W odpowiedzi na moje pierwsze pytanie: "Jeśli Jezus na ziemi w pełni był Bogiem i człowiekiem, to dlaczego przed śmiercią umacniał go anioł? (Łk 22:43). Czy anioł ma większą moc umysłu niż Bóg?"
Jan Lewandowski powołał się na Hbr 2:17
"Dlatego musiał we wszystkim upodobnić się do braci, aby mógł zostać miłosiernym i wiernym arcykapłanem przed Bogiem dla przebłagania go za grzechy ludu."
A następnie dowodził:
QUOTE
Sprawa jest więc banalnie prosta: Jezus musiał się do nas upodobnić we wszystkim, prócz grzechu, aby mógł zostać naszym Arcykapłanem, zatem musiał się do nas upodobnić także w tym, że czasem wzmacniał Go po prostu zwykły anioł
Jednak po zacytowanie szerszego kontekstu słów Biblii, zobaczymy, że apostołowi Pawłowi chodziło o inne podobieństwo, niż to o którym mówi Jan Lewandowski. Oto te słowa:
Hbr 2:14 " Skoro zaś dzieci mają udział we krwi i w ciele, więc i On również miał w nich udział, aby przez śmierć zniszczyć tego, który miał władzę nad śmiercią, to jest diabła,
15 i aby wyzwolić wszystkich tych, którzy z powodu lęku przed śmiercią przez całe życie byli w niewoli.
16 Bo przecież ujmuje się On nie za aniołami, lecz ujmuje się za potomstwem Abrahama.
17 Dlatego musiał we wszystkim upodobnić się do braci, aby mógł zostać miłosiernym i wiernym arcykapłanem przed Bogiem dla przebłagania go za grzechy ludu.
Widzimy więc, że Pawłowi chodziło o podobieństwo natur (Jezus był człowiekiem), a nie przeżyć (jak umacnianie przez anioła).
Nie, w swoich analizach tekstu Biblii wciąż popełniasz gigantyczne i niedopuszczalne błędy logiczne, i tak jest tym razem. Nawet jeśli Paweł pisał o upodobnieniu się Jezusa do nas w zakresie swej natury, to wcale nie oznacza to jak zakładasz, że nie mógł także napisać (i nawet napisał w Hbr 2,18) o upodobnieniu się Jezusa do nas również w zakresie naszych doświadczeń. Jedno bowiem w żadnym wypadku nie wyklucza drugiego, popełniasz więc błąd logiczny twierdząc, że "tylko A, i nie B". To tak jakby stwierdzić, że skoro o Kowalskim oświadczono, że posiada jamnika, to nie mógł on już posiadać pudla. Nie, nie ma takiej konieczności. Paweł pisząc więc o upodobnianiu się Jezusa do nas w Hbr 2,17 ma na myśli także nasze cierpienia i doświadczenia, co jasno rozwija w następnym wierszu (Hbr 2,18).
A Jan chciał dowieść tym wersetem, że Jezus miał się upodobnić do nas w swych przeżyciach. Niestety kontekst mówi co innego.
Niestety, ale w Hbr 2,17-18 jest to co jest, czy ci się to podoba, czy nie. Nie zmieni tego twoje uporczywe zaciemnianie tego tekstu, który bardzo ci nie pasuje jak widać.
Więc nadal nie odpowidziano na moje pierwsze pytanie.
Skoro ciebie interesuje tylko przytakująca ci odpowiedź na twoje pytanie, to nic dziwnego.