Skocz do zawartości


Zawartość użytkownika mirek

Odnotowano 1000 pozycji dodanych przez mirek (Rezultat wyszukiwania ograniczony do daty: 2017-02-08 )



Sort by                Order  

#105481 Dz 5:3

Napisano przez mirek on 2008-11-09, godz. 13:10 w Duch Święty

Ukazał się jako gołębica istota żywa. Ale nie osoba.

No ale czy gołębica jest mocą czy prądem elektrycznym? I czy ty byś chciał, aby Duch Święty ukazał się jako człowiek? Jezus Chrystus przyszedł jako człowiek i i tak niektórzy w niego nie wierzą. Natomiast biorąc pod uwagę wszystkie wymienione czynniki, okazuje się, iż Duch Święty jest istotą (ukazał się jako gołębica, a gołębica przecież jest istotą, a nie mocą czy siłą) posiadającą takie cechy jak rozum, świadomość oraz wolę (wersety były przytoczone wyżej). To wszystko razem wyraźnie daje mi do zrozumienia, iż Duch Święty jest konkretną osobą.

Zresztą zwierzęta symbolizują w Biblii osoby (wąż - diabeł, baranek - Jezus, itd). Pisałem o tym tutaj:

http://watchtower.or...?showtopic=5254



#105479 Koncepcja trynitarno-unitarna.

Napisano przez mirek on 2008-11-09, godz. 13:01 w Trójca

Olo, gierki słowne dla Ciebie. To tylko część, oczywiście!

w każdym z nas mieszka cała Trójca Święta:

Bóg Ojciec
2Kor 6:16 Bw „Jakiż układ między świątynią Bożą a bałwanami? Myśmy bowiem świątynią Boga żywego, jak powiedział Bóg: Zamieszkam w nich i będę się przechadzał pośród nich, I będę Bogiem ich, a oni będą ludem moim.”

1J 3:24 Bw „A kto przestrzega przykazań jego, mieszka w Bogu, a Bóg w nim, i po tym Duchu, którego nam dał, poznajemy, że w nas mieszka.”

1J 4:4 Bw „Wy z Boga jesteście, dzieci, i wy ich zwyciężyliście, gdyż Ten, który jest w was, większy jest, aniżeli ten, który jest na świecie.”

1J 4:12 Bw „Boga nikt nigdy nie widział; jeżeli nawzajem się miłujemy, Bóg mieszka w nas i miłość jego doszła w nas do doskonałości.”



Syn Boży
J 6:56 Bw „Kto spożywa ciało moje i pije krew moją, we mnie mieszka, a Ja w nim.”

2Kor 13:5 Bw „Poddawajcie samych siebie próbie, czy trwacie w wierze, doświadczajcie siebie; czy nie wiecie o sobie, że Jezus Chrystus jest w was? Chyba żeście próby nie przeszli.”

Kol 1:27 Bw „Im to chciał Bóg dać poznać, jak wielkie jest między poganami bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały.”



Duch Święty
J 14:17 Bw „Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie.”

1Kor 3:16 Bw „Czy nie wiecie, że świątynią Bożą jesteście i że Duch Boży mieszka w was?”

1Kor 6:19 Bw „Albo czy nie wiecie, że ciało wasze jest świątynią Ducha Świętego, który jest w was i którego macie od Boga, i że nie należycie też do siebie samych?”




cała Trójca Święta jest też w naszych sercach:

Bóg Ojciec
Rz 5:5 Bw „a nadzieja nie zawodzi, bo miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który nam jest dany.”

Syn Boży
Ef 3:17 Bw „żeby Chrystus przez wiarę zamieszkał w sercach waszych, a wy, wkorzenieni i ugruntowani w miłości,”

Duch Święty
2Kor 1:22 Bw „który też wycisnął na nas pieczęć i dał zadatek Ducha do serc naszych.”



Pociesza nas cała Trójca Święta:

Bóg Ojciec
Iz 51:12 Bw „Ja, Ja jestem tym, który was pociesza. Kim jesteś ty, że się boisz człowieka śmiertelnego, syna człowieczego, który ginie jak trawa?”

2Kor 7:6 Bw „Lecz Ten, który pociesza uniżonych, Bóg, pocieszył nas przez przybycie Tytusa;”



Syn Boży
J 14:16 Bw „Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki -”

1J 2:1 Bw „Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy.”



Duch Święty
J 14:26 Bw „Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.”

J 15:26 Bw „Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;”

J 16:7 Bw „Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę go do was.”




Cała Trójca uświęca nas:

1Tes 5:23 Bw „A sam Bóg pokoju niechaj was w zupełności poświęci, a cały duch wasz i dusza, i ciało niech będą zachowane bez nagany na przyjście Pana naszego, Jezusa Chrystusa.”

Hbr 2:11 Bw „Bo zarówno ten, który uświęca, jak i ci, którzy bywają uświęceni, z jednego są wszyscy; z tego powodu nie wstydzi się nazywać ich braćmi,”

1P 1:2 Bw „według powziętego z góry postanowienia Boga, Ojca, poświęconych przez Ducha ku posłuszeństwu i pokropieniu krwią Jezusa Chrystusa: Łaska i pokój niech się wam rozmnożą.”




Cała Trójca daje życie

Rdz 2:7 Bw „ukształtował Pan Bóg człowieka z prochu ziemi i tchnął w nozdrza jego dech życia. Wtedy stał się człowiek istotą żywą.”

J 5:21 Bw „Albowiem jak Ojciec wzbudza z martwych i ożywia, tak i Syn ożywia tych, których chce.”

2Kor 3:6 Bw „który też uzdolnił nas, abyśmy byli sługami nowego przymierza, nie litery, lecz ducha, bo litera zabija, duch zaś ożywia.”




Cała Trójca nas kocha

J 3:16 Bw „Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.”:

Ef 5:25 Bw „Mężowie, miłujcie żony swoje, jak i Chrystus umiłował Kościół i wydał zań samego siebie,”

Rz 15:30 Bw „Proszę was tedy, bracia, przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa, i przez miłość Ducha, abyście wespół ze mną walczyli w modlitwach, zanoszonych za mnie do Boga,”




Cała Trójca Święta ma społeczność (wspólnotę):

Bóg Ojciec
1J 1:3 Bw „co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy, abyście i wy społeczność z nami mieli. A społeczność nasza jest społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.”


Syn Bozy
1Kor 1:9 Bw „Wierny jest Bóg, który was powołał do społeczności Syna swego Jezusa Chrystusa, Pana naszego.”

1J 1:3 Bw „co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy, abyście i wy społeczność z nami mieli. A społeczność nasza jest społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.”



Duch Święty
2Kor 13:13 Bw „Łaska Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga, i społeczność Ducha Świętego niech będzie z wami wszystkimi.”

Flp 2:1 Bw „Jeśli więc w Chrystusie jest jakaś zachęta, jakaś pociecha miłości, jakaś wspólnota Ducha, jakieś współczucie i zmiłowanie,”



Niemniej są pewne widoczne różnice w pewnych funkcjach wśród członków Trójcy. Na przykład, Ojciec decyduje, kto będzie zbawiony (Ef 1:4), Syn ich zbawia (Ef 1:7), a Duch Święty pieczętuje (Ef 1:13).



#105476 Koncepcja trynitarno-unitarna.

Napisano przez mirek on 2008-11-09, godz. 12:42 w Trójca

Mirku. To tylko gra słów. W Biblii też powiedziano:

1Tes 5:21
Wszystko badajcie, a co szlachetne - zachowujcie

A przecież nie jesteśmy równi ani Ojcu, ani Synowi. Wiele tekstów na forach i ich zapodanie, to tylko gierki słowne. Ja myślałem o bardziej otwartej dyskusji. No cóż, może jednak nie to miejsce. Nie ten czas.

Olo ja ci chcę pomóc, ale jak ty w to nie wierzysz to co ja mogę poradzić. Skoro mówisz, że to gierki słowne, to wsadż sobie do jednego wora wszystkich, bo przecież wszyscy mają badać nerki, płuca i serce, więc wszyscy są Synem i Ojcem. Lekarz przecież też bada sece i nerki. Do takich absurdalnych wniosków dochodzi się w wyniku Twojej logiki. Nie zauważyłeś nawet, że sam podważyłeś Twoją własną argumentację.

1Kor 2:10 Bw „Albowiem nam objawił to Bóg przez Ducha; gdyż Duch bada wszystko, nawet głębokości Boże.”



#105460 Koncepcja trynitarno-unitarna.

Napisano przez mirek on 2008-11-09, godz. 08:23 w Trójca

Zwróćcie więc uwagę - a powiem Wam że przebadałem te Pisma pod tym kątem - iż w ST tylko Jahwe jest nazwany tym "który bada nerki i serca". Tych wersetów jest kilka. A najbardziej wymowny z nich to:

Jer 17:10
Ja, Jehowa, badam serce, sprawdzam nerki, by każdemu oddać według jego dróg, według owocu jego postępków.

Natomiast Jezus miał tak ujawnić zborom swą tożsamość:

Obj 2:23
...wszystkie zbory poznają, że ja jestem tym, który bada nerki i serca, i oddam każdemu z was według waszych uczynków.

Cytaty podałem za PNS. Możecie sprawdzić, że inne oddają tak samo. Jednak czego nas chciał nauczyć Jezus, bazując na znajomości Pism Hebrajskich. Mnie sie tu ciśnie na usta wniosek, że to On wraz z Ojcem przemawiali w pierwszej osobie przez proroków, jako Jahwe.

Olo, a ja bym dorzucił jeszcze Ducha Świętego, bowiem to cała Trójca Święta bada nas:

Ps 7:10 Bw "Niechże skończy się zło bezbożnych! Utwierdź sprawiedliwego, Który badasz serca i nerki, Boże sprawiedliwy."

Ps 26:2 Bw "Zbadaj mnie, Panie, i doświadcz, Poddaj próbie nerki i serce moje!"

Jr 11:20 Bw "Lecz, Panie Zastępów, który sprawiedliwie sądzisz, który badasz nerki i serca, niech ujrzę twoją odpłatę na nich, gdyż tobie poruczyłem moją sprawę."

Jr 20:12 Bw "Lecz Ty, o Panie Zastępów, który badasz sprawiedliwego, przenikasz nerki i serce, spraw, bym ujrzał twoją pomstę nad nimi, gdyż tobie powierzyłem moją sprawę."



Bóg Ojciec
Jr 17:10 Bw „Ja, Pan, zgłębiam serce, wystawiam na próbę nerki, aby oddać każdemu według jego postępowania, według owocu jego uczynków.”


Syn Bozy
Ap 2:23 Bw „A dzieci jej zabiję; i poznają wszystkie zbory, że Ja jestem Ten, który bada nerki i serca, i oddam każdemu z was według uczynków waszych.


Duch Święty
1Kor 2:10 Bw „Albowiem nam objawił to Bóg przez Ducha; gdyż Duch bada wszystko, nawet głębokości Boże.”


Skoro Duch Święty bada wszystko to również serce i nerki. :P Biblię trzeba czytać z uwagą. Podane wersety są jednym z dowodów na Trójcę Świętą.

Powyższy werset jest też dowodem na to, iż Duch Święty jest w pewien sposób "większy" od Ojca i Syna, bowiem ci pierwsi badają tylko serce i nerki, natomiast Duch Święty bada wszystko. Poszczególne Osoby Trójcy mogą więc być większe lub mniejsze od siebie, ale zawsze jest to podporządkowanie funkcjonalne. Na przykład Ojciec jest większy od Syna, ponieważ Syn jest mu poddany. Ale jednocześnie na przykład grzech przeciwko Duchowi Świętemu jest cięższy niż grzech przeciwko pozostałym dwóm Osobom. Czyli Duch jest większy zarówno od Ojca jak i od Syna. Z kolei wyższość Ojca czy Syna nad Duchem widać w tych wersetach, gdzie Ojciec czy Syn "posyła" Ducha. Rwność Ojca z Synem mozna zauważyć, gdy Ojciec nazwał Syna "Bogiem i Panem" (Hbr 1:8-10), natomiast wyższość Syna nad Ojcem i Duchem Świętym wtedy, gdy Syn wie coś czego nie wiedzą pozostali (Obj 19:12-13) itd. Poszczególne osoby Boskie dzielą się więc funkcjami, ale nie da się wyróżnić pośród nich hierarchii wyższości/niższości.



#105459 Dz 5:3

Napisano przez mirek on 2008-11-09, godz. 08:05 w Duch Święty

No ale wyobraź sobie Olo że pisarze NT chcą uwypuklić Ducha Świętego jako osobę. To co mogą zrobić? Właśnie muszą używać w stosunku do niego okresleń charakterystycznych dla osoby. Przypominam ci, że pojęcie osoby nie było wtedy znane, więc należało zrobić to używając dostępnych środków.

Jezus na przykład zrobił to bardzo mądrze bowiem przyrównał Ducha do pocieszyciela. A przecież pocieszycielami nazywano w Biblii tylko osoby. A więc to jest jeden z bardzo mocnych argumentów za osobowością Ducha Świętego. Pisałem o tym tutaj:

http://watchtower.or...?showtopic=2226

I ty sądzisż, że Ananiasz i Safira słysząc słowa Piotra zastanawiali się jak ty, że może Duch Święty nie jest osobą, skoro apostoł powiedział, że oszukują Ducha Świętego? Zastanów się nad tym tak głęboko.

Według definicji Boecjusza osoby jest to istota posiadająca równocześnie trzy atrybuty: wolę, uczucia i inteligencję. O osobowości nie świadczy więc posiadanie ciała czy widzialność, ale intelekt, wolna wola i uczucia. Pisałem o tym tutaj:

http://watchtower.or...s...1232&st=300

Czy serce według ciebie posiada te wszystkie atrybuty? NIE! Ale jednak wszystko to charakteryzuje Ducha Świętego.

Duch Święty może:
a) mówić i kierować - Dz 8:29; 10:19-20; 11:12; 13:2 ("rzekł Duch Święty: odłączcie mi Barnabę"), 15:28; 20:28
b ) zakazywać - Dz 16:6-7
c) uczyć - J 14:26; 16:8,13
d) pocieszac - J 14:16, 18
e) być autorem proroctw - 2 P 1:21; 1 P 1:11
f) dawać dary - 1Kor 12:1-11
g) czynić cuda - Dz 8:39


Duch Święty ma:
h) wolę - Dz 2:4; 13:4; 1Kor 12:11
i) rozum i zamysły - Rz 8:6, 27
j) intelekt - 1Kor2:11
k) miłość - Rz 15:30
l) społeczność - 2Kor 13:14
m) uczucia - Ef 4:30


Ducha Świętego można:
n) kusić - Dz 5:9
o) znieważać - Hbr 10:29
p) okłamywać - Dz 5:3-4
q) sprzeciwić się mu - Dz 7:51
r) zgrzeszyć i bluźnić przeciw niemu - Mt 12:31; Mk 3:29


To są wszystko dowody na to, iż Duch Święty jest konkretną osobą. Ukazał się przecież jako gołębica, a przecież gołębica nie jest mocą czy siłą ale istotą żywą. Podobnie z Duchem Świętym - jest istotą przejawiającą intelekt, wolną wolę i uczucia. A więc na mocy definicji jest konkretną osobą.



#105440 Koncepcja trynitarno-unitarna.

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 21:58 w Trójca

Jednak sama Biblii uczy nas przez swoje słownictwo, że Syn jest Boży. podobnie Duch jest Boży.

Olo temat ciekawy ale takie małe sprostowanie: Duch jest nie tyle Bozy ale zarówno Ojca jak i także Syna.

Mt 10:20 Bw „Bo nie wy jesteście tymi, którzy mówią, lecz Duch Ojca waszego, który mówi w was.”

Dz 16:6-7 Bw „I przeszli przez frygijską i galacką krainę, ponieważ Duch Święty przeszkodził w głoszeniu Słowa Bożego w Azji.(7) A gdy przyszli ku Mizji, chcieli pójść do Bitynii, lecz Duch Jezusa nie pozwolił im;”

Ga 4:6 Bw „A ponieważ jesteście synami, przeto Bóg zesłał Ducha Syna swego do serc waszych, wołającego: Abba, Ojcze!”

Flp 1:19 Bw „wiem bowiem, że przez modlitwę waszą i pomoc Ducha Jezusa Chrystusa wyjdzie mi to ku wybawieniu,”


Pisałem o tym też tutaj:

http://watchtower.or...?showtopic=5046

Dlaczego tak jest? Bo

1. Ojciec jest niestworzony, niezrodzony i niezmienny;
2. Syn jest niezmienny, niestworzony i zrodzony
3. Duch Święty pochodzi - nie jest ani stworzony ani zrodzony.



#105438 Dz 5:3

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 21:41 w Duch Święty

Oczywiście trzeba przedstawić jeszcze definicję słowa PSEUDOMAI z leksykonu Thayer:

Dołączona grafika

jak widać słowo to oznacza "kłamać", "oszukiwać". A wiemy, że okłamywac można tylko osoby. A więc Duch Święty jest konkretną osobą.



#105436 Hbr 13:15

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 21:10 w Przekład Nowego Świata

Oto definicja z leksykonu Thayer słowa LEITOURGOS

Dołączona grafika



#105435 Kol 3:23-24 a J 15:14-15

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 21:06 w Przekład Nowego Świata

Myślę, że dla wnikliwych osób należy podać definicje słów bliskoznacznych oznaczających "sługę". Będą to skany z leksykonu Thayer. Są to następujące słowa

DOULOO - czynić niewolnikiem, ujarzmiać jako niewolnika
Dołączona grafika


DOULOS - niewolnik, sługa, poddany
Dołączona grafika

Słowo to Strażnica oddaje w PNŚ poprzez "niewolnik". Jak widzimy opis w leksykonie kieruje nas jeszcze do innego słowa DIAKONOS. Oto jego definicja:


DIAKONOS - pomocnik, sługa
Dołączona grafika

Strażnia oddaje to słowo albo poprzez "sługa" albo poprzez "sługa pomocniczy". Jak dalej zauważymy, istnieją jeszcze dwa synonimy. Są to:


THERAPON - sługa
Dołączona grafika

Słowo to Strażnica oddaje poprzez "usługujący" (Hbr 3:5). No i jeszcze jedno słowo bliskoznaczne:


HYPERETES - poddany, podwładny, sługa, służący, pachołek
Dołączona grafika

Istnieje jeszcze jedno słowo bliskoznaczne LEITOURGOS omawiane w wątku:

http://watchtower.or...?showtopic=1132



#105421 Hbr 1:10-12 a Ps 102:25-27

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 15:58 w Imię Boże

Jeśli ktoś nadal nie wierzy, iż omawiany werset z Hbr 1:10-12 jest cytatem z Psalmu 102 niech spojrzy uwaznie na poniższe dwa skany. Pierwszy przedstawia cytat z Psalmu 101:26 zgodnie z grecką Septuagintą a więc dotyczy Boga Ojca:

Dołączona grafika

natomiast drugi skan przedstawia werset w NT z Hbr 1:10 i dotyczy Syna:

Dołączona grafika

Na pewno każdy zauważy (nawet ten nie znający grecki) identyczność słów obydwóch źródeł. Potwierdza to, że apostołowie korzystali z Septuaginty nie zawierającej tetragramu, a określenie KYRIOS (Pan). Autor listu cytuje w nim Ps 102:26, wg Septuaginty zastosowując go do Jezusa. Gdyby Septuaginta, z której korzystali apostołowie zawierała w Ps 102:26 imię Jahwe to wynikało by z tego, że w Hbr 1:5-9 Bóg Ojciec przemawia do Jahwe (!). Psalm ten bez wątpienia w ST odnoszony jest do Boga Jahwe co potwierdza tam werset 1 i dziewięciokrotne występowanie w nim tetragramu. Autor skorzystał jednak z tego, że jego Septuaginta zawiera w Psalmie określenie „Pan” i mógł tym samym zastosować te słowa do Syna, jednocześnie podkreślając równość Osób Ojca i Syna.

Na koniec jeszcze skan co na ten temat napisano w BP (strona 533):

Dołączona grafika



#105417 Obj 1:8

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 14:56 w Imię Boże

Na pewno zgodzimy się, iż Jezus posiada jeszcze tytuł "pierwszy i ostatni". O tym możemy na przykład dowiedzieć się z Obj 1:17 oraz Obj 22:13

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Taki sam tytuł "Pierwszy i Ostatni" ma również Jahwe Zastępów, o czym możemy dowiedzieć się z Iz 44:6 oraz Iz 48:12:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W wersecie z Obj 22:13 Jezus mówi, nie tylko że jest "Pierwszy i Ostatni" ale że jest "Alfa i Omega":

Dołączona grafika

te same słowa padają również w Obj 1:8

Dołączona grafika

Świadkowie Jehowy również i w tym wersecie wstawili wbrew oryginałowi greckiemu słowo "Jehowa":

Dołączona grafika

choć z kontekstu wynika kim jest ten, kto przychodzi:

Dołączona grafika

a w grece mamy tam słowo KYRIOS a nie tetragram:

Dołączona grafika

co potwierdza również KIT:

Dołączona grafika

Jesu Chrystus nosi więc tytuły "alfa i omega", "pierwszy i ostatni" oraz "początek i koniec" i takie same tytuły posiada Bóg Jahwe w ST. Jak to możliwe, skoro z definicji tych słów może być tylko jeden pierwszy i ostatni? A więc wyraźna nauka o tym, że Jezus jest tym samym Bogiem co Jahwe!

opracowano na podstawie artykułu: http://www.piotrandr...anski_chor.html



#105413 Obj 4:11, a zawarte tam imię Jehowa, w PNŚ.

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 14:29 w Imię Boże

Chciałbym niniejszym przedstawić i zaprezentować w jaki sposób Strażnica na każdym kroku dopuszcza się przekręcania wersetów biblijnych na swoją stronę. Na przykład w najnowszej Strażnicy z 1 grudnia 2008 roku w artykule "Stwórca godzien wysławiania" na stronie 31 tak napisano:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak widzimy TS cytuje w artykule omawiany w tym wątku weset z Obj 4:11, który według Przekładu Nowego Świata brzmi:

Dołączona grafika

Jednak, gdy spojrzy się do tekstu Nowego Testamentu w języku oryginalnym:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

to zauważyć można, iż występuje tutaj greckie słowo "Kyrios" - Panie. Potwierdza też to przekład KIT wydany przez Towarzystwo Strażnica:

Dołączona grafika

W lewej szpalcie pod wyrazem greckim KYRIOS widnieje "Lord" - Pan, natomiast w prawej szpalcie (tzw. Przekład Nowego Świata) wstawiono słowo "Jehowa". Jaki cel ma Towarzystwo Strażnica, aby tak czynić? Chodzi o ukrycie faktu bóstwa Chrystusa Pana. W cytowanej Strażnicy Świadkowie Jehowy podają werset z Obj 4:11 i komentują go po swojemu, że "Jedynie Jehowie należy się taki hołd". Taki komentarz jest manipulacją, ponieważ kontekst wersetu 11 odsłania nam prawdę o bóstwie Chrystusa.

Zobaczmy zatem, jaki jest bliższy i dalszy kontekst wersetu 11.

Dołączona grafika

ale kto nosi tytuł "Żyjący na wieki wieków" przed którym upada i oddaje pokłon 24 Starców, zwracając się do Niego: "Panie i Boże nasz"? Zobaczmy Obj 1:18:

Dołączona grafika

A więc "Żyjący na wieki wieków", to Jezus Chrystus. I to przed Nim upada i oddaje pokłon 24 Starców.

W wymienionej Strażnicy napisano, iż tylko Jehowie należy się hołd. Czy na pewno jest to prawdą? Kto jest godzien przyjąć "chwałę, szacunek i moc"?

Dołączona grafika

A zatem słowo Boże wyraźnie podaje, że Jezus Chrystus jako "Baranek zabity" jest godzien wziąć "chwałę, szacunek i moc".

opracowano na podstawie artykułu: http://www.piotrandr...anski_chor.html



#105409 Dlaczego Strażnica fałszuje naukę o Trójcy Świętej

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 14:06 w Trójca

Może Tobie udało się wyrazić czym jest istota ? Tylko ilu ją zaakceptuje ?

Sam więc widzisz jak trudno jest zdefiniowiać pewne proste wydawałoby się pojęcia. Od tego w ogóle powinno się tak naprawdę zacząć jakąkolwiek dyskusję. Nauka o Trójcy tez powstała pod wpływem definicji, których przecież wielu próżno szukać w Biblii. Nie jest ona wymysłem ludzkim ale wynikiem pewnych operacji logicznych na zdaniach opartych na definicjach i wypowiedziach w Piśmie Świętym. Tak naprawdę jak sam wymyslisz Trójcę to będziesz potrafił pogodzić ze sobą wszystkie cytaty biblijne.


A czy wierzysz, że anioł Gabriel jest duchem świętym ?

A masz na to jakieś potwierdzenie w Biblii?


A co się stanie, jeśli powiem, że to synonimy ?

Będziesz stał w wyraźnej sprzeczności z Biblią, która mówi, że Jezus stworzył świat. Jak mógłby tego dokonać skoro byłby tylko odwzorowaniem przymiotów bozych. Stoi to na przykład również w sprzeczności z kontekstem omawianego wersetu:

Hbr 1:3 Bw „On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z grzechów, zasiadł po prawicy majestatu na wysokościach”

Kontekst tej wypowiedzi wyraźnie informuje, iż nie na tym polega "odbicie istoty Boga" jak ty to sobie przed chwilą wydedukowałeś.



#105406 Były ŚJ mówi o Trójcy!!!

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 13:07 w Trójca

Ale to nie ja tak twierdzę, to Ty stwierdziłeś, że "logika jest pokrętna".

logika metafizyki ale nie logika matematyczna!



#105404 Hbr 11:16

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:57 w Przekład Nowego Świata

Przedstawiam wobec tego skan z leksykonu Thayer tych dwóch podkreślonych słów greckich, które można zaobserwować na powyższym skanie:

PATRIS - ojczyzna
Dołączona grafika

EPOURANIOS - niebieski
Dołączona grafika

A więc zwrot powinein brzmieć: "ojczyzna niebieska", a nie "miejsce mające związek z niebem". Ma to na celu ukrycie prawdy iż bohaterowie wiary będą żyli na ziemi a nie w niebie. Nie taka jednak jest wymowa tego wersetu, który został sfałszowany przez Strażnicę do potwierdzeia swojej teorii.



#105403 Dlaczego Strażnica fałszuje naukę o Trójcy Świętej

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:46 w Trójca

Dlaczego nam potrzebna definicja istoty ze Strażnicy? Strażnica nie formułuje nauk dla którego potrzebowałaby definiować i rozróżniać choćby takie pojęcia jak byt i osoba.

To dlaczego sprowadza naukę o Trójcy do absurdu? Wydaje mi się, gdyby znała te pojęcia, to szybko doszłaby do wniosku, iż nauka o Trójcy zawarta jest w Piśmie Świętym. A może ona zna te pojęcia, tylko tak specjalnie je gmatwa, aby czasem braciszkowie nie znaleźli tej nauki w Biblii i nie powiedzieli "pa" Strażnicy? :lol:


Jeśli chcesz mogę Ci podać własną definicję istoty, niemniej czekam na to samo z Twojej strony

Chętnie posłucham Twojej definicji tych pojęć.


Towarzystwo Strażnica świadomie i z pełną premedytacją sprowadza naukę o Trójcy Świętej do absurdu. Taki mają cel i z tego żyją.

Masz rację. I Matuzalem dobrze o tym wie. Dlatego tak zmienia temat i kluczy po definicjach, których nawet w Strażnicy się nie znajdzie! :o



Co do definicji istota, to w ,,Uniwersalnym słowniku języka polskiego” podano:

istota
1. «osoba, stworzenie»
2. «to, co jest w czymś zasadnicze»
3. «osobowość, charakter»

Może warto by zastanowić się nad tą definicją. Według niej bowiem karaluch nie jest istotą. Jest dla ciebie karaluch istotą czy nie?


istota rozumna «istota mająca zdolność myślenia»

Z tym się zgadzam i właśnie na tej podstawie wierzę, iż Duch Święty jest osobą.


Wobec tego, czy Adam też jest współistotny Bogu ?

A ty rozumiesz różnicę "na obraz Boga" a "być odblaskiem chwały i odbiciem istoty"?



#105402 Były ŚJ mówi o Trójcy!!!

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:33 w Trójca

Za przeproszeniem, Strażnica mnie G... obchodzi w tej chwili. Odczepisz się od tego? Niech jej argumentacja będzie naszpikowana błędami logicznymi ile wlezie.

A więc powinieneś sam zbadać to gruntownie. Jak można zarzucać komuś błędy logiczne skoro samemu się to robi. Toż to hipokryzja.


Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że to jest jeszcze dalekie od przyjmowania Trójcy.

Własnie przyjęcie teorii Trójcy Świętej za pewnik potrafi wszystko w biblii pieknie ułozyć i trzyma się to w miarę logicznej kupy.


Twierdzisz, że nie używasz logiki, najwyraźniej nie rozumiejąc czym ona jest. Nawet w tym krótkim zdaniu u góry używałeś pewnych zasad logiki, np. dowodzenia logicznego.

Dowodzenie logiczne jest jednak czymś innym niż metafizyka. Wiele twierdzeń matematycznych opartych jest na dowodzeniu logicznym. Czy mam je wobec tego odrzucić, bo ty twierdzisz, że to wszystko fałsz?



#105400 Rz 13:1-2

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:25 w Przekład Nowego Świata

Oto skan z leksykonu Thayer słowa TASSO występującego w omawianym w tym wątku wersecie (TETAGMENAI):

Dołączona grafika

to samo słowo występuje jeszcze w Dz 13:48, który jest omawiany w innym wątku:

http://watchtower.or...showtopic=1048



#105398 Hbr 12:14

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:20 w Przekład Nowego Świata

Oto skan z leksykonu Thayer dotyczący słowa OUDEIS (ani jeden, żaden, nikt)

Dołączona grafika



#105397 Mt 24:7

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:14 w Przekład Nowego Świata

Oto skan ze słownika Thayer dwóch podobnie brzmiących słów LIMOS (głód) oraz LOIMOS (zaraza):

LIMOS
Dołączona grafika


LOIMOS
Dołączona grafika

W przypadku słowa LIMOS słownik ten wyraźnie informuje o różnicy między przekładami w wersecie Mt 24:7. Ciekawe tylko dlaczego Strażnica wykorzystuje do niecnych celów tę różnicę między rękopisami.



#105396 J 19:39

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:05 w Przekład Nowego Świata

Oto skan z leksykonu Thayer znaczenia słowa MIGMA (oraz HELIGMA):

Dołączona grafika



#105395 Flp 3:11

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 12:02 w Przekład Nowego Świata

Oto skany z leksykonu Thayer omawianych słów będących synonimami terminu "zmartwychwstanie":

ANASTASIS
Dołączona grafika


EXANASTASIS
Dołączona grafika


EGERSIS
Dołączona grafika



#105393 Były ŚJ mówi o Trójcy!!!

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 11:44 w Trójca

A więc uważasz, że logika Strażnicy nie jest naszpikowana błędami? Uważasz, że dowodzenie Strażnicy iż Jezus jest archaniołem Michałem (bo przecież nie ma o tym ani jednego słowa w Biblii) jest logiczne i prawdziwe?

O wiele łatwiej jest mi przyjąć, że Jezus jest moim Bogiem, moim Stwórcą (skoro stworzył świat) oraz moim Panem. Czytam o tym wiele razy w Biblii i nie muszę do tego użyć logiki tylko wiary w zawarte słowa w Piśmie Świętym.

Podałem na początku tej strony wersety biblijne. Czy są one dla ciebie logiczne?



#105390 Flp 1:23

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 11:38 w Przekład Nowego Świata

Oto skan z leksykonu Thayer dotyczący słowa ANALYO:

Dołączona grafika

i jeszcze o wyrazie ANALYSIS, do którego kieruje opis:

Dołączona grafika



#105388 Obj 22:2

Napisano przez mirek on 2008-11-08, godz. 11:31 w Przekład Nowego Świata

Wydaje mi się, iż wiem dlaczego Strażnica oddaje "drzewo zycia" poprzez liczbę mnogą "drzewa życia". Aby ukryć wszelkiego rodzaju skojarzenia z "drzewem życia" z ogrodu Eden. Na łamach czasopism TS można spotkać się z wyjaśnieniem, iż ogród Eden, a wraz z nim drzewo życia, przestał istnieć podczas zesłania potopu na ziemię. Ja jednak twierdzę inaczej: "drzewo życia" nie zostało zniszczone w potopie, tylko zostało przeniesione do nieba. Od tej pory tam jest raj. Informuje nas o tym dobitnie Biblia:

Lk 23:43 Bw „I rzekł mu: Zaprawdę, powiadam ci, dziś będziesz ze mną w raju.”

2Kor 12:2-4 Bw „Znałem człowieka w Chrystusie, który przed czternastu laty - czy to w ciele było, nie wiem, czy poza ciałem, nie wiem, Bóg wie - został uniesiony w zachwyceniu aż do trzeciego nieba.(3) I wiem, że ten człowiek - czy to w ciele było, czy poza ciałem, nie wiem, Bóg wie -(4) został uniesiony w zachwyceniu do raju i słyszał niewypowiedziane słowa, których człowiekowi nie godzi się powtarzać.”

Ap 2:7 Bw "Kto ma uszy, niechaj słucha, co Duch mówi do zborów. Zwycięzcy dam spożywać z drzewa żywota, które jest w raju Bożym."

Ap 3:21 Bw "Zwycięzcy pozwolę zasiąść ze mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem wraz z Ojcem moim na jego tronie."


Gdyby powyższe wypowiedzi odnosiły się do raju na ziemi byłyby zupełnie bezsensowne. Być bowiem z Jezusem to być w niebie, podobnie jak zasiąść na jego tronie. Nie da się pogodzić tych fragmentów z rajem na ziemi. Wersety powyższe wyraźnie mówią, że raj już jest, a nie że dopiero będzie, jak wmawiają Świadkowie Jehowy! A zatem biblia wyraźnie umiejscawia raj w niebie!