Skocz do zawartości


Zawartość użytkownika ehomo

Odnotowano 320 pozycji dodanych przez ehomo (Rezultat wyszukiwania ograniczony do daty: 2017-01-15 )



Sort by                Order  

#2790 Szukam książki

Napisano przez ehomo on 2004-12-14, godz. 22:53 w Raymond Franz "Kryzys Sumienia"

A tam.



#2822 Szukam książki

Napisano przez ehomo on 2004-12-16, godz. 17:50 w Raymond Franz "Kryzys Sumienia"

No cóż



#2884 Dusza nieśmiertelna - podważenie argumentów ŚJ

Napisano przez ehomo on 2004-12-20, godz. 20:57 w Dusza nieśmiertelna

Moje wrażenia po przeczytaniu:

NIEŚCISŁOŚCI:
*
1 Tymoteusza 6:16 - np. Strażnica 1979 nr.23 s.24 - naucza, że chodzi o Jezusa.

*
Bóg Wszechobecny - „Będziesz mógł żyć wiecznie w raju na ziemi” s.36,37 ak.6-9 - naucza, że Bóg nie jest Wszechobecny.


*
Piekło - „Prowadzenie rozmów…” wyd.2001 na s.232, 234 - naucza, że w oryginale hebrajskim i greckim słowo piekło nie istnieje, tylko szeol, hades, gehenna. Także dyskusja na ten temat powinna iść w innym kierunku (Wielu zapomina o tym fakcie). Autor powyższego artykułu wydaje się też o tym nie pamiętać.


*
Jana 20: 16,17 - Strażnica 2004 nr.23 s.31 - naucza, to samo, co jest udowadniane w powyższym artykule. Autor przekonuje nas do tego, co naucza wspomniana Strażnica.



#2886 Dusza nieśmiertelna - podważenie argumentów ŚJ

Napisano przez ehomo on 2004-12-20, godz. 22:07 w Dusza nieśmiertelna

Nie ma za co :)

W pierwszej sprawie dotyczącej podobnej argumentacji miałem na myśli to że taka argumentacja używana przez publikacje T.Strażnica jest krytykowana (chociażby na tym forum).



#2889 Dusza nieśmiertelna - podważenie argumentów ŚJ

Napisano przez ehomo on 2004-12-21, godz. 07:33 w Dusza nieśmiertelna

Cytat:
"(…) Bóg objawia nam tę prawdę stopniowo, a gdy nadeszła pełnia czasu (…) została ukazana nam pełnia prawdy, która wyparła naukę starotestamentową (…)

Ale tak jak mówiłem wcześniej w cytacie, gdy zaczniemy rozbierać na czynniki pierwsze tą analogię napewno znajdziemy różnice i ja zdaję sobie z tego sprawę. Chodziło mi tylko o to, że (powtórzę się) takie było pierwsze wrażenie przy czytaniu.



#2896 Szukam książki

Napisano przez ehomo on 2004-12-21, godz. 16:28 w Raymond Franz "Kryzys Sumienia"

E tam



#3213 Jaki przekład Biblii

Napisano przez ehomo on 2005-01-31, godz. 06:26 w Ogólne

Witam mam dwa pytania:
-Jaki przekład NT na język polski uważacie za przekład, który najwierniej oddaje
myśli oryginału? lub...
-Jaki grecko-polski NT uważacie za godny polecenia (z podobnych powodów jak
wyżej)?

Co o tym myślicie?



#3398 Jer 29:10

Napisano przez ehomo on 2005-02-08, godz. 16:51 w Przekład Nowego Świata

Sprawa dotyczy proroctwa o 70 latach. Przewija się w niektórych postach.
przekład np. NW mówi : " W BABILONIE "
niektóre inne przekłady : " DLA BABILONU "
W zależności od tłumaczenia zmienia się sens wersetu, bo albo dotyczy Izraelitów w Babilonie, albo Babilonu.
Jak jest w tekście hebrajskim, czy ktoś wie?



#3407 Jer 29:10

Napisano przez ehomo on 2005-02-09, godz. 14:38 w Przekład Nowego Świata

zgoda, chodzi o Izrael.
Ale jeżeli kontekst mówi "DLA" Babilonu to 70 lat dotyczy jego.
A jeżeli kontekst mówi "W" Babilonie to 70 lat dotyczy Izraela.
To zmienia postać rzeczy gdyż Ś.J. uważają że Jeremiasz mówiąc o 70 latach, mówił tylko o niewoli Izraela od-do konkretnej daty (607-537r.pne) czyli 70 lat.
A niektórzy mówią że ten fragment dotyczy panowania Babilonu nad narodami, a to są już zupełnie inne daty!
To chciałem ustalić.
Czy Jer.29:10 dotyczy od-do panowania Babilonu?
Czy Jer.29:10 dotyczy od-do niewoli Izraela?
O czym mówi kontekst?

pozdrawiam.



#3410 Jer 29:10

Napisano przez ehomo on 2005-02-09, godz. 17:51 w Przekład Nowego Świata

Bardzo dziękuję za odpowiedz.



#3465 Przytłaczająca ilość zebrań.

Napisano przez ehomo on 2005-02-12, godz. 21:46 w Obowiązki teokratyczne

Kiedyś jak powiedziałem księdzu(RzK) na religii, że nie byłem w niedzielę na mszy to skarcił mnie stanowczym głosem i zapytał: "Czy ty nie wiesz, że to jest śmiertelny grzech nie być na mszy w niedzielę?" Przestraszyłem się, po czym musiałem koniecznie pójść na tygodniu do kościoła(zgodnie z poleceniem księdza).

Podejrzewam że każdej społeczności religijnej można byłoby zarzucić nacisk. Ale w dużej mierze jednak zależy od podejścia osoby na którą ten "nacisk" jest wywierany.
Czesto w naszej części świata mówi się że kobiety w islamie są zniewolone, a tym czasem wiele kobiet muzułmańskich stanowczo temu zaprzeczy.

Zapewne czasami przesadny nacisk jest wywierany, ale napewno nie należy generalizować.

Myślę, że takie spojrzenie jest bardziej obiektywne.



#3526 Kiedy wypada Pamiątka?

Napisano przez ehomo on 2005-02-14, godz. 06:13 w Obowiązki teokratyczne

Kiedyś słyszałem, że Kościół Rz. K. ustala święto Wielkanocy w pierwszą niedzielę po rzeczywistej dacie 14 Nisan, a w tym roku Wielkanoc wypada 27 marca, czyli jeżeli KRzK dobrze ustalił datę 14 nisan, to ten dzień przypada na okres od 21-27 marca. Czyli, 14 Nisan może wypadać 24 marca. Co o tym myślicie?



#3605 czy mozna odmowic chrztu osobie zainteresowanej ?

Napisano przez ehomo on 2005-02-16, godz. 06:47 w Obowiązki teokratyczne

Napisałeś "(...) była by z tego pouczajaca historia, gdyby to spisać (...)".
Jestes pewien?



#3691 czy mozna odmowic chrztu osobie zainteresowanej ?

Napisano przez ehomo on 2005-02-17, godz. 22:16 w Obowiązki teokratyczne

Witam REKIN
A czy pytania (ok.100) z trzema starszymi przed chrztem miałeś?

Pozdrawiam.



#3695 nowa książka ZORGANIZOWANI...?

Napisano przez ehomo on 2005-02-17, godz. 22:38 w Obowiązki teokratyczne

Słyszałem, że ma się pojawić (w marcu) nowa, zaktualizowana książka "ZORGANIZOWANI DO PEŁNIENIA SŁUŻBY".
Stara wersja zawiera pytania do chrztu.
Ale nie do końca jestem pewien. Czy ktoś coś wie??? :blink:



#3696 czy mozna odmowic chrztu osobie zainteresowanej ?

Napisano przez ehomo on 2005-02-17, godz. 22:55 w Obowiązki teokratyczne

Jeżeli byłeś głosicielem to powinieneś mieć książkę, u Ś.J. niedopuścić do chrztu można teoretycznie dopiero po tych pytaniach gdy starsi stwierdzą że coś jest nie tak. Zresztą to pisze w przedmowie do tych pytań. W praktyce jednak czasami nawet nie dochodzi do pytań jeżeli coś jawnego jest nie tak, ale jeżeli jest to coś poważnego to nie można być głosicielem. Chyba czegoś nie doczytał.



#3743 Książka "Zbliż się do Jehowy"

Napisano przez ehomo on 2005-02-20, godz. 15:54 w Tematyka ogólna

Pozwolę sobie wkleić ciekawe fragmenty Książki ”Zbliż się do Jehowy”

s.152----------------------------------------------------------------------------------------
a.10 Omawiana kwestia: Pod wpływem tradycji ustnej Boże prawo stało się ciężarem „Przywódcy religijni dorobili do Prawa Bożego mnóstwo ludzkich reguł i przepisów. (…)”


s.162,163-----------------------------------------------------------------------------------
„Nasz stosunek do innych”
ak.12 ‘Czynimy zadość sprawiedliwości’ również wtedy, gdy traktujemy drugich tak, jak Jehowa nas traktuje. Bardzo łatwo jest mieć krytyczne nastawienie - wytykać innym błędy i podawać w wątpliwość ich pobudki. Ale czy ktoś z nas chciałby, żeby w taki sposób Jehowa ocenił nasze pobudki i niedociągnięcia? On jednak tak nie postępuje. Psalmista wspomniał: „Gdybyś na przewinienia zważał, Jah, Jehowo, któż by się ostał?” (Psalm 130:3). Czyż nie jesteśmy wdzięczni sprawiedliwemu i miłosiernemu Bogu, że nie skupia się na naszych wadach? (Psalm 103:8-10). Jak wobec tego sami powinniśmy się odnosić do drugich?

ak.13 Jeżeli rozumiemy, że sprawiedliwość Boga jest przepojona miłosierdziem, nie będziemy pochopnie osądzać bliźnich w sprawach, które w gruncie rzeczy nas nie dotyczą albo nie mają większego znaczenia. W kazaniu na Górze Jezus ostrzegł: „Przestańcie osądzać, żebyście nie byli osądzeni” (Mateusza 7:1). Według Łukasza dodał jeszcze: „Przestańcie potępiać, a na pewno nie będziecie potępieni” (Łukasza 6:37). Jak widać, zdawał sobie sprawę, że niedoskonali ludzie są skłonni do krytycyzmu. Toteż wezwał wszystkich słuchaczy, którzy mieli zwyczaj surowo osądzać drugich, by tego zaprzestali.

ak.14 Dlaczego musimy ‘przestać osądzać’ innych? Przede wszystkim dlatego, że nie zostaliśmy do tego upoważnieni. Uczeń Jakub przypomina: „Jeden jest prawodawca i sędzia” - Jehowa. Pyta zatem bez ogródek: „Kim jesteś, żebyś osądzał swego bliźniego?” (Jakuba 4:12; Rzymian 14:1-4). Poza tym z powodu grzesznej natury łatwo możemy dokonać złej oceny. Nieraz wpływają na nasze uczucia i nastawienie, na przykład uprzedzenia, urażona duma, zazdrość czy zbytnia pewność siebie. Mamy też inne braki. Pamiętając o tym, nie będziemy doszukiwać się błędów u drugich. Nie potrafimy czytać w sercach naszych braci ani nie znamy dokładnie ich sytuacji. Kimże więc jesteśmy, by przypisywać im złe pobudki lub krytykować ich udział w służbie dla Boga? O ileż lepiej jest naśladować Jehowę i dopatrywać się w nich zalet, a nie wad!

s.187----------------------------------------------------------------------------------------
ak.22 Słowo Boże zawiera następującą rozsądną wskazówkę: „Wnikliwość człowieka powściąga jego gniew i jest rzeczą piękną, gdy przechodzi on do porządku nad występkiem” (Przysłów 19:11). Przymiot ten każe nie poprzestawać na powierzchownej ocenie, lecz sięgać głębiej. Dzięki wnikliwości nabiera się zrozumienia, które pomaga dociec, dlaczego ktoś się wyraził czy zachował tak, a nie inaczej. Gdy staramy się pojąć czyjeś rzeczywiste uczucia, motywy postępowania i zaistniałe okoliczności, łatwiej nam wyzbyć się nieprzyjaznych myśli oraz niechęci.

s.204,205-----------------------------------------------------------------------------------
ak.14 W zrozumieniu, na czym polega elastyczność Jehowy, pomaga nam pewien ciekawy fragment Biblii. Prorok Ezechiel ujrzał w wizji niebiańską organizację Jehowy, złożoną ze stworzeń duchowych. (…) organizacja Jehowy, podobnie jak kierujący nią wszechmocny Władca, jest nad wyraz elastyczna i potrafi bezzwłocznie reagować na zmieniające się okoliczności i potrzeby.

ak.15 Tak doskonałą elastyczność ludzie mogą tylko starać się naśladować. Ale zarówno ich samych, jak i utworzone przez nich organizacje częściej cechuje skostnienie i brak rozsądku niż elastyczność i ustępliwość. (…) ich członkowie często są nieustępliwi i nierozsądni. Powodowani dumą nie chcą się dostosować do nowych okoliczności i potrzeb.(…) Możemy się naprawdę cieszyć, że Jehowa i Jego organizacja postępują zupełnie inaczej.

s.206----------------------------------------------------------------------------------------
a.19 (…) Jehowa rozumie nasze słabości i braki lepiej niż my sami. Nigdy nie wymaga od nas więcej, niż możemy z siebie dać.


s.224----------------------------------------------------------------------------------------
ak.13 (…) Człowiek rozsądny nie usiłuje zawsze upierać się przy literze prawa ani stawiać na swoim (…).

ak.14 (…) Kto kieruje się „mądrością z góry”, ten ochoczo podporządkowuje się wszystkiemu co mówi Biblia. Nie jest znany z tego, że jeśli raz podejmie decyzję, to obstaje przy niej, odrzucając wszelkie fakty, które je podważają. Chętnie zmienia zdanie, gdy ktoś wykaże mu na podstawie Biblii, że zajął złe stanowisko lub wyciągnął błędne wnioski. Czy ty jesteś tak postrzegany?

s.227----------------------------------------------------------------------------------------
ak.20 (…) Nasza miłość do braci nie może być udawana. Nie nosimy masek, nie odgrywamy żadnych ról, by kogoś oszukać. Żywimy do innych szczerą, serdeczną miłość. W rezultacie nasi współwyznawcy mają do nas zaufanie, bo wiedzą, że jesteśmy tacy, za jakich się podajemy. Taka szczerość jest podstawą otwartej, swobodnej wymiany myśli wśród chrześcijan pozwala stworzyć w zborze atmosferę zaufania.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Czy ktoś czytał tą książkę i co myślicie o tych fragmentach?

Pozdrawiam :)



#3744 Kiedy Armagedon

Napisano przez ehomo on 2005-02-20, godz. 16:10 w Nowinki doktrynalne Towarzystwa Strażnica

Ciekawe fragmenty na temat Armagedonu:

W’13 2004 Życiorys Audrey Hyde, 1953-1977 żona Nathana Knorra, mówi:
s.27 ak.2 Nathan był człowiekiem postępowym i w planach zawsze uwzględniał przyszły rozwój. Niektórzy mieli mu to za złe, ponieważ koniec panujących na świecie systemów władzy wydawał się bardzo bliski. Gdy pewien brat zapoznał się z projektami Nathana, zapytał go: „Co to znaczy, bracie Knorr? Brak ci wiary?” Nathan odparł: „Ależ nie! Gdyby jednak koniec nie nastąpił tak szybko, jak się spodziewamy, będziemy i na to przygotowani”

W’23 2004 s.29 ak.3 (…) powinniśmy tak planować życie, jakby Armagedon miał przyjść dopiero po naszej śmierci, ale tak żyć, jakby miał się rozpocząć już jutro.

Czuwajcie!



#3805 Papierosy i przeklinanie

Napisano przez ehomo on 2005-02-24, godz. 07:20 w Zwyczaje Świadków Jehowy

Raczej każdy wie jakie jest stanowisko ŚJ w sprawie papierosów i przeklinania.
Czyli jeżeli ktoś pali lub przeklina to może stanąć przed komitetem sądowniczym i jeżeli nie okaże skruchy i niezaprzestanie palenia lub używania słów niecezuralnych może zostać wykluczony.
Czy uważacie że tak należy podchodzić to tych postępków?
Czy chrześcijanin może palić papierosy lub przeklinać?
Czy powinno się go wykluczać?

Jestem ciekawy waszego zdania i biblijnego uzasadnienia?

Pozdrawiam :huh:



#4051 Tajemniczy komunikat

Napisano przez ehomo on 2005-03-02, godz. 18:24 w Obowiązki teokratyczne

brooklyn_hunter:
napisałeś "Nową książkę można już przejrzeć w internecie, niestety na razie tylko po hiszpańsku:" ale tylko okładkę i jedną stronę.
Czy można więcej zobaczyć na tej podanej stronie i jak?



#4052 Kwestia czasów pogan - Carl Olof Jonsson

Napisano przez ehomo on 2005-03-02, godz. 18:34 w Poszukuję materiałów, mam do zaoferowania...

Poszukuję książki "Kwestia czasów pogan"



#4057 'DEPTANIE JEROZOLIMY' A ”WYZNACZONIE CZASY NARODÓW

Napisano przez ehomo on 2005-03-02, godz. 19:36 w Chronologia biblijna i wydarzenia historyczne

fragment artykułu z W 1.03.2005 str.31 ak.2-4
'DEPTANIE JEROZOLIMY' A ”WYZNACZONIE CZASY NARODÓW”

Księga Daniela zawiera jeszcze jedną ścisłą analogię do wypowiedzi Jezusa, który powiązał słowo "czasy" z "narodami", czyli pogańskimi mocarstwami. Chodzi o wizję odnoszącą się według wykładni Daniela do królestwa ustanowionego przez Boga, a daną temu samemu Nebukadneccarowi, który pozbawił tronu Sedekiasza, potomka Dawida. W tej symbolicznej wizji ukazano ogromne drzewo, które na polecenie anioła zstępującego z niebios zostało ścięte. Pień opasano obręczami z żelaza i miedzi i pozostawiono pośród trawy polnej na "siedem czasów". "Niech się odmieni jego serce ludzkie i niech mu będzie dane serce zwierzęce, i niech nad nim przeminie siedem czasów (...) by żyjący poznali, że Najwyższy jest Władcą w królestwie ludzkim i że je daje, komu chce, a ustanawia nad nim choćby najuniżeńszego z ludzi" (Daniela 4:10-17; zobacz 4:16, przypis w NW).

Wizja ta niewątpliwie spełniła się już na osobie Nebukadneccara (zobacz Dan.4:31-35). Z tego względu niektórzy odnoszą ją tylko do niego i uważają, że miała po prostu zilustrować odwiecznąprawdę o 'supremacji Boga nad wszystkimi innymi potęgami -ludzkimi lub rzekomo Boskimi'. Chociaż zwolennicy takiego poglądu uznają, że sama ta prawda czy zasada nie odnosi się wyłącznie do Nebukadneccara, to nie dostrzegają jej związku z żadnym konkretnym okresem w zamierzeniu Bożym. Jednakże z analizy całej Księgi Daniela niezbicie wynika, iż element czasu zajmuje bardzo ważne miejsce w wizjach i proroctwach, które w niej opisano; ukazane w nich wydarzenia i mocarstwa światowe nie występują przypadkowo i w oderwaniu od upływającego czasu, lecz w określonej kolejności historycznej (porównaj Daniela 2:36-45; 7:3-12, 17-26; 8:3-14,20-25; 9:2, 24-27; 11 :2-45; 12:7-13). Ponadto w proroctwach tej księgi wielokrotnie się przewija pewna myśl przewodnia: ustanowienie powszechnego i wiecznego Królestwa Bożego, podlegającego władzy "syna człowieczego" (Daniela 2:35, 44, 45; 4:17, 25, 32; 7:9-14, 18, 22, 27; 12:1). Inną cechą wyróżniającą Księgę Daniela spośród pozostałych Pism Hebrajskich są nawiązania do "czasu końca" (Daniela 8:19; 11 :35,40; 12:4, 9).

Ze względu na powyższe fakty nie wydaje się rozsądne, by wizja symbolicznego "drzewa" i wzmianka o "siedmiu czasach" miały się odnosić wyłącznie do siedmiu lat obłędu króla Babilonu i późniejszego odzyskania przezeń zmysłów i władzy-zwłaszcza w świetle proroczej wypowiedzi Jezusa o "wyznaczonych czasach narodów". Istnieją solidne przesłanki przemawiające za tym, że ta obszerna wizja oraz jej wykładnia zostały zamieszczone w Księdze Daniela w celu wyjawienia długości "wyznaczonych czasów narodów" oraz wskazania na porę ustanowienia Królestwa Bożego pod rządami Chrystusa.(Zobacz W 15.02.2000 str.30 i 31). Po pierwsze, czas przekazania tej wizji: punkt zwrotny w dziejach, kiedy to Bóg i Władca Wszechświata pozwolił na obalenie ustanowionego przez siebie królestwa sprzymierzonego z Nim narodu. Po drugie, osoba mająca tę wizję: ten sam władca, który posłużył Jehowie za narzędzie do podbicia owego królestwa i zarazem z Jego przyzwolenia przejął panowanie nad światem, niezakłócane przez żadne królestwo reprezentujące zwierzchnictwo Boże. Po trzecie, główna myśl samej wizji: chodzi w niej o to, "by żyjący poznali, że Najwyższy jest Władcą w królestwie ludzkim i że je daje, komu chce, a ustanawia nad nim choćby najuniżeńszego z ludzi" (Daniela 4:17).



#4148 Kwestia czasów pogan - Carl Olof Jonsson

Napisano przez ehomo on 2005-03-07, godz. 07:33 w Poszukuję materiałów, mam do zaoferowania...

Ok



#4166 Kwestia czasów pogan - Carl Olof Jonsson

Napisano przez ehomo on 2005-03-08, godz. 07:13 w Poszukuję materiałów, mam do zaoferowania...

:D



#4232 Watchtower wlascicielem fabryki produkujacej elementy bomb?

Napisano przez ehomo on 2005-03-10, godz. 08:05 w Nowości z kraju i zagranicy

Jeden z uczestników forum napisał:
"...korporacja SJ jest tak naprawde w duzej czesci nastawiona na robienie pieniedz, ze jest normalnym udzialowcem kapitalowym innych firm..."

O jakie firmy chodzi oprócz tej powyżej? :huh: