Po pierwsze znajdź moją wypowiedź i zacytuj, aby stwierdzała o odrzuceniu całego narodu izraelskiego na zawsze. Jeśli tego nie dokonasz, wskazywać będzie, że próbujesz oszczerczo walczyć z moimi poglądami i komentarzami. Gdyż ja wskazywałem, na częściowe lub pojedyncze odrzucanie w zależności od okoliczności. Po drugie nie negowałem lub nie poruszałem tego, że poganiePowołujesz się na wersety, których sensu i znaczenia wogóle nie rozumiesz. Więc podajemy tobie i innym czytelnikom pierwszy werset tego rozdziału Rz 11,1 bp "Pytam więc: Czyżby Bóg odrzucił swój lud? Na pewno nie! Wszak i ja jestem Izraelitą, z rodu Abrahama, z pokolenia Beniamina." W całym rozdziale Rz.11 - ap.Paweł wyjaśnia, że to nawróceni z pogan zostali wszczepieni w "pień" Izraela, w miejsce odciętych gałęzi Ludu Wybranego. Jest tu przestroga dla ciebie i tobie podobnych, byś nie wywyższał się ponad tych, których Bóg umiłował (Rz.11,20.21). Znowu twoja interpretacja jest jawnym nadłużyciem i głoszeniem fałszywych nauk.
nie są wszczepiani w drzewo naturalne, czyli w naród Izraela Bożego (Gal.6:16) a ściśle 144 000 o czym opisuje Rz. 11 rozdz.
Nieprawdą też jest jakoby ów rozdział mówił wyłącznie o wszczepianiu pogan. Oto dowody o ponownym wszczepianiu odrzuconych Żydów.
21. ,,Jeżeli bowiem nie oszczędził Bóg gałęzi naturalnych [Żydów] może też nie oszczędzić ciebie [pogan].
23. A i oni. [Żydzi] jeżeli nie będą trwać w niewierze, zostaną wszczepieni. Bo Bóg ma moc wszczepić ich ponownie.
24. Albowiem jeżeli ty zostałeś odcięty od [pogan] naturalnej dla ciebie dziczki oliwnej i przeciw naturze wszczepiony zostałeś w oliwkę szlachetną, [żydowską] o ileż łatwiej mogą być wszczepieni w swoją własną oliwkę [żydowską] ci, którzy należą do niej z natury [Żydzi]. I kto fałszuje?
I zdania nie zmieniam. Jest mowa dwu opieczętowaniach. Nie oznacza to, że inną pieczęcią. Pieczęć ta sama, (dotycząca 144 000) lecz pieczętowania odbywają się w innych czasach. Pierwsze zaczęło się w I wieku i trwa do chwili obecnej i dotyczy ludzi w ciałach fizycznych. (2Kor.1:22) Jeżeli więc mowa tam o zadatku i więcej niż jednym pieczętowaniu, to więcej nie będę robił na ten temat wykładów. Jeżeli chcesz z tymi terminami prawniczymi się zapoznać oraz z ich przebiegiem, to zgłoś się do prawnika lub notariusza. Paweł też był prawnikiem i wiedział co mówi.To równiez sugeruje różne rodzaje umów, a więc dzieli ludzi pod względem "umowy" z Bogiem. Mówisz o "pierwszym pieczętowaniu" - co sugeruje istnienie "drugiego". Tymczasem Biblia uczy o jednym "pieczętowaniu", które trwa od początku Ewangelizacji.
Chcę tylko dodać do poprzednich argumentów i je potwierdzić, że pierwsze pieczętowanie które jest w formie zadatku, jeszcze nie gwarantuje 100% -ego zbawienia. Jezus zaznaczył ‘’kto wytrwa do końca”. (Mat.24:13) Takie oznajmienie spotykamy w różnych formach. Na przykład Paweł oznajmia: ,,Niemożliwe jest bowiem tych - którzy raz zostali oświeceni, a nawet zakosztowali daru niebiańskiego i stali się uczestnikami Ducha Świętego, zakosztowali również wspaniałości słowa Bożego i mocy przyszłego wieku, a [jednak] odpadli”.(Heb.6:4,BT) Zrozumiałem Cię, że 'raz zbawiony na zawsze zbawiony'. (z wers. 'w łonie cię powołałem)
Oczywiście, że chrzest duchem świętym dokonywany jest tylko i wyłącznie przez Boga. Na temat ducha być może trzeba by było wejść pod odpowiedni temat, gdyż jest to bardzo obszerny temat wykraczający ramy tego tematu. Nie wiem, a co najwyżej się domyślam jaką opinie ma Twój wspólnik w wierze. Chociaż w większości nie zgadzam się z nim, to w poniższym cytacie ma dużo racji.To ty próbujesz wykazać różnicę w "pieczętowaniu" i z zupełnie niezrozumiałych przyczyn posługujesz się wersetem 2Kor.1,22, a w szczególności nie rozumianym przez ciebie znaczeniem słowa "Ducha jako zadatek".
Kierując się ludzkim sposobem myślenia - sugerujesz pojęcie "umowy wstępnej" z Bogiem (co samo w sobie jest chore, bo Bóg Sam wybiera "którzy są Jego" "jeszcze w łonie matki").
Ze względu na duże rozbieżności rozumienia ducha. Co Ty KBM na to?I to jest właśnie taka nieco świadkowska ciasnota w rozumieniu wersów. Pojęcie 'ducha' jest w Piśmie tak niejednoznaczne, że właściwie nie wiadomo do końca o co chodzi w tych tajemniczych słowach.
-- gambit