępny i nieraz przybiera pozory anioła światłości. I wcale nie bagatelizuję problemu działalności demonów w świecie. Jako katolik w pełni się z tym zgadzam.

Nie wierzę jednak w przekazy podprogowe, a to zupełnie inna sprawa. Czy to, że np. utworzenie przez sadzę na kominie wizerunku Jezusa uważam za zwykły zbieg okoliczności oznacza, że nie wierzę w Niego? Wcale nie! I zapewne Ty też nie wierzysz w te Jezusy i Maryje na murach, szybach i toście z serem. ;) No powiedz, wierzysz, czy nie? A jak nie, to czy oznacza to, że nie wierzysz w Boga?

Podobnie z Szatanem. To, że nie dopatruję się jego wizerunku/symbolu w jakiejś fałdzie ubrania postaci na ilustracji, wcale nie znaczy, że nie wierzę w diabła i demony. A takie "przekazy" dotyczą nie tylko publikacji ŚJ. Np. znaleziono wizerunek demona we włosach królowej na iluśtamfuntowym banknocie (nie pamiętam już dokładnie) i przez nawoływania jakichś nadgorliwców musiano go przeprojektować. Gdzieś na tym forum był nawet zamieszczony link do strony, na której przeprowadzono analizę dwóch katolickich kartek świątecznych - ileż to czarownic i diabłów tam znaleziono!

Inna sprawa, że są to obserwacje subiektywne, tzn. nie każdy interpretuje dany kształt w ten sam sposób. Kiedy przeglądałem wątek o przekazach podprogowych w publikacjach WTS, gdzieniegdzie rzeczywiście widziałem jakieś kozły, ale w niektórych miejscach nie dostrzegałem nic szczególnego.

Mnie przekona tylko rzetelna analiza, z której będzie wynikało, że takie nagromadzenie kozłów występuje tylko w publikacjach ŚJ, natomiast w katolickich, buddyjskich czy ateistycznych ich nie ma. To by dopiero o czymś świadczyło.

Aha, jeszcze jedno: dlaczego te rzekome wizerunki demonów czy tajemne symbole pojawiają się tak często na postaciach czy scenach pozytywnych, np. na ręce króla Dawida, na obrazku przedstawiającym pomazańców panujących z Chrystusem czy na stoliku w domu szczęśliwej i pobożnej rodziny ŚJ? Ewentualnie takie coś mógłby zrobić jakiś rysownik-sabotażysta pracujący dla WTS, który chce podstępnie odciągać ludzi od Organizacji przez podsuwanie skojarzeń z działalnością demonów. No bo co niby z tych "przekazów" ma wynikać? Że król Dawid służył Szatanowi albo że 144000 to w rzeczywistości demony na usługach Księcia Ciemności?

Pozdrawiam! :)

Użytkownik miedziana_cyna edytował ten post 2008-06-27, godz. 20:08

Miedziana cyna, żelazny sód, wanadowy skand, berylowy tantal, kadmowy molibden...

#20 Epoka

Epoka

    Forumowicz (51-500)

  • Członkowie
  • PipPip
  • 263 Postów

Napisano 2008-06-27, godz. 21:27

(...)Jeśli jednak według interpretacji Strażnicy po lewicy Chrystusa stoją kozy, to kim są bracia Jezusa? Oczywiście kozły! A więc takim to prostym sposobem dowiedliśmy, że namaszczony ostatek to kozły. :P

Mirku
Podzial na owce i kozy z przypowiesci zapisanej w Mateucza rozdzial 25, nie dotyczy, inaczej mowiac nie odnosi sie do grupy namaszczonych braci Jezusa.


„ni to owca i ni to kozioł”

Dobrze mowisz Sebol.
Bo:.(cytuje z Wikipedi) : "Występuje bardzo bliskie pokrewieństwo pomiędzy kozami, a owcami. Zresztą dzikie formy kóz i owiec są bardzo trudne do rozróżnienia na pierwszy rzut oka."




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych