Skocz do zawarto軼i


Zdj璚ie

Kim by這 S這wo? Jn 1:1


  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#1 Ucze Jana

Ucze Jana

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 20 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 09:29

Swoje opowiadanie o Jezusie Chrystusie aposto Jan zacz掖 s這wami.

Jn 1:1
„εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος”

„Na pocz徠ku by這 S這wo, a S這wo by這 u Boga, i Bogiem by這 S這wo.” (Biblie: Tysi帷lecia i Warszawska)

„Na pocz徠ku by這 S這wo, a S這wo by這 u Boga, a Bogiem by這 S這wo.” (Biblia Pozna雟ka)

„Na pocz徠ku by S這wo, a S這wo by u Boga i S這wo by bogiem.” (Przek豉d Nowego 安iata)

Nazwa Jezusa "θεος" [THEOS] (B鏬/b鏬). Co mia na my郵i? I czego chcia tym dowie嗆?

#2 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 10:03

A dlaczego uto窺amiasz zaraz Slowo z Jeszu? Je郵i przeczyta豚y to zdanie w dawniejszych przek豉dach jako "na pocz徠ku by這 s這wo...", to mo瞠 zrozumia豚ys to ca趾iem odmiennie, 瞠 jest tu mowa o stw鏎czej mocy s這wa Bo瞠go - por. Ps 33:6.
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#3 Ucze Jana

Ucze Jana

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 20 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 14:57

Bo ca貫 niebiosa wed逝g Jana tak go nazywaj.

Obj 19:13
"A przyodziany by w szat zmoczon we krwi, imi za jego brzmi: S這wo Bo瞠."

Zauwa 瞠 Syn Bo篡 b璠帷 鈍iadom i osobow istot w niebie jest nazywany "S這wem". Sam Jan wyja郾ia w ten spos鏏 co rozumie pod pj璚iem "S這wo". Rozumie osobowego Syna Bo瞠go.

#4 rekin

rekin

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 254 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 15:07

Wtrace tylko krotka uwage; na razie wszysto jest jasne i czytelne ,jesli utrzymacie dyskusje tak dalej ,to moze ktos z tego skorzysta oprocz was.
Blagam ,niech nie przemieni sie to w slowotok,lawine slow , zamiast odpowiedzi .

POZDRAWIAM

rekin

#5 Olo.

Olo.

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1937 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 15:54

A co rozumie, przez s這wa Jana Chrzciciela - je郵i nie wyznanie praegzystencji Jezusa?

Jn 1:15 (BW)
"Jan 鈍iadczy o nim i g這郾o wo豉: Ten to by, o kt鏎ym powiedzia貫m: Ten, kt鏎y za mn idzie, by przede mn, bo pierwej by ni ja."

Jn 1:30 (BW)
"To jest Ten, o kt鏎ym powiedzia貫m: Za mn idzie m捫, kt鏎y by przede mn, bo pierwej by ni ja."

Przecie Jan Chrzciciel urodzi si jakie p馧 roku przed Jezusem. Bo jego matka El瘺ieta by豉 w sz鏀tym miesi帷u ci捫y, kiedy anio zwiastowa Marii pocz璚ie Jezusa. Anio powidzia Marii:

π 1:36 (BW)
"I oto El瘺ieta, krewna twoja, kt鏎 nazywaj niep這dn, tak瞠 pocz窸a syna w staro軼i swojej, a jest ju w sz鏀tym miesi帷u."

Dlaczego wi璚 Jan Chrzciciel m闚i o Jezusie, 瞠 pierwej by od niego?
Patrze na 鈍iat przez google, czy w豉snymi oczami? Oto jest pytanie.

#6 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 16:07

Zgadza si Jeszua nosi imi "S這wo Bo瞠". Co to jednak oznacza? Zauwa, 瞠 zwi您ane jest to z jego pos逝g. Jest "S這wem Bo篡m" dlatego, 瞠

"Albowiem ten, kt鏎ego pos豉 B鏬, GΜSI SΜWA BO浩" Jana 3:34

Przeczytaj sobie uwa積ie takie fragmenty jak Jana 8:55; 12:48; 17:6, 8, 14, 17 瞠by poda tylko Jana i w jakim sensie on u篡wa tego okreslenia. Wida z tych fragment闚, 瞠 Jeszua jest kim innym ni slowo Bo瞠. On je g這si i dlatego w objawieniu przyznany jest mu ten tytu, a to tym bardziej, 瞠 bior帷 pod uwage Heb 1:2 B鏬 najpe軟iej przem闚i w豉郾ie przez Syna. Czy to wszystko upowaznia nas do czytania "Jezus", kiedy s造szymy "s這wo"?

Jak wi璚 rozumiesz przypowie嗆 o Siewcy? (Mt. 13:1-9). Kim jest Siewca, a czym nasienie? Czy nasienie nie jest "s這wem o Kr鏊estwie"? (werset 19) A Siewca jak wyja郾ia inna przypowie嗆 to nie Syn Cz這wieczy? (werset 37)
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#7 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 16:25

Przy okazji Kolosan 1:17 wspomina貫m, 瞠 wyra瞠nie "przede mn" posiada dwa znaczenia. Mo積a je rozumie czasowo b康 "wa積o軼iowo". Leon Morris w "The Gospel According to John" pisze, 瞠 mo積a to przet逝maczy nast瘼uj帷o parafrazuj帷: "Id帷emu po mnie dano pierwsze雟two nade mn, gdy by on (zawsze) przede mn, m鎩 zwierzchnik". Podobnie rozumiej to Murray i Abbot w "Jesus according to St John" i "Johannine Grammar".

Przyk豉dami u篡cia "protos" w znaczeniu "najwa積iejszy, g堯wny, czy szef" to Mt 20:27; 22:38; Mk. 6:21
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#8 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 68 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 17:06

A jak rozumie s這wa Jezusa z Ewangelii Jana?

Jana 8:58 "Odpowiedzia im Jezus: Zaprawd, zaprawd powiadam wam, pierwej ni Abraham by, Jam jest (ewentualnie "ja by貫m")."

A Micheasza.

Micheasza 5:1 "Ale ty, Betlejemie Efrata, najmniejszy z okr璕闚 judzkich, z ciebie mi wyjdzie ten, kt鏎y b璠zie w豉dc Izraela. Pocz徠ki jego od prawieku, od dni zamierzch造ch."

Je郵i nie 鈍iadcz one o preegzystencji Jezusa, to kim by Jezus przed narodzeniem z Maryji?
Mroczne czasy nasta造 dla prawdy. Szuka jej nam trzeba. Jak proroctwa zapowiada造.

#9 Olo.

Olo.

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1937 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 17:13

Napisa貫 Arturze:

Leon Morris w "The Gospel According to John" pisze, 瞠 mo積a to przet逝maczy nast瘼uj帷o parafrazuj帷: "Id帷emu po mnie dano pierwsze雟two nade mn, gdy by on (zawsze) przede mn, m鎩 zwierzchnik". Podobnie rozumiej to Murray i Abbot w "Jesus according to St John" i "Johannine Grammar".


Wierz Ci 瞠 tak rozumuj, ale jakie maj po temu dowody? S ludzie kt鏎zy maj wiele pogl康闚 na temat Jezusa, ale to niczego nie dowodzi. Masz okazje przedstawi tu dowody na poprawno嗆 takiego rozumowania. Ja ch皻nie wys逝cham. Oczywi軼ie je郵i masz czas.
Patrze na 鈍iat przez google, czy w豉snymi oczami? Oto jest pytanie.

#10 Gonzalo

Gonzalo

    Domownik forum (501-1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPip
  • 666 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 17:26

Micheasza 5:1 "Ale ty, Betlejemie Efrata, najmniejszy z okr璕闚 judzkich, z ciebie mi wyjdzie ten, kt鏎y b璠zie w豉dc Izraela. Pocz徠ki jego od prawieku, od dni zamierzch造ch."

Odpowiadam w imieniu Artura i arian klasycznych.

To metafora. Oznacza, 瞠 Jehowa od pocz徠ku planowa, 瞠 kto taki si pojawi. Gdyby to rozumie dos這wnie, to oznacza這by to wsp馧-wieczno嗆 Ojca I Syna, poniewa czasokres isnienie Jehowy jest dok豉dnie tak samo opisany (przynajmniej w PN) w Ps 90,2 oraz Ps 93,2 - obydwaj istnieliby "od dni czasu niezmierzonego".

Co do J 8,58, to oczekuj odpowiedzi r闚nie niecierpliwie jak ty.

#11 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 19:08

Choroba, ju 瘸逝j, 瞠 wycofa貫m si z po瞠gnania, jak ja mam cokolwiek przet逝maczy ;)

Mo瞠 najpier Micheasz.

Gonzalo co 豉piesz, ale nie do ko鎍a. Lepiej nie bra si za wyja郾ianie stanowiska innych, je郵i nie do ko鎍a si je zna :D

W Micheasza, padaja dwa okre郵enia "yowm owlam" i "qedem". Gedem pada np w takich miejscach jak : 5 Moj. 33:15; Ps. 74:2, 12; Ps. 77:6, 12 Iz 19:11 ; 23:7; 45:21 51:9, a yowm owlam w Mich 7:14; Am. 9:11 Iz 63:9, 11 46:9

Jak wida wyra瞠nia te podobnie jak wiele s堯w w Biblii maj r騜ne znaczenia w zale積o軼i do kogo s odnoszone. Yowm Owlam to po prostu "dawne dni" a qedem to "staro篡tny, dawny". To prawda, 瞠 w odniesieniu do Boga nios id wieczno軼i, ale w odniesieniu do g鏎, czy Izraela, Asafa czy wydarze z Egiptu ju nie nios idei wieczno軼i, ale"dawno軼i" czy "staro篡tno軼i". 砰dzi czytaj帷y to proroctwo nie mieli 瘸dnych problem闚 w odniesieniu ich do Mesjasza, kt鏎ego postrzegali jako zwyk貫go cz這wieka typu kr鏊 Dawid czy inny z kr鏊闚.

Ponadto s這wo mowtsaah - wyj軼ie, pocz徠ek wed逝g moich wiadomo軼i, ale jeszcze niesprawdzonych do ko鎍a, ma co wsp鏊nego z rodowodem, genealogi, wskazuje wi璚 to proroctwo na "staro篡tno軼" rodu Mesjasza (mo積a go pociagn帷 a do Adama ;)

Do trynitarian za odnosi si werset Mich 5:3, gdzie Mesjasz okre郵a kto jest jego Bogiem.
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#12 grzesiek32

grzesiek32

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 184 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 19:17

Arturze, nie podoba mi si takie wykr璚anie pisma. Na ka盥ym niemal kroku oczy ono o preegzystencji Jezusa, a Ty ka盥y taki werset co do jednego wykr璚asz na jaki dziwny spos鏏. W ten spos鏏 mo瞠my wykr璚a, je郵i mamy tylko kilka razy wspomniane o jakim fakcie, podczas gdy ca貫 nauczanie Biblijne przeczy takiej dos這wnej interpretacji. Niemal瞠 na ka盥ym kroku Biblia ukazuje nam przedludzkie istnienie Jezusa, a Ty na ka盥y taki werset naginasz widz帷 w tym alegori, metafor itp. To nie ca陰 Bibli si naci庵a pod jeden jaki werset, tylko jaki jeden werset pod ca陰 Bibli. Jak (za堯禦y) 20% s堯w Jezusa i aposto堯w jest alegori i metafor, a Ty pewn klas argument闚 w 100% interpretujesz alegorycznie i metaforycznie, to nie dodaje to wiarygodno軼i Twojej interpretacji. Wszystko mo積a zrobi, ale w uczciwych granicach, na tyle, na ile statystyka s這wa ludzkiego na to pozwala. Podobnie jest z wersetami trynitarnymi. Jak 10% tekstu biblijnego nie jest intuicyjna od strony gramatyki, a Ty wszystkie wersety m闚i帷e o B鏀twie Chrystusa wykr璚asz od strony gramatycznej na spos鏏, kt鏎y nie jest intuicyjny, to ja dzi瘯uj za co takiego. Jakby w tek軼ie biblijnym by造 tylko mo瞠 ze dwa lub 3 fragmenty m闚i帷e pozornie o preegzystencji Jezusa, a ca豉 reszta nauczania biblijnego by temu przeczy豉, m鏬豚y si dopatrywa tam metafory, lecz w tym momencie przesadzasz.

- Olo ma racj - te fragmenty J 1,15.30 bardzo mocno 鈍iadcz o Jego preegzystencji. Mowa jest tam o tym, 瞠 Jezus by pierwszy przed Janem, ale r闚nie powiedziane, 瞠 ten za mna przychodz帷y sta si (ginomai w perfektum) przede mn "ho opizo mou erchomenos emprosthen mou gegonen" - dos這wnie "(ten) za mn przychodz帷y przede mn sta訛si".
- J 8,58 (zanim Abraham sta si, Ja Jestem).
- sam fakt, 瞠 Jezus stwarza 鈍iat: J 1,3.10; Kol 1,16; Hbr 1,2.10 (tylko nie m闚, 瞠 dia + genetivus mo積a przet逝maczy jako "z powodu", "ze wzgl璠u na", bo nie mo積a - udowadnia貫m w polemice "czy Jezus jest stw鏎c (2)")
- jest On nazwany "Ojcem odwiecznym" Iz 9,5
- Ju za czas闚 Dawida by jego Panem Mt 22,41-45. Podobnie by Panem El瘺iety π 1,43. Wi璚ej szczeg馧闚 u mnie na forum w dziale Tr鎩ca i w徠ku o Ps 110,1
- na ka盥ym kroku powtarza, 瞠 zst徙i z nieba (J 3,13.31; 6,38.41-42.50-51; 8,23; 16,27-28; 17,8),
- b璠zie wst瘼owa tam, gdzie by pierwej J6,62, 16,28-30 (wersety 29-30 ukazuj, 瞠 s這wa Jezusa nie s jak捷 przypowie軼i)
- mia chwa喚 u Ojca, zanim 鈍iat powsta J 17,5
- zosta umi這wany przed za這瞠niem 鈍iata J 17,24
- B鏬 da 鈍iatu swego Jednorodzonego Syna (J 3,16.17; 1J 4,9)
- pocz徠ek stworzenia bo瞠go Ap 3,14 interpretowany przez antytrynitarian jako pierwsze stworzenie bo瞠, a przez trynitarian jako ten, co nada pocz徠ek stworzeniu bo瞠mu. Niby mo瞠 i jest jaka mo磧iwo嗆 zrozumienia tego s這wa w wersji antypreegzystencjalnej, ale wtedy podpadniesz wszystkim antytrynitarianom i arianom :)

No i ten nieszcz瘰ny fragment J 1,1. Werset 14 wyra幡ie nawi您uje do wersetu 1. Pocz徠ek zdania w wersecie 14 zaczyna si od s這wa "kai" - jest to grecki sp鎩nik oznaczaj帷y "i", lub "a", przez co sugeruje, 瞠 ten werset do czego nawi您uje. Wcze郾iej 鈍. Jan u篡 tego s這wa w wersecie 1 i nigdzie pomi璠zy wersetami 1 i 14 nie u篡wa go. Ju werset 3 wyra幡ie nawi您uje do dzie豉 stw鏎czego tego logosu, co wyra幡ie harmonizuje z nauczaniem biblijnym Jezusa jako stw鏎cy i z wersetem 10. Ten logos w wersecie 4 uto窺amia z 篡ciem i 鈍iat這軼i, a nast瘼nie t 鈍iat這嗆 z Jezusem (w. 7-9). Nie wiem jak mo積a inaczej zrozumie ten logos z J 1,1. Trzeba bardzo, bardzo chcie to zrozumie inaczej wbrew wszystkiemu...

Pozdrawiam
Grzesiek
Serwis monoteistyczny - trynitarny:
trinitarians.info, apologetyka.info

#13 Gonzalo

Gonzalo

    Domownik forum (501-1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPip
  • 666 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 19:26

Arturze:
:D Dobrze kombinujesz, poluj dalej :D
Odwieczno嗆 Jahwe wyra穎na jest w tych dw鏂h miejscach z psalm闚 innymi s這wami ni odwieczno嗆 Mesjasza w Micheaszu, tak czy nie?
Je郵i tymi samymi, "to dlaczego mnie bijesz?" (J 18,23)
A tak przy okazji, jakie hebrajskie s堯wko pada w Iz 9,6, gdzie jest "wiekuisty(Ojciec)"?

#14 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 19:56

W Izajasza pada okre郵enie "ad ab". Troszk inne s這wo ni w Micheasza, bardziej zwi您ane z poj璚iem naszej wieczno軼i, bo yowm owlam rzutuje bardziej w przesz這嗆 ni przysz這嗆.

Co do twoich zarzut闚 do Psalm闚 90 i 93 to pada tam jak w Micheasza owlam, chociaz nie jestem pewien, bo w 90 jest owlam ad owlam, a ja nie znam hebrajskiego by sie wypowiada autorytatywnie w tej sprawie.

Nie mam te zamiaru ci "bi", poda貫m tylko argument, 瞠 fakt i okre郵enie to stosowane jest do Boga w psalmach, kt鏎e poda貫, nie oznacza jeszcze, 瞠 w tym samym znaczeniu nale篡 odnie嗆 je do Mesjasza, tym bardziej, 瞠 istnieje WIELE przyk豉d闚 kiedy okre郵enie to stosowano do innych ludzi, poj耩 i rzeczy i wtedy nabiera這 ono znaczenia ograniczonego czasu. Ja nie m闚i, 瞠 Micheasza NIE MO烤A rozumie w sensie wieczno軼i na podstawie u篡cia tego wyra瞠nia, bo mo積a, ma ono te takie znaczenie. M闚ie tylko, 瞠 MO烤A te rozumie to inaczej i wtedy kwesti interpretacji jest jak to zrozumiemy i jak po陰czymy z innymi tekstami Pisma i nauk o Mesjaszu.
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#15 Olo.

Olo.

    Elita forum (> 1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPipPip
  • 1937 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:09

Gonzalo.

Troche na temat s這wa "odwieczny" w Iz 9:6 znajdziesz tutaj.

http://www.republika...codwieczny.html

Oczywi軼ie wiem 瞠 znajdziesz wi璚ej odpowiedzi, jednak t te warto przeczyta. Ale 瞠by nie rozdrabnia w徠ku, wr鵵my do meritum.

Panowie piszmy zwi瞛貫 i tre軼iwe posty jak zaleca administrator forum. Narazie idzie 鈍ietnie. Czego si wsp鏊nie nauczymy :D .
Patrze na 鈍iat przez google, czy w豉snymi oczami? Oto jest pytanie.

#16 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:17

Panowie piszmy zwi瞛貫 i tre軼iwe posty jak zaleca administrator forum. Narazie idzie 鈍ietnie. Czego si wsp鏊nie nauczymy  :D


Jak na razie tylko Grzegorz troch si wy豉ma, trudno by這by mi odpisa mu nie 豉mi帷 zaleenia administratra :D
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#17 artur olczykowski

artur olczykowski

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 474 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:23

Olo zgadzam sie, 瞠 artyku Arka na temat iz 9:6 jest dobry. Podoba mi si to, 瞠 poszed w kierunku zaakcentowania przysz貫j wieczno軼i Mesjasza jako "ojca przysz貫go wieku" lub "ojca wieczno軼i". Tak w豉郾ie to rozumiem.

Sz鏀tka dla Arka ;)
Sz'ma Israel, JHWH eloheinu, JHWH echad. Dewarim 6:4

www.Jeszua.pl - serwis monoteistyczny

#18 Ucze Jana

Ucze Jana

    Początkujący (1-50)

  • Cz這nkowie
  • Pip
  • 20 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:28

A co s康zi o s這wach Jezusa o swoim zst徙ieniu z nieba?

Jn 3:13
"Ponadto nikt nie wst徙i do nieba opr鏂z tego, kt鏎y z nieba zst徙i - Syna cz這wieczego."

Jn 6:38
"poniewa zst徙i貫m z nieba nie po to, 瞠by wykonywa wol swoj, lecz wol tego, kt鏎y mnie pos豉."

#19 grzesiek32

grzesiek32

    Forumowicz (51-500)

  • Cz這nkowie
  • PipPip
  • 184 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:37

Panowie piszmy zwi瞛貫 i tre軼iwe posty jak zaleca administrator forum. Narazie idzie 鈍ietnie. Czego si wsp鏊nie nauczymy


Nie no, Panowie, bez przesady. Wydaje mi si, 瞠 wa積e jest to, aby nie odpowiada nic na si喚, jak co nie wymaga odpowiedzi, 瞠by nie robi tego dla zasady "odpowiem na ka盥e jego s這wo", 瞠by nie cytowa bezsensownie za ka盥ym razem ca貫j tre軼i poprzednik闚 itp. Jak kto ma co du瞠go do napisania, to wg. mnie powinien to zrobi na raty, aby si lepiej czyta這.

Jak tak bardzo spodoba Wam si artyku Arka, to wydaje mi si, 瞠 warto by r闚nie wspomnie o polemice z tym artyku貫m autorstwa Jana Lewandowskiego (jak dla mnie jest ona rewelacyjna).

Czy B鏬 antytrynitarzy istnieje bez jakiegokolwiek pocz徠ku?

By豉 jeszcze polemika z ripost:

http://www.trinitari...hp?artykulID=38

Serdecznie pozdrawiam
Serwis monoteistyczny - trynitarny:
trinitarians.info, apologetyka.info

#20 Gonzalo

Gonzalo

    Domownik forum (501-1000)

  • Cz這nkowie
  • PipPipPip
  • 666 Post闚

Napisano 2005-03-15, godz. 20:38

Olo,
Nie da si ruszy z interpretacj J 1,1 bez odpowiedzi na pytania:
jak si ma logos do Boga?
jakiej jest natury?
jak si ma do Jezusa?
Wiesz, 瞠 zapyta貫m o to ju gdzie indziej i ch皻nych do odpowiedzi nie by這.
Gdzie s ci wszyscy uczeni w Pi鄉ie? Czekaj na wskaz闚ki od swoich CK?




U篡tkownicy przegl康aj帷y ten temat: 0

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych